Fwb suhde ja toisen kanssa sänkyyn meneminen, kerrotko?
Mulla on fwb suhde joka on kestänyt puolivuotta. Vkl hairahduin kännissä toisen miehen kanssa sänkyyn. Voi olla, että tosta lähtee juttuja liikkeelle, koska pussailtiin julkisella paikalla. Miehet tuntevat toisensa, mutta toi fwb suhde on pysynyt salassa.
Itse olen sinkku, joten pettänyt en ole. Mutta mulla on kauhee morkkis tapahtuneesta. Mietin miltä fwb suhteen miehestä tuntuu, jos hän sää kuulla asiasta, miten hän reagoi? Pitäisikö mun kertoa hänelle?
Ja kyllä, tunnen häntä kohtaan enemmän, kun pitäisi. Hän on se, joka halusi kyseisen suhteen. Itse olisin halunnut ihan oikean suhteen, mutta hän ei halua sitoutua. On vannonut, että ei ole muitten naisten kanssa ja luulen, että se on myös totta. Muut syyt on niitä, miksi haluaa olla vapaa.
Mutta mitä teen? Tänään pitäisi toimia, jos meinaan kertoa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
En pidä fwb-suhteitani edes ihmissuhteina, koska pelkkää elukkatouhuahan se on elimienhinkkauksineen. Unohtaisin koko jutun, mitä merkitystä sillä on mitä joku pano ajattelee tai tuntee. Ei mitään.
Edit: ja olen mies
Kivaa tulee olemaan kaikilla siinä vaiheessa kun toisensa tunteville tyypeille selviää että painavat samaa muijaa XDDD
Ja kaipa se on sitten ap:lle ihan ok olla kylän polkupyörä, kaikkien poljettava/polkema. Kai se sitten niin on, että jokainen valitsee oman polkunsa,
FWB-suhteissa olevien pitäisi pitää kiinni siitä, että heti kun itsellä tai toisella alkaa olla tunteita kaveruus ja muu touhu katkeaa siihen paikkaan. Ei selityksiä, ei mitään. Koko FWB on tietenkin itsepetosta, annettu panosuhteelle sosiaalisesti hyväksyttävämpi termi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samantyyppisessä tilanteessa ja mulle on arvoitus, miten 'kuuluisi' toimia. En ole mennyt sänkyyn kenenkään muun kanssa, mutta olen... Niin, rakastan ihmistä, joka ei halua kanssani oikeaan suhteeseen, vaan haluaa olla tällaisessa fwb-tyyppisessä suhteessa. Ja mä kompuroin. En ole varma, miten omat palikat sitten pitäisi asetella - haluan enemmän ja en sitä tule saamaan tämän ihmisen kanssa. Haluaisin jatkaa tätä suhdetta tällaisenaan, mutta mulle on kysymysmerkki, että miten sitten... lähdenkö etsimään kunnollista suhdetta muualta ja miten oikein toimisin.
Mää olen avoimesti kertonut, että etsin koko ajan sitä oikeaa. Vaikka eihän se voi onnistua, koska tykkään liikaa fwb suhteen miehestä. Järki sanoo, että irti pitäisi ensin päästää. Luulen, että tolla miehellä on narsistisia piirteitä, koska osaa pyörittää mua niin hyvin. Ennen en ole tämmöiseen suostunut. Olen muutaman kerran kertonut, että olen käynyt treffeillä ja sitten tekee jotain ihanaa, että olen taas sulaa vahaa. Eli en mää sua ainakaan osaa neuvoa, sori. Ap
Se on vain irtautuakseen keskityttävä kyseisen ihmisen huonoihin puoliin. Esimerkiksi minun fwb-säätöni oli eronnut pienen lapsen isä. Vuoroviikoilla lapsi oli kuitenkin ison osan ajasta isovanhemmilla hoidossa, koska mies piti omia menojaan niin tärkeinä, ettei niistä voinut joustaa. Oli selvää, ettei vanhemmuus tuollaisen miehen kanssa olisi ollut mukava kokemus, jos suhde olisi edennyt.
- 3
Älä nyt ihmeessä ole uskollinen jollekin, joka ei halua sitoutua. Hulluahan sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa tulee olemaan kaikilla siinä vaiheessa kun toisensa tunteville tyypeille selviää että painavat samaa muijaa XDDD
Ja kaipa se on sitten ap:lle ihan ok olla kylän polkupyörä, kaikkien poljettava/polkema. Kai se sitten niin on, että jokainen valitsee oman polkunsa,
FWB-suhteissa olevien pitäisi pitää kiinni siitä, että heti kun itsellä tai toisella alkaa olla tunteita kaveruus ja muu touhu katkeaa siihen paikkaan. Ei selityksiä, ei mitään. Koko FWB on tietenkin itsepetosta, annettu panosuhteelle sosiaalisesti hyväksyttävämpi termi.
Onko fwb suhde todella terminä muka jotenkin sosiaalisesti hyväksyttävämpi? Kaikkihan sen tietävät, että kyseessä on nimenomaan panosuhde? Mielestäni kyseessä on vaan halu antaa vanhalle asialle mukamas uusi ja trendikäs, kosmopoliitti ilme.
Ennen vanhaan, kun ihmisillä vielä oli tunteet, pidettiin rakastajia. Sellaisen suhteen itsekin haluaisin, seksiä ja suurta intohimoa.
Fwb ei ole parisuhde, eli toiselle osapuolelle ei kuulu pätkääkään jos menet sänkyyn muiden kanssa. Ei tarvitse kertoa eikä potea huonoa omatuntoa, se sun fwb varmasti panee muitakin naisia kuin sua, eikä takuulla koe mitään syyllisyyttä siitä. Jos ei sun sänkykumppani sitoudu suhun täysillä, ei sunkaan kannata sitoutua häneen täysillä.
Älytön ajatus, että fwb-suhteessa pitäisi olla uskollinen. En usko hetkeäkään, että miehet tuntisivat samassa tilanteessa syyllisyyttä, tai miettivät fwb-panojensa tunteita paneskellessaan muita. Tuntemalla syyllisyyttä tuollaisesta kaivat naisena itsellesi kuoppaa kuvittelemalla, että sinun pitäisi olla yhden miehen fwb.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla toisen toiveesta ollut fwb-kuvio päättyi siihen, että huomasin hänen netissä etsivän suhdetta. Minulle hän oli selittänyt ettei vielä ole valmis sitoutumaan. Olisin halunnut suhteen.
En kertonut huomanneeni hänen ilmoitustaan, mutta lopetin fwb-suhteen ilmoittamalla etten saa tästä irti tarpeeksi.
Mulle tää mies on sanonut, ettei enää sitoudu kehenkään, liikaa kolhuja saanut suhteissa. Olen hänelle sanonut, että minä haluan ihan oikean suhteen. Olen kertonut, että silloin kun tapaan miehen kenen kanssa haluan sitoutua lopetan suhteen hänen kanssaan.
Vaikeeks tän tekee se, että niitä tunteita on, vaikka niitä ei saanut tulla. ApLiiba laabaa miehen puolelta. Älä usko noita tollasia, että liikaa tullut kolhuja jne. Tarkoittaa suomeksi, että mies haluaa sut sänkyyn, mutta ei halua sitoutua tai halua vakavaa suhdetta. Mies ottaa seksin sieltä mistä helpoiten saa, eikä siinä ole välttämättä kyse tunnepuolen jutuista lainkaan.
Et ole selitystä velkaa, vaikka nähtävästi itse olet henkisesti jo kiinnittynyt mieheen. Jos juttu leviää, että olet ollut toisen kanssa niin ehkä se voi toimiakin herättäjänä tälle fwb-miehellesi.
Aargh, mua niin risoo, että joillekin menee läpi tuo, että niin on elämä kolhinut että ei voi enää luottaa eikä "uskalla" seurustella.... Jos on oikeasti kokenut niin kovia, että sitoutumiskyky on kokonaan mennyt niin a) pois temmeltämästä ihmissuhteista ja b) terapiaan. Jokainen meistä on kokenut huonoja asioita lapsuudessaan ja suhteissaan! Varsinkin naiset, joihin kohdistetaan paljon enemmän väkivaltaa ja väkivallan uhkaa!
Sitä paitsi se mies, joka tätä virttä itkee, saattaa haluta seurustella jonkun toisen kanssa ihan helposti. Pääsikin sitten yhtäkkiä kovista traumoistaan eroon, ihmeitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikilla mitään itsepetosta. Itse ajauduin kerran humalassa sänkyyn hyvän kaverin kanssa ja kun totesin seksin olleen harvinaisen hyvää, lisättiin (muutenkin olemassa olleeseen) kaveruuteemme seksilisä. Reilut kaksi vuotta jaksettiin paneskella kaveruutemme ohella ja sitten kun kaikki oli sillä saralla nähty, minä kyllästyin enkä enää halunnut. Palattiin pelkästään kavereiksi ja sitä ollaan edelleen.
Korostan vielä, että meillä ei siis todellakaan kummallakaan herännyt romanttisia tunteita toista kohtaan. Ei siis niin minkäänlaisia. Viimeisimmästä seksikerrastamme on nyt kahdeksan vuotta aikaa, mies on jo naimisissa tahollaan ja itse olen sinkku. Edelleen ollaan tosiaan hyviä ystäviä.
Ja me kyllä puhuttiin avoimesti, jos oli muitakin kierroksessa. Minulla oli yksi juttu koko aikana, miehellä kolme. Itsellä muuten osoittautui siinä mielessä vähän yllättäväksi tuo fwb-järjestely, että kun kerran tiesin hyvän seksin lähteen ja se oli mulla jo plakkarissa, laiskistuin etsimästä mitään ns oikeaa. Eli koska olin seksin suhteen kyllääntynyt ja tyytyväinen koko ajan, en edes kaivannut mitään parisuhdetta ongelmineen. Näin jälkikäteen ja järjellä ajatellen tuo olikin paras aikuisten välinen ihmissuhde mitä minulla on koskaan ollut, sain siinä kaiken enkä ollut sidottu tai velvoitettu mihinkään.
Eli olen tosi eri mieltä edellä kirjoittaneen kanssa tuosta itsepetosväitteestä.
Mistä porukka löytää edes näitä FWB tyyppejä? Itse miehenä haluaisin löytää naisen, jonka kanssa alkaa parisuhteeseen. Ei ole löytynyt. Ei ole löytynyt edes FWB kaveria, kävisi sekin paremman puutteessa. Saisi edes joskus läheisyyttä.
No en kertoisi. Mitä helvettiä jollekkin toyboylle kuuluu mun tekemiset :D mulla on 3 fwb miestä eikä mua kiinnosta tietääkö ne toisistaan vai ei. Mä oon sinkku ja teen tasan mitä haluan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko fwb suhde todella terminä muka jotenkin sosiaalisesti hyväksyttävämpi? Kaikkihan sen tietävät, että kyseessä on nimenomaan panosuhde? Mielestäni kyseessä on vaan halu antaa vanhalle asialle mukamas uusi ja trendikäs, kosmopoliitti ilme.
Ennen vanhaan, kun ihmisillä vielä oli tunteet, pidettiin rakastajia. Sellaisen suhteen itsekin haluaisin, seksiä ja suurta intohimoa.
Ei sen ole tarkoitus olla mitenkään ”sosiaalisesti hyväksyttävämpi” vaan se tarkoittaa kokonaan eri asiaa. Fwb=FRIENDS with benefits eli olette ystäviä joilla on seksiä. Panosuhde on ihan erikseen, siinä se toinen on vain ja ainoastaan seksiä varten.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Mistä porukka löytää edes näitä FWB tyyppejä? Itse miehenä haluaisin löytää naisen, jonka kanssa alkaa parisuhteeseen. Ei ole löytynyt. Ei ole löytynyt edes FWB kaveria, kävisi sekin paremman puutteessa. Saisi edes joskus läheisyyttä.
Kaveripiiristä, tietenkin. Kavereitahan siinä ollaan.
Kertoisin, koska olisi mahdollista että joku toinen kertoisi sen kuitenkin ja se oli huonompi juttu, on helpompaa kun ei ole mitään salaisuuksia ja kun te ette kuitenkaan seurustele niin se ei ole niin iso juttu vaikka ehkä niin itse kuvittelet.
Tietysti on täysin luonnollista että se alkuun voi herättää vähän mustasukkaisuutta joka on ihan normaali reagtio.
Päätös mitä kerrot tai jätät kertomatta on yksin sinun, mutta uskallan väittää että on itselläsi helpompaa kun ei ole mitään salaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen ole tarkoitus olla mitenkään ”sosiaalisesti hyväksyttävämpi” vaan se tarkoittaa kokonaan eri asiaa. Fwb=FRIENDS with benefits eli olette ystäviä joilla on seksiä. Panosuhde on ihan erikseen, siinä se toinen on vain ja ainoastaan seksiä varten.
Eri
Kiitti sulle, että avasit asiaa. Näin se juuri on. Me ollaan yhteyksissä melkein päivittäin, soitellaan, käydään kahvilla, syömässä, kerrotaan toisille niistä vaikeistakin asioista. Liikutaan julkisestikin yhdessä, mutta siellä ollaan pelkkiä kavereita. Ei siis mitään käsi kädessä kävelyä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin, koska olisi mahdollista että joku toinen kertoisi sen kuitenkin ja se oli huonompi juttu, on helpompaa kun ei ole mitään salaisuuksia ja kun te ette kuitenkaan seurustele niin se ei ole niin iso juttu vaikka ehkä niin itse kuvittelet.
Tietysti on täysin luonnollista että se alkuun voi herättää vähän mustasukkaisuutta joka on ihan normaali reagtio.
Päätös mitä kerrot tai jätät kertomatta on yksin sinun, mutta uskallan väittää että on itselläsi helpompaa kun ei ole mitään salaisuuksia.
Voisi helpottaa joo omaa olotilaa ja on fiilis, että en pysty jatkamaan, jos en kerro. Pitää vielä miettiä haluanko edes jatkaa. Tiedän, että elämästä puuttuisi sen jälkeen paljon, mutta ehkä jollekkin uudelle olisi sen jälkeen tilaa.
Mitä miestä tunnen voi olla, että hän ei halua olla missään tekemisissä kanssani, kun/jos saa tietää asiasta. Eniten pelkään ehkä sitä, mitä hän sanoo/tekee toiselle miehelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Ei sillä kaveruudella ole tässä asiayhteydessä mitään merkitystä, seksin osalta on kuitenkin kyseessä pelkkä panosuhde. On se kaverisuhde ja sitten on paneminen eri asiana. Muutehan kai olisi kyseessä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi helpottaa joo omaa olotilaa ja on fiilis, että en pysty jatkamaan, jos en kerro. Pitää vielä miettiä haluanko edes jatkaa. Tiedän, että elämästä puuttuisi sen jälkeen paljon, mutta ehkä jollekkin uudelle olisi sen jälkeen tilaa.
Mitä miestä tunnen voi olla, että hän ei halua olla missään tekemisissä kanssani, kun/jos saa tietää asiasta. Eniten pelkään ehkä sitä, mitä hän sanoo/tekee toiselle miehelle. Ap
Jos asia on noin kun kerrot, hankkiutuisin miehestä eroon. Mikä fwb - suhde tuollainen on, jos mies on mustasukkainen, eikä anna sinun elää elämääsi, mutta toisaalta ei halua itse sitoutuakaan? Ei kuulosta ihan tervepäiseltä. Kaikissa ihmissuhteissa pitäisi olla samat säännöt molemmille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin aikanaan deittisivuilta. Tultiin hyvin toimeen, mutta suhdetta ei kehittynyt. Kummallekaan ei silloin ollut muutakaan tarjolla ja tarve läheisyydelle oli kova.
En kertoisi todellakaan.