Mitä mieltä olette "vauvan" maissinaksuista?
Siis näistä juustonaksuja ulkoisesti muistuttavista naposteltavista?
En ole lukenut tuoteselostetta, mutta ovatko ne terveellistä naposteltavaa lapselle. Joku mulle sanoo että ei ainakaan sitä parasta.
Itselleni tulee ikävästi mieleen mielikuva sipseistä. Niin että lapselle opetetaan, että on ihan ok syödä sipsejä välipalaksi.
Mitä mieltä te muut olette asiasta, annatteko lapsenne syödä maissinaksuja, vai onko se ehdoton nou nou?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 17:58"]
Ymmärrän että joissain tilanteissa niitä voi käyttää, esim. kaupungilla tms. jos lapsi huutaa ja pitää keinolla millä hyvänsä saada hänet hiljentymään.
Mutta noin muuten en oikein ymmärrä. Minkä takia pitää opettaa napostelemaan tuollaisia, erityisesti kun niissä ei ole mitään ravintoaineita tai mitään mistä olisi mitään hyötyä?
[/quote]
Opettaa lapsi napostelemaan? Mä annoin niitä aterialla muun ruuan kanssa.
Osallanon nyt vissiin vaikeuksia irrottaa välipalat napostelusta? Se, että naksut muistuttavat sipsejä, ei tarkoita että niitä pitäisi samalla tavoin napsia. Maissinaksuista voi myös tehdä maissivelliä ja sakeuttaa gluteenittomasti.
No enpä tiedä onko kaupan leivässä nyt niin paljon suolaa että liki 1-vuotiaan elämää haittaisi.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:05"]
No enpä tiedä onko kaupan leivässä nyt niin paljon suolaa että liki 1-vuotiaan elämää haittaisi.
[/quote]
On siinä yhtä paljon kuin sipseissä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 17:59"]
Ymmärrän että joissain tilanteissa niitä voi käyttää, esim. kaupungilla tms. jos lapsi huutaa ja pitää keinolla millä hyvänsä saada hänet hiljentymään.
Mutta noin muuten en oikein ymmärrä. Minkä takia pitää opettaa napostelemaan tuollaisia, erityisesti kun niissä ei ole mitään ravintoaineita tai mitään mistä olisi mitään hyötyä?
[/quote]
[/quote]
Mutta miksi? Kun niissä maissinaksuissa ei ole _mitään_ hyviä ravintoaineita, ei yhtään mitään, niin miksi niitä pitää antaa muun ruuan kanssa? Eikö se muu ruoka riitä?
Meillä annettiin vauvalle soseen jälkeen jälkiruoaksi, kun me muut kahvitteltiin kahvilassa/syötiin ravintolassa. Vauva oli tyytyväinen ja itse sai kahvitella/syödä rauhassa. Naksut eivät maistu millekään, joten jäävät kyllä luonnostaan pois, kun lapsi kasvaa. Aion antaa seuraavallekin lapselle, en näe niissä mitään pahaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 17:59"]
[/quote]
[/quote]
Mutta miksi? Kun niissä maissinaksuissa ei ole _mitään_ hyviä ravintoaineita, ei yhtään mitään, niin miksi niitä pitää antaa muun ruuan kanssa? Eikö se muu ruoka riitä?
[/quote]
SOrmiruokailijalle ne ovat helppoa ruokaa. Kyllähän kai muutkin kuin me syövät pastaa ja riisiä ja muuta tärkkelystä, samoin voi kysyä, miksi niitä pitää syödä.
Puhtaan tärkkelyksen syöminen ei ole mikään pakko. Itse jätin tärkkelykset vähälle ja voin paremmin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:05"]
[/quote]
[/quote]
Ja kun lapsi tulee toiselle vuodelleniin kummasti aletaan tarjoilla suolaisia ruokia. Itsekin voi leipoa sämpylää sormiruuaksi sen sijaan että tarjoaa ulkomaisia maissinaksuja.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:05"]
[/quote]
[/quote]
Ja kun lapsi tulee toiselle vuodelleniin kummasti aletaan tarjoilla suolaisia ruokia. Itsekin voi leipoa sämpylää sormiruuaksi sen sijaan että tarjoaa ulkomaisia maissinaksuja.
Eihän ne miltään maistu, lähinnä styroksilta, mutta mäkin syön niitä joskus niin että kastan sulatejuustoon.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onneksi kaupasta saa myös Suomalaisia luomu-naksuja :)
Kun lapsi opetteli syömään, tykkäsi välillä mutustaa maissinaksuja (annettiin luomuversiota). Pysyi paremmin kädessä, ku kurkkusiivu, hunajameloni tms. liukas (joilla sormiruokailu aloitettiin reissussa), miinuksena tuo sotkevuus/tahmaisuus. Usein sai aterian yhteydessä, vain harvoin välipalana tai sitten se ei ollut välipalan pääraaka-aine. Hätätilanteessa kauppareissutkin sujui välillä helpommin, kun sai jotain mutusteltavaa. Nyt osaa kyllä olla kauppareissun ajan syömättä, ettei siitäkään tullut tapaa, vaikka monet kauppareissut tehty banaania syödenkin tai pillimehua juoden.
Ihan turhia. Mauttomia ja ravintoaineettomia. Ei niissä ole mitään järkeä. Itselleni olen joskus kokeeksi ostanut ja vauvalle en ainakaan antaisi.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onneksi kaupasta saa myös Suomalaisia luomu-naksuja :)
[/quote]
minä en itseasiassa edes ole nähnyt ulkomaalaisia maissinaksuja. Vain niitä Laatupaakarin ja Junior-naksuja.
minusta ne on ok vauvoille kun itse syömistä aletaan harjoitella, siis ihan teknisessä mielessä, käden ja suun yhteistyöharjoitus :)