Pidättekö kulissit pystyssä ja esitätte muille kaiken olevan ok
Kommentit (65)
Pidin ja hajosin. En suosittele kenellekään.
Pitäisikö perheen sisäiset ongelmat jotenkin julkistaa, tai muuten elää kulississa? Meidän avioliitto rakoilee, mutta en minä sitä mitenkään missään tiedota. Tuskin se siihen auttaisi.
Kyllä. Opin tämän jo lapsena. Elin aikamoisessa perhehel**tissä, kulissit oli ulospäin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän kulissia, jossa esitän olevani köyhempi kuin olen. Pukeudun vaatimattomasti, syön halpaa perusruokaa ja ajan tavallisella autolla.
En halua herättää kateutta itseäni huono-osaisemmissa kavereissa. Varsinkaan en halua, että aletaan pyytää taloudellista apua.
Minulla vähän sama matkojen suhteen. Me matkaamme vain viiden tähden hotelleissa ja matkat maksaa meiltä kahdelta kymppitonnin verran. Tämä on ensimmäinen kerta ever, kun paljastan asian.
Joskus menemme Kämppiin viikonlopuksi. Äidilleni ja kavereilleni sanon, että löytyi hyvä hinta. Oikeasti maksaa normin 600 e.
Minä taas olen suoraan sanonut että mies on tottunut kalliiseen elämäntyyliin. En jaksa piilotella elämääni läheisiltäni.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö perheen sisäiset ongelmat jotenkin julkistaa, tai muuten elää kulississa? Meidän avioliitto rakoilee, mutta en minä sitä mitenkään missään tiedota. Tuskin se siihen auttaisi.
Ehkä se on sitten kulissia, jos jatkatte tuota vuosikausia ja ette enää juuri juttele keskenänne, mutta sukujuhlissa esitätte normaalia paria. Kriisejä tulee ja menee.
Vierailija kirjoitti:
Olen näköjään. Työpsykologi oli tapaamisen jälkeen sitä mieltä että tapasi todella iloisen, positiivisen ja hauskan ihmisen. Toivotti hyvää jatkoa edelleen ja kiitti?!? hyvämielen tuonnista hänelle. Pohdin itsemurhaa päivittäin ja satutan itseäni.
Et halunnutkaan apua?
Vierailija kirjoitti:
Olen syrjäytynyt itsariyksiössä asuva ikisinkku. Omille vanhemmille aina esitän että kaikki on vallan mainiosti. Ei siitä mitään apua olisi huolestuttaa niitä.
Samoin. Esitän muille iloista, vaikka oikeasti olen masentunut ja minulla on itsetuhoisia ajatuksia. Hyvin näköjään sujuu tämä teatteri, koska yksi päivä näin sattumalta vuokranantajani, ja hän kommentoi kuinka olen kuulemma aina iloinen.
No en. Kun kerroin kuinka perseelleen menee, niin kukaan kavereista ei uskonut minua aluksi.
Heillä oli tosia vaikea tajuata missä tilanteessa olin sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on sitten kulissia, jos jatkatte tuota vuosikausia ja ette enää juuri juttele keskenänne, mutta sukujuhlissa esitätte normaalia paria. Kriisejä tulee ja menee.
En minä ajattele, että se on sukujuhlissa kulissia, jos esittää normaalia. Pidän sitä käytöstapoina.
Eri
Mitä kulissin esittäminen lopulta tarkoittaa? Suoranaista valehteluako? Vai pitäisikö kaikki ongelmat tosiaan jotenkin tiedottaa ihmisille?
Omalta osalta kulissit on pystyssä. Kaikki muu on lähes täydellistä mutta mieheni ei halua seksiä. Koskaan. Viimeksi seksiä oli kesäkuussa, sitä edelsi 3,5v kuiva kausi. Luulen että hän on aseksuaali. Mies ei suostu puhumaan aiheesta yhtään, tai jos jotain sanoo niin syyttää kuormittavaa työtä. Yhdessä ollaan oltu 15v ja koskaan häntä ei ole ihmeemmin kiinnostanut, aloite on tullut aina minulta. Alkuvuosina sentään lämpeni, nykyään ei. Saattaahan toki olla homokin, siinä tapauksessa taitaa vielä itseltään kieltää koko homman. Tässä olen aika pitkään sinnitellyt, ero käy mielessä tämän tästä. Haluan vielä kokea sen että joku mua haluaa (ulkonäössä ei ole vikaa).
Vierailija kirjoitti:
Omalta osalta kulissit on pystyssä. Kaikki muu on lähes täydellistä mutta mieheni ei halua seksiä. Koskaan. Viimeksi seksiä oli kesäkuussa, sitä edelsi 3,5v kuiva kausi. Luulen että hän on aseksuaali. Mies ei suostu puhumaan aiheesta yhtään, tai jos jotain sanoo niin syyttää kuormittavaa työtä. Yhdessä ollaan oltu 15v ja koskaan häntä ei ole ihmeemmin kiinnostanut, aloite on tullut aina minulta. Alkuvuosina sentään lämpeni, nykyään ei. Saattaahan toki olla homokin, siinä tapauksessa taitaa vielä itseltään kieltää koko homman. Tässä olen aika pitkään sinnitellyt, ero käy mielessä tämän tästä. Haluan vielä kokea sen että joku mua haluaa (ulkonäössä ei ole vikaa).
Mitä se tarkoittaisi sinulle, jos kulissit eivät olisi pystyssä? Tarkoittaako se sitä, että laittaisit johonkin someen postauksen: "Mieheni ei halua koskaan seksiä." Sittenkö et enää esittäisi kulissia? Vai mitä se kulissi siis oikeasti tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kulissin esittäminen lopulta tarkoittaa? Suoranaista valehteluako? Vai pitäisikö kaikki ongelmat tosiaan jotenkin tiedottaa ihmisille?
Sanoisin että kulissin pitäminen tarkoittaa sitä että esittää niin erilaista kuin oikeasti on, että se vaatii vaivannäköä ja uuvuttaa.
Töissä olen iloinen, aina valmis auttamaan ja venymään. Kotona olen yksinäinen ja usein myös surullinen. Vanhempi lapseni on vankilassa ja nuorempi huumekierteessä. Tunnen olevani täys luuseri.
Mitkä kulissit!? Henkilökohtainen elämäni ei kuulu kenellekään muulle.
Ap:n oletus on että hänen kuuluu tietää kaikki. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ajattele, että se on sukujuhlissa kulissia, jos esittää normaalia. Pidän sitä käytöstapoina.
Eri
Kyllä se on kulissi, jos kotona ei puhuta enää suurin piirtein mitään ja ollaan ikään kuin jo erottu tai toinen seurustelee jo toisen kanssa ja ollaan vaan lasten vuoksi yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että kulissin pitäminen tarkoittaa sitä että esittää niin erilaista kuin oikeasti on, että se vaatii vaivannäköä ja uuvuttaa.
Mulla ainakin tämä pitää paikkansa silloin, kun on paha kipujakso menossa, mutta töissä pitää olla kuin mitään kipuja ei olisikaan. On todella uuvuttavaa, mutta en viitsi hakea sairaslomaakaan sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Kyllä se on kulissi, jos kotona ei puhuta enää suurin piirtein mitään ja ollaan ikään kuin jo erottu tai toinen seurustelee jo toisen kanssa ja ollaan vaan lasten vuoksi yhdessä.
Kukaan muu kuin asianosaiset itse ei voi määritellä suhdetta.
En minäkään mene muille sanomaan että elätte väärin.
Pidän kulissit pystyssä, mutta yritän opetella siitä pois. Minun on ollut aina vaikea puhua muille henkilökohtaisista asioistani tai mielialaongelmistani. Se ei johdu häpeästä vaan enemmän pelkään, että olen vaivaksi muille. Meillä ei lapsuudessa puhuttu tunteista eikä näytetty mitään ns. negatiivisia tunteita, joten tämä johtuu varmaan siitä. Jään miettimään asioita päässäni ja ne paisuvat ylisuuriksi. Oikeasti haluaisin olla avoimempi. Olenkin nyt yrittänyt opetella sanomaan asioita ääneen. Monesti se on helpottanut. Kulissien pitäminen on aika uuvuttavaa. En pystyisi olla parisuhteessa, jossa ei puhuta asioista suoraan.
En tiedä kulissia, mutta en puhu juurikaan taustoistani, elämästäni vieraille. Monet luulevat että salaan jotain luurankoja kaapissani, koska en ikinä kerro mitään itsestäni. Olen kyllä sosiaalinen, mutta esim mitään henkkoht asioita, perhettä yms en kerro. En myöskään kutsu kotiini ketään.