mua huvittaa kun kokit luulee olevansa jotenkin jumalasta seuraavia
Kommentit (33)
En ole ap, mut ehkä noista tv-kokeista tulee joskus sellanen fiilis, niinkuin ne olis jotain elämää suurempaa tekemässä.
Lähisukulainen on ollut seurakunnalla kokkina yli 20 vuotta ja harvoin siellä kokki mitään suurempaa kiitosta saa. Teologian opiskelijat ja vastaavat kuulemma kulkevat kyllä nokka pystyssä eivätkä pidä keittäjiä sun muita 'alempia' minään .
-Mies 28v-
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:18"]Heh... Keittiössä me kokit olemme jumalasta seuraavia :D mutta siis onhan se niin, että kokin työ on aika haastavaa, kun fyysisesti ja henkisesti raskaassa ja nopeatempoisessa työssä joudut jatkuvasti tekemään nopeita päätöksiä ja ratkaisemaan ongelmia... Välillä joudut oikeasti leikkimään Jeesusta, että saat ruuan riittämään :D siksi me kokit välillä ehkä pyörittelemme päitämme ja naureskelemme toisten kädettömyydelle tietynlaisissa tilanteissa. Mutta älä sinä ap ota sitä niin vakavasti :) faktahan on kuitenkin se, insinööri pärjää kokkina eikä kokki insinöörinä... Nämä on vähän luonneasioita. Olisin minäkin ylioppilastodistuksellani päässyt heittämällä teknilliseen yliopistoon, jos se olisi minua kiinnostanut. Turha mitään koulutus/kouluttamattomuuskortteja läiskiä pöytään, voit olla älykäs, suorastaan jumalasta seuraava, korkeakoulutettuna tai ihan amiksena vaan. Aamen. ;)
[/quote]
Pakko korjata, että teknilliseen korkeakouluun on pääsykokeet ja sieltä valmistuu diplomi-insinöörejä.
5 pyytää anteeksi typojaan ja jatkaa:
Mä laitan meidän perheessä kaiken ruoan, eli olen varsinainen keittiöjumalatar. Toki mieskin osaa tehdä pötyä pöytään, mutta me olemme jakaneet kotihommat näin.
Ravintolassa en pärjäisi ollenkaan, se mitä siitä tiedän olisi liian rankkaa minulle. Kunnioitan kyllä niitä, jotka niillä työajoilla ja sillä stressitasolla pystyvät valmistamaan herkullisia aterioita asiakkaille. Enkä nyt tarkoita mitään Amarilloja tai Rossoja, vaan oikeita ruokapaikkoja.
Mulle riittää ihan tää kotikeittiö. Nyt alan valmistella karitsanlapaa huomisille lounasvieraille.
Tärkeintä on kuitenkin se, että ihminen löytää elämästä iloa ja huvitusta, kuten ap kokeista.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 18:48"]
Minua taas huvittaa kun ei osata edes isoa alkukirjainta lauseen alussa ja erisnimissä käyttää.
[/quote] Eikos tuossa lauseessa ole vaara sanajarjestys? (Ja tiedan etta minulta puuttuu pisteet an paalta ;)).
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 18:50"]
mä kirjotan kaiken paitsi virallisen pienillä
ap
[/quote]
Annat itsestäsi typerän vaikutelman. Se lienee kyllä ihan oikea vaikutelma, ei sillä...
[/quote]
Reps ja kops.
Ap."kun,ne luulee...", eli ajatus on kai, ja vain sun päästä, huom.pienestä, lähtösin? Jos on hyvä kokki, minusta se on Jumalasta seuraava, vaikken itse kokki olekkaan.
Minä kävin amista kolme vuotta, mutta en ole kokki, olen suurtalouskokki. Oikealla kokilla on hieman vaativampi koulutus.
Mä en semmosia kokkeja tunnekaan, vaikka paljon tunnenkin. Jalat maassa hyviä tyyppejä, kovia duunareita ja ryyppymiehiä.
Hmm.. Kuka onkaan valmis kokki tuossakaan ajassa. Ei kukaan koulusta saa hyvän pohjan ja kisällitasolla sitä sitten hakeudutaan oikeisiin töihin.
keittiöt on vielä niitä harvoja paikkoja, joissa voi edetä vanhan tavan mukaan.
Jep, olen tietoinen pääsykokeista ja myös siitä, että DI on oikea termi. Kännykällä puolihuolimattomasti kirjoittaessa kävi ajatusvirhe ja näköjään vähän sanojakin päässyt tippumaan välistä.
En kokeista yleensä tiedä, mutta mua huvittaa kun ruokarealityohjelmissa putoaville kilpailijoille niin usein sanotaan että "vaikka nyt putoatkin, sä olet lahjakas - älä lopeta ruuanlaittoa" ikään kuin ruuanlaitto olisi jotain mitä ihmiset tekevät ihan vain toteuttaakseen lahjakkuuttaan eikä niinkään jotain mitä on pakko tehdä joka päivä jotta lapset saavat syödäkseen.
Vastauksista päätellen kokkeja myös pidetään jos ei jumalalina niin ainakin jumalasta seuraavina.
Itse olen käynyt amiksen köksäpuolen aikana, jolloin ihmeteltiin etteikö kaikki presidentit olekaan kekkosia, silloin ei ollut muodikasta tai erityisen arvostettavaa olla kokki ja ruoka oli ruokaa, hyvä ja maistuva ruokakin, ei taidetta.
Ruuanlaitto, ei edes hyvä, ruuanlaitto ei ole mitään rakettitiedettä, jolta se ainakin telkkarikokkien esityksistä tulee mieleen ja aina voi nimetä valkokastikkeen bechamel sauceksi ja kuivat leipäpalat krutongeiksi, sillä saa kivasti jumalaisuutta ruokalistaan.
Insinööri kyllä voi olla parempi ruuanlaittaja kouluttamatta kuin kokki, mutta kokki ei kyllä kouluttamatta insinöörinä pärjää.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 18:50"]
mä kirjotan kaiken paitsi virallisen pienillä
ap
[/quote]
Annat itsestäsi typerän vaikutelman. Se lienee kyllä ihan oikea vaikutelma, ei sillä...