Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Iso teräksinen termospullo. Ei mitään käryä mistä se on peräisin. Ilmestyi pari vuotta sitten. Olen kysellyt kaveripiiristä ja tarjonnut teinien kavereille. Kukaan ei kaipaa. Käytän tyytyväisenä.
Tätä tapahtuu usein. Esim. siivosin viime viikolla vaatekaappiani ja löysin pinon ruskeita paitoja, vaikka ikinä en osta itselleni mitään ruskeaa. Ja myös toisinpäin, eli asioita katoaa, eikä kukaan keksi minne.
Vierailija kirjoitti:
Joku palauttanut sen kiertävän kakkulapion, luullen et se on teidän :D
Meillä on tällainen kakkukupu. Ei hajuakaan kenen se on ja mistä tullut. Ei ole kukaan tunnustanut omakseen. Toisaalta on niitä omiakin astioita jäänyt reissuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todiste telekinesiasta. Esineet dematerialisoituvat materialisoituakseen toisessa paikassa.
Myös humanoidit voivat tutkia ihmisten esineitä ja palauttaa ne väärään paikkaan.
Meille voisi materialisoitua esim. kultaharkko. Myös timanttisormus kävisi.
Lähes 30 vuotta sitten veroilmoitusten jättöaikaan meidän keittiön pöydältä löytyi aivan tuntemattoman henkilön täytetty korjattu veroilmoitus kuitteineen, kuori teipattuna kiinni. Emme vielä tänäkään päivänä puolison kanssa tiedä, että mistä se oli ilmestynyt. Illalla vein postilaatikkoon samalla, kun jätin oman veroilmoitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Lähes 30 vuotta sitten veroilmoitusten jättöaikaan meidän keittiön pöydältä löytyi aivan tuntemattoman henkilön täytetty korjattu veroilmoitus kuitteineen, kuori teipattuna kiinni. Emme vielä tänäkään päivänä puolison kanssa tiedä, että mistä se oli ilmestynyt. Illalla vein postilaatikkoon samalla, kun jätin oman veroilmoitukseni.
Oliko kerrostalossa, mietin että joku huoltomies tms. olisi saattanut käydä ja laskenut hetkeksi pöydälle?
Mä tiedän yhden, jonka pihalta löytyi tuntematon juoppo.
Mun asunnon kaapin pöydälle ilmestyi kultainen sormus hyllyn perälle(kun olin nähnyt sen toisella hyllyllä) no sitten ihmettelin lisää kun niitä oli siis kaksi. Samanlaiset melkein. Toisen korun olin saanut 1997v eräältä jätkältä(joka oli varmasti varastettu) ja siksi sormus myöhemminkin kalvoi mieltäni, enkä seurustellut sen tyypin kans enää. Tämä toinen sormus ilmestyi siis myöhemmin mystisesti.
Vein ne kultasepälle, puolet laitoin hyväntekeväisyyteen, ja toisella ostin tavis korvakorut lapselle, ois pitänyt antaa koko summa hyväntekeväisyyteen, niistä maksoivat jotain 40 ekeä .
Enkä vieläkään tiedä mistä toinen ilmestyi. Ei ollut mun lähipiirin kun kysyin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ikinä usko kukaan, jolle olen kertonut. Kerran tultiin kesälomareissulta kotiin ja eteisen lattialla oli sinikantinen Katekismus. Sellainen, joita ainakin ennen annettiin ripille päässeille. Käyttämättömän oloinen, ei nimeä etulehdellä. Kukaan meistä ei kuulu kirkkoon eikä meillä ole edes Raamattua talossa, saati sitten muita uskonnollisia teoksia.
Joku pudottanut oven postiluukusta ? Uskovainen huoltomies :D
Naapurin tenava odotteli meidän eteisessä meidän lasta ulos leikkimään. Löysin hetken päästä eteisen lattialta noin sentin halkaisijaltaan olevia muovikuulia muutaman, ihmettelen miksi tenava oli tahallaan niitä pudotellut?
Kyllä, kirjahyllyn vitriiniin ilmestyi yhtäkkiä pieni kivinen koriste esine. Sellainen pieni rasia, kukka koristuksin. Tästä jo vuosia ja mitään selitystä en koskaan asiaan ole keksinyt tai saanut. Esine ei varmasti ollut minun, hyllyssä se ei aiemmin ollut ja jotenkin tuntuisi erikoiselle, että joku vieraistani olisi sen sinne laittanut, mutta muutakaan selitystä en keksi. Hävitin rasian, koska se jotenkin minua puistatti.
Kerran yksi hattu! Oltiin varmoja, että se on yhden tutun, joka käytti saman tyylisiä, mutta ei kuulemma ollut hänen ja ei halunnut sitä. Ketään muuta en keksi, joka olisi sellaisia käyttänyt ja mysteeriksi jäi.
Olisiko jollakin entisellä asukkaalla tai heidän läheisillään avaimet asuntoon? Hetken siellä pyörittyään selviää , että ovat väärässä paikassa ja säikähtävät . Poistuvat pikaisesti ja joitakin merkeejä jää jäljelle käynnistä.
Villahuopa ilmestyi lattialle sohvan viereen siististi taiteltuna. Sen väristä/tyylistä ei todellakaan ollut asunnossa ennen. Ja mul ei ole kumppania eikä käynyt vieraita.
Just löytyi "kylmäkalle", jossa teksti Grillimaisteri. Varmaan joltain mökkireissulta, mennyt joltain väärään kylmälaukkuun. Mutta lähinnä ihmettelen, että en ole huomannut omaan kotipakastimeen laittaessani, kun onhan se ihan erilainen kuin omat.
Hieno tuhkakuppi löytyi pihalta maan alta. Se on mulla vieläkin tallessa. Spekuloida voi miten se sinne on joutunut, mutta mitään varmaa tietoa asiasta ei ole.
kakkis kirjoitti:
On vähän aiheen vierestä mutta kerran yksi kaveri kostean illan jälkeen heräsi liikennemerkin vierestä. Oli kotiin sompaillessaan nyhtänyt jostain mukaansa.
Kerrankos sitä nyt erehtyy luulemaan liikennemerkkiä naiseksi (tai mieheksi). Toisaalta, onhan näitä Eiffel-torniin rakastujiakin, niin ehkä kaverisi rakastui liikennemerkkiin, mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole mikään esine, mutta mun noin 2kk vanhan tietokoneen selaimeen (Google Chrome) ilmestyi vanhan työpaikkani intran (sisäisen nettisivuston) linkki bookmarkkeihin. Työni loppui ko. firmassa vuonna 2016 eli useita vuosia sitten. En ole sen jälkeen ollut työpaikan kanssa missään tekemisissä. Eihän minulla edes ole tunnareita tietenkään enää sinne enkä muutenkaan ole käynyt edes niiden virallisilla nettisivuilla, joten en voi millään käsittää miten tuo on mahdollista.
Tässähän ei ole mitään ihmeellistä. Voi kun te ihmiset oppisitte ymmärtämään jotain tietoturvasta. Google tallentaa pilveen kaiken, minkä annat sen tallentaa. Olet käyttänyt sitä kirjautuneena, jolloin se tallentaa kaikki hakusi ja kirjanmerkkisi ym. Kun vaihdat laitetta ja käytät tiliäsi uudella laitteella, siellä ne kaikki tiedot on. Kätevää ehkä jonkun mielestä. Ahdistavaa omasta mielestäni, varsinkin kun näiltä on miltei mahdoton välttyä.
Kannattaa käyttää jotain muuta selainta kuin Chromea, samoin eri hakukonetta. Googlen asetuksista pois kaikki luvat, mitkä voi, vaikka ei se varmaan mitään auta. Vakoilee se kumminkin.
Aikoinaan anoppi oli kovin innokas sisustamaan mun ja poikansa kotia oman makunsa mukaan. Kun kiellettiin tuomasta mitään sisustukseen liittyvää, hän alkoi tuoda ruskeaa taidelasia salaa. Heti kun selkänsä käänsi, niin joku hirvitys oli lisätty hyllylle. Lopulta ärsyynnyin niin, että keräsin lasimöykyt ja palautin anopille. Kauhean pahoillaan oli, kun "mikään" ei kelpaa. Ihan kohtuuton vaatimus, että oman kotinsa haluaa sisustaa ihan itse?