Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies opettaa lapsille huonoja tapoja

Vierailija
16.03.2014 |

Jotenkin sellainen ?sieltä mistä rima alin" -tyyppi lastes suhteen, kasvatuksellisesti. Aikaa kyllä antaa heille mutta se laatu... Esim komentaa vanhempaa lasta jos tämä kljuu kun pienempi tahallaan kiusaa isompaa kun tämä keskittyisi johonkin - onhan se helpompi komentaa vanhempaa jika tottelee, jättää hommansa ja menee huoneeseensa. Pienempi kun pitäisi ottaa topakasti pois ja kiljuminen kävisi, mies ei jaksa sitä ja siksi ei aseta tälle rajoja. Sitten suututtaa, kun puhuu ihan reilusti valkoisia valheita vaikka minulle lasten edessä. Kun kysyn teitkö jonkun sovitun pikku jutun (tänä iltana oli että rasvaa lapsen) niin sanoo tehneensä, lapsi toteaa että eihän mua rasvattu! Mies vaan kohauttaa olkia että ei se nyt niin tärkeää tai nauraa lapselle että ai niinkös se menikin.... Inhottaa!! Olen puhunut esimerkkinä olon tärkeydestä, onko hänestä ok että lapset aikanaan valehtelevat meille vaikka läksyistä. Puydän, ettei enää tekisi tuota mutta sitten taas tulee joku.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä annat isän olla isä omalla tavallaan? Entä jossinä jätät lasten kanssa tekemättä jotain mikä hänelle tärkeää, mutta hän ei viitsi nalkuttaa asiasta? Mitä jos tietää joka tapauksessa epäonnostuvansa silmissäsi vaikka kuinka yrittäisi tehdä määräämäsi asiat? Oletteko keskustelleet vanhemmuudesta ja kasvatuksesta yhdessä vai oletko sinä ilmoittanut että homma menee näin?

Vierailija
22/27 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä rehellisesti mietin, missä menee se raja että ero on parempi vaihtoehto? Kun miehessä on paljon hyvääkin: antaa aikaa ja huomiota lapsille, jakaa hoitoaikaa mun kanssani ja kertoo menemisensä ja keskustelee tällaiset perusasiat läpi, ei ryyppää eikä juo, hellii lapsia. Sitten on noita huonoja puolia, jotka koen tosi ikäviksi - se sellainen tietty "riman alittamistyyli" että kiukkuisena puhutaan rumasti, jos väsyttää voi sanoa mitä vaan, ei osaa miettiä kasvatusasiotia eikä suostu lähtemään vaikka perheterapiaan. Mutta kun sanotaan, ettei kukaan ole täydellinen eikä liian herkästi saisi pikkulapsiperheet erota  - niin missä se raja menee, mistä tietää milloin on syytä? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan iso ikävä puoli on se, etten koe hänen rakastavan minua: ei halaa, ei halua lähelle, voi puhua rumasti ja sanoa että "mä saan sanoa just mitä mä lystään, mee muualle siitä vaan". ap

Vierailija
24/27 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa vielä. Meillä oli ongelma saman lainen ja tosiaan ratkesi siten, että lakkasin diktaattorimaisesti johtamasta perhettä ja luotin miehen kykyyn hoitaa lapset. Mies myöhemmin tunnusti kiukutelleensa vastaan ihan vaan pitääkseen edes jonkun näköisestä miehisyyden rippeistä kiinni kun vaimo (minä) vain päsmäröi. Toivottavasti en ikinä aloita kyseistä toimintaa uudestaan. On pystyttävä myöntämään että myös muita tapoja toimia kuin oma

Vierailija
25/27 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:43"]

21 jatkaa vielä. Meillä oli ongelma saman lainen ja tosiaan ratkesi siten, että lakkasin diktaattorimaisesti johtamasta perhettä ja luotin miehen kykyyn hoitaa lapset. Mies myöhemmin tunnusti kiukutelleensa vastaan ihan vaan pitääkseen edes jonkun näköisestä miehisyyden rippeistä kiinni kun vaimo (minä) vain päsmäröi. Toivottavasti en ikinä aloita kyseistä toimintaa uudestaan. On pystyttävä myöntämään että myös muita tapoja toimia kuin oma

[/quote]

Mä tiedostan tämän, että minä olen päällepäsmäri ja mies taas rimanalittaja - me niin ei sovita yhteen! Mun on todella vaikea sietää, että mies hoitaa mielestäni huonosti lasten juttuja: esim. kun toinen oli vauva ja olin kaiket illat kiinni itkevän mahakipuvauvan hyssyttelyssä ja mies hoiti 2½v:n iltatoimet vuoden verran niin sitten hammaslääkärissä selvisi että tällä on reikä takahampaassa ja kun käytiin asiaa läpi, mies myönsi että lapsi pessyt aina itse hampaansa (!) ja välillä jättänyt pesemättäkin ja mies tokaisi tähän vaan: mä en mistään hammaspesuista jaksa sen kaa tapella. Miten antaa vastuuta ihmiselle, joka sitten tekee ne asiat huonosti?! :(( ap

Vierailija
26/27 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja jätä se mies raukka rauhaan. Hän kuitenkin rakastaa lapsiaan ja haluaa viettää aikaa heidän kanssaan ainakin vielä. Varmasti saat hänet lopettamaan sen käytökselläsi

Vierailija
27/27 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskö se kärsijä nyt onkin?