Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivohullu mies ja raskaus

Vierailija
17.03.2014 |

Miehellä on hermot pinnassa nyt raskausaikana. Saa tajuttomia raivokohtauksia, joiden aikana huutaa ja kiroilee pitkään ja kovaa. Purkaa raivoansa niin pitkään, kunnes oikeasti olen ihan palasina ja suurin piirtein valmis hyppäämään sillalta. Itkeminen tai hiljaa kuuntelu vain lisää pökköä pesään, samoin jos yritän järkevästi hänen kanssaan puha. Ärsyttäää aiheuttaa esimerkiksi se, että joudun komentamaan lapsia esim. kotitöihin. Pitäisi hissutella ja olla näkymätön, kun toisella on niin hermot pinnassa. 

Tuntuu, etten jaksa tuon kanssa enää, ellen saa jotain rauhoittavia. Neuvolassa en aio ottaa asiaa puheeksi, niistä merkinnöistä kun ei pääse koskaan eroon.

Mutta jotain pitäisi tehdä. Mitä ja miten?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 01:30"]

Niin mitä noista masennustaustoista tai lääkityksestä olisi haittaa? Että ihminenkö ei saisi sairastua? Ihan ihmeellistä hysteriaa, tietämätöntä pelkoa teillä on nyt. Minulla on ollut vuosia masennus ja vaikka mitkä lääkitykset ja olen jopa huumetta kokeillut kerran (hui kamala) mistä on papereissa merkintä, ollaan oltu lastensuojelun asiakkaana ja ollaan saatu vain ja ainoastaan todella paljon apua.

...

Elkää hyvät naiset alistuko, teillä on vain yksi elämä ja teidän lapset, pienet ihmistaimet kasvavat ja vaurioituvat jos ette uskalla vaatia hyvää ja rauhallista elämää heille.

[/quote]

Kertokaa tosiaan, miksi avun saaminen olisi niin hirvittävää, että mieluummin hankitte ITSELLENNE psyykelääkkeet kestääksenne nykyistä perhehelvettiä?

Lääkityksestä on haittaa siinä tapauksessa, että sillä vain peitetään oireet, ei hoideta syytä.

Vierailija
82/87 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaa elää itsenäistä elämää ihmisenä äitiydestä huolimatta! Nyt hankkimaan vuokra-asunto ja elämä uuteen rauhallisempaan arkeen. Ei sitä tarvitse sen enempää selitellä, tilanne on kestämätön ja tämä on ainoa ratkaisu. Isän kanssa voi sitten tilanteen rauhoituttua miettiä miten hän ylläpitää suhdetta lapsiin, sekin on tärkeä tieto niin hänelle kuin lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaa elää itsenäistä elämää ihmisenä äitiydestä huolimatta! Nyt hankkimaan vuokra-asunto ja elämä uuteen rauhallisempaan arkeen. Ei sitä tarvitse sen enempää selitellä, tilanne on kestämätön ja tämä on ainoa ratkaisu. Isän kanssa voi sitten tilanteen rauhoituttua miettiä miten hän ylläpitää suhdetta lapsiin, sekin on tärkeä tieto niin hänelle kuin lapsille.

Vierailija
84/87 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:18"]

Voi se olla masentunutkin, ainakin hänellä on kolmen kympin kriisiä päällä. Ikävä kyllä en pysty auttamaan, kun se aggressiivisuus kohdistuu niin vahvasti minuun. Istun sohvalla, tärisen ja yritän keksiä, miten saisin oloni helpottamaan. On ihan kamala olla. Tekisin mitä vaan, että tämä nyt helpottaisi. Ap

[/quote]

No miksi et sitten tee vaan istut siinä? Miksi pelkäät suomalaisia ja yleensä täysin asiallisesti toimivia viranomaisia poliisista sossuun enemmän kuin raivohullua miestäsi? Mikä on se logiikka, jolla nämä naiset eivät enää älyä perhehelvettiä pelätä, eivätkä edes ajattele lastensa pelastamista vaan itselleen lääkkeitä?

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että ei äidin lääkkeet yhtää lapsia auta.

Sinun pitäisi kyllä eniten pelätä nyt hautaustoimiston väkeä, ei sossua.

[/quote]

Kiitoa vastauksista kaikille.

En pelkää asiallisesti toimivia viranomaisia, vaan juurikin niitä epäasiallisia. Poliisia, joka tulee aukomaan kolarista täpärästi selviytyneelle naiselle ilman mitään järkevää syytä. Sairaanhoitajia, jotka purkavat ärsyynnystänsä potilaisiin, kuten esim. viimeksi heti leikkauksen jälkeen. Tai heittelevät tavaroita ja kirjoittelevät mitä tahansa epäasiallisia merkintöjä, jotka vaan haittaavat hoitoa jatkossa. Sossuja, jotka tekevät päättömiä tulkintoja. Esim. viime aikoina esillä olleessa Susanin tarinassa on hyvää kuvausta virkamiesten toiminnasta. Kyllä noita ihmisiä on ja vaiva on mieletön, jos sellaiset sattuvat kohdalle. 

Mies ei käy fyysisesti käsiksi, siksi kait ei itse miellä toimintansa haitallisuutta. Minä vaan hänen mielestään ylireagoin. Aikoinaan hän on luvannut hakea apua, mutta laihoin tuloksin. Tilanteiden jälkeen hän kärsii syyllisyyden tunteista ja pyytää anteeksi tuskaa, mitä on minulle aiheuttanut. Mutta kun aikaa kuluu, tapaus kääntyykin hänen mielessään aivan toiseksi. Katkeraksi vääryydeksi, joka sitten aiheuttaa ärsyynnystä ja saa ennemmin tai myöhemmin raivostumaan. 

Olen sitä mieltä, että perhehelvetti saa päättyä. Nyt. Johan tätä on katsottu. Kun löysin tämän vanhan aloituksen, tajusin että tätähän se on ollut ja en näe merkkiäkään siitä, että se olisi loppumassa. Jos toinen ei edes ymmärrä tai näe käytöstänää joka on poikkeuksetta alkusysäys kaikissa ongelmissamme, ei mitään ole tehtävissä. Se on fakta. Hyvät ajat menevät tässä ratkaisussa samalla, talous kiristyy, mutta täysin vastuutontahan on jäädä kärvistelemään. Ap

Vierailija
85/87 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole kotäiti? Onhan sinlla omat hyvät tulot? Kotiaäiti on hyvin turvaton ellei haku aolla elätti. Hanki ammatti. miksi hankit noi ison perheen?

Vierailija
86/87 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa ap. Toimi sanojesi mukaisesti nyt. Tsemppiä sinulle ja lapsillesi uuteen, parempaan elämään!

Vierailija
87/87 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:59"]

Puhut asiaa ap. Toimi sanojesi mukaisesti nyt. Tsemppiä sinulle ja lapsillesi uuteen, parempaan elämään!

[/quote]

Juteltiin miehen kanssa ja on nyt etsimässä asuntoa. Vaikka talous menee kuralle ja joudutaan lasten säästöt siihen käyttämään.

Kovin uhrifiilikset hänellä on, tilittää miten häntä ei kuunnella ja muuta mahdollisuutta toimia ei ole ollut kuin huutaminen. Muistelee vanhoja tapauksia, joissa minä olenkin tiuskinut lapsille ja tilanne on lähtenyt siitä. Joo, olihan sitä aikoinaan yksi sellainen porkkanakeittoepisodi. Olin jo unohtanut, kuten olisin tuon maaliskuunkin tapauksen unohtanut, jos en olisi sitä tältä palstalta löytänyt. Tai ne kaikki muut, joita aina sattumanvaraisesti pompsahtelee esiin kuin miestä ärsyttää. Oli syy kumman hyvänsä, ollaan äärimmäisen huono kombo tuossa suhteessa. Hän kokee minut ärsyttävänä ja minä sitten hajoaa henkisesti palasiksi. Lapsia ero tulee surettamaan hirveästi, mutta mitä muutakaan enää voi. Paska tilanne. 

Mietin itse nyt lopulta vain konkretiaa. Olen vihainen itselleni, että vauva joutuu meidän kahden aikuisen idioottimaisuudesta kärsiä. Eipä ole hääppöiset lähtökohdat elämälle. Ei auta itku markkinoilla, nyt on tehtävä kaikki tästä eteenpäin oikein.

Yritän selvitä ahdistukseni kanssa hetki kerrallaan. Jos maanantaihin pääsisi, niin silloin yksityiset lääkäriasemat ovat auki.