Siis MAKSAAKO maratoniin osallistuminen?! Mitä ihmettä?
Luulin että ne on ilmaisia ja voittajat saa suuren summan rahaa? Siis nää HKI maratoni ja kaikki muut tavisten?
Kuka hullu harjoittelee, turhaan ja vielä maksaa tuosta? Mikä ihmisiä vaivaa.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maksanut tuhansia ja tuhansia euroja maratoneista. Olen juossut yhden maratonin Suomessa, muut ulkomailla. Keskimäärin 2 maratonia per vuosi keväällä ja syksyllä. Yhden maratonin hinnaksi on tullut siis juoksuvarusteiden lisäksi (lenkkareita kuluu näillä treenimäärillä..) vähintään lentoliput, hotellimajoitus ja osallistumismaksu. Kertaa kaksi joka vuosi.
Tämä vuosi on ensimmäinen pitkiin aikoihin, etten ole maratonia juossut. En ole osallistunut mihinkään muuhunkaan tapahtumaan, vaikka normaalivuonna osallistun Suomessa noin kymmeneen tapahtumaan vitosesta puolimaratoniin.
Maksaisin heti vaikka kaksi tonnia, jos pääsisin jonnekin juoksemaan maratonia. Ennustan, ettei ensi vuonnakaan juosta :(
Miksi maksaisit?? Voit nyt mennä juoksemaan 42km,ILMAISEKSI! Ap
Kuka näistä tavisten tapahtumista hyötyy, jos voittajia ei palkita mitenkään?
Kiitos vastauksista kaikille, olen taas fiksumpi urheilutietouden saralla :D
Ja mielelläni maksaisin pari sataa euroa, että EI tarvitsisi juosta 42km :"D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit että kustannukset katetaan? Ja nuo muutamien kymppien maksutkin on mahdollisia vain sen takia, että järjestelyistä vastaa lähinnä vapaaehtoiset.
Mitkä vi tun kustannukset? Juokseminen itsessään on ilmaista(ja turhaa, jos et ole Usain Bolt)
Stadionin vuokra alkajaisiksi, vai ajatteletko, että sinne voi vaan mennä ja alkaa järjestelemään tapahtumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida kovin paljon harrastaa kilpaurheilua muuten kuin katsomosta käsin? Osanottomaksu on sääntö eikä poikkeus.
Siis maksaako Kalevan kisoihin osallistuminen? Voinko minä, Tiina Tavis, mennä sinne kilpailee, jos maksan?
Entä MM lätkä, maksaako pelaajat siitä? Ap
Tottakai kaikkiin kilpailuihin on osallistumismaksu, en usko että kukaan oikeasti on niin tyhmä ettei tätä ymmärrä.
Typerää provoilua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista kaikille, olen taas fiksumpi urheilutietouden saralla :DJa mielelläni maksaisin pari sataa euroa, että EI tarvitsisi juosta 42km :"D
Ap
No ne hyötyy jotka näitä tapahtumia järjestää.
Ap. Yksittäisen maratontapahtuman järjestämisessä on aikalailla kuluja. Reitin varaaminen tietykai päiväksi mahdollisilta muilta käyttäjiltä. Ajanotto. Toimitsijat. Reitin merkitseminen. Kilpailijoiden numerot ja niihin ajanottosirut ja se portti. Juomapisteet. Välipalat. Ensiapupisteet. Jos yleisöä niin yleisön ohjaus. Kilpailijoiden ohjaus, vaatteidenvaihtopaikat ja narikka. Noihin kaikkiin kuluu työtunteja ja rahaa.
Miksi kukaan menee kilpailuun, jossa ei voita mitään? Maksat ja kärsit, mutta et saa palkintoa.
Hieno juosta hyvin järjestetty maraton. Ajanotto toimii, tavaroiden säilytys lähtöpaikalla/maalissa turvattu, välipalat ja juomat, reittimerkinnät, turvallisuus, ensiapu tarvittaessa, liikenteenohjaus, musiikkiesitykset reitinvarrelle , vessat, jälkien siivous juoksutapahtuman jälkeen,. Mielelläni maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista kaikille, olen taas fiksumpi urheilutietouden saralla :DJa mielelläni maksaisin pari sataa euroa, että EI tarvitsisi juosta 42km :"D
Ap
No ne hyötyy jotka näitä tapahtumia järjestää.
Järjestäjä hyötyy? Suomi täynnä työttömiä ja järjestäjät käyttää vapaaehtoisia... Ap
Vierailija kirjoitti:
Hieno juosta hyvin järjestetty maraton. Ajanotto toimii, tavaroiden säilytys lähtöpaikalla/maalissa turvattu, välipalat ja juomat, reittimerkinnät, turvallisuus, ensiapu tarvittaessa, liikenteenohjaus, musiikkiesitykset reitinvarrelle , vessat, jälkien siivous juoksutapahtuman jälkeen,. Mielelläni maksan.
Kengät jalkaan, ovi auki ja juoksemaan. Tavarat jätä kotiin. Avot, ei maksa mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida kovin paljon harrastaa kilpaurheilua muuten kuin katsomosta käsin? Osanottomaksu on sääntö eikä poikkeus.
Siis maksaako Kalevan kisoihin osallistuminen? Voinko minä, Tiina Tavis, mennä sinne kilpailee, jos maksan?
Entä MM lätkä, maksaako pelaajat siitä? Ap
Älä turhaan vaivaa pientä päätäsi sinua isoimmilla asioilla. Ethän seuraa urheilua joten eihän se sua kiinnosta oikeesti.
Hih hih... ja murtomaahiihtäjät vollottaa kun on latumaksu.
Laskettelijat maksaneet hissilippunsa kiltisti kautta aikain....
Elämä on :)
Hae ap lähikuppilasta sponsoreita, tosin ne jotka maksavat toivovat ettei sinua tarvitse enää lähikuppilassa katsella.
Mihin voi laittaa maratoonareille osanotto maksun? Onko joku yleinen tilinumero? On niin kovaa rääkkiä että otanosaa mielelläni.
Kysyit AP, että kuka hyötyy.
No, varmaan ne osallistujat, jotka maksaa sen osallistumismaksun hyötyy koska pääsevät mukaan kisaamaan. Järjestäjät harvoin hyötyvät mitenkään kauhean paljoa. Joku iso massatapahtuma, esim joku Helsinki City Marathon tuottaa varmaan voittoa ja tapahtumalla taitaa olla joku ihan palkattu työntekijäkin.
Kalevan kisat, Jukolan viestit ym. järjestetään urheiluseurojen voimin. Kyllä niistä aina jotain voittoa järjestävälle seuralle tulee. Tosin voi tulla tappiotakin.
Mitä hyötyä siitä on että harrastelija juoksee virallisen maratonin eikä vaan omatoimisesti 42 km? Ei kai kukaan satunnainen kuulija halua kuulla toisen matka-ajoista... Ja toisille lajia harrastaville varmaan se ja sama oliko se tulos "virallinen" vai ei. Itse harrastan uintia ja kyllä musta hyvä aika 50 metrille tai 800 metrille on yhtä hyvä riippumatta siitä oliko se kisoissa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä on että harrastelija juoksee virallisen maratonin eikä vaan omatoimisesti 42 km? Ei kai kukaan satunnainen kuulija halua kuulla toisen matka-ajoista... Ja toisille lajia harrastaville varmaan se ja sama oliko se tulos "virallinen" vai ei. Itse harrastan uintia ja kyllä musta hyvä aika 50 metrille tai 800 metrille on yhtä hyvä riippumatta siitä oliko se kisoissa vai ei.
Hyötyä on se että on järjestetty huolto ja virallinen ajanotto. Muuten vain on sitten iloa ja ekstranostetta lappujuoksusta.
Ei sitä varmaan ymmärrä jos ei harrasta.
Mikä myötähäpeä ap:n jutuista.
"Siis maksaako musiikin kuunteleminen??? Siis mitä? Musiikkiahan tulee ilmaiseksi radiosta???"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyötyä on se että on järjestetty huolto ja virallinen ajanotto. Muuten vain on sitten iloa ja ekstranostetta lappujuoksusta.
Ei sitä varmaan ymmärrä jos ei harrasta.
Juu, ei varmaan ymmärrä jos ei harrasta. Varmaan joku kaveriporukka vois järkätä itselleen jonkun matkan varrelle pari vesipistettä jos se huollosta olisi kiinni. Esim. joku puoliso hetkeksi passiin auton kanssa. Laputki vois väsätä itse.
Eli vapaaehtoista ja turhaa? Vai saako organisaatio rahaa tuosta ja heillä on ILMAIsia työntekijöitä? Miksi ei palkata?
Vai tekeekö tuota jotku taas sillä 9e päivä "palkalla"?
Miksi niitä järjestään, jos kukaan ei hyödy mitenkään?
Ap