Voistiko sinä köyhä harkita...
..että pitäytyisit lapsitehtailusta. Eikö sinulle riittäisi elätettäväksi yksi lapsi itsesi lisäksi?
Vastuuta myös itsellesi, kiitos!
Terveisin väsynyt veronmaksaja
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:06"]
Mä olin vuosikausia kolmen lapsen köyhä, pienipalkkaisessa työssä käyvä kassaneiti äippä.
Sitten vaan väsyin saamaan samankokoista palkkaa kuin työttömyystuki on.
Nyt olen saamassa neljännen lapseni ja sossu saa elättää meidät. Ei paljoa kiinnosta tehdä työtä kun siitä suorastaan rankaistaan.
Tämä nimenomaan on se epäkohta mikä pitäisi poistaa: työn pitäisi aina olla kannattavaa, kannattavampaa kuin sossuilu.
[/quote]
Tuohonhan pyritään nienomaan pudottamalla tukia, ei suinkaan nostamalla palkkoja. Tämähän on nimeomaan VATT:in Vartiaisen rakennemuutosten ja "työvoimantarjonnan lisäämisen" perusidea.
Sitten taas seuraavaksi pudotetaan palkkoja ihan saksalisen Hartz IV -systeemin tavoin, kunnes perustöistä maksetaan 2-3 euroa tunnilta, mikä onkin jo laita esim- postinjaossa.
Toinen käynnissä oleva muutos on se, jossa julkisia töitä pilkotaan osiin siten, että on erikseen ammattitaitoa vaativat osat ja sitten ne, jotka voidaan teettää velvoite- ja kolmannen sektorin (palkattomia) töinä. Esimerkkinä vaikkapa lähi- ja sairaanhoitajien työn pilkkominen hoitajatyöhön ja hoiva-avustajan työhön. Tällähän päästään kahteen tavoitteeseen samanaikaisesti: Työttömät saadaan pakotetuksi töihin, joiden palkalla ei ilman tukia elä (mikä itse asiassa ei kannusta senkään vertaa kuin ennen, paitsi korvausten menettämisen pelossa) ja toinen tavoite on pitää kurissa ja vähentää julkisia palkkakustannuksia "oikean" työvoiman osalta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:45"]
Suomeen on saatava uusia veronmaksajia joten lisääntykää ja täyttäkää tämä maa. Ei tarvita sitten ulkomaista vierastyövoimaa. Varsinkin ne voi lisääntyä ku aropuput joilla on varaa , henkistä pääomaa että materiaa.
[/quote]
Kun se näin menisikin. Taloudellisesti, emotiaanisesti, kasvatuksellisesti kyvyttömät vain tahtovat pakkomielteisesti täyttää tämän maan. Heistä ei meille veronmaksajia tule. Tutustukaapa tilastoihin. Köyhyys ja osattomuus periytyy. Ja sitä ei katkaise rahan syytämien heille vaan sterilisaatio ekan mukelon jälkeen. Se yksi pilalttava heille suotakoon.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:06"]
Mä olin vuosikausia kolmen lapsen köyhä, pienipalkkaisessa työssä käyvä kassaneiti äippä.
Nyt olen saamassa neljännen lapseni ja sossu saa elättää meidät. Ei paljoa kiinnosta tehdä työtä kun siitä suorastaan rankaistaan.
Tämä nimenomaan on se epäkohta mikä pitäisi poistaa: työn pitäisi aina olla kannattavaa, kannattavampaa kuin sossuilu.
[/quote]
Ja neljäs piti pykätä, vaikka edellisiäkään et pystynyt elättämään. Kaunis kiitos! Tämä kiitos on ironiaa, jos et ymmärrä. Ja et taida ymmärtää, kun tuollaisen elättien sakin meille annoit.
Kannatan sitä että vanhemmista toisella on oltava tulot! Jos äiti on töissä ja isä työtön jää mies vanhempainvapaalle.
Tarkoitatko lapsilisiä, vai mitä?
Ihmisen omaa vastuuta pitää ehdottomasti lisätä. Tämä hyvinvointiyhteiskunta tässä muodossa on elinkaarensa päässä. Kun lapsi syntyy, pitää ruveta keräämään rahastoa mm. opintoja varten. Näin se on lukemattomissa muissakin maissa. Ehkä se vähän rajoittaisi lapsitehtailua, jos vanhemmat ottaisivat tosissaan lapstensa elatusVELVOLLISUUDEN.
Suomessa voitaisiin siirtyä lupajärjestelmään lasten hankinnassa. Etukäteen pitäisi selvittää mitkä on mahdollisuudet elättää ja asuttaa lasta.
Miten väsymyksesi liittyy asiaan? Kannattaisiko mennä aikaisemmin nukkumaan urpo.[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:28"]
..että pitäytyisit lapsitehtailusta. Eikö sinulle riittäisi elätettäväksi yksi lapsi itsesi lisäksi?
[/quote]
*tunkee takaisin torttuun 5 metriä lapsia*
veronmaksajaa säälivä köyhä
Juuri näin. Lasten saaminen ei ole mikään ihmisoikeus vaan etuoikeus, joka edellyttää kykyä ja resursseja myös huolehtia niistä lapsista. Eihän koiraakaan voi hankkia kuka tahansa, ja velvollisuuksien laiminlyönti voi johtaa eläintenpitokieltoon!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:35"]
Miten väsymyksesi liittyy asiaan? Kannattaisiko mennä aikaisemmin nukkumaan urpo.[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:28"]
Oletko katsonut tilinauhaasi???? Kotona loikuilu on monelle se parempi vaihtoehto. Selvitä valtion budjetista tarkemmalla seulalla, paljonko menee rahaa heille, jotka eivät halua tai kykene elättämään lapsiaan vaan tulevat naapurin rahapussille. Silloin pitäisi ymmärtää tukkia lisääntymishanat.
[/quote]
[/quote]
"Suomessa voitaisiin siirtyä lupajärjestelmään lasten hankinnassa. Etukäteen pitäisi selvittää mitkä on mahdollisuudet elättää ja asuttaa lasta."
Kannatan ehdottomasti: nythän meillä sikiää kaikenlaiset vastuuttomat eläjät, jotka eivät hallitse edes ehkäisyvälineiden käyttöä - ja kunnon veronmaksajat kantavat näistä vastuun. Ja tästä syystä tietynlainen lapsivastaisuuskin on kasvamassa...
Luuletko sä tosiaan että maksaisit vähemmän veroja jos joku köyhä jättäis lapsensa tekemättä? Heikoissa kantimissa on sunkin tietos. Ja juu, kuten edellinen ehdotti, mene nukkumaan vähän aikaisemmin niin ei väsytä niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:51"]
Luuletko sä tosiaan että maksaisit vähemmän veroja jos joku köyhä jättäis lapsensa tekemättä? Heikoissa kantimissa on sunkin tietos. Ja juu, kuten edellinen ehdotti, mene nukkumaan vähän aikaisemmin niin ei väsytä niin paljon.
Etpä taida olla työelämässä vaan koisimassa siellä vällyjen alla ja tekemään meille lisää veronmaksajia :(
Uskon, ettö veroni vähenesivät, jos aksvatus- ja elutuskyvyttömät eivät lisääntyisi. Mikä patteristo heille on valjastettu??? Sivut eivät riitä, jos alan analysoimaan tätä rahanmenoa aloittaen jo ennen lapsen syntymää ajoittuvasta ajasta. Esim. sossu maksaa isomman asunnon, lapsentarvikkeet, vaunut, sängyt jnee..ja sitä rataa..hamaan tappiin!!!!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:51"]Luuletko sä tosiaan että maksaisit vähemmän veroja jos joku köyhä jättäis lapsensa tekemättä? Heikoissa kantimissa on sunkin tietos. Ja juu, kuten edellinen ehdotti, mene nukkumaan vähän aikaisemmin niin ei väsytä niin paljon.
[/quote]
jaaha, sossun elätti huutelee...
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:51"]Luuletko sä tosiaan että maksaisit vähemmän veroja jos joku köyhä jättäis lapsensa tekemättä? Heikoissa kantimissa on sunkin tietos. Ja juu, kuten edellinen ehdotti, mene nukkumaan vähän aikaisemmin niin ei väsytä niin paljon.
[/quote]
Kiitos kysymästä, tähän olen päätynyt.
Pienellä palkallani hädintuskin pärjätään kahdestaan, saati, että meitä olisi enempi.
Minä olen köyhä, enkä tehnyt köyhänä kuin yhden lapsen, mutta kun menin miehen kanssa naimisiin joka ei ole köyhä, vaan ihan keskituloinen, tein hänellekin lapsen, sattui vaan niin että tulikin kaksi, voi voi. Nyt minä köyhä olen mennyt tekemään kolme lasta!
No, minä kyllä tuloistani maksan 18% veroja, ja väsynyt olen minäkin.
Lapsilisät ja minun lapsikorotus työkkärinrahaan ovat ne "tulot" joita saadaan lapsista. Mutta minä olen kunnalle halpa ihminen siinä mielessä, että en vie lapsiani päiväkotiin, säästän pari tonnia kuussa kunnan rahoja verrattuna rikkaaseen kansalaiseen joka käy töissä tienaamassa rahaa itselleen ja vie lapsensa päiväkotiin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:59"]
[/quote]
[/quote]
Enpä ole ikinä sossussa käynyt, mutten silti kuvittele että köyhiä kyykyttämällä verot jotenkin pienenisi. Sitä paitsi, jos tähän maahan luodaan todellinen köyhälistö niin rikkaiden verosäästöt menevät erilaisille vartiointifirmoille. Rikollisuushan siinä nousee kun ihmisillä ei ole rahaa. Jollakinlailla ne lapset on vaan elätettävä, sillä niitä syntyy, halusit tai et. Vai laitetaanko saman tien pakkoabortit ja -sterilisaatiot köyhille? Mieluummin mä maksan sen köyhän lapsen elämää veroina kuin lihotan turvafirman omistajien lompakkoa.
Me suomalaiset ei oikeastaan edes käsitetä, kuinka hyvä yhteiskunta meillä on. Mutta jos haluaa tieten tahtoen rikollisuuden nousua ja erilaisia levottomuuksia ja mellakoita niin ei muuta kuin köyhät kyykkyyn vaan.