Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rytmihäiriöt ja liikunta

Vierailija
17.03.2014 |

Olen 32-vuotias terve naisihminen ja jostain syystä kärsinyt pari viimeistä viikkoa sydämen tykytyksistä ja rytmihäiriöistä. Aluksi huomasin tätä vain nukkumaan mennessä, mutta ajoittain sydän saattaa tykyttää kovaa heti aamulla herätessäkin. Näitä siis ollut nyt päivittäin 2 vkoa. Sydänfilmi oli normaali sekä verikokeet, joita otettiin. Lääkäri oletti tämän johtuvan stressistä ja ovat kuulemma hyvänlaatuisia. Itse mietein, että voiko rytmihäiriöt ja tykytykset olla lihasperäisiä? Olen myös tuntenut ihmeellistä vihlovaa kipua rinnan, kyljen ja kainalon alueella viime viikot.

Sain lääkkeeksi tykytyksiin bisoprolol 2,5 mg, joka ei kuitenkaan tunnu auttavan noihin muljahduksiin. Lääkäri käski seurata tilannetta kuukauden ja palata asiaan, jos ei mene ohi. Tykkään käydä uimassa muutaman kerran viikossa, mutta nyt en ole uskaltanut mennä, koska pelkään jotain "kohtausta" liikunnan aikana. Uskaltaako siis rytmihäiriöistä kärsivä harrastaa sykettä nostavaa liikuntaa? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noita noin kk sitten, tutkittiin eikä mitään vikaa ole, johtui vain stressistä. Ja loppuivatkin kyllä itsestään. Harrastan paljon korkeasykkeistäkin liikuntaa ja mulle lääkäri sanoi ettei mitään vaaraa ole kunhan rytmit ei sekoile liikunnan aikana. Eli ihan  huoleti voi treenata vaikka kuinka. Yleensä nämä levossa tulevat muljahdukset ei tule liikunnan aikana.

Vierailija
2/2 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin uskaltaa, jos on tutkittu ja hyvanlaatuisiksi havaittu, kuten sinulla. On muuten todella tyypillista etta sinunikaisesi nainen karsii hyvanlaatuisista rytmihairioista. Nyt sun kannattaisi tehda kaikkea mahdollista mika saisi ajatuksesi pois noista rytmihairioista; ihan liian moni jaa niita vatvomaan ja elama alkaa pyoria niiden ymparilla. Tapa kai kasitella stressia sekin, mutta ei mitenkaan elamaa miellyttavammaksi tekeva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla