Mitä mieltä olette "vauvan" maissinaksuista?
Siis näistä juustonaksuja ulkoisesti muistuttavista naposteltavista?
En ole lukenut tuoteselostetta, mutta ovatko ne terveellistä naposteltavaa lapselle. Joku mulle sanoo että ei ainakaan sitä parasta.
Itselleni tulee ikävästi mieleen mielikuva sipseistä. Niin että lapselle opetetaan, että on ihan ok syödä sipsejä välipalaksi.
Mitä mieltä te muut olette asiasta, annatteko lapsenne syödä maissinaksuja, vai onko se ehdoton nou nou?
Kommentit (36)
Opettavat silti napostelukulttuuria. En ole antanut omilleni.
Ai, mä en tiennytkään et välipalakin kuuluu turhaan naposteluun, hupsista. Kyllä sä olet tosi fiksu ja pätevä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:40"]
Opettavat silti napostelukulttuuria. En ole antanut omilleni.
[/quote]
Ehkä sä vaan et tajunnut, että niitä voi antaa ihan ruuan ja välipalojen yhteydessä.
Olen kyllä tajunnut ja siihen sopivat ihan ok toki, mutta usein näkee niitä annettavan noiden välissä. Mieluummin muutenkin annan lapsilleni välipalaksi oikeasti ravitsevia välipaloja.
biohajoavat pakkauspapanat (eng. packing peanuts) on täysin samaa tavaraa.
Maissinaksut on niin parhaita ku niihin ei voi tukehtua!!tai ei ainakaan helposti! Ainoo mikä niissä on huono,niin kädet ja kaikki ihan tahmeena niiden syömisen jälkeen....ainaki sellasella alle 1v vauvalla...
Lasten naposteltavat luomuruisnaksut
Haluaisin tietää miltä muiden korviin kuullostaa 100% ruisnaksut eli maissinaksutyyppiset luomunaksut luomupuolukkajauheella maustettuna?
Ravintoarvot : kuitua 20%
Proteiinia 11%
Suolaa ei ollenkaan
100g: ssa energiaa 322kcal ja rasvaa 2.8% ja hiilareita 53.9%. Sokeria 1.6g
Mitä mieltä olisko tälläselle kysyntää lasten "naksuina" ? Kaupasta tällaista ei vielä saa... syöttäisittekö omille lapsille?
Ei ole syöty, mutta kyllähän ne välipalalla voivat olla ihan ok muun syötävän ohella. Usein niitä vaan näkee tyrkättävän kaupassa tai ulkona lapsen kouraan, jos se kitisee kuumuuttaan/väsymystään/nälkäänsä tai mitä lie. "Hätätilanteessa" ok, mutta joskus tulee mieleen, että joillain näitä hätätilanteita riittää. En ole mikään ruokanatsi, rakastan hyvää ruokaa ja välillä roskaruokaa, mutta napostelun en haluaisi Suomeen rantautuvan.
Ihmettelen mihin tarvitaan. Kun lapsi alka syödä sormiruokaa voi palastella hyvin pieniä pehmeitä leivänpaloja tms.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:30"]Ihmettelen mihin tarvitaan. Kun lapsi alka syödä sormiruokaa voi palastella hyvin pieniä pehmeitä leivänpaloja tms.
[/quote]
ja omalke lapselle annoin leivänpaloja 13v sitten koska ajattelin että kehittää koordinaatiota kun poimii niitä sormin. :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:30"]
Ihmettelen mihin tarvitaan. Kun lapsi alka syödä sormiruokaa voi palastella hyvin pieniä pehmeitä leivänpaloja tms.
[/quote]
Moni varmasti välttää leivän antamista sen takia, että siinä on suolaa. Ja moni tietysti pelkää, että se tarttuu kurkkuun.
Mutta kai sitä voisi aika monesta yksittäisestä ruoka-aineesta miettiä, että miksi sitä pitää antaa vauvalle.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:55"]Lasten naposteltavat luomuruisnaksut
Haluaisin tietää miltä muiden korviin kuullostaa 100% ruisnaksut eli maissinaksutyyppiset luomunaksut luomupuolukkajauheella maustettuna?
Ravintoarvot : kuitua 20%
Proteiinia 11%
Suolaa ei ollenkaan
100g: ssa energiaa 322kcal ja rasvaa 2.8% ja hiilareita 53.9%. Sokeria 1.6g
Mitä mieltä olisko tälläselle kysyntää lasten "naksuina" ? Kaupasta tällaista ei vielä saa... syöttäisittekö omille lapsille?
[/quote]
mistä toi ihme kuuLLostaa tulee usein ihmisten kirjoituksiin. Usein samassa yhteydessä muitakin kirjoitusvirheitä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:30"]Ihmettelen mihin tarvitaan. Kun lapsi alka syödä sormiruokaa voi palastella hyvin pieniä pehmeitä leivänpaloja tms.
[/quote]
ja omalke lapselle annoin leivänpaloja 13v sitten koska ajattelin että kehittää koordinaatiota kun poimii niitä sormin. :)
[/quote]
Ootko sattunut katsomaan paljonko kaupan leivässä on suolaa? Meillä on tarjottu maissinaksuja välipalalla muun lisänä ja esim. pitkillä automatkoilla.
Meidän muksu ei suostunut syömään niitä. Huvikseni ostin ja jäi kyllä syömättä meiltä aikuisiltakin. Jos ateriarytmit on kohdillaan, niin ei noille mitään tarvetta ole. Isommat voi mässyttää sipsinsä silloin kun pienin nukkuu.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:47"]
Meidän muksu ei suostunut syömään niitä. Huvikseni ostin ja jäi kyllä syömättä meiltä aikuisiltakin. Jos ateriarytmit on kohdillaan, niin ei noille mitään tarvetta ole. Isommat voi mässyttää sipsinsä silloin kun pienin nukkuu.
[/quote]
Ajatteletko siis, että niitä ei voi antaa aterioiden yhteydessä, vaan ne pitää antaa vauvalle ikään kuin sipsin korvikkeena?
biohajoavat pakkauspapanat (eng. packing peanuts) on täysin samaa tavaraa.
Heh heh, mulle tuli jenkeistä paketti missä oli täytteenä/pehmikkeenä jotain, pojan kanssa tutkin tavaroita ja pistin paketin sivuun että vien sen autotalliin, illalla jossain vaiheessa poika tuli nyrkit ja suu täynnä noita paketin täytteitä.
Meinasi paniikki iskeä, kaivoin suun tyhjäksi ja käsistä papanat pois sitten tutkin niitä tarkemmin, näyttivät maissi naksuille, haisivat maissi naksuille ja MAISTUIVAT maissi naksuille kun itse maistoin.
Jenkeissä käytetään lähetysten täytteenä samaa tavaraa kuin täällä syötetään lapsille naksuina???
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:57"]
Jenkeissä käytetään lähetysten täytteenä samaa tavaraa kuin täällä syötetään lapsille naksuina???
[/quote]
USA:ssa tehdään maissista kaikki mahdollinen, koska maissia viljellään siellä todella paljon ja siihen saa lisäksi paljon viljelytukea. USA:ssa ylivoimaisesti suurimmassa osassa prosessoiduista elintarvikkeista on maissia.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:47"]
[/quote]
Ajatteletko siis, että niitä ei voi antaa aterioiden yhteydessä, vaan ne pitää antaa vauvalle ikään kuin sipsin korvikkeena?
[/quote]
En mä aikuisena haluaisi syödä niitä osana ateriaa, enkä oikein keksi mihin ateriaan ne sopisi...miksi siis taaperollekaan? Jotenkin on kyllä niin tekemällä tehty tuote, mutta onhan niitä typerämpiäkin.
Karppauksen löysin meidän vuosikkaan innoittamana....ei syönyt noita naksuja, ei kelvannut leipä, ei peruna. Kaurapuurolusikallisesta huusi pää punaisena tunnin. Ja minä huolestuneena äitinä nettailin ja etsin tietoa mistä kaikesta tarpeellisesta se lapsi nyt jääkään paitsi.... Ei sitten yhtään mistään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:47"]
[/quote]
[/quote]
En mä aikuisena haluaisi syödä niitä osana ateriaa, enkä oikein keksi mihin ateriaan ne sopisi...miksi siis taaperollekaan? Jotenkin on kyllä niin tekemällä tehty tuote, mutta onhan niitä typerämpiäkin.
Karppauksen löysin meidän vuosikkaan innoittamana....ei syönyt noita naksuja, ei kelvannut leipä, ei peruna. Kaurapuurolusikallisesta huusi pää punaisena tunnin. Ja minä huolestuneena äitinä nettailin ja etsin tietoa mistä kaikesta tarpeellisesta se lapsi nyt jääkään paitsi.... Ei sitten yhtään mistään.
[/quote]
No, mun vauva söi aika erilaisia aterioita (siis siihen aikaan, kun maissinaksut maistuivat, eli alle vuoden ikäisenä) kuin minä itse, joten en sinänsä menisi vertaamaan.
Kyllä minun molemmat muksut ovat syöneet maissinaksuja välipalana. Ei niitä voi sipseihin verrata, suolaa ja lisäaineita ei ole.