Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin paikka ja tilanne fobiasi suhteen?

Vierailija
13.03.2014 |

Mulla on paha korkeanpaikankammo ja pahinta olisi, jos joutuisin kulkemaan korkean kerrostalon portaita ja ne portaat olisivat kaiteettomat ja sellaiset avonaiset, että porraskäytävän keskiosasta näkee ylös ja alas.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että putoaisin veneestä keskellä aavaa ja syvää merta. Pelkään syvää vettä.

Vierailija
2/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeat ja ahtaat paikat. Lisäksi mun perhosfobiaa ei mitenkään helpota paikat jossa niitä on paljon. Mä saisin kohtauksen jo pelkästään siitä, että jossain häissä hääpari vapauttais perhosia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ahtaanpaikankammo, oikeestaan kaikki ahtaat paikat ahdistaa. Paha vois olla jos esim. jäisin jumiin jonkun painavan esineen alle.

Vierailija
4/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeat paikat ja lentokone!

Vierailija
5/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensynttärit talo täynnä ilmapalloja.. Tai tapahtumat joissa jaetaan ilmapalloja.. Pelkään ilmapalloja.

Vierailija
6/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta olisi jos joku tunkisi minut todella ahtaaseen putkeen tai käärisi mattoon ja työntäisi veteen. Melkein iskee paniikkikohtaus pelkästä ajatuksesta.

Vierailija
7/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Perhosfobia? Mielenkiintoista, kerro lisää. Ajatteletko sä mitä silloin, kun näet perhosia? ap

Vierailija
8/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeet. Pahinta olisi ja on jos käärme on ns vapaana huonetilassa (vaikka jonkun henkilön käsittelyssä). Jos lasin takana, niin ei niin paha.

Mies kerran päästi vaskitsan vapaaksi asunnossamme ja minä istuin kaksi tuntia pöydällä ja tärisin vaikka mies oli vienyt otuksen pois (en uskonut). Näin painajaisia vielä monena yönä sen jälkeen. Mies ei tuolloin vielä tiennyt käärmefobiastani. Joo vaskitsa ei ole käärme, mutta siltä se näytti. Yöks. Vieläkin puistattaa.

En myöskään mielelläni kävele metsässä ilman kumppareita.

Vierailija
9/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujuhlat tai kaikenlaiset vapaamuotoiset kahvittelut ihmisten kanssa, joita en itse ole elämääni valinnut tai koe oikeasti läheiseksi, mutta joille on pakko osata olla sosiaalinen.

Vauva syntyy kesällä. Jännitän jo nyt, että isän suku varmaan tahtoo käydä katsomassa sitä. Emme ole isän kanssa yhdessä joten kyseessä on mulle käytännössä ventovieraat ihmiset. Se tilanne, että pitäis kahvipöydässä istua ja keksiä jotain puhuttavaa.

Sitten töissä kuitenkin esiinnyn viikoittain ilman mitään ongelmaa ja työskentelen ihmisten kanssa. Mut siellä vuorovaikutus tapahtuukin täysin asialistalla.

Vierailija
10/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on fobia vastuunottamista kohtaan kun kyse on muista ihmisistä. Tää tekee työnteosta sellaista helvettiä että en pysty siihen enää. Taustalla se kun lapsena kuvittelin olevani vastuussa omista erittäin huonosti voivista vanhemmistani. Vastuun ottaminen laukaisee ihan järjettömän kauhun aina.

Vierailija
11/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. Mä meinasin kerran astua käärmeen päälle ja kyllä siinä tilanteessa sai siivet selkään. :) ap

Vierailija
12/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. En tiedä oisko siitä apua, mutta entä jos koettaisit ajatella isäsi tapaamista myönteisenä asiana, hänestä on tullut ukki lapsellesi. :) ap

Vierailija
13/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään leikkausten tai muiden operaatioiden kipua. Sitä ei ole aikaisemmin ollut, esimerkiksi peräpukamaleikkauksia edelsi erilaisia kivuliaita tutkimuksia, eikä ollut mitään ongelmaa. Nyt syöpätutkimusten alettua biopsiassa oli valtavat kivut ja sen jälkeen jokainen verikoekin on ollut aika pelottava. Ennen viimeistä operaatiota, joka oli aivan vasta, odottelin useamman tunnin osastolla ja piti olla syömättä. Pelko vain kasvoi, kun operaatiota edelsi merkkaus, jossa olin hereillä ja joka puudutuksesta huolimatta sattui. Melkein lähdin sen pelon takia tuntia ennen syömään, jotta operaatiota ei olisi voinut toteuttaa. Siinä kahvilan kassajonossa sitten tulin järkiini. Operaatio sujui hyvin, mutta sitten minulla olikin niitä kipuja operaation jälkeen, eikä taaskaan kipulääkitys meinannut auttaa. Jos vielä joudun operaatioon, minut varmaan pitää sitoa siihen sairaalavuoteeseen.

Vierailija
14/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokone. Tai puheen pitäminen isolle yleisölle.

Vierailija
15/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään isoja asioita enkä voi siksi liikkua esim. Satamissa. Myös museot ja vaikka jotku nykytaidenäyttelyt pelottaa koska siellä saattaa yhtäkkiä tulla jostain huoneesta joku hallin kokoinen esine :D kävin kiasmassa loppuvuodesta ja piti juosta vessaan itkemään ja tärisemään kun siellä oli yhtäkkiä vaan sellanen jumalattoman iso taideteos...

Vierailija
16/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrsijät. En pysty edes ajattelemaan hiiriä tai rottia, kun tulee ahdistus ja puistatus.

Vierailija
17/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on verikammo. Pahinta olisi joutua teurastamoon töihin.

Vierailija
18/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. Mun mielestä tuosta kivusta ja pelosta sun olisi hyvä kertoa hoitajalle. Hän voi auttaa asiassa. ap

Vierailija
19/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putoava hissi, jonka sisällä olen 50 käärmeen kanssa.

Vierailija
20/71 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14, mitä lämpimimmät ja myötätuntoisimmat ajatukset suuntaasi. I feel you.

Oma fobiani ja paha sellainen on hämähäkit. Kesä on aina kaikkinensa tosi kurjaa aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän