***ENSIKOT torstaina 27.07***
Tässä vielä kurkistus eilisen päivän tapahtumiin:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7887842&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (42)
Minunki piti vielä illalla palata kirjoittelemaan mutta tartuin sen kaamean elokuvan pariin.. Mikäs sen nimi nyt olikaan.. Käsi, joka kehtoa keinuttaa, kenties. Sattuiko kukaan katsomaan? Päätin et meidän huusholliin ei IKINÄ tuu ketään ulkopuolista lastenhoitajaksi, jotenki se pitää ennestään tuntea. :)
Juu niin laralei :) Mieki olen usein miettiny miten meillä onki nuita yhdistäviä tekijöitä aika paljo :) Ja yksi on vielä lisää :) Nikkien takaa löytyy saman nimiset tytteröiset ;) Sattui joskus vain jäämään mieleen kun siitä oli puhetta.. Että jos joku nyt jo tunnistaa niin tulee sanomaan hei vaan! Emmie enää pelkää et jään kiinni täällä roikkumisesta kun mahakin on jo melko iso :)
En ole kyllä oikeasti ajatellu kuinka paljon huomiota tämä vauvamaha kerää! Vaikka ite kaihoisana aina niitä katselinki :) Mut kaupassakin harvemmat ihmiset kävelevät ohi tuijottamatta! Tulee ihan kumma olo siitä ja tekis mieli vakuutella et en ole lihonnu vaan se on vauvamaha :)
Eilenkin kävin anoppilassa mansikoita keräämässä muutaman kilon, heillä oli vieraina anopin veljentyttäret ja kun vielä teini-iässä ovat niin tuijottivat ihan avoimina mut mitään eivät uskaltaneet puhua :) Tuli ihan vanha olo..
Ja tietenki piti kerätä niitä mansikoita liianki rehkien, kyllä vaan selkä jumitti kun hetken siellä maalla konttasi... :/ Muutenki ovat vähä varotelleet ja jopa kieltäneet lähtemästä konttaamaan sinne, mut nyt mulla oliki " lapsenvahdit" :) Joku oli koko ajan jossaki lähettyvillä katsomassa et alanko kipuilemaan yksikseni siellä :)
Mut viikonloppuna uudestaan!
Siru: Olipas ikävää kohtelua liikkeissä! Mekin käytiin alkuraskauden aikana rovaniemellä vauvantarvikeliikkessä katsomassa alustavasti vaunuja. Mut meitäpäs ei kyllä palveltu laisinkaan! Ei edes päivää voinu myyjät sanoa, keskenään vaan juorusivat! Meni sitten maku siihen kauppaan ja saavat pitää kyllä tavaransa ihan rauhassa. Harmi vain ettei me tiedetä ko paikassa muuta vastaavaa niin on nyt vähä hakusessa et mistähän ostettaisiin turvakaukalo...
Onko kellään mitään hajua olisko netissä jotain paikkaa joka myy turvakaukaloita, muuta kuin siis nämä huutokaupat? Uutena kumminki haluttais ostaa se.
Jeah, mut enköhän palaile vielä illemmalla kun alkaa taas pino kasvamaan :)
fio rv 22+3
[color=#8B008B]" Torstai on tavoitteellinen tehopäivä." -vanha irlantilainen juoma-aiheinen sananlasku- =)
No niin! Sisko tulee tänään ja ajattelin mennä jo vastaan hiusväripurkin kanssa, jotta sais tähän päähän vähän eloa. Onko liian innokasta? =)
Siru: älytön myyjä! Sanoisin, että PÖYRISTYTTÄVÄÄ!! Olisit sanonut, että ei teillä mitään rahaa ole, että jää nääkin vaunut maksamatta..Odotatte, että voitte lyhentää sitten pikkuhiljaa kun summa on ULOSOTOSSA! XD Mä jouduin ihan puhiseen! =)
Viipulille onnea plussasta ja tervetuloa tänne puolelle! =)
Sippuliini ja burde ottaa nyt rauhallisesti, ettei tuu enempiä vuotoja! Onko Sippu menossa lääkärille? Ei kai se limatulppa saa vielä tulla..=/
Mies joutu taas vaihteeksi jäämään eilen yöksi Raumalle kun duunia pukkaa..Mä sanoin sille eilen puhelimessa, että yrittää nyt sitten siihen vihkitilaisuuteen edes =) Saa nähdä kauaksiko se häämatkakin menee...
Piuh..Nyt suihkuun ja odotteleen sitä kaveria laittaan hiuksia..Jos mä oon idiootin näköinen paplareiden jälkeen niin tuleekin sitten itku kun pitää miettiä mitä näille hiuksille tekisi..=/
Mukavaa päivää!
t. poppis ja räpätti rv14+1
Olenkin ollut tuolla Helminauhojen pinossa ja aattelin nyt, että olis kiva lukea teidänkin kuulumiset ja kirjoitella parhaansa mukaan tännekin. En siis ole aiemmin lukenut Ensikoiden pinoa, muuta kuin eilisen ja naureskelin sitä lukiessani. Hauskoja juttuja mainoksista ja muutenkin oikein kivan tuntuista porukkaa :)
Olen -71 ja avosiippa -74 ja asustellaan Espoossa. Eka raskaus oli tm 12/05 ja nyt sitten mennään aika tasan rv 13. Onkin ollut jännää, kun tuulimunassa ei ollut tietty mitään erityisiä tuntemuksia, meni kesken vasta viikolla 12. Tässäkään raskaudessa ei ole tarvinnut huonosta olosta juuri kärsiä, miutta vatsanväänteitä senkin edestä.
Joku muutes kyseli, että mikä todennäköisyys on raskaudella mennä kesken alkuraskauden ultran jälkeen eli kun se pieni syke on siellä näkynyt. Muistaakseni joku mainitti että tällöin olisi enää 3% mahis mennä kesken!?
Siru85 - kun luin tosta vaunushoppailusta, niin kovin jäi haavi auki, kylläpä oli tökeröä asiakaspalvelua!!
Nyt vetäydyn taustalle ja käyn ahkerasti lukemassa teidänkin kuulumisia. Onnea kaikille masun kasvattajille.....oikein jännittää kun täällä on jotkut jo niin loppumetreillä :))
Mykerinos
... 4 tuntia sitten. Voisikohan sillä perusteella jo lähteäsairaalaan? :) Joo, alkaa hiljaalleen käydä aika pitkäksi kun ei talous kestä sitä, että kaikki päivät kuluisivat kaupungilla, heh.
Eilisen pino meni vähän ohi, joten kovasti ei jäänyt mieleen mitään, mutta yritän tarttua johonkin.
Poppis: Toissapäiväinen luomukäynnistysehdotus (seksiä sairaalan tutkimushuoneessa) on mua täällä huvittanut :) Voisi olla miehellekin elämän uusi jännin kokemus, kun tähän mennessä hän on pitänyt pahimpana sitä, kun piti työpaikan huumetesteissä pissata purkkiin lääkärin vahtiessa vieressä. Oikeasti tilanteesta riippuen joko tipalla vauhditetaan supistuksia tai jos kohdunsuun tilanne on ihan epäkypsä niin sitten jollain sinne kuuluisaan alapäähän törkättävillä lääkkeillä kypsytellään.
Toivottavasti saat nätin pään! :)
Viipulille onnittelut plussasta! Tilanteesi on kovin samanlainen kuin itsellänikin ja nyt ollaan vihdoinkin loppusuoralla. Ja nopeasti tämä aika on mennyt, vaikka alkuun elin vielä edellisen raskauden aikataulun mukaan. Etenkin helmikuisen lasketun ajan kohtaaminen oli aika kurjaa. Mutta toisaalta ihana oli silloin tietää, että ei tullut helmivauvaa, mutta toinen pikkuinen on turvallisesti matkalla.
Mykerinokselle kans tervetulotoivotus tänne enskojen kirjavaan joukkoon! Kuten joku eilen oli kirjoittanutkin, niin hauskaa ja terveellistä on se, että täällä puhutaan myös muista kuin vauva-asioista.
Fio: Sain kaverilta Saksasta pinssin, jossa lukee " I' m not fat, I' m pregnant." Sitä käytin tuossa puolivälin tienoolla ja sen jälkeen aina sopivissa yhteyksissä ja herätin hilpeyttä :) Kokeile jotain vastaavaa, jos mahan arvioiva tuijottelu häiritsee.
Ja vietä tänään lepopäivää eilisen mansikkasavotan jälkeen!
Sirulle pahoittelut tökerön myyjän puolesta. Vaunuhankinnoissa on mielestäni menty ihan kummllisuuksiin, kun meiltäkin taannoin tiedusteltiin tulokkaan sukupuolta vunukaupassa. Emme tienneet, mutta vaikka olisimmekin tienneet, niin hyvänen aika, ei kai jokaiselle lapselle nyt omia vaunuja osteta värin mukaan?! Siis oletuksena nyt se, että toinenkin lapsi siunaantuisi ja hän olisi ekan kanssa eri sukupuolta. Hassua kyllä niin monet tuntuu ajattelevan vaunujakin sillai kertakäyttöisinä, että vaihtoon vaan kun lapsi kasvaa ja ostetaan uudet kun seuraava ilmoittaa tulostaan. Ja hinnoittelu tosiaan on aika huikeaa...
Voi sentään Burde ja Sippu! Toivottavasti nyt lepäily auttaa eikä vauva vielä lähde tulemaan! Ottakaa rauhallisesti.
Omaa sitkeästi pömpöttävää napaa: Taannoisista kuvista joku kysyi, että missä on otettu. Täällä Porissa, Reposaaressa meren rannalla. Kuvaaja on ystäväni ja alan ammattilainen. Suosittelen lämpimästi vastaavaa! Ainoastaan olisi pitänyt jättää näyttämättä apppiukolle ne kuvat, joissa seison veden keskellä. Hän lähes hätääntyi, että mites se miniä nyt on mennyt liukkaille kiville hyppimään :)
Huomenna on taas neuvolapäivä ja maanantaina kai yliaikakontrolli keskussairaalassa. Ei kai tuolla neuvolassa mitään ihmeellisiä tapahdu, samat painot ja paineet tarkastetaan kuin ennenkin. Mies totesi eilen mahalle, että " Lopetetaas nyt tämä pelleily, synnyt viikonloppuna" . Jos Emppu-epeli tottelee isäänsä, niin maanantain käyntiä ei tarvita, mutta itse suuresti epäilen.
Nyt odottelemaan Gilmoren tyttöjä. Kuten ohjelman alussa todetaan, saamme nähdä pätkän ilman mainoskatkoja sponsorien - eli lupamaksajien - ansiosta. Joten vältymme hedelmällisiltä alapäämainoksilta :D
Juhuu. Agendassa olisi myös pullien leipomista ja varmaan Essin tapaan jännityksen ja malttamattoman mielen rauhoittelua ompelusten äärellä. Ja netissä tietysti roikun vähän väliä - Amy, tänään et tule olemaan ainoa riippuvainen roikkuvainen :)
Suippo ja Emppu 41+0
Ai juu. Vinkiksi sanon, että kaikille kavereille ja tutun tutuille ym ei kannata kertoa tarkkaa laskettua aikaa, vaan esim. LA + 2 viikkoa ja sanotte, että viimeistään silloin. Alkaa olla kaikki puhelut ja tekstarit aika yksitoikkoisia. Se laskettu aika kun ei tunnu olevan mitenkään maaginen. Ainoastaan oma rauhallinen mieli ja iloinen odotus ja hermot loppui siihen päivään :) Nyt tää on vähän tämmöistä keksimällä keksittyjen hommien tekemistä ja ajatusten kanavoimista johonkin muuhun kuin synnytykseen.
Teretulemast Viipuli82 ja Mykerinos tähän kirjavaan porukkaan :) Mulla taitaa mennä muutama viikko opetella kirjoittaa tuo mykerinos, saatikka tavata sitä ;)
Olipas Sirulla ja miehelläsi ¿tapahtumarikas¿ vaunujenhaku-reissu. Itse asiassa minäkin sain Tampereella Vauvatalo Johannassa mielestäni aika huonoa palvelua! Mies ei ollut silloin mukana, sillä olimme katsoneet netistä jo että haluamme Brio novat ja mies päätti netistä sen värin. No loppujen lopuksi soitinkin miehelle et haluan ne tummansini-vaaleansini-beiget kombit ja se passasi miehelle hyvin! No, ensinnäkin myyjä aluksi vain juorusi siellä toisen myyjän kanssa, sain mennä oikein kerjäämään apua. Sitten kyselin kombeista mm. että eikös nämä ole hyvät kävelylenkeille, niin vaunu tokaisi vaan et nää on kyl painavat?? Siis häh, tulin kotiin ja luin arvosteluja joissa nimenomaan sanotaan että kombit hyvät kävelylenkeillä, koska ovat kevyet työnnettävät! Toinen asia oli kantokoppa. Kun minä tein heti selväksi että haluan kovan kantokopan, niin myyjä rupesi sitäkin arvostelemaan: ¿eikös nyt kannattaisi nuo novat ottaa, kun niissä pehmeä kantokassi, josta saa levyn pois ja siitä tulee lämpöpussi??? Mut ku MÄ HALUUN KOVAN KANTOKOPAN (jouduin sanoon sille myyjälle monta kertaa)!!!! Että semmosta!!!
Fio: Pystyyköhän niitä turvakaukaloita tilaamaan esim. juuri Vauvatalo Johannan nettisivuilta?? Tai niiltä muilta lastentarvikeliikkeiden sivuilta?? Halvemmalla varmaan saisi kaupasta kun voisi tinkiä, mutta kyllä minäkin uudestaan harkitsen tuota Tampereen Vauvatalo Johannaa!!!
Poppis ja Paplarit (muuta ei päähän jäänyt ;)) Sulla todellakin sana hallussa :)
Suippo: Saakohan Suomesta tuollaisia pinssejä :) Nauraa hekotan täällä kun ajattelenkin vain tuollaista ;) No mutta eikös se niin ollut että kun yksi supistus tulee, niin voi jo synnärille lähteä ;) Vai oliko se vasta siitä toisesta, hih¿? Ja miksiköhän niitä kyselyitä tulee jatkuvasti, että joko joko? Eikö nyt sukulaiset ja ystävät tajua, että ehkä siitä vauvan syntymästä sitten ilmoitetaan kaikille!!!
MiaMik rv 31+1
Siis voi herranjumala :) Ei ole kyllä vielä puhuvia vaunuja keksitty :) Vaunu tokaisi, just joo....Taisi kyllä olla myyjä ;)
Oli ihan pakko tulla vielä piipahtamaan.. kiitoksia kaikille myötätunnosta tuossa vaunu asiassa..
Puhuttiin juuri miehen kanssa, että mitähän se liike menettää jos saa myytyä halvat vaunut, kun sitten se, ettei osteta vaunuja sieltä ollenkaan? Miksiköhän ne on sitten ottanut niitä halvempia vaunuja myyntiin, jos ei kerran kiinnosta niitä myydä? Kummallista tämä elämä:)
Sitten neuvolakuulumisia.. eli eli..
rv 15+2
painon muutos +447 viikossa.. ei niin hyvä
RR 104/68
pissi oli puhdas
Hb 129
syke +
kaiken kaikkiaan oli taas mukava neuvola reissu.. kuukauden päästä taas uudestaan. Tiistaina onkin sitten se verikoe, siis se seulontatutkimus. Päätettiin nyt sitten osallistua siihen.
Mutta nyt laittamaan pyykkiä kuivumaan ja kohtahan tässä pitää tuonne töihinkin joutua, voi plaah, kun ei yhtään löydy työ motivaatiota!
hauskaa päivän jatkoa kaikille!
Ai niin, ja tervetuloa sinulle, jonka nicciä en nyt lähde arvalla tähän vetämään;) Koitan opetella sen mahdollisimman pian!
siru ja tiituli edelleen täälä;)
Juu.. hyvä toi MiaMikin " vaunu tokaisi..." :D En ees huomannu ennenkö tosta tokasta tekstistä.. Heh.
Olipa Sirulla ja MiaMikillä ollu tyhmiä myyjiä vaunukaupoilla. Argh. Tosi ärsyttävää tommonen. Varsinkin just se Sirun myyjä -> " voisitteko saada avustusta.." . Voi kiesus!! Mulle sattu onneks ihan hyvät myyjät sillon, kun ite kaupoilla pyörin.. Ja mäkin ostin sieltä vauvatalo johannasta ja sillon ainakin mua palvellut myyjä oli ihan asiallinen.
Hiukan mua nauratti se Miamikin -> pistäkää tulppa pimpslooraan! =D No ei mun ainakaan onneks tartte. Se vuoto oli todennäkösesti siitä tiistain lääkärillä käynnistä kun se ronkki mun looraani. :) m
Mut tarttee kai ottaa vähän rauhallisemmin noilla kaupunkireissuilla ym. Mä en todellakaan haluis joutua mihinkään vuodelepoon. =) Varsinkin kun on niin paljon kaikkia reissuja ja muita menoja tiedossa. Esim. 4.8. olis YÖ:n keikka Hankasalmella, eli siellä korvessa missä meitin porukat asuu... Sinne olis tarkotus mennä kuuntelee elävää musiikkia. :)
Sainpahan muuten nukuttua kunnolla viime yönä... liekkö johtu siitä, että toi pennarin pinnasänky oli mun vieressä. ;) Heh. Heräsin vasta kuudelta ja kävin pissalla... muuten en tainnu heräillä laisinkaan. :)
Taidan mennä pesulle ja aamupalalle...
Burde ja Pennari 30+4 (meinasin kirjottaa vahingossa pannari :D)
..tämä päivä menee täydellisesti täällä roikkuessa :)
Poppis: Mie olen huomannu et yksään kerta paplareiden laiton jälkeen ei ole SAMANLAINEN.. Jostaki syystä on joka kerta aivan eri lailla! Onneksi sattui onnistumaan ihan kivasti viime viikonloppuisiin serkun häihin :)
Mykerinos: Tervetuloa joukkoon hassuttelemaan! Kyllä ihan vähän väliä täällä saa nauraa näitä juttuja vedet silmissä :)
Samalla kaikille kiitos näistä ihanista jutuista!
Mitäs mitäs.. Eikös se Emppu meinaa lainkaan syntyä! Kerkesin tossa jo jossaki vaiheessa miettimään et jokohan ne nyt ois lähteny, mut ei...
Ihan hassua muuten kun olen alkanu miettimään teitä ihan muissa yhteyksissä ja yks kaks huomaa miettivänsä et mitähän sille ja sille enskalle kuuluu.. :) Ihan olen kyllä nyt muutamassa päivässä koukuttunu ku on tuota luppoaikaa :)
MiaMik: Surffailin tuossa oulussa olevan baby stale-liikkeen sivuilla ja huomasin onnekseni että sieltä voi tilata matkahuollon kautta, ilmeisesti kaikkea mitä vain valikoimasta löytyy! Tuli kyllä helpotuksen huokaus, kun siitä liikkeestä niin tykkäsin kun alkukesästä kävin ne brion kombit sieltä ostamassa :) Et en ehkä tarvii enää sitä tietoa sit sen kummemmin :) Mut on kyllä ihanasti osa nuista liikkeistä ajatellu kun on tosiaan niitäkin joilla on satoja kilometrejä lähimpään vauvatarvikeliikkeeseen...
Mut mitenköhän se Niamey? Jokos sille tuli lähtö?
fio rv 22+3
Burden Pennari-Pannari :)
Ei mulla muuta tällä kertaa...... :)
Hih, tulipa heti mieleen tuosta Suipon supparista että meille annettiin synnäriltä hauska neuvo koska pitää lähteä sairaalaan, kuulemma jonkun vanhan kätilön viisaus: sopiva aika on sitten kun molemmat jalat ei pysy enää yhtä aikaa maassa supparin aikana;)
Mutta onhan se yksikin jo alku Suippo,siitä se nyt lähtee*toivotaan*:)
Sirulla oli kurja kokemus vaunuliikkeessä, on ollu kyllä tosi tollo myyjä..mulla taas lähinnä sellasta kokemusta noista kaikenmaailman myyjistä että aina joka liikkeessä meille tarjottiin jotain osamaksu hommaa, kun esim. ostettiin kodinkoneita ja sitte ne oli ihmeissään kun tahdottiin maksaa ihan käteisellä..nuoriahan me ollaan ja vielä nuoremmilta varmaan näytetään mutta ei se sitä tarkota etteikö meillä ois yhtään rahaa:( Nyt tän masun kanssa ne ehkä tuntuu kohtelevan vähän enemmän aikuisina..Autokaupassa ei kans millään meinaa saada palvelua kun eivät aattele että noi tosissaan mitään ostais..ja toinen kurja juttu ton ikäsyrjinnän lisäks on se että karsastetaan jonkun ulkonäköä, kun meillä mies on tatuoitu ja ehkä jonkun mielestä vähän häijyn näkönen niin kyllä joissain paikoissa katsotaan niin karsaasti..mummot meinas pyörtyä kun mies meni mattopyykille:D Kerran yks täti sipatti toiselle kovaan ääneen että mikähän rantarosvo tuoki on kun oltiin syömässä;)
Niin ja multa kysyttiin eläinlääkärissä kun vuosi sitten varasin aikaa koiran leikkaukseen että tahdonko kysyä ensin vanhemmilta mikä ois hyvä aika!prkl..että kyllä näitä löytyy:)
Toivottavasti Sippu ja Burde malttavat vielä hetken pitää niitä vauveleita masussa:) Burden masu oli jo kivan kokonen:)
Uusille enskoille tervetuloa!
Amy: Tuosta nimijutusta, paljastettakoon että jos meille putkahtaa poika niin Lukahan siitä tulee:D Tytöstä ei kyllä tule Neelaa eikä tuota Lukaakaan ole tehiksestä keksitty..mutta luin kyllä ton saman lehtijutun ja ymmärrän sun pointin:)
Viiville onnittelut ihanasta ultrasta:)
Kandi:tosi kurjalta kuulostaa toi sun miehen " tuhlailu" ..en tiedä miten saisit miehen ymmärtämään..koita nyt kuitenkin asiasta keskustella,tseppiä sinne!
Hittomaakari kun oon ihan varma että jollekin piti jotain kommentoida..höh..
Noista mainoksista on ihan pakko vielä mainita muutama kamala: Ne kipugeeli mainokset!! " Sitä me tyttöjen kanssa aina laitetaan" , " kulta,mä oon löytäny uuden" ja sitte se kolmas missä semmonen pappa läträä kourallisen geeliä flanellipaidan sisään:)
Se unelmagallup oli muuten hyvä idea,mäkin luin niitä tuolta kuumeilu puolelta, pistäkääs nyt kaikki päät pilviin ja kertokaa mistä kaikesta unelmoitte ja haaveilette:) Mä palailen myöhemmin unelmoimaan nyt täytyy mennä kyttäämään seiskaa postiluukulle;)
Tänään iltapäivällä onki taas neuvola..mukavaa päivää kaikille ihkuille enskoille:)
Queen ja Pulla rv 38+1
Miten ihmeessä te muistatte kaikkien nimet täällä? Minä en todellakaan muista kuin ehkä yhden taikka kaksi nimeä. Sitten en osaa yhdistää niihin nimiin tekstejä ;) Vaikeeta tää muitten kommentointi.
Itse olin töissä ja nyt lähden aivan kohta jo uudestaan. Jouduin nostamaan yhtä asiakasta tänään koska hänellä ei jalat kantaneet ja sänkyyn piti päästä. Pelotti nostaa ihan sikana ja nyt varmaan vaan kuvittelen mutta mahassa tuntuu oudolta. Se nostaminen toi taas keskenmeno riskin mieleeni. Toivottavasti en kuitenkaan satuttanut pientä masuasukkia.
Uskomaton on kyllä tämä minun hajuaisti. Haistan kaiken. Olo on ku vainukoiralla. Eilen en pystyny menemään kaupassa hajuvesi osaston ohi kun haisi niin voimakkaalle ja tuntui että päähän ihan nousee. Kaikki ihmiset tuntuu käyttävän todella paljon ja voimakkaita tuoksuja. Ihan puistattaa =/
Millä viikoilla se keskenmenoriski on suurimmillaan?
Vielä minua ei ole kunnolla kertaakaan oksettanut. Tänään töissä asiakkaan henki haisi niin pahalle että tuli ihan kauheen etova olo. Onneks ei kuitenkaan yrjö lentänyt, olis ollu vähä nolo oksentaa toisen kodissa ja vielä sen takia kun toinen haisee pahalle =)
Neuvola aika on vasta 21.8. silloin on tasan 9 viikkoa täynnä. Innolla odotan sitä päivää :)
Nyt töihin taas haistelemaan vanhuksien henkeä *yök*
Jouhi 5+3
Yö meni hyvin ja illallakin supistelut loppuivat! Mies nukutti mut puhelimen välityksellä... Ihana, kun hän jutteli kaikenlaista pitkän aikaa, kun sanoin, että se helpottaa mun oloa ja ikävää. Uni tulikin heti puhelun loputtua, onneksi. Yöllä heräilin joihinkin kipuiluihin, mutta supistuksia en tuntenut... Aamulla kävin vähän kävelyllä ja tämän päivän suhteen on toiveikas ja tarmokas olo!
Grrrrrr tuota Sirun vaunujen ostoreissua! Tulee taas mieleen asiakaspalvelun perussäännöt; asiakas on aina oikeassa, asiakas maksaa palkkasi viimekädessä jne. No toivottavasti voidaan kaikki boikotoida tuota liikettä jatkossa, kun kohtelevat maksavia asiakkaita noin huonosti! Kivat neuvolakuulumiset!
Fio mun mielestä ainakin vauvatar.fi ja vaunuaitta.fi myyvät netin kautta turvakaukaloita ym. Harmi, että sullakin oli huonoja kokemuksia vaunuliikkeestä =(
Poppikselle mukavaa päivää siskon näkemisen ja hiusten värjäilyn sekä laittamisen merkeissä!
Mykerinokselle tervetuloa Ensikoihin! Meidän porukan rikkaus on eri vaiheissa ensimmäistä odottavien tarinat niin odotuksesta kuin muustakin. Meillä on muuten tapaamispinokin tuolla, joten mukaan vaan, jos siltä tuntuu. Tapaamista on suunniteltu elokuulle.
Suipolle lähetän supistuksia leimopisen lomaan! Mä myös mietin, että vaikka näitä supistuksia on tullut tässä pitkin aikaa, niin mitä jos meneekin sen pari viikkoa sitten yli. Olen varmaan ihan hermona kaikkien kysymyksistä...
Ja MiaMikilläkin ollut inhottava vaunumyyjä, hmph! Mikä niitä oikein vaivaa? Miten sun vointi, onko supistukset pysyneet kurissa? Oliko sulla se kontrolli ensi viikolla? Toivotaan, ettei tarvitse siellä eikä täällä " tulppia" laitella =)
Hyvä, että Burden vuoto on lakannut ja saitte pannarin, eikun pennarin kanssa kunnon yöunet!
Omasta massusta vielä. Lääkärille en ole nyt menossa. Eilinen limatulpan irtoaminen tai osan irtoaminen kun ei suoraan tarkoita synnytystä. Joillakin tosiaan siitä menee vuorokausi synnytykseen toisilla jopa yli kuukausi?! Kyselen asiasta vähän lisää tiistaina neuvolassa... Tietysti, jos tiheämpiä supistuksia tai lapsiveden tapaista alkaa tulla, niin menen suorinta tietä sairaalaan!
Taas tuo mieskulta soitteli (jo kolmas kerta tänään)! Ihana, että hän on puhelimen välityksellä lähellä ja tukena! Mieli on taas jo paljon parempi kuin eilen...
Palailen myöhemmin! Mukavaa päivää! Sippu ja pikku-tikru 31+6
Jäikin silloin muutama päivä sitten ihan unelmoimatta :) Ja vauvoihinhan ei saanut liittyä. Ykkösunelmani on olla tämän elämäni miehen kanssa ihan loppuun asti. Hartaasti toivon, että pitkä liitto olisi mahdollinen, eli saman miehen kanssa vielä vanhanakin. Unelma, jonka eteen pitää varmasti tehdä töitä, mutta kyllä se sitten palkitseekin.
No, hiukan toisenlaisia töitä edellyttävät sitten muut haaveet, eli ne tavallliset omakotitalot ja isot pihat. Ja lisäksi haluaisin pienen mustan schipperken (jolle on jo nimikin valmiina) ja mieluiten sellaisen yksilön, joka oppii vilkuttamaan etutassulla :) Sitä ei kyllä varmaan voi kasvattajalta selvittää. Osa oppii, osa ei.
Ja just tällä hetkellä uneksin tuoreesta pullasta. Joitakin unelmia on aika helppo toteuttaa :)
T: Leipova Suippo ja riehuva Emppu 41+0
Ensiksi täytyy sanoa iso KIITOS tervetulo- ja onnentoivotuksista:)! Ihana olla täällä puolella, vaikka kuumeilupuolen Enskoja tuleekin kieltämättä hieman ikävä. Toivotaan, että sieltä moni siirtyy pian tänne O-puolelle!
Sirulla oli tosiaan ollut vähän ikävä vaunuostosreissu. Jotkut myyjät kyllä päästelevät aika kiitettävällä tavalla sammakoita suustaan, suu käy nopeammin kuin ajatus. No loppu hyvin, kaikki hyvin! Kiva, kun löysitte kuitenkin etsimänne vaunut!
Poppiupau: Toivotaan, että paplarit olisivat toimiva juttu, eikä tarvitsisi sen enempää stressailla hiusten kanssa:)!
Suippo: Katselin niitä sun masukuvia ja ne oli aivan mahtavia! Mäkin haluun! Mulla on kyllä iso massu sitten vasta talvella, joten ainakaan mitään vähävaatteisia merenrantakuvia tuskin kannattaa ottaa tai joudutaan kauniin pikkuperheen lisäksi esittämään kuvissa jääpuikkoja;) Jeps, mä kanssa oon miettinyt, että mitäköhän tunteita se edellisen (keskenmenneen) raskauden laskettu aika tuo mieleen (se olisi tammikuussa). No olen kuitenkin ajatellut, että näin tämän pitikin mennä...ilman keskenmenoa en saisi tätä lapsosta, jota nyt odotan. Tämä lapsi on meille tarkoitettu syntymään. En kyllä ikinä unohda sitä pikkuista, joka masusta lähti pois, mutta uskon, että sillä on nyt hyvä olla. Se istuu hymyillen kultareunaisen pilven reunalla ja suojelee meitä:)
MiaMik: Hih...tuo oli kyllä hauska " vaunu tokaisi..." . Ihana pikkuvirhe, joka sai ainakin tämän tytön kasvoille hymyn:) Olen muutenkin kyllä huomannut, että näin raskausaikana ihan pikkujutut naurattaa, ja muut katsovat omituisennäköisinä vieressä ja ajattelevat, että " Mikäkähän tuossakin jutussa oli niiiin hauskaa?!" No joo...
Burde: Jeps, toivottavasti et juodu mihinkään vuodelepoon. Voisin kuvitella, että pikkutuhru johtui siitä ronkkimisesta, eikä meinannut mitään sen kummempaa.
QueenBzZ: Oot kyllä löytänyt ne kaikista ärsyimmät mainokset! Kääks, että ne osaakin olla ärsyttäviä!
Jouhi: Toivottavasti tuo nostelu ei aiheuta mitään vahinkoa! Laita pyykkipoika nekkuun, niin ei hajut enää vaivaa:) Jeps, tosi " käyttökelpoinen" idea, myönnetään.
Muistinkohan kommentoida kaikille...noh...Fiolle ja Sipulle en tainnut sanoa mitään, joten huiskutuksia sinne:)! Ai niin...ja Naukulle myös paljon vilkutuksia!!! Kiva, kun säkin olet täällä!
Taidanpa ottaa luurin käteen ja soittaa neuvolaan. Pitäisi varata ihkaensimmäinen neuvolaika:)!
~ ♥ ~ hearts; ~ Viipuli ja Pikkupikku rv6+5 ~ ♥ ~ ♥ ~
Viipulille onnea plussasta ja hienoista ultrakuulumisista! Tarrasukkia pikkuiselle matkaan!
Siru oli tehnyt vaunukauppoja vähän huonoin kokemuksin.. No hyvä kuitenkin että saitte mieleisenne vaunut. Mekin käytiin viime viikolla hakemassa omamme, ja pinniskin odottaa tuossa paketissa kokoamistaan! Me saatiin kyllä tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua lastentarvikeliikkeessä. Jäi hyvä mieli siitä käynnistä.
Onnea nyyttinsä hakeneille!
Sippuliinin ja Burden vauveleille malttia siellä masussa pysymiseen, toivotaan ettei nyt ihan vielä ala tapahtumaan mitään ratkaisevaa!
Mykerinos, tervetuloa joukkoon parhaaseen! Täällä on aivan mahtavaa porukkaa, kuuntelijaa ja tsemppausta löytyy joka tilanteeseen. Ja kun ollaan kaikki samassa uudessa ja oudossa tilanteessa, ensimmäistä raskautta kokemassa, niin vertaistukea löytyy. Mielestäni on hienoa että täällä on odottajia jokaisessa raskauden vaiheessa, aina löytyy joku joka osaa vastata mieltä askarruttaviin kysymyksiin omien kokemustensa perusteella. Ja tietenkin on kiva jännittää loppusuoralaisten kuulumisia.. Ja mieltä piristävät naurutkin täältä saa vähän väliä, niin kuin itsekin jo huomasit =)
Suipolle suppareita!! Ystäväni synnytti muutama viikko sitten, viikolla meni yli la:n, ja kertoi myös siitä kuinka rasittavaa on kun kaikki koko ajan tekstailee/soittelee että " joko?"
Jouhi, kyllä ne nimimerkit alkaa käydä tutuiksi tässä 40 viikon aikana :) En itsekään muista aina mitä olin aikonut kommentoida, joten käytän apunani toista ikkunaa, elikkäs klikkaan " vastaa" hiiren oikealla painikkeella ja valitsen kohdan " avaa uuteen ikkunaan" . Kun pinon tekstit + vastaa viestiin -ikkuna ovat vierekkäin, pystyn kirjoittamaan kommenttini ylös jo tekstin lukemisen ohessa. Olikohan tarpeeksi sekavasti selostettu.. Jouhelle vielä, että moni on tehnyt raskastakin työtä jopa äitiyslomaan saakka. Pitää vain kuunnella itseään ja jos mahaan sattuu, välttää sellaista mikä kipua aiheuttaa. Ja sairaslomalle tarvittaessa jos työt alkaa tuntua hankalilta. Muistan jostain lukeneeni että alkuraskaudessa ei pysty ainakaan helposti itselleen keskenmenoa aiheuttamaan. Liikkuakin saa normaaliin tapaan. Eri asia on tietysti päihteet ym. Keskenmenoriski käsittääkseni pienenee koko ajan rv 12 kohti. Toivotaan että sinullakin se rv 12 tulee täyteen ennemmin kuin huomaatkaan! Itseäkin pelotti ihan turhaan kaikki asiat, keskiraskaudessa on jo oppinut vähän rentoutumaan. Hyvin kaikki menee! :)
(.) Ensiviikon ke on neuvola, täytyy siellä kysyä näistä suppareista. Tosiaan toissapäivänä tuli n. 10 kivutonta harjoitussupistusta, ja mietin onko se jo liikaa.. Eilen tuli ehkä viisi. Su vasta töihin, joten on tässä nyt aikaa levätäkin. Muuten fyysisesti olo on mainio. Harmittaa vaan kun mies tulee joka päivä kotiin vasta ilta seitsemän aikaan, ja nukkumaankin painuu väsyneenä viimeistään puoli kymmenen aikaan.. Kuitenkin nyt mieli on tosi herkkä ja toisen läheisyyttä kaipaa enemmän kuin koskaan :/ Varmaan alavireinen mielialakin on omiaan lisäämään supistusherkkyyttä. Ja se taas lisää huolta. Voi mikä kierre. Onneksi teidän juttuja saa käydä lukemassa, ootte tosi hyvää seuraa :)
Viipero & Kaapo rv 25+3
kun naurattaa taas teidän jutut! Puhuvat vaunut ja rantarosvo, ja tulpalliset loorat ja ties mitkä.... Olen huomannut saman ku Viipuli (?), että olen erityisen taipuvainen hihittelylle. Iltaisin käyn ihan ylikierroksilla, ja olen kuin pikkukakara joka ei ole nukkunut päikkäreitä. Hypin pitkin kämppää ja kerron tooooosi hauskoja itse keksimiäni vitsejä ja irvistelen. Ja jos mies ei tarpeeksi kuuntele ja osallistu mun juttuihin vaan esim. katsoo telkkaria, niin menen hajareisin istumaan sen syliin ja työnnän naamani kiinni sen naamaan. Ja ikää siis 27v.. Yks ilta mies jo kysyi, että onko se vauva imenyt multa viimeisetkin aivosolut... Yritän vaan sanoa sille, et olis tyytyväinen kun olen niin hyväntuulinen - mitään suurempia kiukkukohtauksia mulla ei nimittäin ole ollut (vielä :) )!
Suipon pinssi on ihan mahtava! Minäkin oon nähnyt täällä t-paitoja vastaavilla teksteillä, yhdessä luki että " Baby on Board" :) Mutta toi pinssiteksti oli kyllä hauskempi!
Kiitos Poppikselle irkkuviisaudesta - noi irkkusananlaskut on ihan parhaita (ja irkut muutenkin)! Leppoisaa porukkaa.
Voi höh tuota Sirun saamaa palvelua :( Mekin käytiin Johannassa kesälomareissulla, mutta silloin oli joku rv6 menossa niin käytiin vaan vähän haistelemassa ilmaa ja mentiin siellä ihan seiniä pitkin ettei kukaan vaan tulis kysymään mitään...
Tää on muuten tosi jännää ja mielenkiintoista seurata pidemmällä olevien juttuja! Oon ihan täpinöissä nyt kun useampi Enska on tosi lähellä h-hetkeä! Huiiiii!!
Ai niin Jouhi, mulla on sama homma tuon hajuaistin kanssa! Mies jo meinas viedä mut lisätienestejä hankkimaan tulliin, ikään kuin huumekoiraksi...
Hitto, ei millään jaksais lähtee töihin. Tällainen työ on ihan tuskaa kun kukaan ei valvo menemisiä ja tulemisia! Ja nyt on tää pahemman luokan lorvikatarri vaivannut jo pari viikkoa. Huoh.
Makkara rv11+3
Jes, nyt mä saan motivoitua itseni töihin lähtöön kun ajattelen, että alan siellä sit miettimään noita haavejuttuja!!
Ta-da!
Makkara taas
Aurora eilen noista kielletyistä ruoka-aineista kyseli. Mä oon aika tunnollisesti noudattanut ohjeita, vaikka terkka olikin enemmän kohtuukäytön kuin totaalisen kieltämisen kannalla. Mutta hyvin olen ruuassa näinkin pysynyt, enkä siksi sitten ole niin monilla kielletyillä mässäillyt. Tai sitten en vain ole huomannut edes ajatella jonkin olevan kiellettyä...
MiaMikille onnittelut miehen työpaikan johdosta!
Kandin miehen rahankäyttö on kyllä vastuuttoman kuuloista. Tuli vaan mieleen, että mikä velvollisuus sulla on sitä rahaa miehen tilille siirtää?? En mä ainakaan suostuis toisen holtitonta rahanmenoa ottamaan omalle vastuulleni vaikka kuinka olisi oma ukkokulta kyseessä. Pitäähän sitä aikuisen miehen vähän jo opetella vastuullisuutta. Sori paasaus, tuli vaan inha fiilis tosta sun maksamisvelvollisuudesta.
Olipas Keiniksellä rankka alkuraskaus. Onneksi nyt sentään jo helpottaa. On tämä oma oireettomus sitten kaikessa piinaavuudessaankin ollut hyvä juttu.
Viipulille tervetulotoivotuksia! Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana. Teillä on tilanne aika sama kuin meilläkin. Yritystä viime syksystä ja takana yksi alkuraskauden km. Nyt vaan peukut pystyssä että kaikki menee hyvin :)
Makkara, mulla ei ainakaan ruokahalu ole kadonnut mihinkään. Eikä nuo annoksetkaan taida olla pienentynyt vaikka alkuun niin luulinkin. Säännöllisesti olen jotain syönyt, ettei vaan vahingossakaan pääse huono olo yllättämään.
Olipas Sirulla kurja vaununhankintakäynti. Tommonen ikärasismi on tosi kurjaa. Ja että vielä noin suoraan ehdotetaan moista, ei taida olla asiakaspalvelu ihan hanskassa niillä myyjillä.
Eikä toi MiaMikin kokemuskaan kovin kehuttava ollut. Pöh. Millaista palveluakohan sitä itse tulee saamaan, kun viimein vaunuostoksille uskaltautuu...
Mykerinokselle myös tervetulotoivotuksia!
Fio, et oo muutes ainoa, jolla enskat pyörii mielessä muulloinkin kuin täällä käydessä.
Jouhi, se helpottaa, kun kirjottaa uutta viestiä esim. Wordissa samalla kun selailee palstaa ja sitten vasta kopioi viestin palstan puolelle. Ei tää kommentointi muuten multa ainakaan onnistuis, vaikka aika monen kuulumisia ajan kanssa oppiikin muistamaan. Sitä vaan päivittäin täällä pyörittyään oppii " tuntemaan" ihmiset.
Täytyy tosiaan sitä Vau-kirjaa kysellä seuraavalla neuvolakäynnillä parin viikon päästä. Täällä niin moni on sitä kehunut, että eihän siitä voi jäädä paitsi.
Äitiysvaatteita oli moni hankkinut. Itsekin tässä pohdin, että kuinka massu loman aikana muuttuu, vai muuttuuko. Kun ne housut jää varmaan ennen lomaa tekemättä, eikä mökillä ole mahdollisuutta. Mutta kaipa multa jotain sopivaa kaapista löytyy, kun parin edellisen vuoden aikana sen verran monta kiloa on karistettu, että aika monissa vaatteissa on vyötäröllä löysää ja loput on sitten joustavista materiaaleista tehtyjä. Ja kun se kangaskin on musta niin onhan se nyt helposti liian kuuma elokuussa käytettäväksi jos säät jatkuu tällaisina.
Toi mainoskeskustelu on ollut hauska. Tosin kävin miettimään, että miltä se alapäämainos kuulostaisi, jos siellä puhuttaisiin pimpsloorasta... Se VW Polon mainos ei kyllä oo mun mieleen, mulle tulee siitä semmonen olo, että se auto on ihan mahdoton. Ehkä mä siis oon aloittelija tai jotain, mut mua se ei oo sytyttäny. Mut ne maikkarin vanhojen mainosten tuttu tv:stä koosteet on ihanan nostalgisia.
Jahas, tulihan tässä jo taas tarinalle pituutta. Omaan napaan ei mitään uutta.
Mukavaa päivän jatkoa!
t. Essi, rv 13+2 (pitäsköhän tolle masukille jo oikeesti keksiä joku työnimi)
Piti vielä ilalla tulla koneelle, mutta Tampereen reisun jälkeen iski niin älytön päänsärky-pahoinvointi kohtaus että makasinkin sitten loppupäivän sängyn omana:(
Nyt sitten ihan alkuun.. ostimme ora jovi airit, sellaiset beiget.. saadaan hakea ne joskus viikon päästä, kunhan nyt sinne liikkeeseen tulevat. Oli kyllä reissu, huh huh! Kiersimme kaikki liikkeet, mitä Tampereelta löysimme ja kaikissa sama juttu:" Juu, emme myy oraa, tiedättehän, se konkurssi.. emme sen jälkeen ole ottanut niitä valikoimiin" Ja toinen oli se, että kukaan myyjistä ei ollut innostunut esittelemään meille halvempia yhdistelmä vaunuja, vaan kakki vaan esitteli liikkeensä kalliimpia, tietenkin. Paras oli se, että yksi myyjä sanoi meille, että onko teillä joku, joka voisi teitä rahallisesti auttaa tässä vaunujen hankinnassa? Voi tsiisus.. vaikka olemme nuoria, niin olemme kuitenkin molemmat olleet jo hyvän aikaa töissä, omillaan ollaan oltu jo monta monituista vuotta! Voi että tuota myyjien suhtautumista. Juuri se myyjä joka kyseli, että voisimmeko saada joltain avustusta, esitteli meille lähtöhinnaltaan 750 euron vaunuja..
Sellaista. Noh, sitten koskikeskuksen se nanouk, vai mikä se oli, myi oran vaunuja ja ne oli kyllä tosi hyvän tuntuiset. Kehui ihan hirveesti juuri tuota jovi airia, vaikka halvimmat oran vaunut olivatkin. Noh, nyt ne on ostettu, huh helpotusta!
Anteeksi tuo tilitykseni tuosta vaunu asiasta.. mutta oli vaan jotenkin niin turhauttavaa siellä kierrellä. On ne vaan kalliita.. ei niitä kyllä ihan joka päivä viitsi ostella!
Onnittelut viipulille ja tervetuloa O-puolelle.. toivotaan, että nyt masu-asukki pysyy kyydissä loppuun asti!
Noh, nyt tämä mamma alkaa siivoamaan suurimpia rojuja ja sitten onkin se neuvola ja sitten pitääkin jo kiiruhtaa iltavuoroon töihin. Eipä käy tänäänkään aika pitkäksi!
terkuin. siru ja tiituli rv 15+2