Paras ruokavalio painonpudotukseen
Olen pudottanut aikoinaan painoa vähähiilarisella ruokavaliolla ja paino pysyikin 10 vuotta normaalipainon alarajalla. Sitten paino alkoi yhtäkkiä nousta vauhdilla ja nyt ylipainoa on jonkin verran. Olen yrittänyt saada painoa pois jättämällä hiilarit minimiin ja liikkumalla päivittäin, mutta paino ei liiku alas ollenkaan. Onko kenelläkään vinkkejä, jolla saada paino alas? Tässä tapauksessa kuluta enemmän kun syöt ei auta..
Kommentit (70)
Saat kaloreita enemmän tai kulutat vähemmän kuin luulet jos paino ei ollenkaan lähde putoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Saat kaloreita enemmän tai kulutat vähemmän kuin luulet jos paino ei ollenkaan lähde putoamaan.
Niinhän sitä voisi äkkiä ajatella ja varmaan totta onkin, mutta sitten herää kysymys, miksi elimistöni ei kuluta? Syön aamulla maitorahkan, päivällä salaatin, johon kuuluu vihanneksia ja ehkä raejuustoa ja illalla vielä rahkan. Lenkkeilen päivittäin 1-1,5h, olen 172cm pitkä ja painan 90kg, joten kuvittelisin kuluttavani tuon määrän ruokaa päivittäin, mutta jostain syystä en
Laitatko mitä söit eilen tarkalleen?
Lisää lihaa ruokavalioon. Nukutko riittävästi?
Syöt liian vähän, jos oikeasti ruokavaliosi on yksi salaatti ja 2 rahkaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän, jos oikeasti ruokavaliosi on yksi salaatti ja 2 rahkaa päivässä.
Yleensä nämä tämänlaista väittävät on todella syvällä itsepetoksessa. Pari päivää syödään pelkkää salaattia ja sitten märistään miksei paino ole jo pudonnut. Unohdetaan kokonaan se viime perjantaina syöty tuplapekonipepperonipizza.
Syön tuon saman päivittäin. Tiedän, että on liian vähän, mutta isommilla kaloreilla paino jatkaa nousuaan. Nukun ihan ok, mutta painon nousu alkoi stressaavana aikana, mutta en tiedä voiko se selittää noin suurta painon nousua yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä voisi äkkiä ajatella ja varmaan totta onkin, mutta sitten herää kysymys, miksi elimistöni ei kuluta? Syön aamulla maitorahkan, päivällä salaatin, johon kuuluu vihanneksia ja ehkä raejuustoa ja illalla vielä rahkan. Lenkkeilen päivittäin 1-1,5h, olen 172cm pitkä ja painan 90kg, joten kuvittelisin kuluttavani tuon määrän ruokaa päivittäin, mutta jostain syystä en
Miksi syöt vaan jotain raejuustoa ja rahkaa enimmäkseen?
Mulla on lähtenyt hyvin käyntiin näin:
Aamulla kasvismunakas, lounaalla kasviksia ja paistettu kalafile, pieni välipala chian siemeniä, pellavansiemeniä ja maustamatonta jogurttia ja marjoja ja päivällinen joku keitto. Eilen söin kasvisjauhelihakeittoa ja tänään teen linssikeittoa, jälkiruoaksi omena tai appelsiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä tämänlaista väittävät on todella syvällä itsepetoksessa. Pari päivää syödään pelkkää salaattia ja sitten märistään miksei paino ole jo pudonnut. Unohdetaan kokonaan se viime perjantaina syöty tuplapekonipepperonipizza.
Tämä voi olla totta joissain tapauksissa, mutta on myös toisenlaisia tapauksia.
Minua ainakin maitotuotteet lihottaa, jos vielä noin paljon söisi niitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi syöt vaan jotain raejuustoa ja rahkaa enimmäkseen?
Mulla on lähtenyt hyvin käyntiin näin:
Aamulla kasvismunakas, lounaalla kasviksia ja paistettu kalafile, pieni välipala chian siemeniä, pellavansiemeniä ja maustamatonta jogurttia ja marjoja ja päivällinen joku keitto. Eilen söin kasvisjauhelihakeittoa ja tänään teen linssikeittoa, jälkiruoaksi omena tai appelsiini.
Olen kasvissyöjä, joka rajaa jonkin verran ruoka-aineita pois. Lisäksi koska olen koittanut olla vähähiilarisella, koitan ottaa proteiinin maitotuotteista, joissa ei ole paljon hiilareita
Millä ruokavaliolla aloit sitten lihoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä tosiaan syö tai juo mitään muuta? Ja kauankohan näin on mennyt?
Jos olet kasvissyöjä, niin söisin vaan niitä linssi- ja papujuttuja, tofua, ja paljon muita kasviksia sekä siemeniä ja pähkinöitä enkä laskisi hiilareita. Pääasia, että jättää sokerin, vehnä, alkoholin ja muut huonot hiilarit pois. Rahkaa ja raejuustoa sitten vaan välipalaksi.
Ajattelitko elää tuollaisella rahkamäärällä loppuelämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi yhden kerran!!
Vierailija kirjoitti:
Ollessani normaalipainossa söin aamulla rahkan, lounaaksi salaatin, päivälliseksi salaatin ja iltapalaksi jugurttia ja marjoja. Sitten, muuttamatta ruokavaliota paino alkoi nousta. Välissä yritin sekä nostaa että laskea kaloreita, lisätä liikuntaa, vähentää liikuntaa, keskittyä rentoutumiseen, nukkua paremmin. Kävin lääkärillä, joka epäili kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta arvot olivat normaalit. Sitten heitin hanskat tiskiin kokonaan ja söin mitä huvitti, jolloin paino nousi vielä lisää. Nyt olen ollut muutaman viikon tuolla rahka+salaatti+rahka-ruokavaliolla, ja painossa ei ole tapahtunut mitään muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Lonkero ja siideri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lonkero ja siideri?
En käytä alkoholia
piri