Pyysin hygieniatavaroihin rahaa en saanut
Omalta vanhemmaltani. Hän on hyvä palkkainen ja teki kyllä selväksi ettei hän halua maksaa mulle mitään. Edes hygieniatarvikkeita.
Olen ulosotossa ja ei ole rahaa mihinkään. Voisimpa vain kupsahtaa pois kun ei tässä ole mitään järkeä. Elää kuin rotta jota ei kukaan halua auttaa. Kiusaamista, syrjimistä, irvailua pellenä pitämistä. En jaksa enää.
Kommentit (9)
Aikuiset hoitaa itse moiset. Jätät turhat ostamatta ja ostat itse sitä saippuaa
Ulosoton suojaosalla saa kyllä ihan hyvin hygieniatarvikkeet, kun ostaa heti ensimmäiseksi, kun saa rahat tilille.
Ei vanhemmat ole pohjaton kaivo, josta ammennetaan rahaa ja tavaraa. Tervetuloa aikuiseksi.
Minä olen myös lopettanut kaiken rahan antamisen aikuiselle lapselleni.
Mutta jos tilanne olisi todella niin huono, että hän ei pysty hankimaan hygieniatarvikkeita, niin veisin hänelle palasaippuan ja paketillisen WC-paperia. Seuraavan saippuan saisi ostaa miten pystyy tai olla peseytymättä.
Kaljatölkin hinnalla saa litran mäntysuopaa.
Aloittaja voisi todellakin kertoa miksi ja miten on päätynyt ulosottoon.
Ja samalla kiinnostaa mihin kaikkeen on muuten rahaa riittänyt, mutta ei hygieniatarvikkeisiin.
Onko esimerkiksi tekoripset tms.
Mitä ne hygieniatavarat olisivat olleet?
Jos ulosoton suojaosa ei riitä välttämättömiin menoihin, voi hakea toimeentulotukea. Aloittajan tulo on kuitenkin kohtuullisen hyvä, sillä aivan mitättömistä tuloista ei ulosotto vie mitään.
Ulosotosta voi myös hakea huojennusta, jos on jotain isompia menoja. Vuosittain saa kaksi vapaakuukautta, jos on ollut yli vuoden ulosotossa.
Miksi olet sössinyt kaiken?