Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lääkäri ei hyväksy terveystieteiden tohtoria esimiehekseen?

Vierailija
13.03.2014 |

Viittaan tuohon TAYS:n tapaukseen, jossa 5 lääkäriä irtisanoutui, kun toimialuejohtajaksi nimitettiin terveystieteiden tohtori, jolla on pitkä johtamiskokemus. Terveyskeskuslääkärithän tunnetusti karsastavat esim. hoitajia, jotka on valittu kunnanvaltuustoon.

Kommentit (369)

Vierailija
81/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 02:40"]

Kyllä se muuten merkkaa. Kun nykyisetkin vaatimukset on naurettavan alhaisia ja jos edes niistä ei pääse läpi niin ei ole mitään asiaa lääkäriksi.

Yksityisellä puolella riittää töitä niin paljon kun sitä haluaa tehdä. Ainoastaan surkeimmat lääkärit tulisivat julkiselle puolelle. Jolloin ainoastaan idiootti enää edes menisi julkiselle puolelle hoitoon.

[/quote]

Laita nyt jotain lähdettä tuolla väitteellesi. Muutakin kuin Lääkäriliiton jorinoita. Hohhoijaa, kuka tällaisen pölvästi kanssa jaksaa jankata samasta asiasta. Jos julkisella puolella on 1000 paikkaa, yksityisellä puolella 2000 paikkaa ja lääkäreitä 5000, niin miten ne kaikki ahtautuu sinne yksityiselle? Tarpeeksi vain lääkäreitä, niin ei ole mitään ongelmaa saada julkiselle puolelle ketään.

Vierailija
82/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 02:43"]

Mutta kun ne ei edes läpäise valintakokeita.

[/quote]

Lähde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:30"]

Tuskin kukaan lähtisi Enontekiölle tai jonnekin muualle tuppukylään tk-lääkäriksi, kun voi työnsä tehdä yksityisvastaanottona.

Perusterveydenhuolto rapautuu  koko ajan säästöjen myötä, joten töitä kyllä riittää lääkäreillä ihan hyvin yksityispuolella, vaikka kuinka lisättäisiin lääkärimääriä.

Näkee, kuinka työttömät aavemammat on herrakateellisia :D

[/quote]

Yksi syy perusterveydenhuollon rapautumiseen on juurikin Lääkäriliiton ylläpitämä lääkäripula. Kyllä ennen oli Enontekiölle lääkäreitä, kun ei ollut lääkäripulaa. Yksi hyvä ratkaisu olisi Ruotsin malli, jossa julkisessa virassa oleva lääkäri ei saa pitää yksityisvastaanottoa. Tämä yhdistettynä lääkärien määrän lisäykseen ratkaisi hyvin pitkälti kunnallisen puolen lääkärivajeen. Ei kaikille riittäisi töitä yksityispuolellakaan.

Olen työelämässä oleva akateeminen av-mamma, enkä ole koskaan eläissäni lääkäreitä herroitellut. Miksi pitäisikään? En minä lähde mihinkään lääkäreiden palvontaan mukaan. Ne ajat on takana, siihen kannattaa lääkäreidenkin pikku hiljaa totutella.

[/quote] 

Lääkäripula perusterveyden huollossa johtuu siitä, että resurssia on lisätty voimakkaasti erikoissairaanhoitoon ja työterveyshuoltoon, ja ei millään tavalla västökasvun suhteessa perusterveydenhuoltoon. Samalla sekä erikoissairaanhoito että työterveyshuolto vierittävät tehtäviään perusterveydenhuoltoon. Erikoissairaanhoidon laskutus on silti kasvussa, joten kuntien on säästettävä sieltä missä voivat eli perusterveydenhuollosta. Eli käytännössä PTH:n lääkäreitä on suhteessa vähiten, ja heillä on eniten töitä ja huonoimmat olosuhteet. 

SE ei houkuttele. Haluaisitko nuorena lääkärinä terkkariin, jossa ei ole mitään rajaa työmäärässö, vaiko tahkoamaan helppoa rahaa jonnekin työterveyteen, jossa kirjoitat flunssasaikkua ja istut kokouksissa. 

Vierailija
84/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 07:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:30"]

Tuskin kukaan lähtisi Enontekiölle tai jonnekin muualle tuppukylään tk-lääkäriksi, kun voi työnsä tehdä yksityisvastaanottona.

Perusterveydenhuolto rapautuu  koko ajan säästöjen myötä, joten töitä kyllä riittää lääkäreillä ihan hyvin yksityispuolella, vaikka kuinka lisättäisiin lääkärimääriä.

Näkee, kuinka työttömät aavemammat on herrakateellisia :D

[/quote]

Yksi syy perusterveydenhuollon rapautumiseen on juurikin Lääkäriliiton ylläpitämä lääkäripula. Kyllä ennen oli Enontekiölle lääkäreitä, kun ei ollut lääkäripulaa. Yksi hyvä ratkaisu olisi Ruotsin malli, jossa julkisessa virassa oleva lääkäri ei saa pitää yksityisvastaanottoa. Tämä yhdistettynä lääkärien määrän lisäykseen ratkaisi hyvin pitkälti kunnallisen puolen lääkärivajeen. Ei kaikille riittäisi töitä yksityispuolellakaan.

Olen työelämässä oleva akateeminen av-mamma, enkä ole koskaan eläissäni lääkäreitä herroitellut. Miksi pitäisikään? En minä lähde mihinkään lääkäreiden palvontaan mukaan. Ne ajat on takana, siihen kannattaa lääkäreidenkin pikku hiljaa totutella.

[/quote] 

Lääkäripula perusterveyden huollossa johtuu siitä, että resurssia on lisätty voimakkaasti erikoissairaanhoitoon ja työterveyshuoltoon, ja ei millään tavalla västökasvun suhteessa perusterveydenhuoltoon. Samalla sekä erikoissairaanhoito että työterveyshuolto vierittävät tehtäviään perusterveydenhuoltoon. Erikoissairaanhoidon laskutus on silti kasvussa, joten kuntien on säästettävä sieltä missä voivat eli perusterveydenhuollosta. Eli käytännössä PTH:n lääkäreitä on suhteessa vähiten, ja heillä on eniten töitä ja huonoimmat olosuhteet. 

SE ei houkuttele. Haluaisitko nuorena lääkärinä terkkariin, jossa ei ole mitään rajaa työmäärässö, vaiko tahkoamaan helppoa rahaa jonnekin työterveyteen, jossa kirjoitat flunssasaikkua ja istut kokouksissa. 

[/quote]

Nämäkin varmasti osaltaan vaikuttavat. Ehkä et huomannut, mutta Lääkäriliiton aiheuttama toiminta on vain yks syy tilanteeseen.

Vierailija
85/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:44"]

[/quote]

On se KUMMA että lääkäreiden pitäisi toisaaltaan tajuta että "menneet ajat on menneitä" ja että lääkäriys on ammatti ja työ muiden joukossa. Mitään etuja ei siinä saa olla verrattuna esim. Siwan kassaan tai lähihoitajaan.

Sitten toisaaltaan kuitenkin pitäisi tehdä työtä samalla mentaliteetilla kuin 50-luvulla, olla aina käytettävissä, mennä kutsumuksen perässä susirajan taakse ja käyttäytyä kaikin tavoin yli-inhimillisen hyvin, nöyrästi, palvellen, alistuen, viisaammiltaan (Siwan kassat ym.) neuvoa anteeksipyydellen kysellen... PÄÄTTÄÄKÄÄ JO! Itse lääkärinä otan ammatin ammattina. Sen seurauksena teen työni niin hyvin kuin osaan, otan palkan jonka olen ansainnut ja en todellakaan raahaa perhettäni jonnekin kuolevaan kylään asumaan vain sen vuoksi että olisin jonkin mielestä jollekin jotain velkaa! Tietääkseni joka ainut suomalainen saa ILMAISEN KOULUTUKSEN, eivät vain lääkärit!

[/quote]

Jep. Jokainen suomalainen saa ilmaisen koulutuksen yhteiskunnan varoilla, mutta vain lääkäri saa takuuvarman työpaikan. Kiitos Lääkäriliiton kiristystoimien lääkärikoulutuksen määrään liittyen!

Vierailija
86/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 07:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 05:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:47"]

Koska ne on LÄÄKETIETEEN tohtoreita. Ja sitä kyseistä hommaa ei täydellä painolla voi hoitaa (esim. hoitopäätökset) kuin lääkäri. Siksi ihmettelen, että ko henkilö on edes nimitetty tuohon virkaan...  

[/quote]

Toimialuejohtaja ei tee hoitopäätöksiä. Se on hallinnollinen virka. Toimialuejohtajan alapuolella on sektorijohtaja, joka on lääkäri ja ottaa kantaa hoitopäätöksiin!

Tämä koko irtisanoutumisfarssi on ihan naurettava.

Esimerkiksi koko HYKSin, eli Helsingin Yliopistollisen keskussairaalan, toimitusjohtajana on ollut ekonomi. Siis henkilö, jonka koulutukseen ei liity hoitoasiat millään tavalla. Silti yksikään lääkäri, hoitaja tai muu hoitotyötä tekevä ei irtisanoutunut pomon epäpätevän koulutuksen takia!

[/quote]

Onko sinulla tietoa miten surkeassa kunnossa HYKS on? Minulla kyllä on. Ei niitä sairaaloita ainakaan potilaiden etuja katsoen ylläpidetä.

HYKSinkin toiminta on niin päin persettä kuin olla ja voi. Hemmetin moinen byrokratia eikä mikään siellä toimi.

Sairaalan pitäisi toimia vain ja ainoastaan lääketieteellisten tarpeiden mukaan eli potilaiden mukaan.

Mutta taas toisaalta Suomessa armeijan asioista päättää edes armeijaa käymätön siviili ja poliisin asioista samoin. Ei ihmekkään että asiat eivät suju.

[/quote]

Heh! Viimeiset 5 vuotta HUSin toimitusjohtajana on toiminut lääkäri!

Filosofian maisteri Kari Nenonen toimi HUSin toimitusjohtajana 2000-luvulla.

Joten puhuit nyt itsesi pahasti pussiin. LOL.

[/quote]

Juuri näin. Johtajan pitää osata johtaa, ei tehdä operatiivisia tehtäviä.

Miksi tämä edellinen kirjoittaja ei hauku HUS:n lääkärijohtajaa, jos hänen mielestään HUS on kaaoksessa?

Haukkui kyllä oletettua ei-lääkärijohtajaa, mutta kun johtaja paljastuikin lääkäriksi, niin on ihan hiljaa... ;D

Vierailija
87/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Miten niin hoitotieteilijä ei voi rekrytoida lääkäreitä?? . Olen töissä isolla lääkäriasemalla ja meillä merkonomin koulutuksen omaava hoitaa lääkäreiden rekrytoinnin. Meidän aseman lääkärit eivät tuollaista nippelihommaa suostuisi edes tekemään..

Vierailija
88/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:44"]

Mä aina toivon, ettei nämä lääkärien mollaajat koskaan käytä lääkärien palveluja. Hirveä haukkuminen, vähättely ja rähjääminen ensin, mutta kun heti pientä nuhakuumetta pukkaa, kiireenvilkkaa vilistetään jonkun ahneen ja laiskan lääkärin vastaanotolle. 

Oikeasti näkee täälläkin, ettei minkäänlaista käsitystä ole porukalla oikeasti lääkärin työstä tai opiskelusta. Kateus tosiaan vie kalatkin vedestä. Jos nyt kuitenkin NÄIN paljon tuntuu nyppivän monella, suosittelisin hakeutumaan sinne lääkikseen, systeeminhän kun saa parhaiten muutettua sisältä päin!

[/quote]

Mikä sinun ongelmasi oikein on? Eli jos arvostelee jotain ammattikuntaa, niin ei saa käyttää sen palveluita? Arvostelen itse ihan mitä tahansa ammattikuntaa, jos katson sen aiheelliseksi. Palvelun käyttäjänä minulla ei ole siihen ainoastaan oikeus, vaan velvollisuus. Ei asioiden muuttaminen vaadi sitä, että kouluttautuu lääkäriksi.

[/quote]

Arvostelut kun on sitä tasoa, että lääkäreistä harvoin sanotaan mitään rakentavaa, haukutaan vain jumalakompleksisiksi ja ahneiksi. Ihmiset heittelevät ilmoille juuri niitä mututuntumiaan ja minkäänlaista  todellista tietoa ei ole ammatista. En minäkään lähde esittämään ja pätemään tietäväni kaikkea vaikka asianajajien koulutuksesta ja työstä, koska en niistä oikeasti yhtään mitään tiedä. Googlella varmaan löytyisi vaikka mitä kuonaa, mutten sellaiseen jaksa lähteä.

Lääkärin työ ei ole asiakaspalvelutyötä. Lääkärillä on oikeuksia ja velvollisuuksia potilastaan kohtaan, oikeus esim. kieltäytytä hoitamasta ja olla välittämättä potilaan rähinöinnistä.

[/quote]

Tämä "lääkärin työ ei ole asiakaspalvelutyötä" kertoo kaiken olennaisen!

Kaikilla muilla aloilla asiakas on kuningas. Mutta lääkäri ei tee edes asiakaspalvelutyötä! ;o)

Vierailija
89/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se HYKSin ei-lääkärijohtajahan yritti viedä läpi hyviä uudistuksia, mutta lääkärit ja hoitajat torppasivat ne.

Vierailija
90/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 09:13"]Se HYKSin ei-lääkärijohtajahan yritti viedä läpi hyviä uudistuksia, mutta lääkärit ja hoitajat torppasivat ne.

[/quote]

Nii, varmaan ihan kiusallaan jotta kaikilla olis kurjaa! Vai olisko sittenkin niin, että hyvältä kuulostava ehdotus ei olekaan niin hyvä, jos tuntee alan ruohonjuuritasolla?

Vierailija
91/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 07:36"][quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:44"]

[/quote]

On se KUMMA että lääkäreiden pitäisi toisaaltaan tajuta että "menneet ajat on menneitä" ja että lääkäriys on ammatti ja työ muiden joukossa. Mitään etuja ei siinä saa olla verrattuna esim. Siwan kassaan tai lähihoitajaan.

Sitten toisaaltaan kuitenkin pitäisi tehdä työtä samalla mentaliteetilla kuin 50-luvulla, olla aina käytettävissä, mennä kutsumuksen perässä susirajan taakse ja käyttäytyä kaikin tavoin yli-inhimillisen hyvin, nöyrästi, palvellen, alistuen, viisaammiltaan (Siwan kassat ym.) neuvoa anteeksipyydellen kysellen... PÄÄTTÄÄKÄÄ JO! Itse lääkärinä otan ammatin ammattina. Sen seurauksena teen työni niin hyvin kuin osaan, otan palkan jonka olen ansainnut ja en todellakaan raahaa perhettäni jonnekin kuolevaan kylään asumaan vain sen vuoksi että olisin jonkin mielestä jollekin jotain velkaa! Tietääkseni joka ainut suomalainen saa ILMAISEN KOULUTUKSEN, eivät vain lääkärit!

[/quote]

Jep. Jokainen suomalainen saa ilmaisen koulutuksen yhteiskunnan varoilla, mutta vain lääkäri saa takuuvarman työpaikan. Kiitos Lääkäriliiton kiristystoimien lääkärikoulutuksen määrään liittyen!

[/quote]

Onko se lääkäreiden vika jos muut ammattijärjestöt ei osaa pitää puoliaan? Tai jos yliopistot ottaa liikaa opiskelijoita sisään saadakseen lisää rahoitusta? Esim oikiskoulutus maksaa paaaaljon vähemmän kuin lääkärin, yliopistolle (=valtiolle).

Lääkärin koulutus per nuppi on n. 100k, sillä rahallako pitäis kouluttaa työttömiä lääkäreitä ihan huvikseen? Nyt lääkäreitä on jo enemmän kuin koskaan ja sisäänottomääriä nostetaan/on jo nostettu, ulkomailta vyöryy lääkäreitä tänne myös. Jos julkisen terveydenhuollon rakenteissa ei olisi vikaa, mitään väitettyä lääkäripulaa ei edes olisi.

Vierailija
92/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat tarpeellisia muutoksia, mutta lääkäreitä ja hoitsujahan ei voi mihinkään uuteen saada taipumaan, koska he tietävät kaiken paremmin, eikä heidän alallaan päde mitkään muualla toimivat tehokkuusmittarit ja tehostamissysteemit, koska ala on niin ainutlaatuinen. NOT.

Vierailija
93/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 07:36"][quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onko se lääkäreiden vika jos muut ammattijärjestöt ei osaa pitää puoliaan? Tai jos yliopistot ottaa liikaa opiskelijoita sisään saadakseen lisää rahoitusta? Esim oikiskoulutus maksaa paaaaljon vähemmän kuin lääkärin, yliopistolle (=valtiolle).

Lääkärin koulutus per nuppi on n. 100k, sillä rahallako pitäis kouluttaa työttömiä lääkäreitä ihan huvikseen? Nyt lääkäreitä on jo enemmän kuin koskaan ja sisäänottomääriä nostetaan/on jo nostettu, ulkomailta vyöryy lääkäreitä tänne myös. Jos julkisen terveydenhuollon rakenteissa ei olisi vikaa, mitään väitettyä lääkäripulaa ei edes olisi.

[/quote]

Itse asiassa toimivan työmarkkinatilanteen yksi piirteistä on, että ammattikunnasta pieni osa on työttömänä. Tämä mahdollistaa sen reservin, jota tarvitaan perhevapaille, työkyvyttömyystapauksissa, alanvaihdoissa, jne. Kalliimpaa se on yhteiskunnalle pitää esim. terveyskeskuksia tyhjillään, yrittää haalia keikkalääkäreitä, antaa kuntalaisille palveluseteleitä yksityiselle, jne. kuin kouluttaa hieman ylimääräisiä. Näin on lähes joka alalla yhteiskunnassa, ei lääkärikunnan pidä saada mitään erioikeuksia.

Vierailija
94/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 08:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:44"]

Mä aina toivon, ettei nämä lääkärien mollaajat koskaan käytä lääkärien palveluja. Hirveä haukkuminen, vähättely ja rähjääminen ensin, mutta kun heti pientä nuhakuumetta pukkaa, kiireenvilkkaa vilistetään jonkun ahneen ja laiskan lääkärin vastaanotolle. 

Oikeasti näkee täälläkin, ettei minkäänlaista käsitystä ole porukalla oikeasti lääkärin työstä tai opiskelusta. Kateus tosiaan vie kalatkin vedestä. Jos nyt kuitenkin NÄIN paljon tuntuu nyppivän monella, suosittelisin hakeutumaan sinne lääkikseen, systeeminhän kun saa parhaiten muutettua sisältä päin!

[/quote]

Mikä sinun ongelmasi oikein on? Eli jos arvostelee jotain ammattikuntaa, niin ei saa käyttää sen palveluita? Arvostelen itse ihan mitä tahansa ammattikuntaa, jos katson sen aiheelliseksi. Palvelun käyttäjänä minulla ei ole siihen ainoastaan oikeus, vaan velvollisuus. Ei asioiden muuttaminen vaadi sitä, että kouluttautuu lääkäriksi.

[/quote]

Arvostelut kun on sitä tasoa, että lääkäreistä harvoin sanotaan mitään rakentavaa, haukutaan vain jumalakompleksisiksi ja ahneiksi. Ihmiset heittelevät ilmoille juuri niitä mututuntumiaan ja minkäänlaista  todellista tietoa ei ole ammatista. En minäkään lähde esittämään ja pätemään tietäväni kaikkea vaikka asianajajien koulutuksesta ja työstä, koska en niistä oikeasti yhtään mitään tiedä. Googlella varmaan löytyisi vaikka mitä kuonaa, mutten sellaiseen jaksa lähteä.

Lääkärin työ ei ole asiakaspalvelutyötä. Lääkärillä on oikeuksia ja velvollisuuksia potilastaan kohtaan, oikeus esim. kieltäytytä hoitamasta ja olla välittämättä potilaan rähinöinnistä.

[/quote]

Tämä "lääkärin työ ei ole asiakaspalvelutyötä" kertoo kaiken olennaisen!

Kaikilla muilla aloilla asiakas on kuningas. Mutta lääkäri ei tee edes asiakaspalvelutyötä! ;o)

[/quote]

Onko asiakas poliisille kuningas? 

Vierailija
95/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

292 jatkaa.

Ehkä muiden yo-alojen pääsykokeita pitäisi vaikeuttaa ja vähentää aloituspaikkoja. Näin saataisiin myös motivoituneempia opiskelijoita ja töitäkin riittäisi ja kateellisetkin hiljenesivät.

Lääkisläisistä koulutuksen keskeyttää n 1%, verratkaapa muihin aloihin ja miettikää mikä taakka yhteiskunnalle maksaa turhasta koulutuksesta. No, onneksi tuli korkeakoulu-uudistus.

Vierailija
96/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa toimivan työmarkkinatilanteen yksi piirteistä on, että ammattikunnasta pieni osa on työttömänä. Tämä mahdollistaa sen reservin, jota tarvitaan perhevapaille, työkyvyttömyystapauksissa, alanvaihdoissa, jne. Kalliimpaa se on yhteiskunnalle pitää esim. terveyskeskuksia tyhjillään, yrittää haalia keikkalääkäreitä, antaa kuntalaisille palveluseteleitä yksityiselle, jne. kuin kouluttaa hieman ylimääräisiä. Näin on lähes joka alalla yhteiskunnassa, ei lääkärikunnan pidä saada mitään erioikeuksia.

[/quote]

Ne työttömät lääkärit lähtisi pois maasta jos yksityiseltä ei saisi töitä. On täysin järjetöntä kouluttaa työttömäksi ihmisiä. Varsinkin kun lääkärin osaaminen tippuu kuin lehmän häntä jos se ei ole töissä alallaan. Lääketiede on yksi nopeiten kehittyvistä aloista. Jos siitä on pari vuotta pois niin on täysin kyvytön olla enää lääkäri. 

Vierailija
97/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 08:18"]

Heh. Miten niin hoitotieteilijä ei voi rekrytoida lääkäreitä?? . Olen töissä isolla lääkäriasemalla ja meillä merkonomin koulutuksen omaava hoitaa lääkäreiden rekrytoinnin. Meidän aseman lääkärit eivät tuollaista nippelihommaa suostuisi edes tekemään..

[/quote]

Kerro mikä lääkäriasema niin tietää että missään olosuhteissa ei tule sinne hoidettavaksi? Merkonomilla ei ole mitään kykyä rekrytoida lääkäreitä. Rekrytoijan pitää kyetä arvioimaan hakijan ammattitaito paikkaa kohtaan ja muita hakijoita kohtaan. Merkonomi ei siihen kykene

Vierailija
98/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 07:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 05:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:47"]

Koska ne on LÄÄKETIETEEN tohtoreita. Ja sitä kyseistä hommaa ei täydellä painolla voi hoitaa (esim. hoitopäätökset) kuin lääkäri. Siksi ihmettelen, että ko henkilö on edes nimitetty tuohon virkaan...  

[/quote]

Toimialuejohtaja ei tee hoitopäätöksiä. Se on hallinnollinen virka. Toimialuejohtajan alapuolella on sektorijohtaja, joka on lääkäri ja ottaa kantaa hoitopäätöksiin!

Tämä koko irtisanoutumisfarssi on ihan naurettava.

Esimerkiksi koko HYKSin, eli Helsingin Yliopistollisen keskussairaalan, toimitusjohtajana on ollut ekonomi. Siis henkilö, jonka koulutukseen ei liity hoitoasiat millään tavalla. Silti yksikään lääkäri, hoitaja tai muu hoitotyötä tekevä ei irtisanoutunut pomon epäpätevän koulutuksen takia!

[/quote]

Onko sinulla tietoa miten surkeassa kunnossa HYKS on? Minulla kyllä on. Ei niitä sairaaloita ainakaan potilaiden etuja katsoen ylläpidetä.

HYKSinkin toiminta on niin päin persettä kuin olla ja voi. Hemmetin moinen byrokratia eikä mikään siellä toimi.

Sairaalan pitäisi toimia vain ja ainoastaan lääketieteellisten tarpeiden mukaan eli potilaiden mukaan.

Mutta taas toisaalta Suomessa armeijan asioista päättää edes armeijaa käymätön siviili ja poliisin asioista samoin. Ei ihmekkään että asiat eivät suju.

[/quote]

Heh! Viimeiset 5 vuotta HUSin toimitusjohtajana on toiminut lääkäri!

Filosofian maisteri Kari Nenonen toimi HUSin toimitusjohtajana 2000-luvulla.

Joten puhuit nyt itsesi pahasti pussiin. LOL.

[/quote]

Juuri näin. Johtajan pitää osata johtaa, ei tehdä operatiivisia tehtäviä.

Miksi tämä edellinen kirjoittaja ei hauku HUS:n lääkärijohtajaa, jos hänen mielestään HUS on kaaoksessa?

Haukkui kyllä oletettua ei-lääkärijohtajaa, mutta kun johtaja paljastuikin lääkäriksi, niin on ihan hiljaa... ;D

[/quote]

Surkea sekin on. Suurin ongelma siinä laitoksessa on aivan liian suuri työntekijä määrä. Kaiken maailman paperin pyörittäjiä siellä on millä ei tee mitään. Koko laitos pitäisi putsata. Hus:sia pitäisi pyörittää potilaiden ehdoilla lääketieteellisten asioiden pohjalta ei minkään byrokraattien pillien mukaan.

Vierailija
99/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 07:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 02:43"]

Mutta kun ne ei edes läpäise valintakokeita.

[/quote]

Lähde?

[/quote]

Jos ne läpäisisi ne niin ne olisi lääkäreitä. 

Vierailija
100/369 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:11"]

Ne työttömät lääkärit lähtisi pois maasta jos yksityiseltä ei saisi töitä. On täysin järjetöntä kouluttaa työttömäksi ihmisiä. Varsinkin kun lääkärin osaaminen tippuu kuin lehmän häntä jos se ei ole töissä alallaan. Lääketiede on yksi nopeiten kehittyvistä aloista. Jos siitä on pari vuotta pois niin on täysin kyvytön olla enää lääkäri. 

[/quote]

Niin muutkin tekevät, mutta ei suinkaan kaikki. Koulutusmäärissä on toki huomioitava myös se, että osa lähtee ulkomaille. Työttömäksi kouluttaminen ei ole järjetöntä, sillä työvoimareserviä on oltava. Ei tietenkään puhuta mistään tuhansista työttömistä lääkäreistä. Lähes jokainen ala on nykyään sellainen, joka kehittyy nopeasti, ei lääketiede eroa muista siinä millään lailla.