Te eronneet joiden mies ei hoitanut lapsia. Muuttuiko asia eron jälkeen?
Olisiko paikalla eronneita naisia, joiden mies eli lasten isä ei avioliiton aikana hoitanut niitä yhteisiä lapsia vaan aina meni edelle omat menot ja vaikka nukkuminen? Haluaisin kuulka muuttuiko tilanne eron jälkeen. Alkoiko mies viettää aikaa lastensa kanssa?
Kommentit (46)
Ei.
Vuoden isä tietty muisti kertoa kaikille kuinka minä estän häntä tapaamasta vaikka itse ei asialle tehnyt mitään.
Onneksi ovat jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta särähti korvaan tuo, että nukkuminen menee edelle. Eikö muka saisi? Kyllä meillä menee ydinperheessäkin nukkuminen = oman jaksamisen turvaaminen lähes kaiken muun edelle. Jo on kumma, jos täytyy nukkumisestakin tuntea huonoa omatuntoa.
No pikkulapsiperheessä ne unet tuppaa olemaan kortilla. Jos painelee pehkuihin kesken päivää koska ramasee niin, ja jättää lapset toisen hoidettaviksi surutta kerta toisensa jälkeen niin aika kuspää pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta särähti korvaan tuo, että nukkuminen menee edelle. Eikö muka saisi? Kyllä meillä menee ydinperheessäkin nukkuminen = oman jaksamisen turvaaminen lähes kaiken muun edelle. Jo on kumma, jos täytyy nukkumisestakin tuntea huonoa omatuntoa.
No minun nukkuminen ei ole lapsen syntymän jälkeen voinut koskaan mennä edelle, koska mies ei hoida lasta enkä siksi voi nukkua kun lapsi on hereillä. Ap
Eron jälkeen lapset miehellä oli j8katoinen viikonloppu. Käytännössä mies haki lapset ja vei äidilleen viikonlopuksi. Sitten kun löysi naisystävän hoidatti lapset hänellä. Keksi aina muuta tekemistä lapsiviikonlopuille ettei kerennyt olla lastensa kanssa ollenkaan. Vähän kerrassaan viikonloppukäynnit loppui kokonaan. Ei lapset halunneet olla isänsä naisystävän hoidossa vaikka hyvin huolehtikin , eikä ollut oikein naistakaan kohtaan. Mummon luona joskus käyvät.
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä hoiti lapsia lähinnä pakotettuna silloin, kun olimme vielä yhdessä. Nykyään hän on viikonloppuisä, joka ei koskaan ota lapsia hoitoon muina ajankohtina, vaan joudun palkkaamaan lapsenvahdin jos minulla on mitään menoja. Tämä siitä huolimatta, että hän asuu noin kilometrin päässä ja lapset ikävöivät häntä jatkuvasti. Eipä hän koskaan edes soittele lapsille. Esittää kyllä ulkopuolisille olevansa ihana ja välittävä isä...
Kiitos samoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun nukkuminen ei ole lapsen syntymän jälkeen voinut koskaan mennä edelle, koska mies ei hoida lasta enkä siksi voi nukkua kun lapsi on hereillä. Ap
Niin tuttua. Ei viitsinyt mies herätä lapsen itkuun edes silloin, kun hänellä oli vapaapäivä tai iltavuoro seuraavana päivänä ja minä jouduin nousemaan aamukuudelta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Mies joka huolehtii siitä että itse saa nukkua mutta perheen äiti ei saa on sairasta henkistä väkivaltaa. Kuka huolehtii äidin jaksamisesta jos mies on idiootti? Ja tukiverkkoja ei ole? Minä itse heräsin 10 kertaa parhaimmillaan yössä vuosien ajan ja ex mieheni nukkui, kävi töissä tai ei.
Samoin
Ei, mutta ei sillä väliä, koska itseltäni oli se miesriippa pois.
Ekan vajaan vuoden ei nähnyt lasta ollenkaan. Kun valitti minulla minulle, ettei keksi mitä tehdä, ja lapsi ei viihdy ja on tylsää. Aika selvä seuraus kun ei isäänsä ollut koskaan kauheasti kiinnostanut viettää aikaa. Vähitellen kun esiteinin kanssa oli helpompi keksiä tekemistä, nuori oli siellä pari viikonloppua kuussa.
En ole kuullut, että exä olisi käyttänyt hänen aikana alkoholia, mutta varma en voi olla.
Täysi, ikäisenä nuori lakkasi käymästä, näki isäänsä ehkä muutamana päivänä kuussa.
Miksi se mies siitä miksikään muuttuisi.
Jos näyttää jossain kohtaa siltä, on näytellyt halutessaan jotain, esim vuoroasumisen. En suostunut, koska ei siihenkään asti ollut ollut kummoinen isä. Ja kuten nähtiin, ei muuttunut.
Alussa ei, mutta ajan myötä oli pakko, kun ei voinut sossun vastaanotolla esittää olevansa huono isä. Näin papereihin merkittiin puolet ajasta isän luona. Jotenkin niin nautin tilanteesta, kunnes hän keksi muuttaa kauas. Sittemmin lapset menivät junalla sitä väliä ja sekin varmaan harmitti, koska järkkäsin monesti heille extra vapaata. Meillähän yhä oli se 50-50 soppari voimassa.
Eniten iloa tuotti, kun hän alkoi seurustella. Luuli, että nyt voi vähemmän ottaa lapsia, mutta se ei onnistunutkaan. Pyysin häntä järjestämään hoitajan, jos itse ei pystynyt hoitamaan. Itse vetosin siihen, että olin jo suunnitellut lastenhoidon työvuorojeni mukaan. Niinpä hänen ylpeys ei kestänyt hoitajaa ja opetteli uuden naisen kanssa elämään uusperhe-elämää. Vuoden se kesti. Se nainen myöhemmin totes, ettei halunnut olla siellä piikana. Ajan mittaan hoito tietysti helpottui ja siinä vaiheessa lapset alkoivat mieluummin mennä isänsa sijaan isänsä sukulaisille ja serkuillensa loma-aikana. Mutta yhteenvetona voin sanoa, että jotkut miehet aikuistuvat, useimmat ei.
En haluais et hoitaakaan kun ei halunnut hoitaa kun yhdessä hermot meni heti kun itkupotkuraivarin sai lapsi. Mitä se tekee kun yksin pelätähän saa heittääkö yksin vai seinää kuten minutkun ei hermot pitäneet ettei lasta saanut hiljaseksi
Ei, on ollut täysin miehen uusien naisystävien kontolla lapsen hoito. Joka toinen vkl lapsi on isällä, nyt taas uskaltaa hyvin mielin jättää kun sillä on uusi fiksun oloinen nainen. Välillä sillä oli samanlainen juoppo kuin mies itsekin on ja silloin joutui usein hakemaan kesken pois hoidosta kun tytär soitti että isä on juovuksissa ja hän pelkää.
Ei muuttunut. Ex oli hyvin välinpitämätön isä asuessaan vielä kotona. Pois muuton jälkeen muuttui jos mahdollista vieläkin välinpitämättömämmäksi. Oli uusia tyttöystäviä, uusia harrastuksia jne. Nyt kun erosta on 20 vuotta aikaa ja exää alkaa ikä painaa niin ihmettelee kun lapset ei soittele. Itse ei voi soittaa, koska hänen mielestään vastuu yhteydenpidosta on lapsilla. Ei ymmärrä sitä, että 20 vuoden jälkeen hän on täysin vieras ihminen lapsille, eihän kenelläkään ole vierasta ikävä.
Ottaa lapset sovitusti, mutta antaa heidän omissa oloissaan. Eli ei ”hoida”.
Juurikin noin, niin sitä pitää miehet. Ja joku vielä tässä meidän armaassa Suomen maassa ihmettelee ,kun ei synny lapsia. Ei kai nykynaiset enää niin tyhmiä ole että tekevät lapsia, koska on 90% varmaa , että ne joutuu yksin hoitamaan ,kunnes ovat täysikäisiä.
Miehet hamuaa siittämisen jälkeen vaan uutta vakoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä hoiti lapsia lähinnä pakotettuna silloin, kun olimme vielä yhdessä. Nykyään hän on viikonloppuisä, joka ei koskaan ota lapsia hoitoon muina ajankohtina, vaan joudun palkkaamaan lapsenvahdin jos minulla on mitään menoja. Tämä siitä huolimatta, että hän asuu noin kilometrin päässä ja lapset ikävöivät häntä jatkuvasti. Eipä hän koskaan edes soittele lapsille. Esittää kyllä ulkopuolisille olevansa ihana ja välittävä isä...
Isä ei ole sinun ilmainen lapsenvahtisi vaan lasten isä. Jos haluat sopimuksen jossa isä suostuu ottamaan lapset kun sinulel sattuu tulemaan joku meno, niin voithan yrittää sellaisen saada. Todennäköisesti sinut kuitenkin nauretaan pihalle.
Mieheni ei enää ota lapsiaan kuin silloin kun sopikumsessa lukee. Johtuu siitä että jos mieheni tarvitsisi vapaan silloin kun lasten pitäisi olla täällä, niin alkaa mussutus että mitäs teit lapsia,, sinä olet muutenkin niin vähän lasten kanssa, sopimuksessa lukee että sun on ne pakko ottaa jne. Kun emme ota sopimuksen ulkopuolella, ei tule vittuilua eikä riitaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Yhdessä ollessa hoiti sentään pakotettuna vähän. No joskus leikitti hetken vapaaehtoisesti ja tuli leikkipuistoon mukaan. On jäänyt elävästi mieleen ne aamut, joina olin etukäteen pyytänyt että hän heräisi lapsen kanssa. Hän heräsikin, ja viihdytti lasta ihan max tunnin. Sitten tulivat herättämään minut, koska "ei tää viihdy enää". Jep jep. Kun valitin väsymystä, käski mennä aikaisemmin nukkumaan (menin aina ennen puolta yötä). Itse hän valvoi aamuyöhön asti tietokoneella pelaten. Ei hitto että ärsyttää vielä näin vuosienkin jälkeen.
Mutta niin: Eron jälkeen on hoitanut keskimäärin 1-2 kertaa kuussa pari kolme tuntia kerralla. Tosin useampi vuosi mentiin niin, että hän tuli meille eli ei edes ollut lapsen kanssa kahdestaan.
Sitä kuitenkin saa mitä tilaa, lapsi 8v ei koskaan kysele isänsä perään ja sanoi taannoin haluavansa mennä sinne vain siksi, koska siellä saa pelata.
Semmoinen "äitikulta" siellä. Kehtaat olla mielissäsi siitä että exä saa nyt jonkun "rangaistuksen" kun lapsi ei halua olla siellä kuin pelaamassa. Oikeasti pitäisi olla huolissaan siitä että OMALLA lapsella ei ole kunnollistua suhdetta isäänsä. Mutta ei voi koska MINÄMINÄ MINÄ!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tosin hitaasti. Ensin oli ihme pelleilyä hakujen suhteen ja kun lapset kasvaneet esiteini/teini manipuloinut ne suurin piirtein jo asumaan sinne kun ei ole enää sitä pikkulasten vastuuta. Minä tein kaiken työn jonka jälkeen isä ottaa kunnian ja etäännyttänyt lapset äidistään.
Kuulostaaa siltä että et näe omaa vastuutasi asiassa. Lapsesi yrittävät kertoa sinulle että teet väärin, mutta et kuuntele. Sen sijaan syytät isää omista virheistäsi.
Mitä ihmettä? Mies joka huolehtii siitä että itse saa nukkua mutta perheen äiti ei saa on sairasta henkistä väkivaltaa. Kuka huolehtii äidin jaksamisesta jos mies on idiootti? Ja tukiverkkoja ei ole? Minä itse heräsin 10 kertaa parhaimmillaan yössä vuosien ajan ja ex mieheni nukkui, kävi töissä tai ei.