Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte miehen osallistumaan lomamatkojen kustannuksiin ?

Vierailija
14.03.2014 |

Meillä mies ei haluaisi maksaa mitään.

Minä maksan ennakkomaksut, neljältä yhteensä 800euroa, sitten maksan matkan loppumaksun ennen reissua, yleensä jotain 1400 euroa.

Reissukohteessa mies on maksanut aiemmin syömiset ja sisäänpääsyt, kahvilat sun muut, mutta nyt ei halua enää maksaa näitäkään, koska ei oikeastaan edes halua sinne ulkomaille. Ei myöskään halua että minä lähden sinne lasten kanssa yksin.

Huoh!

Ei mulla ole varaa säästää jopa 250 euroa kuukaudessa, että päästään kerran vuodessa viikoksi reissuun. Ennen minä olen maksanut matkat, noin 2000 euroa, ja mies maksanut elämisen perillä, siihen menee noin 1000e. Nyt mun pitäisi maksaa vielä tuo eläminenkin siellä perillä.

Viimeksi kun asiasta juteltiin, mies sanoi:

Ei mulla ole nyt varaa laittaa sitä tonnia seuraavaan reissuun eli suomeksi maksa sinä kaikki 100%.

Miten te muut oikein saatte miehen osallistumaan ulkomaan reissujen kustannuksiin??? Mulla kaverit ihmettelee kun maksan miehen matkat, koska he laittavat aina miehen maksamaan kaikesta vähintään oman osansa. No, meillä mies ei lähtisi mihinkään, jos joutuis maksamaan lentoliput ja hotellit vaikka edes omalla osaltaan.

Meillä perheen nettotulot jotain 4500 euroa kuukaudessa lapsilisineen päivineen. Miehen ja mun tulot aika tasan. Muut menot jaetaan aika tasan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää olla reissussa kun reissuun lähdetään, mutta ei tykkää reissun suunnittelusta. Jos saisi valita, ei koskaan lähdettäisi mihinkään. On perheestä, jossa kenelläkään ei ole koskaan ollut passia, eivätkä ole edes Tallinnassa tai Tukholmassa käyneet. 

Kuten todettua, mies maksaa 1/3 matkan kustannuksista eli 3000 reissusta sen tonnin, kulut perillä. Mutta ei maksa lentoja/hotellia.

Aina on reissussa viihtynyt, eikä tarvii kohteessa perillä raahata mihinkään.

Mies ei halua LÄHTEÄ reissuun, mutta rakastaa sitä, että saa OLLA reissussa. Monelle näyttää olevan hirveän suuri ongelma ymmärtää eroa näiden kahden välillä!

ap

Vierailija
22/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi keskustella miehen kanssa asiasta perusteellisesti. Eikö mies halua lainkaan matkustaa, siis matksutelu ei kiinnosta häntä? Vai katsooko mies, että siihen ei ole varaa tai että rahat pitäisi priorisoida johonkin muuhun, vaikkapa remonttiin tms.?

Jos teillä on omat taloudet ja mies vaan ei halua matkustella, niin siinä tapauksessa minä sinun housuissani matkustelisin yksin ja yrittäisin löytää yhteisiin lomiin sellaista ajanvietettä, joka kelpaa molemmille.

Jos miehen mielestä rahat pitäisi käyttää johonkin muuhun, teidän pitää keskustella yhdessä, miten priorisoitte mahdolliset rahareikänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reissun hinta on kolme tonnia ja mies maksaa siitä tonnin + kulut matkalla, niin ne kuluthan on perheeltä äkkiä tonnin, jolloin kustannukset menee puoliksi...?!

Mikä oli ongelma?

Vierailija
24/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on täysin vierasta tällainen rahojen laskeminen. Ollaan oltu yhdessä tosi pitkään eikä rahasta ole tarvinnut ikinä keskustella. Välillä sitä on ollut enemmän, välillä vähemmän, mutta kaikki on aina ollut yhteistä. Tämä ei estä toista matkustamasta yksinkin tai lasten kanssa. Säästötkin ovat yhteisiä, kuten koti, lapset, auto ja koirakin.

APn miehen kaltaisen tyypin kanssa minulla olisi mennyt sukset ristiin ja alkumetreillä. Muistakaa hyvät ihmiset, että raha on VAIN väline.

Vierailija
25/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 10:25"]

Jos reissun hinta on kolme tonnia ja mies maksaa siitä tonnin + kulut matkalla, niin ne kuluthan on perheeltä äkkiä tonnin, jolloin kustannukset menee puoliksi...?!

Mikä oli ongelma?

[/quote]

Reissun hinta = hotellit, lennot, oleminen perillä

Minä maksan = hotellit + lennot 2000e

Mies maksaa = olemisen perillä 1000e

Vierailija
26/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa halvimmat mahdolliset lennot. Kyttää mm näitä 99 euron lentoja, ja kun varaat noin vuotta etukäteen, niin on halvemmat. Sitten varaat jonkun kivan pikku hotellin, viikoksi niitä saa muutamalla satasella. Ilman aterioita tietysti, mutta jos mies osallistuu kustannuksiin paikan päällä, niin hankitte ateriat siellä erikseen.

Näin saat etukäteis-matkakustannukset minimiin, noin 1000-1500 euroa.

Vierailija
27/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selittänyt miehelle, miten epäreilulta tuo tuntuu?

Jos ei mene perille niin lähtekää kerran lasten kanssa yksin. Älä osta miehelle lentolippua.

Vierailija
28/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 10:22"]Mies tykkää olla reissussa kun reissuun lähdetään, mutta ei tykkää reissun suunnittelusta. Jos saisi valita, ei koskaan lähdettäisi mihinkään. On perheestä, jossa kenelläkään ei ole koskaan ollut passia, eivätkä ole edes Tallinnassa tai Tukholmassa käyneet. 

Kuten todettua, mies maksaa 1/3 matkan kustannuksista eli 3000 reissusta sen tonnin, kulut perillä. Mutta ei maksa lentoja/hotellia.

Mies ei halua LÄHTEÄ reissuun, mutta rakastaa sitä, että saa OLLA reissussa. Monelle näyttää olevan hirveän suuri ongelma ymmärtää eroa näiden kahden välillä!

ap

[/quote]

Kieltämättä on vaikea ymmärtää tuota eroa, itsellä kun on taju siitä että matkalla olo edellyttää matkalle lähtöä. Mies kuulostaa saamattomalta/hemmotellulta, en jaksaisi tuollaista kivirekeä. Ehkä se siitä vielä innostuu, jos teette pari reissua ilman häntä

Vierailija
29/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 10:22"]

Mies tykkää olla reissussa kun reissuun lähdetään, mutta ei tykkää reissun suunnittelusta. Jos saisi valita, ei koskaan lähdettäisi mihinkään.

ap

[/quote]

Mä en ainakaa täjua tätä yhtään. Mies tykkää olla reissussa, mutta jos saisi valita, mihinkään ei koskaan lähdettäisi..?!?!?! Ei halua lähteä, mutta tykkää olla reissussa?

Siis ei halua maksaa, mutta lähtee mielellään jos joku muu maksaa?

Vierailija
30/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siltä miesrukalta ikinä kysytty MINNE hän haluaisi matkustaa? Kiinnostaako sitä historia ja kulttuuri vai sukeltaminen vai luonto vai rannallalöhöily ja shoppaileminen vai jopa joku tapahtuma (vaikka F1-kisat, jalkapallo-ottelu tms)?

Vierailija
31/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 10:44"]Onko siltä miesrukalta ikinä kysytty MINNE hän haluaisi matkustaa? Kiinnostaako sitä historia ja kulttuuri vai sukeltaminen vai luonto vai rannallalöhöily ja shoppaileminen vai jopa joku tapahtuma (vaikka F1-kisat, jalkapallo-ottelu tms)?

[/quote]

Ongelma ei tainnut olla se etteikö mies viihtyisi reissussa, vaan se ettei hän vaan viitsi nähdä yhtään vaivaa sen eteen

Vierailija
32/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että jos mies ei halua matkustaa, niin hän jää kotiin. Maksaa kuitenkin puolet lasten matkasta, koska on ne hänekin lapsiaan.

Ota vaikka mummo mukaan.

Vierailija
33/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miestä ei ylipäätään näytä matkustaminen kiinnostavan.

Sitä ihmettelen, miksi sinä et saisi tehdä sitä (matkustamista), jos se sinua kiinnostaa.

Se ei ole itsekkyyttä, että elää tavallaan. Se on itsekkyyttä, että haluaa toisen ihmisen elävän omalla tavallaan.

Vierailija
34/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei maksa osaansa niin ei myöskään matkalle lähde. Matkat ovat lapsille suuria kokemuksia, enkä antaisi mieheni niitä itsekkyyttään heiltä evätä, eli matkustaisin ilman miestä. Mutta aikuista ihmistä en lähtisi väkisin matkalle raahaamaan enkä kustantamaan. 

Vierailija
35/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä käyt mielenkiintoisissa kohteissa.

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 10:15"]

Näitä pariskuntia sitten näkee taas lomakohteissa, missä vaimo (the matami) rahaa miestänsä (the naama viturallaan) joka paikkaan ja "nyt kuule esko ostetaan sulle tää kiva Grand Canaria t-paita ja nyt moussakaa, ei ei esko nyt ei enää olutta, kun me mennään sinne Vanhojen linnojen rauniot-kiertoajelulle, joo esko nyt vahdit lapsia mä menen pedikyyriin katos tätä naisen omaa hemmottelua, kato kun ihanat rakennekynnet tuli juu, nyt esko jo nukkumaan sieltä parvekkeelta muuten ei jakseta huomenna herätä kello 8.00 museoretkelle ja sit mennään rannalle ja sit polkuautoileen ja kato tätä perheen laaaaaaaaaaatuaikaa, eiks oo ihanaa eskooo..." Jne jne.

Jättäkää ne miehet kotiin, jos ne ei halua reissata.

[/quote]

Vierailija
36/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä tapauksessa jossa minä maksan kesälomamatkat myös yksin. Minä saan ainoastaan kesälomarahat. Mies ei saa. Ei ole sopimusta kesälomarahoista. Mies osallistuu myös kustannuksiin mutta yhteiseltä tililtänme mihin lomarahani menevät. Emme saa säästettyä muuten kuin lomarahoista ja pienen reissun olemme tehneet vaan. Kandeeko nurista? Mies saa bonuksia mutta saa ne erilliselle tililleen. Sieltä siirtää yhteiselle tilille rahaa välillä. Tiedän kyllä että useammin on pa kuin rikas jolla säästössä rahaa.

Vierailija
37/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiks tää olla totta? Joko se maksaa tai se jää kotiin. Mitä vatvomista siinä on??

Vierailija
38/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti ap jätät sen äijän reissusta rannalle. Omapa on tappionsa ja maksakoot toisen lapsen matkan. Tiedän kyllä tasan miltä susta taitaa tuntua.

nim. haen pian avioeroa.

Vierailija
39/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:06"]

Mitä tehdä tapauksessa jossa minä maksan kesälomamatkat myös yksin. Minä saan ainoastaan kesälomarahat. Mies ei saa. Ei ole sopimusta kesälomarahoista. Mies osallistuu myös kustannuksiin mutta yhteiseltä tililtänme mihin lomarahani menevät. Emme saa säästettyä muuten kuin lomarahoista ja pienen reissun olemme tehneet vaan. Kandeeko nurista? Mies saa bonuksia mutta saa ne erilliselle tililleen. Sieltä siirtää yhteiselle tilille rahaa välillä. Tiedän kyllä että useammin on pa kuin rikas jolla säästössä rahaa.

[/quote]

Ei kannata nurista jos yhteensä maksatte perheen kuluja suunnilleen saman verran tai tulojen suhteessa, eikä mies jemmaa niitä bonuksiaan johonkin omiin säästöihinsä tai itsekkäisiin omiin menoihin. 

Vierailija
40/40 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen kyse EI OLE MENOJEN JAKAMISESTA, vaan matkustushaluttomuudesta, jos kerran muut kulut pystytte sovussa jakamaan. Miehesi ei arvosta ulkomaanreissujanne, kannattaa kysyä miksi. Ovatko kohteet olleet hänestä tylsiä tai tekemiset kohteessa liikaa sinun ja/tai lasten ehdoilla? Mitä hän haluaisi ulkomailla tehdä, käydä vaikkapa huipputason jalkapallomatsissa? Jutelkaa ja sovitelkaa.

Jos taas mies ei keksi mitään kohdetta tai tekemistä, mikä motivoisi lomareissun, siihen on vain yksi ratkaisu, ap. Kerrot miehellesi ilmoitusasiana, että sinä ja lapset varaatte nyt kesälomareissun sinne ja sinne, hän on erittäin tervetullut mukaan, mutta vain maksamalla oman matkansa ja puolet lasten matkasta ja yhteisistä käyttömenoista. Sinä ET tietenkään yksin kustanna koko perheen lomailuja.

Ja sitten myös toteutat uhkauksesi, jos mies ei halua mukaan lähteä.

Ps. Halvemmallakin voi lomailla. Osta vaikka halvat lennot Nizzaan, ja vuokraa siellä Interhomelta loma-huoneisto. Voit kokata osan ruuista, jos haluat. Kokonaiskustannukset viikolta jäävät jonnekin 1,5 tonnin hujakoille. Vai olitko sinä jo varannut matkan, voiko sen perua ilman kustannuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän