Menkkamainen aaltoilu satunnaisesti alavatsalla, ei supistus, rv37
Tiedän siis että supistuksesta ei ole kysymys, tai ainakaan vatsa ei kovetu yhtään, mutta uteliaana mietin mitä nämä ovat. Välillä alavatsalla tuntuu siis sellaista hyvin lievää menkkamaista "aaltoilua", ei ollenkaan kivuliasta tai häiritsevää mutta samantyylistä "polttelua" kuin menkkojen aikaan, mutta siis todellatodella vaimeaa eli ei mitään kramppaavaa/kunnolla polttavaa. Aaltoilu on ihan lyhytkestoista ja voi toistua tai olla toistumatta. Esimerkiksi eilen illalla tuntui hyvin vaimeasti muutaman kerran, tänään aamulla pari kertaa ja nyt äskettäin taas kerran.
Kommentit (13)
Menkkamaiset kivut ovat juurikin supistuksia. Itselläni ensimmäinen synnytys alkoi juuri pienillä menkkamaisilla kivuilla ja vauva syntyi alle vuorokauden kuluessa nuista tuntemuksista. Nyt odottelen niitä taas alkavaksi :)
Ai ne on supistuksia? Mulla on tuollaista lievää menkkamaista polttelua ja olenkin miettinyt että onko se supistelua. Eka raskaus eikä mulla ole mitään hajua miltä supistus tuntuu.
No on ne supistuksia. Tuollaisella poltolla minun synnytys alkoi rv 38+2 yöllä. Muuttui siitä sitten seuraavan päivän aikana selkeiksi supistuksi ja seuraavana aamuna meidän tyttö syntyi.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 19:24"]
Ai ne on supistuksia? Mulla on tuollaista lievää menkkamaista polttelua ja olenkin miettinyt että onko se supistelua. Eka raskaus eikä mulla ole mitään hajua miltä supistus tuntuu.
[/quote]
Sama täällä, ensimmäistä odotan ja kaikki tuntemukset ihan uusia. Siksi ajattelin ettei tämä ole supistelua, kun vatsa ei kovetu yhtään. Sen sijaan viime viikolla tuli noin tunnin ajan kovia kramppeja säännöllisen epäsäännöllisesti vatsaan eikä niitä olisi parhaalla tahdollakaan voinut kutsua menkkakivuiksi - neuvolassa niiden kuitenkin sanottiin olevan (harjoitus)supistuksia.
T. ap
Joo, mulla alkoi synnytys tuollaisilla rv 35+6. Ainugtakaan kovettumissupistusta en tuntenut.
Nelonen vielä jatkaa, kysymys teille joiden synnytys on alkanut tällaisista supistuksista. Oliko siis muitakin "oireita" tai koveniko ne supistukset sitten, menikö lapsiveden vai mistä tavallaan tiesitte että synnytys alkaa? Varmaan kuulostan todella urpolta näiden kysymysteni mutta mulla on ollut todella helppo ja vaivaton raskaus ja tuntuu ihan oudolta että tässä yhtäkkiä alkaisi johonkin koskea :D
Vitosella oli helppo ja vaivaton raskaus. En aluksi tajunnut minäkään niitä polttoja synnytyksen aluksi. Samaisena päivänä sitten vielä pesin saunan ja terassin ulkona. Poltot muuttui selkeiksi supistuksiksi ja vatsa kovettumisiksi, kivulaiksi. Ei niistä voinut enää erehtyä. Jossain vaiheessa lopahti tunniksi ja alkoi uudelleen. Puolen yön aikaan olivat neljän minuutin pituisia ja ihan kunnolla kivuliaita.
Vesien menoa en huomannut missään välissä, mutta ne oli menneet kuitenkin..ehkä saunassa tai jotain. Synnytyskin oli aika helppo. Selvisin tosi pitkään kipupiikillä ja ilokaasulla.
Mulla meni lapsivedet, se oli tietty aika selvä merkki :D sen jälkeen menkkamaiset kivut alkoivat sykäyksinä, noin viiden minuutin välein. Jossain vaiheessa ne muuttuivat oikeasti kivuliaiksi, sellaisiksi, etten voinut maata paikoillani. Etköhän huomaa, koska on tositoimet :)
- 7
Kyllä minä ainakin tiesin että synnytys oli alkanut kun kivut alkoi.
Ensin oli juurikin menkkamaista aaltoilevaa kipua puolen tunnin välein ja sitten siitä kipu koveni ja koveni ja väli lyheni tasaisesti.
Lähdin sairalaan kun supparit tuli 4 min välein ja kipu oli niin kovaa ettei enää oikein päässyt kävelemään.
Vedet meni vasta synnärilltä 2h ennenkuin vauva syntyi.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 19:44"]
Vitosella oli helppo ja vaivaton raskaus. En aluksi tajunnut minäkään niitä polttoja synnytyksen aluksi. Samaisena päivänä sitten vielä pesin saunan ja terassin ulkona. Poltot muuttui selkeiksi supistuksiksi ja vatsa kovettumisiksi, kivulaiksi. Ei niistä voinut enää erehtyä. Jossain vaiheessa lopahti tunniksi ja alkoi uudelleen. Puolen yön aikaan olivat neljän minuutin pituisia ja ihan kunnolla kivuliaita.
Vesien menoa en huomannut missään välissä, mutta ne oli menneet kuitenkin..ehkä saunassa tai jotain. Synnytyskin oli aika helppo. Selvisin tosi pitkään kipupiikillä ja ilokaasulla.
[/quote]
Tarkoitin toki että supistukset tuli 4 minuutin väelin, ei 4 minuutin pitusina :D
Mulla meni ekasta lapsivesi ilman mitään harkkasupistuksia kummempia suppareita. Sitten kun alkoi supistella, olivat ne aluksi juuri tuollaisia, kunnes koventuivat ja lisäksi tuli paineen tunne selkään. Onneksi olin jo sairaalassa, koska synnytys oli ohi neljässä tunnissa säännöllisten supistusten alusta.
Minulla tosiaan noita tuntemuksia ei tule juurikaan - kuten laitoin, eilen illalla pari kertaa, aamulla kerran ja nyt illalla aloitusviestin jälkeen (lähes 3h sitten) tuntunut lyhyttä aaltoilua (3-5sek kestoisia) ehkä viitisen kertaa.
Saattaako pelkästään vain tällainen siis tosiaan jo ennakoida synnytystä?
T. Ap
Lieviä supistuksiahan noi on. Napakoituu kyllä sitten