Mikä olisi sopiva paino 168cm pitkälle naiselle?
Tällä hetkellä paino pyörii 66-67kg, ja tuntuu että vieläkin voisi ottaa jonkin verran pois :S Mikä olisi sopiva tavoite? 5kg?
Kommentit (45)
Olen 168 cm ja tällä hetkellä painan 57 kg. On todella tukeva olo. Minulla on hyvin kapea raajaluusto, joten kaikki "ylimääräinen" tulee hötöksi pintaan. Nuorempana painoni pysyi pitkään 52 kg:ssa, jonka koin hyväksi. Tarkoitus on tiputtaa nykyistä painoa lähemmäs tuota pullean olon helpottamiseksi. Harrastan 4xvko raskasta liikuntaa, joten pinnassa näkyy kulinaristiset överit joita täytyy rajoittaa.
N43
Tuo 53 kg merkitsee painoindeksiä 18,4, joka mielestäni on todella vähän. Mutta taitaa olla niin, että käsitykset naisten sopivasta tai hyväksyttävästä painosta ovat aivan toiset kuin 30-40 vuotta sitten.
168 & 58 kg, vielä voisin muutaman kilon karistaa
Täällä on 168 senttiä ja 63 kiloa puhdasta 52-vuotiasta kultaa!
55-65kg jollei harrasta liikuntaa mitenkään ihmeellisesti.
57-59 kg paras. Alle sen näyttää liian laihalta. 60 tai yli ei näytä enää niin hyvältä.
Tietenkin jos on kapea ja siro luusto niin voi olla alipainon rajalla näyttämättä liian laihalta (eli luuranko) mutta jos on suht keskiverto rakenne niin toi 60kg paikkeilla on hyvä. Toisaalta jokuhan voi olla 75 kiloisenakin ihan huvä kroppainen jos on selkeästi tiimalasi tai lihaksikas.
Olen tuon pituinen ja painan nyt noin 57kg ja oon melko tyytyväinen, hieman timmimpi vain voisin olla. Painavimmillani olen ollut noin 64kg ja olin järkyttävä läski, yli 60kg:n en aio enää päästää. Riippuu tietenkin ruumiinrakenteesta ja lihaksista, sanoisin että sopiva paino olisi noin 55-65kg.
Itselläni sama pituus ja mielestäni paras paino on 62-65 kg. En omaa juurikaan lihaksia, ikää 50v.
Alle neljäkymppiseks painoin vähän päälle 50 kg, silloin en tuntenut kroppaani kovin naiselliseksi :(
Järkytyin kun katsoin vanhaa äitiysneuvolakorttia, jälkitarkastuksessa viisi viikoa synnytyksestä paino: 52 kg.
Sitä painoa ei vaan nuorempana tullut, nyt paino 63 kg ja olen niin tyytyväinen :)
Ruumiinrakenne ja lihaksikkuus vaikuttaa joten sanon että 55-65 kg on varmaan aika sopiva.
56-63 kg riippuen siitä, millainen ruumiinrakenne sulla on?
Ruumiinrakenne merkitsee eniten. Nyt olen läskiperse mutta kun painoin alle 60kg olin romuluisen näköinen, siinä 60-65 on mulle sopiva.
Riippuu tietysti siitä että paljonko sinulla on lihasmassaa vartalossa ja myöskin siitä minkä mallinen vartalosi on.
Jos vartalo on pökkelö eli kaikki kerääntyy mahalle, niin sinun olisi hyvä painaa noin 52-55 kg, siis ilman lihaksia.
Jos vartalo on tiimalasin mallinen ja liha kertyy pyllyyn ja reisiin niin kiloja voi olla huomattavasti enemmän ja olet silti ihan sopiva, esim jopa 65-jopa 70
Itse olen pökkelö
Mä olen samanpituinen ja mulle sellainen hyvänolonpaino on 60-65kg, silloin olen hoikka mutta en langanlaiha, jos painan yli tuon niin alkaa tulemaan makkaroita sinne ja tänne. Ruumiinrakenteeltani en ole mikään hintelä vaan normaali ja lihaksiakin löytyy fyysisen työn vuoksi.
Mä olen samanpituinen ja mulle sellainen hyvänolonpaino on 60-65kg, silloin olen hoikka mutta en langanlaiha, jos painan yli tuon niin alkaa tulemaan makkaroita sinne ja tänne. Ruumiinrakenteeltani en ole mikään hintelä vaan normaali ja lihaksiakin löytyy fyysisen työn vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 16:54"]
50-55kg, jos haluat näyttää hyvältä.
[/quote]
Huuhaa, riippuu kuule vartalon mallista todella paljon.