Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?

Vierailija
16.11.2020 |

Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.

Kommentit (932)

Vierailija
761/932 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni mustakullanvärinen  pyöreä pinssi jossa oli soikion ympärillä Kirjaimet LBS, ei ole kyllä omani. Mysteeriksi jäi ja kaikenkukkuraksi se on nyt kadonnut ei löydy enää mistään.

Jos joku voisi auttaa selvittämään nuo Kirjaimet mikä se pinssi oli? Mihin edes viittaisi? Se pinssi oli huomattavan hyvälaatuinen.

London Business School esimerkiksi. https://www.london.edu/

Vierailija
762/932 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo visio että joku mies ois vasiten raahannut ohjuksenkärjen olohuoneeseensa suurenakin saaliinaan....

Ydinkärjen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/932 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

King James Raamattu (öljypuu kansilla) kirjoitti:

King James Raamattu (öljypuu kansilla) kirjoitti:

Ei ole ilmestynyt, mutta on kadonnut.

Olen hukannut kauniin puukantisen King James -Raamatun. Itseasiassa asia on jopa hiukan harmittanut minua, vaikka en ole uskovainen, tai siis uskonnoltani kristitty.

Tästä on ehkä kuukausi aikaa, ja käänsin koko asunnon läpi, mikä ei ole paljoa, koska kyseessä on studioasunto Teneriffalla. Mistään ei loydy King James Raamattuani, vaikka kuinka etsin.

Kaikki tapahtui, kun hain HiperDinosta litran vaaleaa rommia, ja puolitoista litraa ColaZeroa. Minulla oli tosi hauskaa, ja kuuntelin YouTubesta Iron Maidens:ia (Female Tribute) ja ilmeisesti jotain muutakin. Sitten en oikeasti muista yhtään mitään. 

Toinenkin kirja on kadonnut, samalla siis BBC:n Clues and Signs of....Siis englanninkielinen luontokirja patikoitsijalle harrastajalle tulkita ympäristöä ja signaaleja sekä merkityksiä, joita luonto ja ympäristy tarjoavat jokaiselle.

Tästä kaikesta ei liene kuin ottaa opiksi, ja nauttia useammin lähdevettä, vaikka en tuota kadottamista lukuunottamatta tunne erityistä harmia aiheesta.

Kenelle Raamattuni ja luontokirja on joutunut?

Olisiko kukaan aivan sattumalta nähnyt King James Raamattuani. Olisi tietysti aivan valtavan iso ihme, jos se tätä kautta löytyisi, mutta ihmeitä tapahtuu maailmassa.  Raamatussa on ölljypuu kannet, se on englanninkielinen, ja sivujen reunat kullatut. Kooltaan pienehkö. Kannessa episkopaalinen risti, ja selässä teksti Holy Bible, ja alhaalla aivan pienellä Jerusalem. En voi ollenkaan ymmärtää, minne raamattu on voinut kadota oikeasti hauskan illan päätteeksi, ja nyt minulla on ollut jopa hiukan tyhmä olo aiheesta. En mitenkään usko, tai ymmärrä, että olisin lähteyt uloskaan raamatun kanssa, en myöskään, että olisin ollut raamattuni kanssa vaikkapa naapurissa. Naapurit ovat aivan kuten ennenkin, myös hieman kiihko-uskovaisuuteen taipuvainen  saksalainen vanha rouva. En voi käsittää asiaa ollenkaan. Tippaakaan en muista, että minulla olisi käynyt vieraitakaan.

Miltei ihan harmittaa, kun en löydä King James Raamattuani. Minulla oli iltaisin tapana lukea raamattua, mutta nyt se sitten onkin kadonnut. Enlanninkieli tuossa aika ihanaa, Thou  (second pers singular), ja kaikki muukin lisäksi.

Jos joku nyt vain voisi palauttaa Raamattuni, niin olisin iloinen.

Vierailija
764/932 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulusikoiden joukkoon ilmestyi painava kullanvärinen pikkulusikka, aivan eri tyyliä kuin vakiokäytössä olevat ja muutenkin jotenkin outo. Kukaan ei ainakaan myönnä tietävänsä, mistä se on peräisin.

Yves Rocher tai joku vastaava jakoi noita tilaajilleen. Saakutin rumia ja kömpelöitä lusikoita.

765/932 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun vaimo tuli kotiin työmatkalta, niin makkarissa oli vieras nainen. Kumpikaan ei tiennyt mistä se oli sinne ilmestynyt tai kuka se oli.

Vierailija
766/932 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tuli yksi lautanen lisää?? Mies oli siivonnut tavaroitaan ja löytänyt sen. Oli ollut kukan alla aikoinaan. Unhoitti sitten kertoa mistä se tuli.

Vierailija
767/932 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkaroon pieni avain. Siis todella pieni; esim. päiväkirjan lukkoon tms. sopiva. En tiedä mistä tullut. Kukkaroa pidän aina mukanani, ei loju koskaan ympäriinsä.

Matkalaukun lukon avain?

Vierailija
768/932 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuistin hattuhylly ilmeistyi naisten ( pienikokoiset) siistit farkut. Olin sillon kotiäitinä ja mieheni ei kotona ollut yksikseen...

Kyselimme kaikilta tutuilta kenen farkut. Kukan ei tunnistanut.

Farkut olivat pari vuotta hattuhyllyllä.

Lopuksi päätyivät Uff- laatikkoon.

Vierailija
769/932 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun äiti asuu yksin ja soitti että hänen asunnossa on käynyt joku kun siltä on jäänyt hirmu suttunen vessaharja siis äitini kylppäriin. Heti kyllä tuli mieleen että äiti on vanha ja tässä se dementia nyt alkaa. Menin kuitenkin käymään näin sen oudon vessaharja, tiesin kyllä varmasti ettei ollut äidin harja kun hänellä on tapana lopettaa harja pesun jälkeen kloriitissa ja tämä oli niinkun ties mistä rapakosta kaivettu. Siinä se nyt kuitenkin oli ja kenenkään ei ollut aihetta äidin asunnolla käydä sillävälin kun hän kävi kaupassa asioillaan. Koskaan ei selvinnyt keneltä tämä siivousvälineet oli jäänyt ja mitään ei ollut kadonnut niin nimitettiin sitä jo eksuneeksi siivoojaksi joka nyt etsii harjaansa.

Vierailija
770/932 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nurkissa pyörii joku akka ja en tiedä mistä on ilmestynyt.

Vierailija
771/932 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekopimppa, en tunnistanut vaikka kuinka muija tivas

Vierailija
772/932 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut samassa asunnossa 36 vuotta. Kaksi lasta, exä,yksi parisuhde,kissa. Viimeiset vuodet olen asunut puoliksi ulkomailla. Sinä aikana täällä on asunut vaihtelevia aikoja tuttuja ja tuntemattomia.Tuo exä, molemmat lapset perheineen remonttievakossa, vävyn veljen perhe kaksine kissoineen, kolme alivuokralaista, omia ystäviä. Keittiön kaapit pursuvat jyviä ja akanoita, kahveja,teetä,  joita en tunne,eteinen kenkiä ja takkeja, kaapillinen bikineitä ja villasukkia oli jäänyt vuokralaiselta.Kylpyhuone täynnä tarpeettomaksi jäänyttä kosmetiikkaa.  Eli tavaraa on enemmän kuin tarvitahan kyllä. Jonkun. En tiedä kenen. Saa hakea. :D

Vierailija
773/932 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tähän jättää kadonneet tavarat ilmon?

Kadoksissa on musta bambusukka, marimekon sateenvarjo ( mustat kukat), piilolinssikotelo, toinen addun musta lenkkari (38) teemamuki turkoosi, savonia haarukoita 3kpl.

Löydetty ja ei kuulu tähän talouteen: pieni jukkapalmu, punaisia serviettiä avaamaton paketti, valkoinen ämpäri, pussillinen auringonkukansiemeniä linnuille, avattu paketti.

Eniten kaipaan sitä lenkkaria, ne oli aika uudet.

Noutaa ja palauttaa voi meille, kiitos!

Vierailija
774/932 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xxxx kirjoitti:

Joo mun äiti asuu yksin ja soitti että hänen asunnossa on käynyt joku kun siltä on jäänyt hirmu suttunen vessaharja siis äitini kylppäriin. Heti kyllä tuli mieleen että äiti on vanha ja tässä se dementia nyt alkaa. Menin kuitenkin käymään näin sen oudon vessaharja, tiesin kyllä varmasti ettei ollut äidin harja kun hänellä on tapana lopettaa harja pesun jälkeen kloriitissa ja tämä oli niinkun ties mistä rapakosta kaivettu. Siinä se nyt kuitenkin oli ja kenenkään ei ollut aihetta äidin asunnolla käydä sillävälin kun hän kävi kaupassa asioillaan. Koskaan ei selvinnyt keneltä tämä siivousvälineet oli jäänyt ja mitään ei ollut kadonnut niin nimitettiin sitä jo eksuneeksi siivoojaksi joka nyt etsii harjaansa.

Ettei olisi itse tuonut mukanaan jostain yleisestä vessasta?

Vierailija
775/932 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotallin lattialta olen löytänyt ison kultasormuksen, siinä oli naisen nimi mikä täysin tuntematon.

Sormus oli niin iso että mulle meni heittämällä kaikkiin muihin sormiin paitsi oikean käden peukaloon.

Tallissa ei ole käynyt mitään outoa porukkaa tai vastaavaa silloin.

En tiedä kun oli talvi että olisiko voinut jostain tarttua lumisiin kengän pohjiin ja kulkeutua talliin??

Lisäksi olen löytänyt tallin lattialta - 90luvun alun saksan markan kolikon???

Vierailija
776/932 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvästikin naisten ketju. Itse olen eronnut jokunen vuosi takaperin ja edelleen kämppä on täynnä tavaraa jota en tunnista. Olen kärrännyt kaatopaikalle monta peräkärryllistä rojua, eikä loppua näy.

Suunnilleen kaikki petivaatteet ja astiat ovat jonkun muun kuin minun ostamiani, vasta viime vuosina olen saanut ostaa itsekin jotain(exä ja äitini on roudannut näitä yleensä kämppääni).

Kaapissani on tuntematon lusikka, ei hele...

Vierailija
777/932 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on selvästikin naisten ketju. Itse olen eronnut jokunen vuosi takaperin ja edelleen kämppä on täynnä tavaraa jota en tunnista. Olen kärrännyt kaatopaikalle monta peräkärryllistä rojua, eikä loppua näy.

Suunnilleen kaikki petivaatteet ja astiat ovat jonkun muun kuin minun ostamiani, vasta viime vuosina olen saanut ostaa itsekin jotain(exä ja äitini on roudannut näitä yleensä kämppääni).

Kaapissani on tuntematon lusikka, ei hele...

Tätähän tässä kysyttiin ja pointtihan oli juurikin tämä.

Töttöröö.

Vierailija
778/932 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten eräänä aamuna löysin kotoani oudon esineen. Hän oli noin 30-vuotias, hieman pyöreä, enkä omaa mitään muistikuvia esineestä. Hän pyysi saada kahvia, jota tarjosin, mutta jouduin sitten pyytämään esinettä poistumaan.

Vierailija
779/932 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko palauttaa kirjoitti:

Kyllä sinisen musta hius puolipitkä aika paksu laatu ehkä värjätty , lattialla . Kuka lienee käynyt salaa . Parvekkeen ovi auki oli toisella kertaa vaikka sen suljin . Kerran oli valonkatkaisijat päällä asennossa vaikka laiton ne pois ja sähkön pois . Että kyllä joku aina käy . Helluntailainen varasti kerran verhot ja tuoleja , muslimi varasti rahaa ja teltan , vapari varasti rahaa kortin tililtä ja kännykkä koneen et ihan sama mikä uskonto niin kaikilta käy toi varastaminen .

Kappas. Palstan vakiskitsofreenikko ainaisine juttuineen.

Vierailija
780/932 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lomareissun jälkeen kylppärin peilikaapin tyhjällä hyllyllä lojui vieras hiuspinni, sellainen mummomallinen nutturapinni. Käytän niitä itsekin, mutta oman hiuksen värisiä - tämä oli eri värinen ja lisäksi isompi kuin mun omat. Ex-puoliso kertoi löytäneensä ”mun” pinnin rappukäytävästä ja korjanneensa talteen. <3

Kauhean söpöä, kun niitä mun pinnejä oikeastikin lojuu pitkin tasoja, autoa ym. ja putoilee vaikka sinne rappukäytävään. Ja ne olivat exälle aivan näkymättömiä :D Paitsi tämä yksi ”mun” pinni xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan