En jaksa nykyistä hoitajan työtä.
Nytkään en saa unta.Tuntuu, että pää halkeaa.Tänään menen terveydenhoitajan juttusille.
Kommentit (7)
Olen lähihoitaja.Suuntautunut sairaanhoitoon -ja huolenpitoon.
Auttaisiko lisäkoulutus tms. työtehtävien vaihtoon vai haluatko kokonaan pois alalta?
-Mies 28v-
Kannattaa vaihtaa työpaikkaa jos alkaa ihan hirveästi nyppiä. Varsinkin jos olet ollut monta vuotta samassa paikassa, useimmissa kunnissa hoitajille on kuitenkin vielä hyvin tarjolla. Vaikka tuntuu että paikoitellen työpaikat vähenevät säästösyistä. Sellainen hoitaja, joka jo inhoaa työtään kun ei ole yleensä kovin hyvä hoitaja :( Kostautuu asiakkaille, vaikkei tarkoittaisi.
Vai onko sulla eettisiä ongelmia vai mikä sulla on huolena?
Niihin en osaa sanoa kuin, että jätä työt työpaikalle, kun ei niille kotona miettimällä mitään voi, ja yhden ihmisen panos on aina rajallinen. Ei töitä tarvitse miettiä vapaa-ajalla, eikä saa, niin jaksaa pitempään. Itsellä on töissä usein kovin kiire, ja välillä vähän painaa riittämättömyyden tunne. Mutta kun saa työssä toteuttaa itseään (ei ole tiukat rajat esim. työtehtävissä), se auttaa jonkin verran. Joskus venytän päiviä alku- tai loppupäästä hiukan omaan laskuuni, mieluummin niin kuin että kaikki jää kesken tai tulee itselle liikaa stressiä aikataulujen kanssa.
Vai Mies28 aikoo terveysalalle?
Mikä siinä on kamalaa? Olen juuri opiskelemassa kyseiseen koulutusohjelmassa, paljon on ollut opittavaa :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 05:38"]
Mikä siinä on kamalaa? Olen juuri opiskelemassa kyseiseen koulutusohjelmassa, paljon on ollut opittavaa :)
[/quote]
Oletko muuten ap siis vielä opiskelija/työharjoittelussa? Koulutusohjelmallahan ei oikeasti ole mitään merkitystä, samalla ohjelmalla pääsee mihin tahansa töihin. Ei niitä kukaan enää jatkossa kysele, työkokemuksella on ehkä enemmän merkitystä.
Täällä kanssa yksi työhönsä väsynyt hoitaja ja nimenomaan siihen kliiniseen työhön. Päätin lähteä opiskelemaan terveystieteitä, sitä kautta pääsen paremmin kiini kehittämis- ja projektitehtäviin jotka minua kiinnostaisivat.
Minä en jaksa hoitajaksi opiskelua...tosin se taitaa johtua kymmenestä muusta syystä kuin itse opiskelusta. Mutta olen jo suunnittelemassa terveysalan työtä toisessa ominaisuudessa...aika pitkäaikainen tavoite kyseessä.
Millainen hoitaja olet?
-Mies 28v-