Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurissa jatkuvaa huutoa - milloin soittaa poliisille?

Vierailija
15.11.2020 |

Eli jostain naapuriasunnosta on kuulunut nyt useamman kuukauden ajan paljon huutoa. Ei ole seinänaapuri, mutta hyvin kuuluu meillekin asti.

Kirosanoja, veetä ja peetä lähinnä kaikki. Mies siellä aina huutaa, pari kertaa olen kuullut jonkin naisen "vinkauksen" välissä. Milloin on aiheellista soittaa apua? Ja minne soittaa? Jotain elämänhallinnan ongelmaa siellä selvästi kuitenkin on:/

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä asuntoa, toki sen selvitän, jos tästä jonnekin soittaisin. Nytkin kuuluu todella karua huutoa.

En tiedä, sitä mietinkin minne pitäisi soittaa? Tottakai aina oletus on, että ihminen hankkii apua itse, mutta alan olla oikeasti vain kovin huolissani.

Jos sieltä tappelua kuuluu niin poliisille tietysti. Kyllä he sitten paikantavat oikean asunnon. Jos on vain huutoa ja häirintää, isännöitsijälle. Häätö tulee kolmesta varoituksesta.

Korjataan nyt tässäkin keskustelussa tämä urbaanilegenda. Isännöitsijällä eikä edes taloyhtiöllä ei ole mitään oikeutta häätää ketään, vain käräjäoikeudella on. Eikä tuomari tee ratkaisuita minkään mielivaltaisesti annettujen varoitusten perusteella.

Vierailija
22/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannatta soittaa, hätäkeskus arvioi sitten menettelytavan. Olisi nopeampaa, jos joku voisi sitten poliisille ulko-oven avata, jos on lukittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä slummeissa te asutte

Ihan normaali kerrostalo, täynnä omistusasuntoja, vielä ihan hyvällä paikalla. Mutta tämä vuosi on ollut rankka, monesti miettinyt onko siellä mennyt naapureilla työpaikat tai ollut joku yritys ja menee nyt huonosti tms.

Vierailija
24/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nimetön lappu postiluukusta jossa lukee "Elekee huutako, kuuluu yläkerroksiin asti". Jos pelkäät että huomaavat laita ilmoitustaululle neutraali kirjoitus että jostain kuuluu huutoa.

Vierailija
25/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuisesti kiitollinen sille jollekin naapurille joka soitti poliisit kun meillä oli perheväkivaltaa. Siihen loppui se suhde. Väkivaltaa oli ollut jo pidemmän aikaa, mutta olin niin väsynyt ja peloissaan hakemaan apua etten sitä tehnyt. Kun poliisit vei miehen putkaan ja minut lapsineen ohjatattin turvakotiin niin se oli meidän pelastus.

Vierailija
26/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus itsekin miettinyt, pitäisikö soittaa jonnekin, kun naapurin teini-ikäinen poika huutaa pikkusiskolleen ”Mä ta•an sut!”, ja pieni tyttö kiljuu pitkään täyttä kurkkua. Vanhemmat eivät ilmeisesti ole kotona päivisin. Kiva tehdä etätöitä. Hankala arvioida, onko kyseessä normaali lasten nahistelu, vai pojan murrosikäoireilu vai mikä. Ääni on ainakin kova.

Vierailija
27/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit lupasivat tulla tarkistamaan tilanteen. Nyt ei ainakaan tarvitse itsekseen pohtia olisiko pitänyt soittaa vai ei. Ja tottakai nyt toivotaan, että siellä kuitenkin asiat suurinpiirtein hyvin ja tämä ollut vain joku ikävämpi elämänvaihe.

Vierailija
28/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on soitettu poliisille, kun yöllä on huudettu ja kiroiltu ja kuulunut myös kolinaa ja paiskomista. Ei onneksi ole tarvinnut soittaa kuin kerran; sitten alakerran vuokralainen saikin häädön. Olimme muuttaneet aivan hiljattain, ja samasta asukkaasta oli tehty valituksia jo ennenkin.

Talostamme on myös kerran soitettu hätäkeskukseen, kun yksi naapuri ulisi ja ulvoi (mies) kovalla äänellä keskellä päivää pitkän aikaa. Me käytiin soittamassa ovikelloa, että mikä hätänä, niin sieltä tuli semmoinen naisihminen sanomaan että tällä miehellä on nyt valtava suru. Mun mies siihen sanoikin, että suru on ikävää, mutta kerrostalossa vaan ei voi huutaa tuntikausia niin että kuuluu kolme kerrosta ylöspäin. Me ei soitettu lanssia, mutta meidän alakertalainen sitten oli sen lanssin soittanut, ja poliisikin sieltä tuli, vissiin varmuuden vuoksi.

Ollaan asuttu tässä kämpässä 4 vuotta. Että enimmäkseen on ollut rauhallista.

Vierailija
29/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus itsekin miettinyt, pitäisikö soittaa jonnekin, kun naapurin teini-ikäinen poika huutaa pikkusiskolleen ”Mä ta•an sut!”, ja pieni tyttö kiljuu pitkään täyttä kurkkua. Vanhemmat eivät ilmeisesti ole kotona päivisin. Kiva tehdä etätöitä. Hankala arvioida, onko kyseessä normaali lasten nahistelu, vai pojan murrosikäoireilu vai mikä. Ääni on ainakin kova.

No pitäisi! Ei tuollainen ole mitään normaalia nahistelua tai murrosikäoireilua. Soita ja mene ovelle kysymään onko kaikki kunnossa kun kuuluu moista huutoa. Mutta apuahan nuo molemmat lapset tarvitsevat.

En kyllä tajua että ihmiset vaan kuuntelee tuollaista eikä tee mitään asialle. Se ei ainakaan ole normaalia.

Vierailija
30/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, no jos siellä on perheväkivaltaa, niin se poliisien soittaminen voi vain pahentaa tilannetta. 

Jos joku huutaa apua, niin sitten. 

Jos olet huolissasi ja kovasti huolissasi, niin se sun huoli on sun ongelma. 

Öööö siis sen naisen pitää vaan antaa kuolla sinne?

Vierailija
31/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien poliisi on hoitanut ihmisten elämänhallintaa. Ap on porvoosta.

Siitä asti kun poliisi on ollut olemassa. Varmaan ainakin 7000 vuotta.

Ehkä tuosta ajasta alkupuolen reilut 6900 vuotta, mutta vihreiden valtaannousun jälkeiset viimeiset vuosikymmenet poliisin ainoa tehtävä on ollut rahastaa autoilijoita.

Vierailija
32/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no jos siellä on perheväkivaltaa, niin se poliisien soittaminen voi vain pahentaa tilannetta. 

Jos joku huutaa apua, niin sitten. 

Jos olet huolissasi ja kovasti huolissasi, niin se sun huoli on sun ongelma. 

Öööö siis sen naisen pitää vaan antaa kuolla sinne?

Jos se siellä on jo kuukausia huutanut, niin se nainen tykkää siitä. Jos ei tykkäisi, niin olisi lähtenyt jo ajat sitten.

Vierailija
33/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys hys, ei Suomessa ole perheväkivaltaa jossa kiroillaan suomeksi, hys hys nytten!

Vierailija
34/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita. Isosiskoni pahoinpiteli minua henkisesti ja fyysisesti kun hän oli yläaste/lukioikäinen ja minä muutamaa vuotta nuorempi. Aina kun vanhemmat ei olleet kotona hän purki kaiken pahan olonsa minuun. Yritin kertoa monille aikuisille, mutta kaikki suhtautuivat juuri niin että se on normaalia sisarusten välistä nahistelua. No ei ollut, minä ihan tosissaan pelkäsin ja minuun sattui. Se oli kuin rankkaa koulukiusaamista, mutta omassa kodissa ja sitä ei voinut paeta. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin käyn psykoterapiassa enkä ole ole ollut puheväleissä siskooni vuosikausiin.

Vierailija
35/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerrosta ylempänä asuu nuori suomalainen nainen tumman miehen kanssa. Välillä kovaäänistä riitelyä iltaisin/öisin. Mies karjuu omaa kieltään ja rytinä kuuluu. Pelkään, että joku aamu on poliisiauto pihassa vetämässä teippinauhaa. 😢

Vierailija
36/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, soita poliisille. Kiitän itse alakerran naapuria joka soitti 10 vuotta sitten kun itse en pystynyt, mies oli vienyt puhelimen, avaimet ja passin samalla kun toista päivää piti suljettuna kämpässä potkien, riehuen ja teräaseella uhaten.

Vierailija
37/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta voi tehdä valituksen isännöitsijälle tai huoli ilmoituksen sosiaalitoimistoon. Ei ole poliisiasia.

Vierailija
38/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurustossa ollu joskus melu ongelmia. melu ja huuto on kuulunu huumekämpistä. poliisi on käyny kattomas tilanteen. ilmeisesti jotain riitoja ollut.hiljeni sit ku selvisi vissiin samal rikoksia.

oikeesti on tärkeetä välittää naapurista sen verran et soittaa apua jos epäilee että on hätä tai rikos tapahtumas.

jos riita ilman varsinaista hätää, poliisi vaan kehottaa rauhottuun ja asia ehkä hoituu varotuksel.

Vierailija
39/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista meilläkin, hyvässä taloyhtiössä Etelä-Haagassa, jossa omistus- ja sijoitusasuntoja, mutta ei minkäänlaista äänieristystä. 

Vierailija
40/49 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112! E haittaa jos väärä häläri.  Varmuus parasta! Mä soitin yöllä varhaisessa vaiheessa ja mies joutuikin rautoihin ja kamarille(näin ikkunasta)! En tiedä mitä oli tapahtunut naiselle. Hyvä siis että soitin!