Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluvalmisteluista

Vierailija
16.11.2020 |

Olen hämmästynyt. Yllättävän monella (sekä livenä, että palstalla) tuntuu olevan se käsitys, että jos tekee paljon jouluvalmisteluja, ja etenkin jos niitä tekee ajoissa, on ihmisen pakko olla stressaantunut hermokimppu, joka suorittaa joulua verenmaku suussa. Mistä ihmeestä tällainen käsitys on saanut alkunsa?

Tai että jos aloittaa tunnelmoinnin ajoissa, ei jouluna tunnu enää miltään. Mitä ihmettä???

Ymmärrän kyllä oikein hyvin, että kaikki eivät tahdo viettää joulua näin, mutta miten ihmeessä toisia häiritsee se, miten muut toimivat? En minäkään kulje ihmisten perässä narisemassa, että miksei teillä ole VIELÄKÄÄN koristeita ja miksei kukaan ole teillä tehnyt joululeivonnaisia, taitaa tulla karmea stressi ja joulu piloilla kun näin myöhään jätetään?!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö ja huomenna lissee

Vierailija
2/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit päästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänhän on muuten kansainvälinen suvaitsevaisuuden päivä. Muut voisivat siis antaa jouluttajien olla ja nauttia! Onko pakko kritisoida toisen kivaa inspiraatiota...

Vierailija
4/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua stressaisi jättää valmistelut viime tippaan. Ostin tänään kinkkupusseja.

Vierailija
5/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista toimintaa. Vaikuttaa siltä että ap itse haluaisi, että joku nyt kovasti huomaisi hänen jouluhössötyksensä ja ketään ei oikeasti kiinnosta miten kukin joulua laittaa..

Vierailija
6/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, se on hassua että joitakuita häiritsee muiden onni ja hupi, vielä oudompaa jos nämät ihmiset eivät edes mainosta itseään sillä kaikella onnella. On se niin hassua ja hupaisaa.

Vierailija
7/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei ole kuin päivä päivien joukossa. Jostain syystä silloin palvotaan imelänväristä risua ja yritetään ostaa menneen vuoden pahat sanat ja teot anteeksi velkarahalla hankituilla romuilla, joita kukaan ei oikeasti tarvitse.

M 45

Vierailija
8/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein palstalla tulee negatiivista kuraa, kun joulualoituksia on. Jättäköön otsikot väliin keitä ei kiinnosta, vai?

Vierailija
9/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jo jouluvalmistelut tuovat monelle iloa tähän harmauteen."

Ja sitten jään odottaan alanuolia.

Vierailija
10/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu ei ole kuin päivä päivien joukossa. Jostain syystä silloin palvotaan imelänväristä risua ja yritetään ostaa menneen vuoden pahat sanat ja teot anteeksi velkarahalla hankituilla romuilla, joita kukaan ei oikeasti tarvitse.

M 45

Noinhan se tuntuu monille mörökölleille olevan. 

Meille jouluttajille taas joulu on vuodenaika, ja vielä yksi niistä parhaista!

Jouluun kuluu vähintään kuukausi, ja siinä on sitten kyllä jo vaarassa tulla kiirus. Itse tykkään vietellä joulua reilusti pari kuukautta (marraskuun alusta joulukuun loppuun), niin saa nauttia kunnolla rauhassa.

Meillä jouluun kuuluu glögi-iltoja, piparinleivontaa, ulkoilua, koristelua, askartelua, joulukorttien tekemistä ja viemistä, pieniä yllätyksiä perheenjäsenille ja tuttaville, joululauluja, monen monta jouluelokuvahetkeä, kaakaobaari, kakkubuffetti, jouluateria, saunomista, paljuilua, munatotia, rauhoittumista, lukemista, pulkkamäkeä, kyläilyä, havukransseja, paperitähtiä, kuusen hakua metsästä... Melko kiire (ja ähky!) tulisi, jos kaiken meinaisi yhdessä illassa suorittaa!

Lahjoja ostamme tänä vuonna vain yhden koko perheelle, mutta se onkin sitten sitäkin enemmän toivottu.

Vierailija
11/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se asenne, että joulu = jouluaatto on se kaikista eniten kummastusta aiheuttava. Joulu on mielentila ja matka, ei todellakaan mikään yksittäinen päivä!

Jouluvalmisteluja ei tehdä, että saataisiin suorittaa yksi päivä "oikein", vaan koska me nautimme niistä valmisteluista!

Vierailija
12/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelit ensin

paimenillle lauloi

sielusta sieluhun

kaiku soi.

kunnia Herran

maassa nyt rauha kun 

Jeesus meille armon soi.

(Maa on niin kaunis)

Vierailija
13/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin viettää joulun maalla, tehdä ruokia leivinuunissa itse, muistella parempia aikoja, ja se savusauna olis tosi jee. Myös tämän voisi ottaa mukaan uusiin perinteisiin.https://www.youtube.com/watch?v=NUKE7RvRbiI

Vierailija
14/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se ketään häiritsee, en ainakaan ole itse huomannut, vaikka olen tehnyt jo joululahja hankintoja ja muita pikkujuttuja.

Se mikä häiritsee, kun aloitetaan joululahjojen haukkuminen tai siitä mummolaan menosta jauhaminen jo syyskuussa ja se jatkuu maaliskuulle, kuinka huonoja ja rumia lahjat oli ja kuinka pahaa ruokaa anoppilassa ja se oli yhtä kärsimystä.

Ainakin itseäni häiritsee nämä suureen ääneen voivottajat ja ettei joulun ulkopuolella ole muuta elämää tai puheenaihetta, vaan kaikki pyörii joulun ympärillä, vaikka sinällään tykkään joulusta.

Vierailija
15/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulua. Olen vielä tarpeeksi terve pystyäkseni nauttimaan valmisteluista ja jopa lievästä hössötyksestä. Olisin sairas tai masentunut, jos joulu ei tuntuisi miltään, ja olen kiitollinen tästä.

Vierailija
16/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä muut tietävät, milloin tai miten paljon olet tehnyt jouluvalmisteluja ennakkoon?

Etten vain olisi sitä itse kertonut muille?

Ja nyt palaute ei miellyttänyt sinua, vaan vedit hernettä nenääsi, kun muut ovat vielä isänpäivähuumassa ja tulevassa itsenäisyyspäivänjuhlassa ja joulu tuntuu kaukaiselta.

Vierailija
17/35 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan joulua. Aloitan hyvissä ajoin ostelemaan joululahjoja ja suunnittelemaan tulevan joulun ruokalistaa ja jouluvieraita. Etsin kaunista kotiini jouluksi, kukkia, muutamia koristeita, vaihdan yhden taulun jouluksi ym. Ripustan jouluvalot hyvissä ajoin ja haen varastosta joulucd:t. Sytyttelen kynttilöitä ja laulan joululauluja lokakuusta lähtien. Marraskuun alusta aletaan viettämään glögi-iltoja..

Lapsille järjestän pikkujoulut ekan adventin tienoille. Saavat pikku lahjan ja jouluisia herkkuja.. Yhdessä tehdään myös joulukortteja ja muita jouluisia askarteluja. Yksi lapsistani on syntynyt joulukuussa. Hänen synttärinsä ovat aina ihanan jouluiset karkelot.

Kyllä joulu on elämän parasta aikaa..

Vierailija
18/35 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä muut tietävät, milloin tai miten paljon olet tehnyt jouluvalmisteluja ennakkoon?

Etten vain olisi sitä itse kertonut muille?

Ja nyt palaute ei miellyttänyt sinua, vaan vedit hernettä nenääsi, kun muut ovat vielä isänpäivähuumassa ja tulevassa itsenäisyyspäivänjuhlassa ja joulu tuntuu kaukaiselta.

Ensinnäkin, miksi ihmeessä tämä asia pitäisi sinusta jotenkin salata? Jos tapaat tuttavia kaupungilla ja he kysyvät mitä olet puuhaillut (olet koristellut taloa lasten kanssa, askarrellut kortteja ja tehnyt joululaatikot pakkaseen) ja oletko shoppailemassa (et, vaan etsimässä viikunahilloa, koska kokeilette tänään uutta joulutorttureseptiä), niin mitä sinusta pitäisi vastata? Valehdella?

Toiseksi, kyllähän ihmiset näkevät sanomattakin, kenellä on jouluvalmistelut jo hyvässä vauhdissa. Jouluvalot näkyvät pihalla kaikille, samoin koristeet ikkunoissa. Kaupassa käydessä näkee aina tuttuja, jotka näkevät helposti jos kori on täynnä joulupapereita ja piparkakkumaustetta ja viimeistään kylään tullessa paljastuu sitten koko totuus.

Vierailija
19/35 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi hössöttää joulusta kuin koronasta. Pääasia, että joillakin on puuhaa ja kivaa, mitä odotella. Nyt ei ole paljon muutakaan tarjolla talven keskelle ja joulu kuitenkin on edes jotakin myönteistä kuin marmattaa koronarajoituksista. 

Jokainen meistä suoriutuu hyvin yksilöllisesti ja eri tahdissa. Yksi miettii jo elokuussa joulun valmistelut ja toinen jouluaattona. Antaa mennä niin kuin kukin tahtoo ja kykenee. LÄhtisin sinunakin kannustavasta, hyväksyvästä asenteesta toisia kohtaan ja joulumielellä. 

Vierailija
20/35 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulossa paras joulu ikinä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi