Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä, mitä tehdä nyt?

Vierailija
25.02.2024 |

Samaan syssyyn tulee avioero ja työpaikan menetys. Osituksesta saamani varat eivät kata kuin puolet veloistani. Vinkkejä selviytymiseen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eti töitä. Eti kämppää. 

Vierailija
2/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja ikää on 56v eli ei enää kuuminta hottia työmarkkinoilla. Työttömyyskorvauksella en myöskään tule selviämään kaikista menoistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat kuiten menee 50/50%? 

Vierailija
4/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vanhan ja sairaan sukulaisen luo ja ryhdy käytännössä tämän omaishoitajaksi, kodinhoitajaksi ja avustajaksi. Virallisesti olet kuitenkin työtön niin saat työttömyyskorvauksen.

Vierailija
5/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä alalta sait kenkää? 

Vierailija
6/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä on jo. Töitä toki lähden etsimään mutta mistä? En haluaisi lähteä kovin kauas koska lapset jäävät miehelleni ja haluan kuitenkin pysyä lähellä heitä.

- ap

Vierailija
7/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäisiä lapsia teillä on? Hmm... 

Vierailija
8/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aineenopettaja. Lukiossa olin töissä, mutta osa-aikaisena koska opetustunteja ei ollut tarpeeksi omalle aineelleni. Pieni kunta.

- ap

Vierailija
9/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kämppä ( ei tiedetä missä) eikä tiedetä mistä voisit etsiä töitä. Suomen rajojen sisältä? 

Vierailija
10/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta vanhan ja sairaan sukulaisen luo ja ryhdy käytännössä tämän omaishoitajaksi, kodinhoitajaksi ja avustajaksi. Virallisesti olet kuitenkin työtön niin saat työttömyyskorvauksen.

Ainoat vanhat ja sairaat ovat vanhempani - joo ei kiitos. Asuvat sitä paitsi kaukana-

- ap

Vierailija
11/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aineenopettaja. Lukiossa olin töissä, mutta osa-aikaisena koska opetustunteja ei ollut tarpeeksi omalle aineelleni. Pieni kunta.

- ap

Säälittäis kyllä niitä opettajia jotka sinne jäi. Ne tekee nyt samoilla tunneilla noi sun tekemät työt. 

Vierailija
12/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vanhana omat lapset on jo omillaan eikä vanhemmilla. 56-vuotiaalla on n. 3kymppiset lapset

Vierailija
13/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kämppä ( ei tiedetä missä) eikä tiedetä mistä voisit etsiä töitä. Suomen rajojen sisältä? 

En viitti sanoa kuntaa, mutta pienehkö keskisuomalainen kunta. Lasteni takia en halua muuttaa kauas. Miehelle jäi omakotitalo ja lapset sinne, koska siellä on tilaa, toisin kuin minulla. Osituksesta saadut rahat kattavat noin puolet omista veloistani, joten olen jo lähtökohtaisesti miinuksella. Yksityiseksi perhepäivähoitajaksi ryhtymistä mietin, tein sitä joskus nuorenakin. Mutta nykyään taidetaan vaatia koulutus. Vai onko joku saanut kunnan hyväksynnän ilman koulutusta alalle?

Vierailija
14/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vanhana omat lapset on jo omillaan eikä vanhemmilla. 56-vuotiaalla on n. 3kymppiset lapset

Älä ny vielä. Odotellaan minkä ikäsiä ovat.. 

Vierailija
15/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Säälittäis kyllä niitä opettajia jotka sinne jäi. Ne tekee nyt samoilla tunneilla noi sun tekemät työt. 

Niin tekee. Toivon että ajat joskus paranee ja pääsisin takas, mutta siihen asti pitäisi keksiä jotain...

- ap

Vierailija
16/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika iäkkäänä tehdyt lapset. Varhaisteinejä ja teinejä.

- ap

Vierailija
17/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitti sanoa kuntaa, mutta pienehkö keskisuomalainen kunta. Lasteni takia en halua muuttaa kauas. Miehelle jäi omakotitalo ja lapset sinne, koska siellä on tilaa, toisin kuin minulla. Osituksesta saadut rahat kattavat noin puolet omista veloistani, joten olen jo lähtökohtaisesti miinuksella. Yksityiseksi perhepäivähoitajaksi ryhtymistä mietin, tein sitä joskus nuorenakin. Mutta nykyään taidetaan vaatia koulutus. Vai onko joku saanut kunnan hyväksynnän ilman koulutusta alalle?

No et varmaan ole muuttamassa kauas, jos sulla kämppä on jo. Onko sulla tilaa ryhtyä perhepäivähoitajaksi, jos sun kämppään ei edes omat lapset mahdu? Minkä ikäiset omat lapset on? Noin suurinpiirtein, jos et tarkkaa ikää halua sanoa. 

Vierailija
18/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä laskuopilla? Olen itse 56 eikä mun lapseni ole 30.

Vierailija
19/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et varmaan ole muuttamassa kauas, jos sulla kämppä on jo. Onko sulla tilaa ryhtyä perhepäivähoitajaksi, jos sun kämppään ei edes omat lapset mahdu? Minkä ikäiset omat lapset on? Noin suurinpiirtein, jos et tarkkaa ik

Mulla on kaksio ja lapsia on 3 (iät 12-19). Tuon ikäiset tarvitsevat omat huoneet. Mutta kyllä tänne neljä pikkulasta mahtuu päivänsä viettämään.

- ap

Vierailija
20/20 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et varmaan ole muuttamassa kauas, jos sulla kämppä on jo. Onko sulla tilaa ryhtyä perhepäivähoitajaksi, jos sun kämppään ei edes omat lapset mahdu? Minkä ikäiset omat lapset on? Noin suurinpiirtein, jos et tarkkaa ik

Niin ja tähän muuttaessa kuvittelin vielä että työt jatkuvat, niin kuin ovat jatkuneet viimeiset 8 vuotta. Mutta työpaikat on vähissä täällä. Siivousta tai kaupan hommia en halua. Peruskoulussa ei ole mulle hommia. Tehdas olisi, johon varmaan pääsisi, mutta menen vain äärimmäisessä hädässä. Joutuisi matkustamaankin eikä mulla ole autoa. Talous ei kohene jos joutuu hankkimaan sellaisen. Perhepäivähoito olisi tuttua ja pystyisin siihen. Kunhan vaan nykyiset säädökset ei blokkaa mun mahdollisuuksia ja hoitolapsiakin löytyy... 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme