Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinun lapsesi lintsannut koulusta paljon?

Vierailija
15.03.2014 |

Jos on, niin mitä tapahtui? Miten koulunkäynti sujui? Tuliko tukitoimia/sijoitus?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi lintsaa noin 50-60h/kk (ja viikkotunteja ehkä 32 keskimäärin), mitä koulu tekee?

Vierailija
2/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpiteet ovat varmaan koulukohtaisia. Itse lintsasin paniikkihäiriöisenä teinimasennuksissa koko yläasteen läpi puolet viikoissa, lintsaus alkoi koululiikunnasta ja kehittyi tavaksi. Mitään diagnoosia tai lupalappua en vienyt ikinä, enkä myöskään kertonut poissaolojeni tarkkaa syytä kellekään.

Välillä soitettiin kotiin ja kyseltiin, kerran kävin kuraattorilla, mutta mitään vakavampia toimenpiteitä ei tehty. Päättötodistus tietenkin oli lähes täyttä kakkaa, mutta läpi pääsin silti korvaamalla niitä pahimpia poissaoloja kesälomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, nolla lintsausta.

Ai että mistä tiedän: natsikoulu, jossa opettajat todella tarkkoja.

Vierailija
4/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulle on ollut yllätys ettei siitä poissaolemisesta oikein mitään seuraa. Kirjataan joo.

Ap

Vierailija
5/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa vastata tarkasti tähän kysymykseen, mutta peruskoulussa lapseni luokalla oli ysillä poika, jolla oli jouluun mennessä niin paljon poissaoloja, että tiesi niiden takia jäävänsä luokalleen jo ennen joulua. En kuitenkaan osaa sanoa, missä se raja meni. Joissain lukioissa ja ammattikouluissa saa sen 6viikon jakson aikana yhteensä olla enintään 2 viikkoa poissaoloja, tai kurssi ei mene läpi (koesuorituksista riippumatta). Minä itse lintsasin teininä pari tuntia parina päivänä viikossa (ei siis päässyt noihin lukuihin) ja väärensin äitini nimikirjotukset poissaolokirjaan tai sanoin äidille oleeni päänsäryssä/vastakivussa/jossain. Sille kukaan ei viitsinyt tehdä mitään enkä ole varma huomasiko kukaan edes, koska mulla oli aina yli ysin keskiarvo ja silloin aika suurta osaa tekemisistäni ei huomattu ollenkaan. Olin oikeastikin aika kiltti ja lisäksi kaikki vielä oletti, että niillä numeroilla tytön on pakko olla kiltti ja ahkera, kun eihän tyttö voi olla vaan älykäs...

Vierailija
6/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisaalta mitäs sitä voikaan tehdä, jos ei lapsi tule kouluun, ei sitä koulusta poiskaan voi ajaa. Aina kai noita on ollut, jotka vaan lakkaa menemästä. Sitten ne täyttää 17 tai 18...

Vierailija
7/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lintsannut ikinä ja nyt lukiossa. Muutaman kerran tullut myöhässä ja nekin isänsä luota.

Vierailija
8/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ollut tosi lapsellinen, mutta itselläni lintsaamista esti aina se ajatus, että jotain tosi kamalaa tapahtuu, jos en käy koulua. Joudun koulukotiin tai sellaista. Lintsailin kyllä, mutta olin aika varovainen. Tosin täytyy nyt sanoa, että opistossa (siis nämä vanhat yo-pohjaiset) ollessani olin kerran yhden kokonaisen syksyn poissa...

Vierailija
9/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käy niille, jotka ei käy peruskoulua loppuun? Ja jotka ei halua opiskella eikä mennä töihin? Jääkö ne vanhempien nurkkiin? Putoaako ne vaan kaikkien turvaverkkojen läpi? Ikuisia luusereita?

Vierailija
10/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä eivät ole lintsanneet kertaakaan ja tuskin lintsaavatkaan, sillä saan tietää sen lähes takuuvarmasti ennen koulupäivän päättymistä. Meillä on pari tunnollista teiniä ja minä olen iso korvainen ja tarkka silmäinen äiti, jolla on tarkka vaisto. ;-)

Vierailija
11/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja paljon. Ei sille oikein mitään voi jos on kympin oppilas. Ei suomessa ole koulupakkoa vaan oppivalvollisuuspakko.

Vierailija
12/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 17:29"]

On ja paljon. Ei sille oikein mitään voi jos on kympin oppilas. Ei suomessa ole koulupakkoa vaan oppivalvollisuuspakko.

[/quote]

Paitsi että jos valitsee kotiopetuksen sijaan kouluopetuksen, niin siistä seuraa läsnäolopakko.

Vierailija
13/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta mitä siitä seuraa, jos ei mene kouluun? Ei välttämättä paljon mitään.

Vierailija
14/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 17:29"]On ja paljon. Ei sille oikein mitään voi jos on kympin oppilas. Ei suomessa ole koulupakkoa vaan oppivalvollisuuspakko.

[/quote]useimmat niistä, jotka lintsaa, eivät ole kympin oppilaita. Jotkut ovat.

Vierailija
15/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi sai migreenikohtauksen ja edellisen tunnin opettaja oli merkinnyt sen wilmaan. Seuraavan tunnin opettaja oli merkinnyt että lapsi oli pois tunnilta eli jouduimme selittämään että lapsi joutui nukkumaan pari tuntia sen migreenikohtauksen vuoksi. Harmillista koska kevätaurinko laukaisee migreenikohtauksia herkästi.

Vierailija
16/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 16:03"]Mä en osaa vastata tarkasti tähän kysymykseen, mutta peruskoulussa lapseni luokalla oli ysillä poika, jolla oli jouluun mennessä niin paljon poissaoloja, että tiesi niiden takia jäävänsä luokalleen jo ennen joulua. En kuitenkaan osaa sanoa, missä se raja meni. Joissain lukioissa ja ammattikouluissa saa sen 6viikon jakson aikana yhteensä olla enintään 2 viikkoa poissaoloja, tai kurssi ei mene läpi (koesuorituksista riippumatta). Minä itse lintsasin teininä pari tuntia parina päivänä viikossa (ei siis päässyt noihin lukuihin) ja väärensin äitini nimikirjotukset poissaolokirjaan tai sanoin äidille oleeni päänsäryssä/vastakivussa/jossain. Sille kukaan ei viitsinyt tehdä mitään enkä ole varma huomasiko kukaan edes, koska mulla oli aina yli ysin keskiarvo ja silloin aika suurta osaa tekemisistäni ei huomattu ollenkaan. Olin oikeastikin aika kiltti ja lisäksi kaikki vielä oletti, että niillä numeroilla tytön on pakko olla kiltti ja ahkera, kun eihän tyttö voi olla vaan älykäs...

[/quote]

Mun vanhassa lukiossa se oli 3 poissaolo kertaa/kurssi ja neljännestä lensit ulos, ellei ollut todistusta että oli vähintään pää kainalossa. Jotkut opettajat toki antoi lintsata minkä ehti ja antoi arvosanaksi hylätyn. Eräs kaverini heitettiin ulos yhdeltä kurssilta koska oli ensin viikon sairaalassa leikkauksen jälkeen ja sen jälkeen yksi kontrollikerta osui erään opettajamme tunnin kohdalle. Jokaisesta poissaolosta oli todistus, mutta hän päätti olla huomaamatta sitä kohtaa poikkeuksesta vakaviin sairauksiin joista on todistus... Kaveri ei uskaltanut valittaa rehtorille koska tuo opettaja pillastui joka kerta jos koki jonkun arvostelevan.

Vierailija
17/17 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 17:38"]Meillä lapsi sai migreenikohtauksen ja edellisen tunnin opettaja oli merkinnyt sen wilmaan. Seuraavan tunnin opettaja oli merkinnyt että lapsi oli pois tunnilta eli jouduimme selittämään että lapsi joutui nukkumaan pari tuntia sen migreenikohtauksen vuoksi. Harmillista koska kevätaurinko laukaisee migreenikohtauksia herkästi.

[/quote]Tämä ei kauheasti liity lintsaamiseen... Ja selvittämättömiin poissaoloihin. Te olette siis kuuliaisesti selvittäneet poissaolon, mutta vaikka ette olisi, ei oikeastaan asiasta varmaan sanallista kommentointia enempää olisi seurannut. Lintsarin vanhemmalle ei varmaan kauheasti enää kommentoidakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme