Mikä hyvä reseptitön allergialääke pölyallergiaan?
Eiks niitä ole vaikka mitä? Olisiko joku hyväksi kokemasi? Mikä? Farmaseuttia paikalla?
Kommentit (8)
Joo. Mä ajattelin aloittaa pölysiivoamisen huomena, mutta inhottaa ja ajatus on, että jos olen allerginen niin inhottavaa sitten häärätä ton kaiken pölyn kanssa. Luin jostain, että on joku sellainenkin kuin nenäkäytävän tulehdus ja rupesin epäilemään sellaista. Olisko lekuria tai farmaseuttia paikalla?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:35"]
Luin jostain, että on joku sellainenkin kuin nenäkäytävän tulehdus ja rupesin epäilemään sellaista.
[/quote]
Jos nenä on tukossa tai vuotaa, niin kyseessä on juurikin tuo nenäkäytävän tulehdus, eli riniitti - toiselta nimeltään nuha.
Setiritsiiniä mä olen vuosikausia käyttänyt, välillä kokeilin kestineä, mutta mulle se ei sopinut.
Mikä tahansa käsikauppalääkkeenä myytävä antihistamiini toimii. Se, mikä kellekin sopii parhaiten on niin yksilökohtaista, että se selviää vain kokeilemalla. Suosittelen myös kokeilemaan allergiseen nuhaan tarkoitettua nenäsumutetta, mikä auttaa vähentämään nuhaoireita.
Useimmille käy ihan perus Zyrtec / Histec, ne ovat edullisimmasta päästä. Joillain ihmisillä ne vain tuntuvat väsyttävän, jolloin kannattaa kokeilla jotain uudemman polven lääkettä, esim Kestineä tai Telfastia. Kestinessä on se hyvä puoli, että sitä voi (ilman lääkärin määräystä) ottaa kaksikin tablettia päivässä ja markkinoilla on jo edullisimpia geneerisiä valmisteita myös. Mutta kuten joku sanoikin, kokeilemalla löytää kukin itselleen sopivan.
-Farmaseutti to be
En oo farmaseutti, mutta allergikko olen. Telfast-antihistamiini on toiminut eikä väsytä.