Nyt kaikki ilmastosta huolissaan olevat. Lopettakaa riisin syönti. Ylivoimainen päästölähde ruoka-ainevertailussa
Tästä lähtien, aina kun joku puhuu lihansyönnistä jotain, niin kysyn häneltä että syökö riisiä? Jos syö, niin hän on vaan turha märisijä.
( Lähde.Iltalehti)
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Hyvään ja tärkeään aloitukseen lisäisin, että korvatkaa riisi kotimaisella ohralla! Se on paljon paremman makuistakin.
Peruna myös. Sopii gluteenittomillekin. Lähiruoka kunniaan!
En lopeta. On mun lempiruoka. Syön muitakin kuin vain suomalaisia ruokia.
Olen puhunut tästä täällä ja sain vain haukkuja suositeltuani käyttämään ohraa riisin sijasta.
Pitääki tehdä tänään aasialaista ruokaa. 😋
Vierailija kirjoitti:
Olen puhunut tästä täällä ja sain vain haukkuja suositeltuani käyttämään ohraa riisin sijasta.
Puuro puurona js riisi ruokana.
Entä suomessa asuvat ulkomaslaiset? Sanoppa heille että älä syö ruokaa.
Gluteenittomalla ruokavaliolla kun on, ei valitettavasti ole mahdollista lopettaa riisin syöntiä. :( Niin moniin gluteenittomiin tuotteisiin sitä laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Melkoista säätämistä tuossa. Pisti silmään tuokin kaksi eri sushiannosta, jotka ovat muuten samanlaisia, mutta toisessa 5 grammaa avokadoa on korvattu 5 grammalla levää. Levällä annoksessa on 4 kilokaloria vähemmän. Tärkeä tieto, jonkun laihis voi olla tuosta kiinni.
Avokado on yksi pahimpia veden tuhlaajia eikä sitä pitäis ostaa ollenkaan jos ilmastosta välittää.
Monet vegaaniruoat myös tuhlaavat todella paljon vettä ym.
Vierailija kirjoitti:
Ap, voitko kertoa, mikä on oma hiilijalanjälkesi ja mitä teet asian hyväksi!
Ap, odotamme vastaustasi.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti koulujen ruokalistoilta pitää poistaa valkoinen riisi.
Voisiko ilmastosta huolissaan olevat alkaa ajamaan tätä asiaa?
Pitäisikö kouluihin laittaa riisittömiä päiviä?
Muistathan ap kieltäytyä jouluna riisipuurosta, kun tämä sinua noin kovasti kiinnostaa.
Riisi, tofu ja avokado pahimmat. Mitäs ne veget eniten mussuttivatkaan??!
Vierailija kirjoitti:
Muistathan ap kieltäytyä jouluna riisipuurosta, kun tämä sinua noin kovasti kiinnostaa.
Minä en syö riisiä missään muodossa, en edes jouluna.
Ap, kerrotko nyt sen oman hiilijalanjälkesi, kiitos.
Ei onnistu. Koska ihqussa sushissa on myös riisiä. Vihreistä on kivaa lentää ensiksi Berliiniin ja mennä sushiä mässyttämään ja kitisemään lihansyöjistä, miesten ylivallasta ja ilmastonmuutoksesta
Aiiiiivan kirjoitti:
Kauraa eri muodoissa, nykyään kun on jo vaihtoehtoja noille tuontituotteille.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo käytännössä lopettanut riisin syönnin mm., ilmaston takia ja siksi, että riisissä on usein arseenijäämiä. Syön toki lihaakin, mutta koko ajan vähemmän.
Ruokavaliokin on kokonaisuus, myös ilmastorasituksen kannalta. Lähtökohtaisesti vegaanisella ruokavaliolla on kuitenkin vaikea päästä samaan hiilijalanjälkeen, vaikka söisikin joskus riisiä tai kotimaisia vihanneksia talvella. Mutta kyllä vegaanistakin ruokavaliota voi aina kehittää ekologisemmaksi.
Syöt siis talvisinkin suomalaisia rehuja vai? Mites hedelmät? Tiesitkö paljon päästöjä niistä rehuista tulee kun talvisin kasvatetaan?? Naurettavaa, ei voi muuta sanoa. Ilmastoahdistujat ovat kyllä aina niin hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi riisi yhdistetään tässä keskustelussa kasvisruokavalioon? Riisi kuuluu aika moneen tyypilliseen liharuokaan.
Olen ollut kasvissyöjä, pääosin vegaani yli 20 vuotta. Riisiä en syö käytännössä juuri koskaan.
En minäkään syö lihaa juuri koskaan, kuitenkin minulta koitetaan viedä sen antama nautinto.
Milloin sushipaikkoja on kritisoitu ilmastopäästöistä?
Vierailija kirjoitti:
Aiiiiivan kirjoitti:
Kauraa eri muodoissa, nykyään kun on jo vaihtoehtoja noille tuontituotteille.
Ai sitä superherkullista kauranöyhtää jota aluksi kovin kehuttiin? Eipä ole enää kehujua kuulunut. Kotimaisessa aidossa eli siis gluteenittomassa kaurassa ei sinällään vikaa, tosin myrkyttömänä on sitäkin vaikea löytää.
Juu, tämä on tiedetty. Mulla on liha ja riisi pannassa. Pyrin syömään satokauden tuotteita.