Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on miniä, joka syö minut loppuun

Vierailija
15.11.2020 |

Enkä voi tehdä mitään.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppini on sitä mieltä, että estän mieheni ja tämän sukulaisten välisen yhteydenpidon ja estän lapsia tutustumasta sukulaisiinsa.

Kuitenkaan ko. sukulaiset eivät pidä meihin (tai mieheen tai lapsiimme) yhteyttä ja mies ei koe tarvetta pitää yhteyttä heihin, kun välit ei juuri koskaan ole olleet läheiset. Ne sukulaiset, joiden kanssa mies on muutenkin ollut tekemisissä, kuuluu meidän elämään nykyäänkin.

Mutta tokihan tämä on miniän vika.

Vierailija
22/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta kovin stabiililta itsekään. Mitä jos vika onkin kokonaan sinussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luulin, että aloituksen miniä on joku kauhee ahmatti joka syö sukujuhlissa mummon vararikkoon 😂

Vierailija
24/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen kannibaaliminiä.

Mies on traumatisoitunut lapsuuden kaltoinkohtelusta ja sen seurauksena on pari diagnoosia.

Näin ollen ei esim. halua viedä lapsia vanhemmilleen hoitoon.

Mutta anopin mielestä minä olen kaiken phan alku ja juuri.

Vierailija
25/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla joku esimerkki miten se miniä toimii.

Anoppi siis elelee omaa elämäänsä ja miniä juonailee asioita? Mitä asioita miniä voi junailla (sellaisia mitkä sille ei oikeesti kuuluisi)? Anopin työasioita, harrastuksia, mökkireissuja, mitä ja vielä ihmettelevämmin miten 🤔?

Vierailija
26/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap:lle!

Voisit olla erään läheiseni anoppi.

Otan osaa.

Oman lapsen saaminen pois narsistin pauloista voi olla mahdoton tai ainakin mahdottoman pitkä tie. Normaalit ihmiset ympärillä tietää, että ns normaali puoliso ja lapset olisi saatava heti pois sairaasta ympäristöstä - mutta miten se onnistuu on toinen asia.

Se mitä voit tehdä on, että tue lastasi henkisesti että lapsesi mielenterveys säilyy. Tarkkaile päihderiippuvuuden merkkejä ja koita antaa henkistä tukea. Jos olet joutunut tilanteeseen jossa joudut antamaan jatkuvaa taloudellista tukea, löydä vahvuus sen säätelyyn ja sanomaan ei. Lopeta laskujen maksu.

Oma läheiseni mm pakottaa ostamaan lapsille kalliita vaatteita jotka sitten myy ja tuhlaa rahat itseensä. Tekaisee laskuja ja pyytää läheisiä maksamaan ne ja tilinumero on läheisen oma. Taustalla ei ole päihde- tai peliriippuvuus vaan narsismi. Puhdas narsismi. Läheiseni voi haluta käyttää rahan esimerkiksi shoppailuun ja kasvohoitoon, uuteen puhelimeen tms. Siis sellaisiin asioihin mitä normaali ihminen ei osaa ajatellakaan. Läheiseni puoliso on niin loppu, että pelottaa miten hänen käy. Puoliso puolustaa raivokkaasti läheistäni, on kuin hänelle olisi tehty lobotomia.

Itse olen päässyt kuviosta ulos ja tunnen empatiaa, sympatiaa ja sääliäkin heitä ja myös omaa läheistäni. Ja lapsia, miten heille käy.

Joten, ei muuta kuin voimia sinulle ap. Jostain narsistien tukiryhmästä voisi olla apua sinulle. Ja juttele niiden ihmisten kanssa kenen kanssa voit. Niitä voi löytyä ihan samasta perheestä. Helpottaa jos voi puhua tilanteesta ja elegantista olohuoneessa.

Ja oma läheiseni on juuri sellainen myös, että mitään ei voi asialle tehdä. Narsisteilla on se piirre että narsistit voittaa aina, joten heitä ei onneksi tarvitse sääliä sinänsä. Jos narsisti huomaa puolison voimaantuvan, narsisti saattaa itse lähteä.

Joten ap voisit auttaa lastasi valmistelemalla asioita taustalla, eroa varten. Jos on lapsia, huoltajuuskäsittelyä varten kaikki sairaat viestit yms talteen. Tätä tavaraa voi kerätä vaikka vuosien ajalta. Kaikki väkivaltauhkaukset yms. Ne talteen vaan. Omaa lasta voisi tukea siinä, että säilyy järjissään eikä lähde itse mukaan rumaan peliin ja tee asioita mitkä voi näyttää erotilanteessa pahalta. (Tässä tosin se ongelma, että oma läheiseni mm soittanut poliisille ja hätäkeskukseen riitatilanteessa hysteerisenä vaikka mitään ei ollut tapahtunut , eli kun narsisti on niin hyvä teeskentelemään, narsistin väitteiden todistaminen vääräksi voi olla vaikeaa. Joten piilokameraakin voi harkita).

Voimia !

Et ole yksin.

Vierailija
27/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä myöskään jaksa jatkuvasti joka päivä vinkua hänestä myöskään tällä palstalla.

Eilen hän esiintyi anoppini, jonka miniä syö anopin pojan loppuun. Hohhoijaa, että jotkut jaksaa. .

Vierailija
28/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällainen kannibaaliminiä.

Mies on traumatisoitunut lapsuuden kaltoinkohtelusta ja sen seurauksena on pari diagnoosia.

Näin ollen ei esim. halua viedä lapsia vanhemmilleen hoitoon.

Mutta anopin mielestä minä olen kaiken phan alku ja juuri.

Tässä on kyse siitä että anoppi kokee miniän syövän hänet loppuun - eli antaa antaa ja antaa, miniä vaatii ja vaatii lisää - eli tässä on selvästi eri tilanne kuin tuollainen, jossa anoppi syyttelee siitä kun häneen EI haluta olla yhteydessä .

Ap puhuu selvästi tilanteesta jossa miniä on elämässä läsnä konkreettisesti.

Vierailija
29/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä myöskään jaksa jatkuvasti joka päivä vinkua hänestä myöskään tällä palstalla.

Eilen hän esiintyi anoppini, jonka miniä syö anopin pojan loppuun. Hohhoijaa, että jotkut jaksaa. .

Mikä sinun ongelma on siinä että joku ihminen kaipaa tukea elämäänsä vaikeassa tilanteessa?

Etkö ole esimerkiksi kuullut narsistista, mitä he voivat tehdä ihmisille ja lähipiirilleen? Jos sinulla on vaikea anoppisuhde, ymmärrän, mutta eiköhän ap puhu nyt ihan jostain oikeasta ongelmasta. Eikä mistään kahvipöytäriidoista.

Vierailija
30/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tässä ketjussa kukaan tietää, mistä oikeasti on kysymys, kun ap ei avaa asiaa sen tarkemmin.

On turha lähteä kertomaan omia anoppi kokemuksiaan, saati läheisen tilannetta narsistin kanssa - kun ei asiaa ole avattu sen tarkemmin.

Tällainen "syö minut loppuun"- viittaus voi liittyä oikeastaan mihin tahansa. Siihen, että anoppi on koko ajan jonkinlaisessa antajan roolissa (jos, niin miksi mahdollistat tämän?), siihen että miniän kanssa ei synkkaa tai mitä tahansa muuta näiden väliltä.

Vierailija
31/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on varmaan Saara.

Vierailija
32/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tosiaan oli eilen tällainen ajatus. "Miniä syö poikani loppuun" tms, mutta asia ei tämän kummemmin tainnut aueta siinäkään... Vähän hankalaa kyllä auttaa jonkun yksittäisen lauseen perusteella.

Vierailija
33/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna poikasi elää omaa elämäänsä. Et selkeästi ole päästänyt hänestä irti. Hanki oma elämä itsellesi ja jotain kiinnostavaa tekemistä ettei tarvitse miniästä koko aikaa vatvoa.

Vierailija
34/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö loppuun asti keralla vai jääkö leikittelemään niin että joudut kerjäämään ja välillä sormettamaan itse?

Vierailija
35/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö miniä kieltään taitavasti?

Vierailija
36/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala sanoa oikein mitään, kun et kerro asioista tuon enempää.

Jos kyse on siitä, että pojallasi on omia mielipiteitä ja ne eroavat omistasi, niin ei se ole miniän syy.

Jos lapset eivät halua olla kanssasi tekemisissä, oletko tullut ajatelleeksi, että omassa toiminnassasi saattaisi olla joku vika? Lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen, joten jos sun toiminta heitä kohtaan ei ole ok, lapset kyllä huomaavat asioita. Oikeasti isojen lasten kanssa saatetaan myös puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Tässäkään tapauksessa kyse ei siis ole minästä.

Entäpä jos eläisit omaa elämääsi, etkä keskittyisi miniään?

Mistään noin simppelistä/ naivista ei todellakaan ole kysymys.

Vierailija
37/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna poikasi elää omaa elämäänsä. Et selkeästi ole päästänyt hänestä irti. Hanki oma elämä itsellesi ja jotain kiinnostavaa tekemistä ettei tarvitse miniästä koko aikaa vatvoa.

Kumpa elämä olisikin noin yksinkertaista.

Vierailija
38/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina toisten asiat on ihan tosi helppoa selvittää.

Omat on niitä vaikeimpia. :(

Vierailija
39/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään voida tietää millaisia puolia löytyy jos et kerro.

Estää, manipuloi ja valehtelee.

Miksi?

Mitä ilmeisimmin persoonallisuushäiriö.

Vierailija
40/67 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään voida tietää millaisia puolia löytyy jos et kerro.

Estää, manipuloi ja valehtelee.

Miksi?

Mitä ilmeisimmin persoonallisuushäiriö.

Ap:lla, oletan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan