Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurissa jatkuvaa huutoa - milloin soittaa poliisille?

Vierailija
15.11.2020 |

Eli jostain naapuriasunnosta on kuulunut nyt useamman kuukauden ajan paljon huutoa. Ei ole seinänaapuri, mutta hyvin kuuluu meillekin asti.

Kirosanoja, veetä ja peetä lähinnä kaikki. Mies siellä aina huutaa, pari kertaa olen kuullut jonkin naisen "vinkauksen" välissä. Milloin on aiheellista soittaa apua? Ja minne soittaa? Jotain elämänhallinnan ongelmaa siellä selvästi kuitenkin on:/

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en soittaisi koska tiedän mitä siitä seuraa. Toinen väittää että minä soitin vaikka soittaja oli joku ulkopuolinen ja loput voi arvata ja lukea tilastoista. Viranomaisilla ei ole keinoja suojella minua vaikka itse haluaisin apua. Esimerkiksi lähestymiskielto on pelkkä vitsi.

Vierailija
42/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita jo!

Itse soitin edellisessä taloyhtiössä. Hätäkeskus pyysi yöllä lähtemään ovien taakse kuuntelemaan, mistä asunnosta oli kyse ja sitten avaamaan alaoven poliiseille. Oli pelottavaa, mutta kannatti. Siihen loppui miehen huuto, naisen ja lasten itku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no jos siellä on perheväkivaltaa, niin se poliisien soittaminen voi vain pahentaa tilannetta. 

Jos joku huutaa apua, niin sitten. 

Jos olet huolissasi ja kovasti huolissasi, niin se sun huoli on sun ongelma. 

Öööö siis sen naisen pitää vaan antaa kuolla sinne?

Jollain on vähän liian ruusuiset kuvat siitä miten nämä asiat hoituu tässä maassa. Jos hoituisi tilastot ei olisi sellaiset kuin ovat. Viranomaisilla ei ole keinoja estää kuolemaa jos toinen haluaa sen toteuttaa.

Vierailija
44/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en soittaisi koska tiedän mitä siitä seuraa. Toinen väittää että minä soitin vaikka soittaja oli joku ulkopuolinen ja loput voi arvata ja lukea tilastoista. Viranomaisilla ei ole keinoja suojella minua vaikka itse haluaisin apua. Esimerkiksi lähestymiskielto on pelkkä vitsi.

Tämä on valitettavasti ihan validi pointti. Kaveri soitti poliisit, kun naapuri mätki muijaansa. Lopputulema: poliisi vei äijän putkaan, mutta tietenkin se sieltä palasi. Muija ja äijä sopivat välinsä, kun oli kätevästi ilmaantunut yhteinen vihollinen eli naapuri. Kaverin pyörästä viillettiin renkaat. Oikeasti, älä mene nyt ainakaan ovelle polliisia vastaan, ap. Jätä ovi auki tai jotain. Pääasia, että rettelöitsijä ei saa tietää, kuka soitti skoudet.

Vierailija
45/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ikinä on pienintäkään epäilystä siitä, että naapurissa tapahtuu pahoinpitelyä, niin soittakaa aina poliisi! Kun oma ystäväni joutui useasti miehensä pahoinpitelemäksi, niin hän oli aina rukoillut, että joku soittaisi poliisin. Eipä näyttänyt naapureita kiinnostavan, vaikka hän oli huutanut kivusta ja kovaa. Ihan kauhea tilanne odottaa apua, joka ei ikinä tule.

Vierailija
46/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet ovat saaneet apua, kun joku viranomainen puuttuu asiaan. On toki niin myrkyllisiä suhteita, että sitä ei lopeteta ennenkuin pussissa.

Vierailija
47/49 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet ovat saaneet apua, kun joku viranomainen puuttuu asiaan. On toki niin myrkyllisiä suhteita, että sitä ei lopeteta ennenkuin pussissa.

Suhteen voi omalta puoleltaan lopettaa joo mutta jos toinen ei halua lopettaa niin siihen ei oikein ole keinoja. Monellakin joka laittoi toisen pussiin oli lähestymiskielto tätä pussiin joutunutta kohtaan ja oli rikkonut sitä moneen kertaan aiemminkin.

Vierailija
48/49 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan,ellei sitte häiritse sua se meteli.

Just tuommoset parit pysyy yhdessä ja ottaa vuoronperään nokkaan.

Viisas lähtee heti, se toinen ihmistyyppi sitten ei koskaan.

Vierailija
49/49 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaankohan samassa talossa? Tännekin kuuluu aina välillä kiroilua ja huutamista jonkun miehen äänellä, mutta naista en ole kuullut enkä pysty huudon perusteella paikantamaan lainkaan mistä se tulee. Mielestäni ei seinänaapurista, ei ylhäältä eikä alhaalta. Ehkä jotenkin ilmanvaihtokanavista tms. kantautuu. Tänäänkin on taas kuulunut :/