Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tulla toimeen naapureiden kanssa, jotka haluavat estää meidän rakentamisen ihan kokonaan?

Vierailija
16.11.2020 |

Tilanne on se, että ostimme viime vuonna kiinteistön, jossa on purkukuntoinen pieni talo ja muutama piharakennus. Olemme aikeissa hakea kaikille rakennuksille purkulupaa, ja rakentamassa tilalle ihan tavallisen talon, joka on ihan kaikkien määräysten ym. mukainen.

Eilen meille selvisi sitten, että tontin kolme rajanaapuria ovat kaikki meidän hanketta vastaan! Ovat tottuneet, että meidän tontin rakennukset antavat heille näkösuojaa, ja nyt sitten eivät tykkää, että tilanne muuttuu. Yksi heistä toimi puhemiehenä ja ilmoitti, että aikovat valittaa niin pitkälle kuin on mahdollista. Olen koko tämän aamupäivän tutkinut nettiä, että onko heidän todella mahdollista estää meidän rakentaminen. Olen aika varma, että ei ole, mutta he voivat ilmeisesti jotenkin valittamalla pitkittää tätä vuosia?!

Mitä tässä voi tehdä? Meillä on rahat kiinni tontissa, emme voi vain myydä ja rakentaa muualle. Tai voidaan, mutta siinä menetettäisiin paljon rahaa. Nyt asutaan vuokralla ahtaasti, ja pääsi itku, että tätä pitää kestää vuositolkulla toisten ihmisten takia.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä hauska miten Suomessa jaksetaan tämmöisistä taistella, onhan niitä tapauksia missä suututaan kun johonkin aiemmin tyhjälle tontille ilmestyy ostaja ja alkaa rakentamaan ja itse ollaan närkästyneitä kun oma ilmainen parkkipaikka häviää tai omalle kärrylle ei ole enää tilaa tms.

Olisivat naapurit yhdessä ostaneet tontin, jos sitä niin himoitsevat. 

Vierailija
102/104 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt nyt läpi ne naapurit, esittelet niille ehdotukset ja kuvat uusista rakennuksista, kuuntelet mitä ne sanoo ja annat jossain periksi niin, että niillä on tunne että voivat vaikuttaa asiaan.

Niin, anna niiden vaikuttaa asiaan. Älä muuta heidän ympäristöään kovin paljon, älä kaada puita, niillä pääsee yhteisymmärryksessä jo pitkälle.

No mikä tässä nyt oli niin kamalaa, että piti alapeukuttaa?

No esimerkiksi tuo älä muuta ympäristöä, älä kaada puita. Kyseessä on ap:n tontti ja hän tekee siellä kaavan sallimat tarpeellisiksi katsomansa toimenpiteet ja kaataa vaikka kaikki puut. Eikä kyseessä ole mikään kiusanteko, vaan nuo vaatimukset ovat täysin kohtuuttomia.

Maalla kannattaa aina neuvotella naapureiden kanssa. Sitten voi itse harkita keräämänsä tiedon perustellaa, mitä tekee.

Koko tontilta jos kaataa puut ja näkösuojan rajalle asti, se on aika törkeä teko. Maalla jokainen huolehtii että tontin laidoilla on jonkin verran näkösuojaa, jos naapuri on siinä heti vieressä. Ei ole oikein että itse vetää tonttinsa nurmikentäksi, ja naapuri sitten uhraa kaistaleen omasta tontistaan näkösuojaksi, jossa kasvaa puita ja pensaita.

Entä jos naapuri myös vetäisi tonttinsa paljaaksi? Suora näkymä saunan terassilta toisten olohuoneeseen. Pitää harkita tekonsa myös toisen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt nyt läpi ne naapurit, esittelet niille ehdotukset ja kuvat uusista rakennuksista, kuuntelet mitä ne sanoo ja annat jossain periksi niin, että niillä on tunne että voivat vaikuttaa asiaan.

Niin, anna niiden vaikuttaa asiaan. Älä muuta heidän ympäristöään kovin paljon, älä kaada puita, niillä pääsee yhteisymmärryksessä jo pitkälle.

No esimerkiksi tuo älä muuta ympäristöä, älä kaada puita. Kyseessä on ap:n tontti ja hän tekee siellä kaavan sallimat tarpeellisiksi katsomansa toimenpiteet ja kaataa vaikka kaikki puut. Eikä kyseessä ole mikään kiusanteko, vaan nuo vaatimukset ovat täysin kohtuuttomia.

Maalla kannattaa aina neuvotella naapureiden kanssa. Sitten voi itse harkita keräämänsä tiedon perustellaa, mitä tekee.

Koko tontilta jos kaataa puut ja näkösuojan rajalle asti, se on aika törkeä teko. Maalla jokainen huolehtii että tontin laidoilla on jonkin verran näkösuojaa, jos naapuri on siinä heti vieressä. Ei ole oikein että itse vetää tonttinsa nurmikentäksi, ja naapuri sitten uhraa kaistaleen omasta tontistaan näkösuojaksi, jossa kasvaa puita ja pensaita.

Entä jos naapuri myös vetäisi tonttinsa paljaaksi? Suora näkymä saunan terassilta toisten olohuoneeseen. Pitää harkita tekonsa myös toisen kannalta.

Se hankkii omalle tontilleen mitä haluaa, joka haluaa.

Vierailija
104/104 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hankkii omalle tontilleen mitä haluaa, joka haluaa.

Minä minä minä. Pitää olla TARKAT säännöt, että MINÄ voin tehdä MINUN omaisuudellani mitä MINÄ haluan. Ja piste.