Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätilöopiskelija synnytyksessä

Vierailija
14.03.2014 |

Millaisia kokemuksia tai ajatuksia teillä on kätilöopiskelijasta synnytyksessä?  Itseäni tulevana kätilönä mietityttää että mitä mieltä synnyttäjät ihan oikeasti ovat siitä että synnytyksessä avustaa myös opiskelija.  Kertokaahan :)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut kätilöharjoittelijaa, mutta loppumetreillä aivan ihana kandi (oikeastaan ainoa, jonka konkreettisesti edes muistan siitä höskästä)... Jos joku tuntee lokakuussa 2005 Naistenklinikalla harjoittelussa olleen miespuolisen, tummahkotukkaisen, silmälasipäisen lääkärin niin oikein paljon lämpimiä terveisiä täältä! :) 

Vierailija
2/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa synnytyksessä kätilöopiskelija, ei se siinä mitään haitannut, eikä sekään tainnut meidän kanssa koko aikaa hengailla. Toisessa oli kandi, sekin ihan ok, mutta eivät nämä kumpikaan kovin aloitteellisia tai puheliaita olleet. Kolmanteen ei ehtinyt opiskelija mukaan. Ekassa kätilö oli ok, mutta saamaton (olisin kaivannut neuvoja ja mielipiteitä, en saanut), tokassa mahtava, kolmannessa sikäli kiva, että teki kaiken niin kuin toivoin, mutta koska kyseessä oli nopea ja omalla painollaan sujuva synnytys, ei kätilölläkään ollut oikeastaan edes mahista olla mahtava, kun en tukea, neuvoja tms. kaivannut.

Kätilöksi nyt ei voi tulla, ellei ole mukana synnytyksissä, eikä mua yhtään haittaa, että yhden kätilön sijaan paikalla on kaks. Kandilaumasta lääkärintarkastuksissa (raskausaikana) sen sijaan en tykkää, ei ole kiva olla pöydällä jalat auki kun on yleisöä. Se yksi kandi, joka tutkii, on ok, mutta ne muut, jotka vaan töllistelee (ja toisinaan juttelee omiaan) risoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa synnytyksessä kätilöopiskelija, ei se siinä mitään haitannut, eikä sekään tainnut meidän kanssa koko aikaa hengailla. Toisessa oli kandi, sekin ihan ok, mutta eivät nämä kumpikaan kovin aloitteellisia tai puheliaita olleet. Kolmanteen ei ehtinyt opiskelija mukaan. Ekassa kätilö oli ok, mutta saamaton (olisin kaivannut neuvoja ja mielipiteitä, en saanut), tokassa mahtava, kolmannessa sikäli kiva, että teki kaiken niin kuin toivoin, mutta koska kyseessä oli nopea ja omalla painollaan sujuva synnytys, ei kätilölläkään ollut oikeastaan edes mahista olla mahtava, kun en tukea, neuvoja tms. kaivannut.

Kätilöksi nyt ei voi tulla, ellei ole mukana synnytyksissä, eikä mua yhtään haittaa, että yhden kätilön sijaan paikalla on kaks. Kandilaumasta lääkärintarkastuksissa (raskausaikana) sen sijaan en tykkää, ei ole kiva olla pöydällä jalat auki kun on yleisöä. Se yksi kandi, joka tutkii, on ok, mutta ne muut, jotka vaan töllistelee (ja toisinaan juttelee omiaan) risoo.

Vierailija
4/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muutaman viikon synnäriharjoittelun jälkeen on ollut ihana kohdata pääsääntöisesti mukavia, hyvin opiskelijoihin suhtautuvia synnyttäjiä. Se on tosiaankin niin, että me opiskelijat pystymme olemaan perheen kanssa siellä huoneessa paljon enemmän :) Kertokaahan lisää kokemuksianne!

Vierailija
5/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä oli mukana lääkäriopiskelija. Toisessa synnytyksessä ei ollut opiskelijoita. Kolmannessa synnytyksessä oli kätilöopiskelija. Itse olen synnyttäessäni tuskaisen kipeä ja pelokas. Ihan sama onko synnytyksessä läsnä opiskelija vai ei. Enemmän merkitsee saanko riittävää kipulääkettä ja sujuuko synnytys muuten hyvin (ponnistuvaiheen kesto jne).

Vierailija
6/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli synnytyksessä 4 opiskelijaa :)

Yksi hoisi koko synnytyksen, toinen tuli kesken ja seuraili sivusta. 2 muuta tuli seuraamaan ensimäistä synnytystä ponnistusvaiheessa.

Mies kertoi, että näistä kahdesta toinen oli ollut ihan valkoinen ja horjunut ja toinen oli pitänyt kiinni:) Eli voi näin sanoa, että tytöt tukivat toinen toisiaan.

Mutta hienoja tyttöjä olivat ja ei siinä ponnistusvaiheessa kiinnostanut pätkääkään, vaikka olisi ollut nettitv-jalkojen välissä.

Synnytyksen hoitanut opiskelija oli todella mukava ja osasi hommansa.

Vierailija
7/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin ok. Miten muuten voi oppia ammattiinsa?

Vierailija
8/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli, muttei se oikein mitään tehnyt. Kandi oli kyllä läsnä ja hyvin avulias. Kaikenlaisia harjoittelijoita oli pilvin pimein, esim. sektiossa kaikki taisi olla tuplana:-)

Vierailija
9/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun opiskelijalla on yleensä mahdollisuus olla läsnä synnyttäjän luona. Kätilöillä kun siihen ei ole aikaa, kun hoitavat kahta synnytystä yhtäaikaa. 

Vierailija
10/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muisto! Opiskelija hoiti synnytykseni ja tuli osastolle moikkaamaan, kun kaikki ei mennyt ihan putkeen ( ei ollut opiskelijan vika). Puhui tosi avoimesti esim. synnytyksen jälkeisestä seksistä. Vauvakin pääsi teholta pois ja on nyt reioas kuusivuotias, seksikin sujuu ;)

Vierailija
11/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle, mullakin oli. Olipaha juttuseuraa, ku kätilö kävi välillä muualla. :)

Vierailija
12/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun oli opiskelija paikalla.Hän siellä huolehti koko ajan ja kätilö vaan poikkes silloin kun tarvi. Toki synnytyksen loppuvaiheessa sitten kätilökin oli enemmän. Onni, että oli siis opiskelija paikalla, tuntui turvallisemmalta. Toivottavasti äidit ymmärtävät, että opiskelija kannattaa ottaa mukaan jos vaan sellaisen saa.

Vierailija
13/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ekassa synnytyksessä opiskelija tikkas kömpelösti. Tikkejä tuli yli 20 ja useimmat niistä jouduttiin tekemään pari kertaa, kun ei ekalla kerralla onnannut. Lopulta pisti otseään vahingossa neulalla, jonka seurauksena musta otettiin välittömästi useampi putkilo verta, etten vaan altistanu opiskelijaparkaa jollekin taudeille. 

Vierailija
14/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synnytyksen aikana kätilöopiskelija paikalla, ja tykkäsin kovasti :) ehti olla enemmän paikalla kuin kätilö, ja hyvin auttoi itse synnytyksen aikanakin. 

Vierailija
15/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa synnytyksessä oli opiskelija ja se oli kiva kun mies ehti vasta loppumetreillä mukaan. Piti seuraa, toi vettä jne. Tikkaamosessa kesti kauan kun opiskelija tikkasi mutta eipä se niin haitannut.

Vierailija
16/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli mukavaa, että oli kätilöopiskelija mukana synnytyksessä, hänellä oli enemmän aikaa kuin kätilöllä, osastolla oli tuolloin kiire. Lisäksi kokemustahan se myös harjoittelijoille on, miten he muuten työn oppivat, hoitoalalla varsinkin teoria on aivan eriasia kuin käytäntö :)

Vierailija
17/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin mun synnytyksessä huomattavasti enemmän empaattisesta ja helläkätisestä kätilöopiskelijasta kuin tyrannimaisesta ja kovakouraisesta kätilöstä... Oli siis kiva että oli paikalla muitakin kuin tämä kätilö.

Vierailija
18/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli ihana kätilöharjoittelija :) hoiti koko synnytyksen.

Vierailija
19/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle oikeastaan ihan sama - keskittyminen omaan suoritukseen ollut niin intensiivistä ettei ainakaan mitään negatiivistä tule mieleen

Vierailija
20/36 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aivan ihana opiskelija ja hänen ohjaajansa. Tykkäsin todella paljon