Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono Isä??

Vierailija
17.03.2014 |

Moi!

Olenko jotenkin kohtuuton kun vaadin ex-puolisoni laittamaan lapset etusijalle elämässä? Onko lasten hoitoon laittaminen joka ikinen viikonloppu oikein heitä kohtaan, lapset ovat luonani joka toinen vkl ja joskus myös arkisin, yhdessä ja erikseen.. Äiti joka elää nyt menneitä

vuosiaan on muuttunut todellakin joksikin baarikärpänen/teinityttö-tyypiksi. Ymmärrän kyllä että joskus täytyy rentoutua ja irroitella, mutta jos joka viikonloppu johonkin on päästävä niin se on jo liikaa...

Olen yrittänyt sanoa että arki ei ole sama asia lapsille kuin viikonloppu, mutta turhaan, arki on kuulemma sama asia. Tuntuu jotenkin vaikealta käsittää että ihminen joka on äiti, ei tuota ymmärrä. Lapsistakin varmasti tuntuu kivalta joka perjantai kun reppu lyödään selkään ja matkaan, oli se sitten tuttu paikka tai ei? Myös lapset oireilevat tästä asiasta, mutta se johtuu kuulemma minun huonosta käytöksestäni...

Ex:llä on tässä tietenkin tukenaan monta muuta tälläista "malli-äitiä" jotka toimivat adjutantteina...

Mitä pitäisi tehdä, kun kerran kaikki on syytäni? Kuinka voisi rautalangasta tuon asian vääntää?

T: Huono isä...

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:41"]

Aloituksessa kerrot, että lapset on sulla joka toinen viikonloppu ja joka toinen viikonloppu jossain hoidossa. Kumpi nyt on totuus? Muuttuva tarina ei herätä uskottavuutta.

Huomaan, että tunnet syvää inhoa ex:ää kohtaan. Oliko niin jo yhteiselonne aikana? Mistä tiedät, minkälaista ex:n arki on? Oletko kärpäsenä katossa?

[/quote]

Ehkä huonosti ilmaisin tuon, joka toinen on sovittu, mutta viimeaikoina ovat olleet luonani melkein joka vkl. Ja tuosta arjesta, kyllä lapset osaavat puhua... Eikä se yhteiselo mitään ruusuista ollut...ap

[/quote]

Lapset on kuitenkin niin pieniä, että ex on vanhempainvapaalla. Sä et voi todellakaan uskoa, mitä he arjesta sanoo. "Mummo aina siivoaa ja äiti istuu koneella" voi tarkoittaa sitä, että mummo on just eilen käynyt auttelemassa. Minäkin juon oman 3-vuotiaani mielestä "aina kaljaa". Lisäksi hakkaan. Jne. Monta lastensuojeluilmoitusta saisi minustakin tehdä ;) Totuus on se, että juon perjantaisin (eli aina) saunasiiderin ja kolautin yhtenä aamuna kyynärpääni pojan päähän kipeästi.

Älä mieti, mitä ex tekee tai jättää tekemättä. Ole hyvä isä lapsillesi olemalla heille läsnä. Älä tuhlaa energiaasi ex:n asioiden vatvomiseen, se nyt vaan on turhaa.

Mä olen eronnut ja niin kovin monta kertaa on tehnyt mieli kysyä ex:ltä, että etkö välitä lapsistasi olenkaan. Mutta oikeasti se mies on hyvä isä, omalla tavallaan. Hän ei kohtele lapsia kaltoin, joten saa hoitaa homman tavallaan. Mä en voi ruveta besserwisseröimään. Mulla on oma tyyli, hänellä oma. Ja lapsille puhun isästä pelkkää hyvää :)

Vierailija
42/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:41"]

Aloituksessa kerrot, että lapset on sulla joka toinen viikonloppu ja joka toinen viikonloppu jossain hoidossa. Kumpi nyt on totuus? Muuttuva tarina ei herätä uskottavuutta.

Huomaan, että tunnet syvää inhoa ex:ää kohtaan. Oliko niin jo yhteiselonne aikana? Mistä tiedät, minkälaista ex:n arki on? Oletko kärpäsenä katossa?

[/quote]

Ehkä huonosti ilmaisin tuon, joka toinen on sovittu, mutta viimeaikoina ovat olleet luonani melkein joka vkl. Ja tuosta arjesta, kyllä lapset osaavat puhua... Eikä se yhteiselo mitään ruusuista ollut...ap

[/quote]

meijänkää äiti ei tehny mitää oli vaa ja istuskeli ku mä olin lapsi.

Tai nii mä luulin unohin tosiaa et joku sen talon siivoo, kaupas käy, tekee pihatyöt ja ruuan, käyttää neuvolassa ja hammaslääkäreissä, pitää mieles ajat millon mihinki ja tuhat muuta ASIAA jotka kuuluu yh-äidin arkeen!

Sä oot ap ihan lapsi myös en ihmettele ettei sulla oo huoltajuutta. Täysin ymmärrettävää, että yh äiti tarvii lomansa! Sen tartte kotona AINA olla ja tehä.

Valvoitkos yhtään yötä ku lapset oli vauvoja? tiiätkö ees mitä on väsymys. Jos äiti ei viikolla ryyppää ku lapset on siel ni kaikki on hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:41"]

[/quote]

[/quote]

Lapset on kuitenkin niin pieniä, että ex on vanhempainvapaalla. Sä et voi todellakaan uskoa, mitä he arjesta sanoo. "Mummo aina siivoaa ja äiti istuu koneella" voi tarkoittaa sitä, että mummo on just eilen käynyt auttelemassa. Minäkin juon oman 3-vuotiaani mielestä "aina kaljaa". Lisäksi hakkaan. Jne. Monta lastensuojeluilmoitusta saisi minustakin tehdä ;) Totuus on se, että juon perjantaisin (eli aina) saunasiiderin ja kolautin yhtenä aamuna kyynärpääni pojan päähän kipeästi.

Älä mieti, mitä ex tekee tai jättää tekemättä. Ole hyvä isä lapsillesi olemalla heille läsnä. Älä tuhlaa energiaasi ex:n asioiden vatvomiseen, se nyt vaan on turhaa.

Mä olen eronnut ja niin kovin monta kertaa on tehnyt mieli kysyä ex:ltä, että etkö välitä lapsistasi olenkaan. Mutta oikeasti se mies on hyvä isä, omalla tavallaan. Hän ei kohtele lapsia kaltoin, joten saa hoitaa homman tavallaan. Mä en voi ruveta besserwisseröimään. Mulla on oma tyyli, hänellä oma. Ja lapsille puhun isästä pelkkää hyvää :)

[/quote]

Tiedän tuon, mutta tunnen kyllä edellisestä elämästä tuon kuvion. :) ap

Vierailija
44/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Etkö käynyt ollenkaan töissä edellisessä elämässä? Monilla miehillä on se harhaluulo, että kotiäiti "on" kaiket päivät.

Vierailija
45/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Etkö käynyt ollenkaan töissä edellisessä elämässä? Monilla miehillä on se harhaluulo, että kotiäiti "on" kaiket päivät.

[/quote]

Kävin, jopa  kahdessakin välillä... Itse asiassa olen jopa kiitollinen ex-anopilleni että hän hoiti kotiamme, kun ex ei "kerennyt"... Turha tätä on näköjään täällä ruotia, kiitos kaikille hyvistä ja huonoista kommenteista. -Ap

Vierailija
46/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, että lähivanhempi joutuu olemaan arjessa enemmän mukana ja tarvitsee omaa aikaa. Mutta kyllä silti tuntuu hassulta, että lapset on joka viikonloppu menossa jonnekin. Vaikka se hoitopaikka olisikin mummola joka toinen viikonloppu, niin miettikää itse tykönänne, haluaisitteko aina olla menossa, ei ollenkaan normaalia viikonloppua kotona .Arki on arkea ja viikonloppu on viikonloppu, lapsellekin.

Onkohan lapsilta ede kysytty, haluavatko he? Tai mummolta, jaksaako hän. Monasti nämä nykymummot ovat vielä työelämässä olevia ihmisiä.

En kyllä olisi omia mukuloita raskinut antaa viikonloppuhoitoon, vaikka siihen olisi tilaisuus ollutkin. Naimisissa olen, mutta käytännössä yksinhuotaja.

Olisiko nyt vaan viisainta yrittää kokeilla olla tenavien kanssa, ja luopua niistä joistain viikonloppubileistä hetkeksi aikaa ja katsoa onko sillä positiivinen vaikutus

lasten ongelmiin. Itse en pystyisi olemaan hyvillä mielin bailaamassa jos tietäisin

että lapsellani/lapsillani olisi paha olla.

En halua syyllistää ketään, vanhemmuus ei lopu koskaan ja helpommalla pääsee jos siihen satsaa nyt. Ongelmat vaan tuppa kasaantumaan isommiksi jos niitä ei saa purettua.

Vierailija
47/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikäviä kommentteja olet saanut. Piente lasten tai vähän suurempienkaan äidin paikka ei ole huinata joka viikonloppu jossain. Olkoon se arki ihan minkälaista vain. Jos lapset oireilevat ja olet heistä huolissasi, hae lähivanhemmuutta. Ota selvää niistä päivähoitomaksuista, lapsilisät tulisivat silloin sinulle kuten elaritkin. Ne auttavat päivähoitomaksuissa paljon. Ei jatkuva kylässä pompottaminen ole lapselle hyvätä, sanokoon nämä etäisiä vihaavat av ämmät mitä vain.

T. Kolmen yh äiti

Vierailija
48/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäkääpä sitten tilanne kuvitteellisesti niin päin, että kirjoittaja onkin äiti, joka on huolissaan isän hummaamisen vaikutuksesta lasten kehitykseen ja hyvinvointiin. Jo muuttuu ääni kellossa. Mutta eihän av-mamma osaa lukea kuin mustavalkoisesti yhdestä näkökulmasta asioita. Ja kun moni on äiti, tulkitsee tietenkin isän huolestumisen vain äidin arvostelemisena. 

Ei ne päivähoitomaksut niin mahdottomia ole, meillä on kuusi lasta päivähoidossa ja maksu yhteensä 581€/kk.. kotihoidontukea saisin suunnilleen 800€-verot/kk, eli vaikka palkka ei mahdoton olekaan, ni kannattaa kuitenkin käydä töissä...

Vierailija
49/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäkääpä sitten tilanne kuvitteellisesti niin päin, että kirjoittaja onkin äiti, joka on huolissaan isän hummaamisen vaikutuksesta lasten kehitykseen ja hyvinvointiin. Jo muuttuu ääni kellossa. Mutta eihän av-mamma osaa lukea kuin mustavalkoisesti yhdestä näkökulmasta asioita. Ja kun moni on äiti, tulkitsee tietenkin isän huolestumisen vain äidin arvostelemisena. 

Ei ne päivähoitomaksut niin mahdottomia ole, meillä on kuusi lasta päivähoidossa ja maksu yhteensä 581€/kk.. kotihoidontukea saisin suunnilleen 800€-verot/kk, eli vaikka palkka ei mahdoton olekaan, ni kannattaa kuitenkin käydä töissä...

Vierailija
50/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:08"]Eli äiti on lasten kanssa kotona arkisin? Koko ajan? Keskimäärin 22 vuorokautta kuukaudessa?

[/quote]

Oikeuttaako se silti muka jokaviikonloppuiseen ryppäykseen? Eikö viikonloppuja kannattais viettää lasten kanssa touhuten? Teinimeininkiä. Ei olis kannattanu tehä lapsia jos juominen ja viihde on tärkeämpää.

Vierailija
51/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 17:14"]

Aika ikäviä kommentteja olet saanut. Piente lasten tai vähän suurempienkaan äidin paikka ei ole huinata joka viikonloppu jossain. Olkoon se arki ihan minkälaista vain. Jos lapset oireilevat ja olet heistä huolissasi, hae lähivanhemmuutta. Ota selvää niistä päivähoitomaksuista, lapsilisät tulisivat silloin sinulle kuten elaritkin. Ne auttavat päivähoitomaksuissa paljon. Ei jatkuva kylässä pompottaminen ole lapselle hyvätä, sanokoon nämä etäisiä vihaavat av ämmät mitä vain.

T. Kolmen yh äiti

[/quote]

Kiitos näistä kannustavista teksteistä 47--> Melkein jo luulin että ajattelen jotenkin väärin. Luojan kiitos on muitakin ihmisiä/vanhempia jotka pitävät lastensa puolia!

Mutta kuten sanottu, jotkut näkevät vain oman napansa.. Aion todella ruveta pitämään puoliani tässä asiassa. Ugh! -Ap

Vierailija
52/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 18:03"]

T. Kolmen yh äiti

[/quote]

Kiitos näistä kannustavista teksteistä 47--> Melkein jo luulin että ajattelen jotenkin väärin. Luojan kiitos on muitakin ihmisiä/vanhempia jotka pitävät lastensa puolia!

Mutta kuten sanottu, jotkut näkevät vain oman napansa.. Aion todella ruveta pitämään puoliani tässä asiassa. Ugh! -Ap

[/quote]

Ja katso vähän peiliinkin. Kun asenteesi on pohjimmiltaan hyvin syyttävä, ei sillä asenteella ole mahdollista saada mitään hyvää aikaiseksi. Jos alat siitä huolimatta ajaa "asiaasi", vahingoitat lapsiasi. Minä en tuijota omaa napaani, olen itsekin eronnut ja kaikkien osapuolten kannalta asiat ovat hyvin. Olen vain huolissani siitä, kun tekstistäsi näkyy kuinka negatiivisesti ajattelet exästäsi. Se kertoo siitä ettet ole omaa osuuttasi erosta käsitellyt. Ja silloin on turha luulla että osaat olla exääsi viisaampi. Samoin kun on turha luulla että syyllistämällä tai syyttämällä ja itseään nostamalla saisi aikaiseksi mitään hyvää. Saa aikaan vain vihaa, katkeruutta, valtataistelua. Eli ole tarkkana myös itsesi kanssa, jos OIKEASTI haluat hyvää lapsillesi. Ja silloin myös heidän äidilleen. Lapset ovat niin pieniä, että äidin hyvinvoinnilla on suuri merkitys heidän hyvinvointiinsa.

Vierailija
53/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 18:03"]

T. Kolmen yh äiti

[/quote]

[/quote]

Ja katso vähän peiliinkin. Kun asenteesi on pohjimmiltaan hyvin syyttävä, ei sillä asenteella ole mahdollista saada mitään hyvää aikaiseksi. Jos alat siitä huolimatta ajaa "asiaasi", vahingoitat lapsiasi. Minä en tuijota omaa napaani, olen itsekin eronnut ja kaikkien osapuolten kannalta asiat ovat hyvin. Olen vain huolissani siitä, kun tekstistäsi näkyy kuinka negatiivisesti ajattelet exästäsi. Se kertoo siitä ettet ole omaa osuuttasi erosta käsitellyt. Ja silloin on turha luulla että osaat olla exääsi viisaampi. Samoin kun on turha luulla että syyllistämällä tai syyttämällä ja itseään nostamalla saisi aikaiseksi mitään hyvää. Saa aikaan vain vihaa, katkeruutta, valtataistelua. Eli ole tarkkana myös itsesi kanssa, jos OIKEASTI haluat hyvää lapsillesi. Ja silloin myös heidän äidilleen. Lapset ovat niin pieniä, että äidin hyvinvoinnilla on suuri merkitys heidän hyvinvointiinsa.

[/quote]

Pitääkö sellaista ihmistä paapoa joka tekee tuollaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan