Huono Äiti(kö)?
Hei!
Mieheni mielestä olen huono äiti, koska en ole joka päivä lastemme 6 ja 7v kanssa ulkona. Tarkennukseksi sanottakoon, että lapset kyllä ulkoilevat keskenään joka päivä yhden tai kaksi kertaa. Mutta minä siis en joka päivä ulos heidän seurakseen mene. Minun mielestäni tuon ikäiset lapset osaavat kyllä leikkiä pihalla ilman vanhempien läsnäoloakin. Ja minun mielestäni olisi suotavaakin, että oppivat itsenäisesti touhuamaan ulkona.
Mieheni on todellakin eri mieltä. Hänen mielestään näytän huonoa mallia lapsillemme, kun en aina sinne mene ja mikä harmittavinta, mies sanoo olevansa huolissaan lapsistamme niinä päivinä kun hän itse on töissä. Siksi siis kun hän tietää, että äiti ei aina ulos lähde mukaan.
Tämä kiristää todella meidän välejämme ja minua ahdistaa, koska toinen sanoo minua huonoksi äidiksi, joka ei välitä lastensa hyvinvoinnista.
Siis ymmärtääkö joku teistä myös minun pointtini tässä asia, vai olenko tosiaankin huono äiti?
_2xäiti_
Kommentit (27)
Onko teillä oma piha vai jossain vaan?
Et ole, meilläkin törkätään 5- ja 7-vuotiaat ulos keskenään leikkimään esim. siivousoperaation vuoksi. Asumme kylläkin erittäin rauhallisessa paikassa maalla. Pelkääkö miehesi ehkä että lapsille sattuisi jotain vai onko kyse vain seuraneitinä olemisesta?
En mäkään mee lasten kanssa pihalle! Musta se on niitten hommaa keksiä kolmistaan tekemistä, kun mä puuhaan sisällä pyykin, ruoan ja siivojen kanssa. Ja mun lapset on 3-, 4-, ja 5-vuotiaita. Turvallinen piha, jos joku nyt taas epäilee lasten olevan heitteillä. Eivät oo koskaan karanneet. Huolehtivaisia toisiaan kohtaan.
Siis, mikä on miehes ongelma? Pelkääkö se, että lapsille sattuu jotain, kun huitelevat jossakin, vai onko huolissaan esim. siitä, että lapset oppivat sinulta, että ihminen voi istuskella sisällä kaiket päivät tekemättä mitään? Jos ensimmäinen, niin ymmärrän. Mutta jos ovat omalla pihalla, niin ei siinä silloin mitään (ellei ole vaarallinen piha), mun mielestä. Jälkimmäiseen en osaa sanoa mitään. Miehesi vaikuttaa nipolta.
Asutaan omakotitalossa haja-asutusalueella, ympärillä iso piha, jossa keinut, hiekkalaatikot, leikkimökki, jalkapallo/jääkiekkomaalit. Eli rauhallinen pihapiiri ja tekemistä pitäisi löytyä.
Mies itse tykkää touhuta lasten kanssa pihalla - pelailee, rakentelee majoja, kasaa lumilinnoja jne. Mun pitäis olla samanlainen (?)...
Joo, parisuhdeterapia olis kai paikallaan.... Tuntuu, että mä todella oon huono kasvattaja, kun jatkuvasti tästä mulle huomautellaan... Ja vaikka mä kuinka yritän esittää oman näkökantana asiaan, niin ei mies tajua. :(
_ap_
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:36"]
En mäkään mee lasten kanssa pihalle! Musta se on niitten hommaa keksiä kolmistaan tekemistä, kun mä puuhaan sisällä pyykin, ruoan ja siivojen kanssa. Ja mun lapset on 3-, 4-, ja 5-vuotiaita. Turvallinen piha, jos joku nyt taas epäilee lasten olevan heitteillä. Eivät oo koskaan karanneet. Huolehtivaisia toisiaan kohtaan.
[/quote]
Just just. naapurissa myös tällaiset lapset. Eivät ehkä karkaa rivarin pihasta, mutta sotkevat kyllä pihaa (jättävät lekut levälleen, repivät kukkaistutuksia ja käyvät ulkona pissallakin). Vastuutonta sanon minä. Tuon ikäiset eivät voi olla keskenään pihalla, jos on kyse taloyhtiän yhteisestä pihasta. Ja turvallisuussyistä en antaisi olla myöskään omakotitalon pihassa. Kyllä ne siivoilut ja palstailut pitää vaan sen aikaa odottaa.