Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko yrittäneet etsiä malesian konetta tomnod.comin avulla?

Vierailija
13.03.2014 |

Aika vaikeaa on :) Joskus sain sellaisen ihanan aurinkoisen sään, niin noi aallot oli aina valkoisia pisteitä täynnä ja sitten välillä tuli sellainen oikein tummalla pohjalla otettu sateliittikuvia.. Pilvet ovat kyllä niin haitaksi..

Olen bongaillut basic-laivoja, sota-aluksen (?, oli harmaa ja iso), yhden öljylautan eli paikan, jossa pumpataan öljyä..

Mieleenpainuvinta oli, kun löysin valaan :) 

Työ tosiaan tuntuu aika turhalta, mutta jos ei ole mtn tekemistä niin ainahan voi yrittää bongailla lentokoneen jämiä merestä kuvien avulla..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se on nössöille. Mä sentään sukeltelen, on kuule pikkasen tärkeempää hommaa.

Vierailija
2/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monena päivänä etsinyt lentsikkaa, en ollut löytänyt yhtikäs mitään. Mutta tänä aamuna sitten ensimmäisestä avatusta kartasta paljastui lentokone, tuli aikas omituinen olo ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin eilen illalla lentokoneen. se oli kylläkin ilmeisesti ilmassa. Oli jännä hetki :)

Vierailija
4/19 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up pop up

Vierailija
6/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt jo muutama päivänä. Kyllä tämä ristisanatehtävät voittaa. 

Vierailija
7/19 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis mukava tietää mispäin on kun yrittää ettii niit koneen kappaleita,yhtään ei tiedä onko Ahvenanmerellä,vai Australian vesillä,joku uus karttasysteemi pitäis olla

Vierailija
9/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä etsin kanssa tänään. Löysin lentokoneen, oli varmaan ilmassa kuitenkin. Tägäsin sen toki. Olen vain kännykällä käynyt selailemaasa, näkyykö jossain isompaa karttaa jossa näkyisi etsimäsi alue kartalla?

Vierailija
10/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu tosta mitään!?

Vierailija
11/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin kans sellaisen öljynporauslautan näköisen. Mut en ymmärrä kun osassa kuvissa meri on ihan vaaleansininen, kuin taivas, ja osassa tumma, niin ainahan meren pitäisi näyttää tummalta, vai? Ja mistä tosiaan näkisi missä päin on itse?

Vierailija
12/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:15"]

Mä löysin kans sellaisen öljynporauslautan näköisen. Mut en ymmärrä kun osassa kuvissa meri on ihan vaaleansininen, kuin taivas, ja osassa tumma, niin ainahan meren pitäisi näyttää tummalta, vai? Ja mistä tosiaan näkisi missä päin on itse?

[/quote]

Millä perusteella meren pitäisi aina näyttää tummalta? Osa kuvista on otettu päivällä, osa yöllä.

Vierailija
13/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:18"]

[/quote]

Millä perusteella meren pitäisi aina näyttää tummalta? Osa kuvista on otettu päivällä, osa yöllä.

[/quote]No jos katsot vaikka ihan perus-satelliittikuvia maapallolta, niin ei se meri vaaleansininen ole. Meri on niin syvä että näyttää lähes mustalta. 

Vierailija
14/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:20"]

[/quote]

[/quote]No jos katsot vaikka ihan perus-satelliittikuvia maapallolta, niin ei se meri vaaleansininen ole. Meri on niin syvä että näyttää lähes mustalta. 

[/quote]

Kyllä se osittain on, ainakin jos aurinko paistaa. 

http://eoimages.gsfc.nasa.gov/images/imagerecords/16000/16739/BlackSea_AMO_2006171_lrg.jpg

Vierailija
15/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:25"]

[/quote]

[/quote]

http://eoimages.gsfc.nasa.gov/images/imagerecords/16000/16739/BlackSea_AMO_2006171_lrg.jpg

[/quote]Tuo kuva on Mustastamerestä, jonka suurin syvyys on 2210 m, kun taas Intian valtameren suurin syvyys on 7125 m. Mieti nyt itsekin, ei noin syvä meri voi olla vaaleansininen. Liekö sitten vaalentaneet kuvia tai jotain, mutta sellaista tummaa kuvaa pitäisi olla kaikkialla niin olisi uskottavampi.

Vierailija
16/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Tuo kuva on Mustastamerestä, jonka suurin syvyys on 2210 m, kun taas Intian valtameren suurin syvyys on 7125 m. Mieti nyt itsekin, ei noin syvä meri voi olla vaaleansininen. Liekö sitten vaalentaneet kuvia tai jotain, mutta sellaista tummaa kuvaa pitäisi olla kaikkialla niin olisi uskottavampi.

[/quote]

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Indian_Ocean_satellite_image_location_map.jpg

Kyllä se tuollakin on paikoittain vaaleamman sininen. 

Tuolla palvelussa on kuvia rannikoista, saarien vierestä jne joissa ei tietenkään ole niin syvääkään. Siitä johtuupi. En usko että heillä on aikaa vaalennella kuvia. 

Vierailija
17/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_color Sä voit vaikka tuolta opiskella lisää meriveden väristä, en jaksa nyt jäädä jankkaamaan lisää kun et ymmärrä asiaa ollenkaan. Tuota lisäämääsi Intian valtameren kuvaa on käsitelty reippaasti.

Vierailija
18/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:36"]

http://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_color Sä voit vaikka tuolta opiskella lisää meriveden väristä, en jaksa nyt jäädä jankkaamaan lisää kun et ymmärrä asiaa ollenkaan. Tuota lisäämääsi Intian valtameren kuvaa on käsitelty reippaasti.

[/quote]

Mä en käsitä mitä sä vänkäät. :D Siis tuossa etsitään kualalumpurinkin vierestä.

Kyllähän kaikki huomaa mitkä on otettu keskellä merta ja mitkä lähempänä rantaa.

Katsopa Kuala Lumpur googlemapista ja earth-näkymä päälle. Siellä rannikolla on aika vaaleaa kyllä.

Ja miten niin uskottavampi? Onpa nyt suuri synti jos vaikka ovaktin vaalentaneet kuvaa näkyvyyssyistä. Gauheen epäuskottavaa, onhan se helpompi etsiäkin.

Vierailija
19/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"the lighter aqua colors are shallow water where the sunlight is reflecting off of the sand and reefs near the surface."

Omasta linkistäsi.Niinhän minä olen yrittänyt sanoa, kun tuossa etsitään _rannikoilta_, läheltä rantaa, eli hiekkaa. Argh.

Kuitenkin, täysin epäolennaista keskustella siitä aiheesta. Keep on searching. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan