Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villasukkien hinnoittelu?

Vierailija
15.11.2020 |

Mulla on pieni kopallinen villasukkia ja kirpputoripöytä varattuna. Ajattelin laittaa sukkiakin sinne.

Ostaako ihmiset edes niitä? Ajattelin pyytää 2-3 euroa lasten sukista ja 4-5 euroa aikuisten sukista. Ihan perussukkia, osassa vähän erilainen varsi (helmineuletta yms). Kaikki 7 veljestä -langoista.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei kyllä omalle käsityölle anna mitään arvoa. Ostin juuri 3 kerää, 15 € (kampanja-ale) Muumi-lankaa ja 7-veljestä, saan neulottua niistä kahdet pitkävartiset villasukat, aikaa menee. Todella kauniit väreiltään tulee. Jos myisin niin väh. 20 € ja sittenkin varmaan kaduttaisi myydä vaivalla tehdyt sukat.

Vierailija
22/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusia sukkia? Lämmin kiito hintojen polkemisesta.

Kaupasta saa parempilaatuisia villasukkia samaan hintaan, siis joissa villaa vähintään 50 %, uusia ja varmasti käyttämättömiä. Eivät toki ole käsintehdyt mutta eipä muilla ole velvollisuutta kustantaa harrastustasi.

Ja tulit tuon tänne kertomaan koska.........?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta saa parempilaatuisia villasukkia samaan hintaan, siis joissa villaa vähintään 50 %, uusia ja varmasti käyttämättömiä. Eivät toki ole käsintehdyt mutta eipä muilla ole velvollisuutta kustantaa harrastustasi.

Ja tulit tuon tänne kertomaan koska.........?

Raksraks, eikö yhtään voisi tyhjässä päässäsi raksuttaa?

Vierailija
24/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Mä en saa edes kunnollisia puuvillasukkia kaupasta 4-5 € hintaan, tavalliset kestävät, laadukkaat ohuet suksetkin maksavat 7-9 €. Joskus, harvoin alesta voit saada halvemmalla, mutta yleensä alessa on myytävänä niitä surkeita sukkia, jotka kiristävät, joissa on 4 paria ja 3 yökyök väriä ja yksi kuosiltaan kiva.

Vierailija
25/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin menee kaupaksi, kun edullisesti myy. Ihminen kokee tehneensä hyvän löydön, toisin kuin 29 euroa maksavan sukkaparin kohdalla. Silloin irvistellen ehkä maksetaan "koska käsityötä" mutta ehkä jätetään väliin, ostetaan kaupasta teolliset sukat, jotka lämmittää yhtä hyvin kuin käsin tehdyt. 

Itse sukkia kutovana arvostan kyllä käsityötä, mutta ymmärrän sen, että se ei ole mitenkään tarpeellinen asia. Hauskaa harrastusta lähinnä. Ei sillä elä, eikä ole tarkoituskaan elää.

Vierailija
26/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna naapurini kutoi minulle sekä lapselleni ilmaiseksi villasukat. Annoin hänelle toki kahvipaketin ja olen asiasta hyvin kiitollinen. Kirppikseltä ostin lapsella 2e (käyttämättömät) villasukat sekä toiset itselleni 7 eurolla. En maksaisi villasukista enempää.

Vierailija
27/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Mä en saa edes kunnollisia puuvillasukkia kaupasta 4-5 € hintaan, tavalliset kestävät, laadukkaat ohuet suksetkin maksavat 7-9 €. Joskus, harvoin alesta voit saada halvemmalla, mutta yleensä alessa on myytävänä niitä surkeita sukkia, jotka kiristävät, joissa on 4 paria ja 3 yökyök väriä ja yksi kuosiltaan kiva.

No pikaisella haulla löysin clas ohlsonilta 2 parin paketin 9 €, näitä minulla ei kuitenkaan itselläni ole joten en tiedä laadusta tarkemmin, itse olen löytänyt vähän sieltä sun täältä vuosien varrelta ja hyvässä kunnossa edelleen. HIntaluokka kuitenkin sama. En tiedä mitä tarkoitat 7-9 euron laadukkailla ohuilla suksilla.

Vierailija
28/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just myyn kirpparilla lasten villasukkia hintaan 3-4€ (hienompi lanka hiukan kalliimpaa) ja aikuisten sukkia hintaan 5-8€ (lanka ja varren pituus vaikuttavat hintaan) ja eipä tuollakaan hintaa mene erityisen hyvin mutta muutaman kympin tulen saamaan. Kivan värisiä sukkia, ei mitenkään erikoisia mutta taidolla tehtyjä ja hyviä perusvillasukkkia. Aiemmin koetin myydä noilla ehdotetuilla hinnoilla esim 10-20 € pari. Sesonkiaika, suosittu keskustakirppari, ei yhtäkään ostosta. Ihmiset eivät arvosta käsintehdyn työn arvoa. Nopeaa neulojaa se ei silleen harmita, loput vien ilmaiseksi johonkin hyväntekeväisyyteen ja asunnottomien keräykseen.

Vierailija
29/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan laulamista. Pyydettiin esiintymään. Sain kahvikupillisen juoda palkaksi. Että siihen nähden ei sukkiakaan tartte ylihinnoitella. Pari euroa riittää maksuksi.

Vierailija
30/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin myydä itsekudottuja uusia sukkia kirppiksellä. Hyvästä langasta, puolipitkät varret. 10€/pari ja kirjoneulesukat 14€/pari, aikuisten kokoja. Yhtään en saanut myydyksi, ei kukaan valitettavasti arvosta käsityötä yhtään. Ajattelin sitten antaa sukat joululahjaksi ystäville.

Vierailija
31/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hinta. Liian kalliilla ei perussukkia kannata myydä. Jos on erikoisempaa kuviota, voi pyytää vähän enemmän.

Vierailija
32/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan ei osaa itse kutoa, mutta useimmilla on sukulaisia jotka osaavat joten sukkia ei tarvitse ostaa.

Vierailija
33/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin myydä itsekudottuja uusia sukkia kirppiksellä. Hyvästä langasta, puolipitkät varret. 10€/pari ja kirjoneulesukat 14€/pari, aikuisten kokoja. Yhtään en saanut myydyksi, ei kukaan valitettavasti arvosta käsityötä yhtään. Ajattelin sitten antaa sukat joululahjaksi ystäville.

Kirppari ei ole kyllä oikea paikka uusien käsinneulottujen sukkien myyntiin, siellä myydään käytettyä tavaraa josta myyjä haluaa päästä eroon. Jossain joulumyyjäisissä voisi olla parempi menekki. Mutta varmasti ystäväsi ilahtuvat sukista.

Vierailija
34/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppari ei ole kyllä oikea paikka uusien käsinneulottujen sukkien myyntiin, siellä myydään käytettyä tavaraa josta myyjä haluaa päästä eroon. Jossain joulumyyjäisissä voisi olla parempi menekki. Mutta varmasti ystäväsi ilahtuvat sukista.

Joulumyyjäisissä maksaa myyntipaikka enemmän. En tiedä järjestetäänkö niitä edes tänä vuonna.

Vierailija
35/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikaan ei osaa itse kutoa, mutta useimmilla on sukulaisia jotka osaavat joten sukkia ei tarvitse ostaa.

Suurin osa ei osaakaan kutoa sukkia, kun se lie liki mahdoton rasti. Viritäpä kangas, yritä laittaa villalanka kuteeksi ja sitten siitä tuotoksesta leikata sopivia kappaleita ja kursia kokoon sukat. On helpompi ottaa esille sukkapuikot ja neuloa suoraan sopivat sukat langasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi