Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Meillä on kaksi kenkälaatikollista johtoja, joista ei tiedä enää kukaan mihinkä laitteeseen ne liittyvät ja onko kyseistä laitetta edes enää olemassa. Tosin pari latausprobleemaa on laatikon sisältö ratkaissut, joten siksi niitä ei ole viety kierrätykseen.
Isä oli tuonut jonkun blondin joka seisoi eteisessä vähäpukeisena.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinnumerot voi kysyä numerotiedustelusta tai netistä, ei tarvi soittaa.
Voihan sitä numerotiedusteluunkin soittaa, jos on ylimääräistä rahaa...
numerotiedustelu 118 hinnat (Elisa Oyj):
Arkisin 8-18: 4,48 €/puh + 1,06 €/10 sek + mpm
Muulloin: 4,81 €/puh + 1,21 €/10 sek + mpm
Elisan mpm on 18,9 snt/min
Telian mpm on 17,2 snt/min (oli 9 snt/min joulukuun 2023 loppuun saakka).
Globetelin mpm on 13,9 snt/min (myyvät liittymiä myös yksityishenkilöille, vaikka markkinoivat liittymiään vain yrityksille).
1.1.2024 tuli voimaan laki, jonka mukaan 010, 020, 030, 029 -numeroihin soittaminen saa maksaa enintään mpm (Sanna Marinin hallituksen aikaansaannos).
Operaattorit reagoivat tähän mpm:n huomattavan isoilla hinnankorotuksilla - joten kuluttaja ei hyötynyt tuosta Sanna Marinin hallituksen uudesta laista yhtään mitään.
Perheessä on kaksi teinityttöä jotka lainalevat vaatteita ristiin kavereiden kanssa mutta aina välillä käy niin että puhdasta pyykkiä lajitellessa tulee vastaan joku college-pusero tai kerran parit hipster-malliset pikkuhousut joita kumpikaan ei tunnista.
Ei nyt ihan henkimaailman juttuja kun jonkun turnauksen jälkeen on kassiin tullut kauhottua kaikki vaatteet penkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylppäristä hävisi käsisaippuapullo ja tilalle oli ilmestynyt kaksi saksanpähkinää ja teesiivilä.
Hassua! Ihan kuin joku eläin olisi tehnyt kauppaa. :D
Hitsi
Vierailija kirjoitti:
Lasinen koristeellinen saippuapullo oli ilmestynyt tiskialtaan reunalle. En ole koskaan nähnyt ennen ja asuin yksin.
Ostin kirjakaupasta uuden kirjan, jonka välissä oli 20 euron seteli. Miten lienee sinne joutunut. En pienehkön summan takia alkanut asiaa selvittämään. Tuskin setelin alkuperä olisi selvinnyt. Mukava yllätys kyllä, kun olin tuolloin varsin köyhä opiskelija.
Äitis tuonut ? Sisko ? (tai jättänyt sulle sen kylppäriin)
Kerran tämän PersKokkarehallinnon aikana ilmestyi vitosen seteli... Eikä kukaan ollut rukoillutkaan.
Itselle tapahtui todella outo juttu kun muutin uuteen kämppään. Ei liity parisuhteisiin millään tavalla.
Uuden asunnon ovessa on ns. turvalukko normaalin lukon lisäksi. Yleensähän vuokranantaja pitää turvalukon avaimen itsellään. No, minulla on fillari tuossa pihalla telineessä, niin muutama päivä sitten huomasin renkaita pumpatessa että joku oli laittanut jonkinlaisen avaimen polkupyöräni tavaratelineen päälle. Huomasin sen vasta kun se tippui siitä maahan.
Se on se turvalukon avain. Kreisiä. Vuokranantajani asuu kaukana minusta eikä ole tietääkseni käynyt.
En lukenut koko ketjua mutta mitä jos on olemassa rinnakkaistodellisuuksia, jotka satunnaisesti sekoittuvat tai menevät limittäin. Olet hetken jossain rinnakkaistodellisuudessa ja lasket kädestäsi sormuksen pöydälle, palaat omaan todellisuuteesi ja luulet hukanneesi sormuksen ja se versio sinusta joka elää toisessa todellisuudessa taas ihmettelee mistä ihmeestä tämä sormus on tähän ilmestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vessan kaappiin ilmestyi kultainen kihlasormus (?). Asun yksin, joten ei voi olla mikään miehen salapanon sormuskaan. Muuttaessa sitä ei taatusti siellä ollut ja siivonnutkin olin monet kerrat, mutta ehkä jonkun entisen asukkaan sormus kuitenkin jostain raosta oli tullut esiin. Mutta kun se oli niin nätisti siihen aseteltu kuin joku olisi sen hetki sitten siihen laittanut suihkun ajaksi...
Noituutta!
Kaverille ilmestyy kaikenlaista kun piloillani piilotan usein kylässä käydessä sinne jotain rihkamaa.
Ei mutta olen netistä nähnyt jotain videoita missä joku kodin valvontakamera on kuvannut ja asuntoon on vain yhtäkkiä ilmestynyt esineitä. En ole ollut varma uskoako moisia.
Aski omituisia mustia tupakoita parvekkeen pöydälle kolmanteen kerroksseen. En polta eikä kukaan polttava kaverikaan ollut käynyt kylässä ja tupakalla.
Ja kun ne oli vielä mustia ja jotain outoa kieltä..
Löysin mystiset rintaliivit autoni takajalkotilasta. Kirkkaanpinkit, en ole omistanut sellaisen värisiä ikinä. Olin sinkku, ja autolla ajoin ainoastaan minä. Auto oli ollut minulla siinä kohtaa jo kolme vuotta, ja pesin ja imuroin auton aina itse. Autokorjaamoa auto ei ollut tarvinnut, ja katsastusasemallakin olin itse aina paikalla. En keksi mitään muuta, kuin olin kuukautta aiemmin kyydinnyt työkaverini kotiinsa (ainoa kyytiläiseni siihen mennessä!), ja todennäköisesti häneltä oli tippunut rintaliivit laukustaan... Liivit olivat kyllä melko pientä kokoa, ja työkaverini on suuripovinen. Eivät voi olla omat alesta napatut heräteostosliivitkään, sillä ovat koomisen väärää kokoa.
Kyniä voi kulkeutua ihan mistä vain. Olin joskus muinoin postissa töissä. Siihen aikaan paketteja noudettaessa ja lähetettäessä kirjoitettiin vielä ihan kynällä paperiin allekirjoitus. Meillä oli siinä tiskillä kynäteline täynnä kyniä (en tiedä miksi emme saanee sellaista isoa virastoketjukynää). Aina aamuisin kynäteline täytettiin halvimmilla kuulakärkikynillä, ja illalla se oli jo lähes tyhjä. Asiakkaat eivät huomanneet luopua siitä kynästä nimmarin kirjoittamisen jälkeen, kun ottivat paketin vastaan. Laittoivat samaan taskuun lompakon kanssa sen kummempia miettimättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes 30 vuotta sitten veroilmoitusten jättöaikaan meidän keittiön pöydältä löytyi aivan tuntemattoman henkilön täytetty korjattu veroilmoitus kuitteineen, kuori teipattuna kiinni. Emme vielä tänäkään päivänä puolison kanssa tiedä, että mistä se oli ilmestynyt. Illalla vein postilaatikkoon samalla, kun jätin oman veroilmoitukseni.
Oliko kerrostalossa, mietin että joku huoltomies tms. olisi saattanut käydä ja laskenut hetkeksi pöydälle?
Ei ollut,
Olimme opiskelijapariskunta ja olimme molemmat paljon kotona, kun oli jo pieniä lapsia.
Ajattelin, että olisiko tullut postin mukana, mikä kanssa tuntui mahdottomalta.
Meillä on omakotitalon eteisessä pöytä johon kotiin tullessa lasketaan avaimet, puhelimet, postit laaitkosta jne. Pöydällä oleviin pieniin koreihin on aikojen kuluessa kertynyt vaikka mitä pikkurojua.
Aina kun innostun siivoamaan koreja, löytyy täysin mystisiä esineitä kuten viimeksi avainnippu jossa oli eri sukupolven Abloy-avaimia aina perinteisestä Sentoon ja lisäksi jonkin kulunvalvontajärjestelmän RFID-lätkä. Avaimenperänä muumihahmo.
Kenelläkään ei ole aavistustakaan mistä se on peräisin eikä meillä ole siis omakotitalossa huoltomiestä tai ketään muutakaan ulkopuolista joka pääsisi sisään.
Vierailija kirjoitti:
Löysin mystiset rintaliivit autoni takajalkotilasta. Kirkkaanpinkit, en ole omistanut sellaisen värisiä ikinä. Olin sinkku, ja autolla ajoin ainoastaan minä. Auto oli ollut minulla siinä kohtaa jo kolme vuotta, ja pesin ja imuroin auton aina itse. Autokorjaamoa auto ei ollut tarvinnut, ja katsastusasemallakin olin itse aina paikalla. En keksi mitään muuta, kuin olin kuukautta aiemmin kyydinnyt työkaverini kotiinsa (ainoa kyytiläiseni siihen mennessä!), ja todennäköisesti häneltä oli tippunut rintaliivit laukustaan... Liivit olivat kyllä melko pientä kokoa, ja työkaverini on suuripovinen. Eivät voi olla omat alesta napatut heräteostosliivitkään, sillä ovat koomisen väärää kokoa.
Heheh, nuorena tuli ajeltua tuore kortti taskussa iltaisin enemmän viinaan perään olevien kaverien juoppukuskina isin autolla.
Kerran äiti toi minulle puhtaan pyykin mukana pestyt vaaleanpunaiset pikkuhousut ja korvakorut omien pyykkien päälle aseteltuna. Kun kysyin hämmästyneenä mitä nämä ovat olevinaan. Löytyivät kuulemma aamulla takapenkiltä kun kävivät kaupassa.
Takapenkillä yksi känninen kaveri oli tosiaan imuttanut jotain ravintolasta löytynyttä tyttöä kotimatkalla mutta sillä oli aivan varmasti tiukat farkut jalassaan eikä matkaakaan ollut kuin kymmenen minuuttia.
Hassua! Ihan kuin joku eläin olisi tehnyt kauppaa. :D