Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vanhoillislestadiolainen ja käytän ehkäisyä. Mitä haluat kysyä?

Vierailija
13.03.2014 |

Avoimia kysymyksiä vain tuleen :)

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harrastetaan myös suuseksiä. Kumpikin tykkää. :)

-ap-

Vierailija
62/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy lisälapsista, aion vastata että heti kun kerrot omista makuuhuonepuuhista minulle niin minä voin kertoa sinulle. Tai jotain tuonne päin. Tuo asia ei kuulu kellekkään siionissa. Ei kenellekään.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sitä voidaan Raamattuakin tulkita oman mielensä mukaan.

Vierailija
64/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 00:37"]Noin sitä voidaan Raamattuakin tulkita oman mielensä mukaan.

[/quote]

Ja oliko muuta asiaa?

-ap-

Vierailija
65/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:48"]

[/quote]

Ei kysymys, vaan toteamus: olet oikealla tiellä kohti normaalia yhteiskuntaa. Vielä kun tajuat/uskallat tehdä sen viimeisen askeleen kohti itsenäisesti ajattelevaa ihmistä, niin hyvä tulee, etkä taatusti tule katumaan.

Vierailija
66/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi valita, joko oikein tai väärin.

Vierailija
67/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla puutteessa, kun noin kärttyisesti vastaa

Vierailija
68/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhulit taas lässyttää pitäs lestadiolaisilta ottaa lapsi veroa ja lapsilisät pois..

Vierailija
69/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli muuten aika pelottava ketju : o

Huh huh! 

Vierailija
70/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 00:20"]

Tervemenoa helvettiin

[/quote]

Sitä samaa! Muista viheltää mennessäsi, tietävät että olet tulossa. Lämmintä kyytiä sinulle.

Mikä saatana sinä olet muita syyllistämään?

- en ole ap., muuten vaan vittuuntunut idioottimaisesta vastauksestasi

Vierailija
71/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 00:55"]Ap taitaa olla puutteessa, kun noin kärttyisesti vastaa

[/quote]

Missä kohtaa olen kärttyisä? :D Ja ihan kuule tänään oon saanu viimeksi munaa pesäkoloon :D

-ap-

Vierailija
72/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap paljastukin provoksi

Vierailija
73/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 01:16"]Ap paljastukin provoksi

[/quote]

Just just. Olkoonpa se sinun mielipiteesi :)

-ap-

Vierailija
74/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse vasta Pauliina Rauhalan Taivaslaulun (suosittelen kaikille!) ja aloin sen myötä miettiä lestadiolaiskontaktejani. Kasvoin "lestakaupungissa" ja nykyään monella lapsuuden kaverilla on kasapäin lapsia. Mitä heidän puheistaan olen ymmärtänyt niin ei tuo lestadiolaisuustouhu enää niin mustavalkoista ole, vanhoilliset tietty vähän erikseen. Ehkäisynkinhän saa kyllä perusteltua jos hormoneita tarvii jonkun muun terveydellisen syyn vuoksi.

Ap:lle kannustusta, valinta ei varmasti ole helppo siinä yhteisössä jossa elää. Toivottavasti ette saa miehenne kanssa tästä turhaa paskaa niskaan.

Vierailija
75/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:48"]

[/quote]

Ei kysymys, vaan toteamus: olet oikealla tiellä kohti normaalia yhteiskuntaa. Vielä kun tajuat/uskallat tehdä sen viimeisen askeleen kohti itsenäisesti ajattelevaa ihmistä, niin hyvä tulee, etkä taatusti tule katumaan.

[/quote]

Ei ole tarvetta minkäänlaisiin muutoksiin. Olen onnellinen tässä uskossa (jos sitä tarkoitit, et pitäis jättää vl-usko ja -yhteisö). Elämäni on hyvä ja rikas näin.

Vierailija
76/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:51"]ei kysymyksiä, mutta totean vain ettet ole oikealla tavalla uskomassa jos käytät ehkäisyä.

[/quote]

Heh, sinäkö sen määrittelet? Vai kuka?

-ap-

[/quote]

Hyvä kysymys! Vositko kertoa kuka määrittelee mikä on oikea raamatuntulkinta? Jos se on vanhoillislestadiolaiset, niin silloin 2,1 miljardia muuta kristittyä on väärässä heidän tulkinnoissaan. Toisaalta, jos jonkun muun ryhmittymän tulkinta on oikea, silloin ainakin lestadiolaiset ovat väärässä heidän uskossaan. Eli kummin päin homma toimii; ovatko lestadiolaiset oikeassa ja kaikki muut täten väärässä, vai joku muu oikeassa ja lestadiolaiset täten väärässä?

Vierailija
77/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 01:23"]Luin itse vasta Pauliina Rauhalan Taivaslaulun (suosittelen kaikille!) ja aloin sen myötä miettiä lestadiolaiskontaktejani. Kasvoin "lestakaupungissa" ja nykyään monella lapsuuden kaverilla on kasapäin lapsia. Mitä heidän puheistaan olen ymmärtänyt niin ei tuo lestadiolaisuustouhu enää niin mustavalkoista ole, vanhoilliset tietty vähän erikseen. Ehkäisynkinhän saa kyllä perusteltua jos hormoneita tarvii jonkun muun terveydellisen syyn vuoksi.

Ap:lle kannustusta, valinta ei varmasti ole helppo siinä yhteisössä jossa elää. Toivottavasti ette saa miehenne kanssa tästä turhaa paskaa niskaan.

[/quote]

Ei oo tullu paskaa niskaan, mitä nyt täällä nuo muutamat yrittää jotain urputtaa :) En suostu ottaan paskaa niskaan ;)

Vierailija
78/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jännää. Aina kun lestadiolainen sanoo mitä ajattelee, siitä kimpaannutaan kilpaa. Jos joku muu "uskovainen" avaa suunsa, se on ok ja hyväksyttävää, hänen mielipiteensä.

Vierailija
79/83 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:51"]ei kysymyksiä, mutta totean vain ettet ole oikealla tavalla uskomassa jos käytät ehkäisyä.

[/quote]

Heh, sinäkö sen määrittelet? Vai kuka?

-ap-

[/quote]

Hyvä kysymys! Vositko kertoa kuka määrittelee mikä on oikea raamatuntulkinta? Jos se on vanhoillislestadiolaiset, niin silloin 2,1 miljardia muuta kristittyä on väärässä heidän tulkinnoissaan. Toisaalta, jos jonkun muun ryhmittymän tulkinta on oikea, silloin ainakin lestadiolaiset ovat väärässä heidän uskossaan. Eli kummin päin homma toimii; ovatko lestadiolaiset oikeassa ja kaikki muut täten väärässä, vai joku muu oikeassa ja lestadiolaiset täten väärässä?

[/quote]

Hyvä kysymys. Jätetään Jumalalle tuomitseminen :) Itse uskon, että kun on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kans, niin pääsee taivaaseen. Kyllä oon kuullu seuroissakin, että monia on päässyt taivaaseen, vaikkei ole nimenomaan vl. Esim afrikan nälkään kuolleet lapset yms.

Vierailija
80/83 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 00:37"]

Noin sitä voidaan Raamattuakin tulkita oman mielensä mukaan.

[/quote]

Juu, se näkyy selvästi miten päin prinkkalaa lestadiolaiset puhujat Raamattua lukeavat. Raamattu ei kiellä ehkäisyä. Ehkäisy on huolenpitoa heikommista. Se on vastuuta. Holtitonlisääntyminen ei ole mitään jumalanpalvelusta vaan piittaamattomuutta oman toiminnan seuraamuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän