Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työttömyys epäonnistumista?

Vierailija
16.11.2020 |

Olen ensi kertaa elämässäni ollut työtön näin pitkään (3 kk) Töissä olen ollut, mutta vain pätkissä. Onko työttömyys omaa epäonnistumista vai miksi näin maisterina sitä on työtön? Tunnen itse olevani epäonnistunut, kun muut ympärillä menee eteenpäin uralla tai ainakin saa hommia. En tunne ketään muuta työtöntä itseni lisäksi tällä hetkellä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV:ssä ei ole aukkoja, kun kuitenkin koko ajan ollut laskutettavaa työtä.

Kukaan ei välitä mistään CV:n aukoista!

Vierailija
42/57 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuttiritari kirjoitti:

Kun ei tunne ketään toista työtöntä, niin hävettäähän se, - olla ehkä luuseri loppuikänsä.

Joo lähipiirissä ei ole tällä hetkellä ainoatakaan työtöntä. Ne jotka oli niin onnistuivat saamaan työtä. On tässä kieltämättä luuseri olo miksi itsellä ei ole yrittämisestä huolimatta tärpännyt. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa, heh. Eikö?

Tsemppiä!

Vierailija
44/57 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis onnistunut tyliistynyminen tarkoitttaa periaatteessa sitä jos jostain on lähdetttävä luomaan perustaaa sillle mistä ylensäkkään puhutaan ja mihin suuntaan ajatuksia viedään niiin että työntekijän ja työnantajam välillle syntyy luottamus siiitä etttä tulos on sen mukainen johon satsataaan ja on järkevää satsata. Sekkä etttä esim työ ilmapiiiri on elinvoimainen, motivaatiota ylläpitävä ja kaiikin puolin plusmerkkiseen suuuntautuvaa menestyvää tulosta tekevää toimintaa koska yrityksen ansaintalogiiikka perustuu hyvin yksinkertaiseen mallliin eli yrityksen tavoite on tehdä mahdollisimmman suurta voitttoa.

Vierailija
45/57 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on epäonnistuminen. Mutta epäonnistuminen turhassa kalliissa keinotekoisessa kilvassa, jonka toimimaton järjestelmä aiheuttaa. Kaikille halukkaille olisi työtä, jos työmarkkinat vain laitettaisiin toimimaan oikein.

Ei ole suurikaan häpeä.

Vierailija
46/57 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis onnistunut tyliistynyminen tarkoitttaa periaatteessa sitä jos jostain on lähdetttävä luomaan perustaaa sillle mistä ylensäkkään puhutaan ja mihin suuntaan ajatuksia viedään niiin että työntekijän ja työnantajam välillle syntyy luottamus siiitä etttä tulos on sen mukainen johon satsataaan ja on järkevää satsata. Sekkä etttä esim työ ilmapiiiri on elinvoimainen, motivaatiota ylläpitävä ja kaiikin puolin plusmerkkiseen suuuntautuvaa menestyvää tulosta tekevää toimintaa koska yrityksen ansaintalogiiikka perustuu hyvin yksinkertaiseen mallliin eli yrityksen tavoite on tehdä mahdollisimmman suurta voitttoa.

Senn mä tiedään etttä sä ooot katkera sielllä että et ole tonn pidemmmälle pääässyt ja siksi piiipität siellä jatkuvasti.

Vierailija
47/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-yhteiskunnan hyvin luterilaisen näkömyksen mukaan kyllä. Ihmistä ei ole kyllä luotu raatamaan henkihieverissä 70 % elämästään. Ei ihme että kaikenlaiset mielen ongelmat ovat räjädhysmäisessä nousussa. Tulisipa vain pian yhteiskunta, jossa töitä ei enää oikeastaan olisi vaan ihminen voisi elää, tehdä mitä haluaa.

Vierailija
48/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Jos kaikkensa antaa niin ei ole oma syy.  Olen laittanut noin 650 hakemusta tänä vuonna. Näin olen tehnyt joka vuosi jo 20 vuoden ajan. Olin töissä tai en. Yleensä ma. virkasuhteissa. Maisterin paperit on. Kokemusta on vaikka millä mitalla. Tässä maassa sillä ei tee yhtään mitään. Viran täytöt ovat melkoista syrjintää. Nimitysmuistiot ovat törkeää luettavaa, ts. kuinka joku kehtaa perustella puutteellisia virkatäyttöjä. Vähällä kokemuksella, ja hyvällä koulutuksella onnistuu helpommin.

Vierailija
49/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yhteiskunnan epäonnistumista.

Vierailija
50/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Se ettei työllisty on.

Vierailija
51/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa tarvitse tehdä töitä ja silti pärjää hyvin. Aivopestyjä ovat kaikki jotka muuta luulevat. Työttömän elintaso on nykypäivänä korkeampi kuin 100 vuotta sitten eläneen duunarin.

Vierailija
52/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää tänä päivänä.

Eikä varsinkaan ensi kevään jälkeen.

Ennen hyviä perusduunareita kortisto kohta pullollaan.

53/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri AP:n kaltaisten neuroottisten valittajien takia työelämä ainakin Suomessa on mielisairasta. Kaikki mitä sä olet määrittyy työn kautta, selkäänpuukottamista, perseennuolemista, tittelien kipeyttä, kaikki keinot käytetään kun pelko oman aseman menetyksestä on niin kova. Et tule nauttimaan et työstä etkä vapaa-ajasta tuolla asenteella. Olet ollut naurettavan vähän aikaa työttömänä, et tiedä oikeasta huolesta mitään.

Onko tämä sinun työttömyytesi vakavampi asia kuin sinun tai läheisesti sairastuminen vakavasti tai kuolema? Mitä teet kun joudut uudelleen työttömäksi, niitä jaksoja elämään mahtuu? Nauti elämästä kun sinulla on siihen tilaisuus, muiden ihmisten ajatuksilla ei ole mitään merkitystä ja todellisuudessa harvaa edes kiinnostaa sinun menestyksesi tässä pelleshowssa nimeltä suomalaiset työmarkkinat.

Vierailija
54/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Kasarilla viimeksi oli töitä joka jannulle, jannuttarelle. Silloin se oli pelkkää omaa laiskuutta mikäli duunia ei ollut.

Nykyään kun yhtä paikkaa hakee 200 ihmistä kertoo kuinka paljon työtä on. Ei ole.

Erotu siinä sitten.

Vierailija
55/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36418 kirjoitti:

Juuri AP:n kaltaisten neuroottisten valittajien takia työelämä ainakin Suomessa on mielisairasta. Kaikki mitä sä olet määrittyy työn kautta, selkäänpuukottamista, perseennuolemista, tittelien kipeyttä, kaikki keinot käytetään kun pelko oman aseman menetyksestä on niin kova. Et tule nauttimaan et työstä etkä vapaa-ajasta tuolla asenteella. Olet ollut naurettavan vähän aikaa työttömänä, et tiedä oikeasta huolesta mitään.

Onko tämä sinun työttömyytesi vakavampi asia kuin sinun tai läheisesti sairastuminen vakavasti tai kuolema? Mitä teet kun joudut uudelleen työttömäksi, niitä jaksoja elämään mahtuu? Nauti elämästä kun sinulla on siihen tilaisuus, muiden ihmisten ajatuksilla ei ole mitään merkitystä ja todellisuudessa harvaa edes kiinnostaa sinun menestyksesi tässä pelleshowssa nimeltä suomalaiset työmarkkinat.

Missä kohtaa väitin, että työttömyys olisi vakavampaa kuin vaikka sairastuminen? Minäkö tämän yhteiskunnan olen luonut, jossa et ole mitään ilman työtä ainakaan muiden silmissä? Joo parhaani mukaan yritän puhua tästä niin kuin se on eikä minun vikani tai laiskuuttani. Vaikea se vaan on yhden ihmisen muuttaa koko yleistä yhteiskunnan ilmapiiriä. Ap

Vierailija
56/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole epäonnistumista! Se on vaan elämää ja koskettaa tälläkin hetkellä monia.

Niin totta. Eri syistä voi olla työtön. Itsekin sen olen huomannut. Ap

Viidet potkut kymmenessä vuodessa, niistä 3 konkurssia, 1 saneeraus ja 1 tulipalo. Näiden lisäksi vielä yksi työpaikka, josta lähdin itse, en kestänyt älyttömyyksiin menyttä työpaikkakiusaamista enkä sitä, että minulla teetettiin sähkötöitä ilman minkäänlaista koulutusta alalle. Alkoi jo kaydä mielenterveyden päälle. Jokainen voi itse kuvitella miltä se tuntuu, juuri kun alat saada elämää mallilleen niin taas putoat tyhjän päälle. Pienet lapset ja velkainen omakotitalo eivät tilannetta ainakaan helpottaneet.

Vierailija
57/57 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole epäonnistumista! Se on vaan elämää ja koskettaa tälläkin hetkellä monia.

Niin totta. Eri syistä voi olla työtön. Itsekin sen olen huomannut. Ap

Viidet potkut kymmenessä vuodessa, niistä 3 konkurssia, 1 saneeraus ja 1 tulipalo. Näiden lisäksi vielä yksi työpaikka, josta lähdin itse, en kestänyt älyttömyyksiin menyttä työpaikkakiusaamista enkä sitä, että minulla teetettiin sähkötöitä ilman minkäänlaista koulutusta alalle. Alkoi jo kaydä mielenterveyden päälle. Jokainen voi itse kuvitella miltä se tuntuu, juuri kun alat saada elämää mallilleen niin taas putoat tyhjän päälle. Pienet lapset ja velkainen omakotitalo eivät tilannetta ainakaan helpottaneet.

Oho oletpas joutunut koville. Tsemppiä sinulle! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme