Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät! Miksette mene työvoimakoulutukseen? Saa korotettua päivärahaa ja oppii uutta

Vierailija
14.11.2020 |

Lisäksi tapaa uusia ihmisiä ja saa rutiineja päivään.

Miksi työvoimakoulutus on niin paha asia työttömien mielestä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta terve! Olen juuri sellaisella, sinne ei edes kaikki halukkaat päässeet. Ei kaikki koulutus olekaan huonoa.

Vierailija
2/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii vaivaa. Rahaa saa ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta terve! Olen juuri sellaisella, sinne ei edes kaikki halukkaat päässeet. Ei kaikki koulutus olekaan huonoa.

Onko pakko hakea kaikista suosituimpaan tai asua pk seudulla? 

Vierailija
4/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin kaikki pääse. Pari sataa hakijaa ja 20 otetaan.

Vierailija
5/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi työtön maisteri joka meni duunarialan työvoimakoulutukseen avoimin mielin ja kyllä, olen tykännyt. En ole niin ylimielinen, että vain oman alan työt kelpaisi ja se, että oppii myös käden taitoja on mielestäni suuri rikkaus.

Vierailija
6/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, saa siitä korotettua päivärahaa jonkun aikaa. Sen jälkeen käteen jää itse asiassa vähemmän rahaa kuin kotona ollessa (matkakulut). 

Vierailija
7/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ottaa päähän tällaiset nenäkkät vastaukset. Torninosturinkuljettajakurssilleko pitäisi hakea?

Vierailija
8/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ottaa päähän tällaiset nenäkkät vastaukset. Torninosturinkuljettajakurssilleko pitäisi hakea?

No mitäs vikaa siinä olisi? Vai onko pakko olla jotain upeaa ja akateemista?

Vierailija
9/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, saa siitä korotettua päivärahaa jonkun aikaa. Sen jälkeen käteen jää itse asiassa vähemmän rahaa kuin kotona ollessa (matkakulut). 

Ei pidä paikkansa, opiskelija saa opiskelijalipun.

Vierailija
10/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on jo muutamia vuosia, kun olin työtön, joten tämän päivän tilanteesta en tietenkään voi varmaksi sanoa. Mutta tosiaan, kun minä olin työtön, korotettu päiväraha oli 9€/pvä. Bussimatka kaupunkiin maksaa 5€/ suunta, eli tappiota tuli tuosta vain euron päivässä. Lisäksi lapset piti laittaa päiväkotiin, jossa olikin edullinen sopimus, että työttömien lapset pääsivät hoitoon vain 5€/pvä. Kuukautta kohden tappiota tuli siis vaivaiset 120€/kk!

Ja mitä kaikkea tällä rahalla sitten sai?

Turhanpäiväistä höpinää työmarkkinoista, täysiä itsestäänselvyyksiä (kannattaa antaa itsestään hyvä kuva) ja naurettavia täti-esityksiä aina välissä. Sitten lounas (joko omat eväät, tai ostolounas) Lopuksi käytiin läpi, millaisia luonteenpiirteitä ihmisellä pitäisi olla, että olisi haluttu työnhakija (ole kaunis, sosiaalinen, myyntihenkinen ja hyvin koulutettu, niin saat töitä) ja tehtiin cv (joka kaikilla työnhakijoilla piti muutenkin olla jo kuukausia aiemmin tehtynä.

Kyllä kannatti! 

Vierailija
11/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hakenut kolmeen ja yhteen pääsin haastatteluun, mutta ei ottanut sisään.

Vierailija
12/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs vikaa siinä olisi? Vai onko pakko olla jotain upeaa ja akateemista?

Ai mitä vikaa korkeanpaikankammoisen polvivaivaisen on yrittää kiivetä nosturiin. Ja kuka tässä mistään akateemisesta on puhunut mitään. Idiootti! Kannattais olla hiljaa, jos ei todellisuudesta mitään. Et sä mihinkään kurssille pääse, jos sulla ei ole mitään edellytyksiä tai kiinnostusta alalle.

Vierailija
13/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina vaihtanut työttömyyden uuteen ammattiin opiskeluun ja työllistyin jo harjoittelupaikkaan. Kahdesti käynyt näin ja nyt vakivirassa, tuskin tulee enää tarpeeseen.

Vierailija
14/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan mielummin strategiapelejä netissä.

Vierailija
15/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on jo muutamia vuosia, kun olin työtön, joten tämän päivän tilanteesta en tietenkään voi varmaksi sanoa. Mutta tosiaan, kun minä olin työtön, korotettu päiväraha oli 9€/pvä. Bussimatka kaupunkiin maksaa 5€/ suunta, eli tappiota tuli tuosta vain euron päivässä. Lisäksi lapset piti laittaa päiväkotiin, jossa olikin edullinen sopimus, että työttömien lapset pääsivät hoitoon vain 5€/pvä. Kuukautta kohden tappiota tuli siis vaivaiset 120€/kk!

Ja mitä kaikkea tällä rahalla sitten sai?

Turhanpäiväistä höpinää työmarkkinoista, täysiä itsestäänselvyyksiä (kannattaa antaa itsestään hyvä kuva) ja naurettavia täti-esityksiä aina välissä. Sitten lounas (joko omat eväät, tai ostolounas) Lopuksi käytiin läpi, millaisia luonteenpiirteitä ihmisellä pitäisi olla, että olisi haluttu työnhakija (ole kaunis, sosiaalinen, myyntihenkinen ja hyvin koulutettu, niin saat töitä) ja tehtiin cv (joka kaikilla työnhakijoilla piti muutenkin olla jo kuukausia aiemmin tehtynä.

Kyllä kannatti! 

Ymmärsin, että tässä puhutaan niintä oikeista koulutuksista, joita työkkärillä on eikä mistään cv:n tekokursseista.

Vierailija
16/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen OTM ja työttömänä, ei vaan tärppää millään. Tuntuisi absurdilta lähteä jonkun oudon alan työvoimakoulutukseen, olen kuitenkin omalla alallani aivan pätevä työntekijä.

Vierailija
17/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hakenut monta kertaa mutta en oo päässyt. Sitä paitsi täällä maaseudulla noita koulutuksia on harvoin tarjolla. Ja sillon ku niitä on ne on aina jotain metalli alaa tai lähihoitajaa.

Vierailija
18/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kahdessa ollut ja molemmat oli tosi hyviä

Vierailija
19/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin lähihoitajaksi työvoimapoliittisena koulutuksella. Aivan huuhaa-koulutus, mutta toki töitä löytyi. Sehän se oli tarkoitus. Mielestäni oli kuitenkin arveluttavaa tehdä vastuullista työtä ilman kunnollista koulutusta. Kaiken lisäksi ala oli minulle väärä ja paloin loppuun. Nyt taas työttömänä.

Vierailija
20/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat maksaa enemmän kuin se 9e/pvä korvaus.