Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityt! Miksi tuomitsette?

Vierailija
13.03.2014 |

Eikö Raamatussa sanota "Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi"? Mikset elä sen mukaan. Tuomitseminen kuuluu Jumalalle, ei sinulle. Anna kaikkien kukkien kukkia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki papit ole tuomitsevia.

Yksi esimerkki, pappi ei tuominnut poikaansa joka on homo.

Katso, hän on poikani

http://freepathways.wordpress.com/2014/05/19/katso-han-on-poikani/

Vierailija
2/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitseminen on eri asia kuin synnin hyväksyminen. Ei saa tuomita, olet oikeassa, mutta sillä tarkoitetaan sellaista tuomisemista, että sanoisin jollekin että "sinä menet helvettiin tai sinä taivaaseen". Jumala tuomitsee meidät kaikki, joko taivaaseen tai helvettiin, se on Hänen asiansa ja Hän on oikeudenmukainen.

Synnistä silti saa ja pitää varoittaa. Toki pitää muistaa, että kukaan meistä ei ole synnitön, eikä synnittömäksi täällä maan päällä tulekaan, mutta Jeesuksen avulla pystyy parannusta tekemään, saa voiman vastustaa kiusauksia, ja saa armoa.

Näin minä tämän käsitän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuomitseminen on vain ihmisluontoon kuuluva piirre, eikä se rajoitu pelkästään kristittyihin, ateisteihin, vanhoihin, nuoriin, miehiin tai naisiin.

Vierailija
4/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuomitsemis-korttia käytetään ihan väärin. Kristytyllähän ei sais olla omia mielipiteitä ollenkaan, tai heti nostetaan tuo tuomitsemis-asia esiin. Miten sinä määrittelet tuomitsemisen? Kyllä Raamatussa sanotaan paljon muutakin. Siellö esim kehotetaan nuhtelemaan toisia ym.

Missään nimessä en usko Jumalan tahdon olevan se, että me kristityt luopuisimme Jumalan sanan mukaisesta toiminnasta. Tuomitsemisen ymmärrän sillä tavalla että pyrin ymmärtämään ja kunnioitamaan ihmisiä sellaisina kuin he ovat, mutta ei sitä että luopuisin omista arvoistani ja periaatteistani.

Vierailija
5/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olet kristitty. Miksi sinä sanot, että tuomitsen, ja mitä oletat minun tuomitsevan? Eikö väitteesi ole jo tuomitsemista?

Vierailija
6/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne sitä tappamiskieltoakaan ole vuosituhansien kuluessa kovin tarkasti noudattaneet. Pientä se on tuomitseminen, kun uskonsodissa ja muissa kristittyjen käymissä sodissa on tapettu ihmisiä miljoona toisensa perään.

Vierailija
7/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:00"]

Eivät ne sitä tappamiskieltoakaan ole vuosituhansien kuluessa kovin tarkasti noudattaneet. Pientä se on tuomitseminen, kun uskonsodissa ja muissa kristittyjen käymissä sodissa on tapettu ihmisiä miljoona toisensa perään.

[/quote]

Ei se joka väittää itseään uskovaksi kristityksi tai pitää itse itseään sellaisena, tai joka sanoo Herra, Herra, peri taivasten valtakuntaa, vaan se joka tekee Jumalan tahdon. Näin sanoo Raamattu. Hiljaiset ja nöyrät saavat Jumalan valtakunnan periä.

Vierailija
8/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä kommentteja kanssakulkijoilta. Moni ei ole lukenut raamattua yhtäkään riviä ja silti väittävät siellälukevan yhtä ja toista. Lukisivat edes uuden testamentin, niin tietäisivät mistä puhuvat! Monellakaan ei ole mitään käsitystä siitä mitä Jeesus todella opetti, ei edes kaikilla kristityillä, mutta saati heillä, jotka kyselevät aloittajan kaltaisia kysymyksiä.

Kristityn elämänkatsomus pohjaa Jeesuksen Kristuksen opetuksiin. Näin pyrin tekemään itsekin. Olisi suuresti minun omatuntoni vastaista hyväksyä tiettyjä asioita, koska minä uskon täydestä sydämestäni Jumalaan ja haluan tehdä hänen tahtonsa mukaan. Sanomalla jollekin, joka tekee syntiä, että hyväksyn sen mitä teet, johdatan hänet ja itseni harhaan. Sitä en halua. Sen sijaan voin sanoa: Hyväksyn sinut, mutten tunnusta oikeaksi sitä mitä teet.

Vierailija
9/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni on mukana new age -jutuissa, käy joogaamassa Intiassa jne. Eipä ole tullut mieleenkään häntä tuomita, mutta kristittynä koen sen maailman erittäin vieraana enkä ottaisi siihen itse osaa. On siinä selvästi paljon hyvääkin ja astangajooga on hyväksi keholle, mutta henkinen puoli taas on kristinuskon vastaista.

Olemme näistä asioista jonkun verran jutelleetkin ja olen tuonut ilmi että koska uskon Jeesukseen niin nämä asiat ovat minun uskoni vastaisia. Kyse ei ole siis pelkästä fyysisestä joogasta vaan gurujen kanssa meditoinnista, henkiparantamisesta, äiti Ammasta jne...

En kyllä itsekään koe olevani mikään täydellinen kristitty, itsessänikin on paljon syntiä, laiskuutta jne. Jokainen tyylillään, uskon että hän on saanut paljon apua omasta hengellisyydestään, mutta hieman pelottaa mitä hänen sielulleen tapahtuu. koitan olla tuomitsematta, ymmärrän ystäväni valintoja ja toivon ettei hänkään loukkaantunut mielipiteistäni.

Tjaa, kai mä sitten olen tuomitseva, vaikka koenkin olevani melko vapaamielinen kristitty..? On ilmeisesti mahdotonta olla täysin tuomitsematta, sillä kristinuskon yksi fakta on, että koska taivaaseen pääsee vain uskomalla Jeesukseen, niin väistämättä kaikki jotka eivät usko, joutuvat helvettiin. Enpä juuri ajattele helvettiä, mutta jos alan ajattelemaan niin huoli läheisistä on suuri!

Vierailija
10/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joogaminen tuottaa sinulle ongelman jos jeesus hengaili porttojen ja rikollisten kanssa :D

Vierailija
11/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:25"]

Eikö Raamatussa sanota "Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi"? Mikset elä sen mukaan. Tuomitseminen kuuluu Jumalalle, ei sinulle. Anna kaikkien kukkien kukkia.

[/quote]

Emme elä Raamatun opetusten mukaan, koska olemme syntisiä ihmisiä. Sen vuoksi mm. tuomitsemme ihmisiä, vaikka meidän pitäisi tuomita vain synti. Koska olemme syntisiä, tarvitsemme Jeesuksen armoa. Kukaan ei omilla teoillaan ole Jumalalle kelpaava.

Vierailija
12/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:34"]

Paljon hyviä kommentteja kanssakulkijoilta. Moni ei ole lukenut raamattua yhtäkään riviä ja silti väittävät siellälukevan yhtä ja toista. Lukisivat edes uuden testamentin, niin tietäisivät mistä puhuvat! Monellakaan ei ole mitään käsitystä siitä mitä Jeesus todella opetti, ei edes kaikilla kristityillä, mutta saati heillä, jotka kyselevät aloittajan kaltaisia kysymyksiä.

Kristityn elämänkatsomus pohjaa Jeesuksen Kristuksen opetuksiin. Näin pyrin tekemään itsekin. Olisi suuresti minun omatuntoni vastaista hyväksyä tiettyjä asioita, koska minä uskon täydestä sydämestäni Jumalaan ja haluan tehdä hänen tahtonsa mukaan. Sanomalla jollekin, joka tekee syntiä, että hyväksyn sen mitä teet, johdatan hänet ja itseni harhaan. Sitä en halua. Sen sijaan voin sanoa: Hyväksyn sinut, mutten tunnusta oikeaksi sitä mitä teet.

[/quote]

Jaa että jossain moneen kertaan muutetussa satukirjassa muka lukee mitä joku -mahdollisesti 2000v sitten elänyt- tyyppi on sanonut...

Eikä YHTÄÄN ole tulkintaa tms mukana.

Joopa joo.

Vierailija
13/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12. Hommaa jostain sivistys: Jeesus on elänyt 2000 vuotta sitten. Ihan sama uskooko raamattuun tai ei, niin Jeesus on ollut historiallinen ihminen. Kyllä Raamattu on kirja jota on kirjoittaneet ihmiset omalla ajallaan, se on sitten eri asiaa uskoako kirjaan jota vain miehet ovat kirjoittaneet ja kenties miten paljon värittäneet tarinaa ja miten tarinat muokkautuu ihmisien puheessa.

Usko on uskoa.

Vierailija
14/14 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:25"]

[/quote]

Ei se ole tuomitsemista jos tietää miten kuuluisi olla, minkä uskonto kieltää suoraan! Ei se ole minun hommaa tuomita, jokainen meistä tekee päivittäin asioita jotka on oikeita tai vääriä- Jos ajat tutkaan kaahaamalla ylinopeutta, niin ei siinäkään mitata kuin sinun sen hetkistä tekoa joka on väärin.

Mutta Uskonto on siitä hyvä asia että vääriä asioitaan voi miettiä ja niitä voi katua. Ei ihmisen tarvitse välttämättä edes olla erityisesti uskossa että voisi olla toisille mukava ja antaa ihmisille uusia mahdollisuuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi