Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät! Miksette mene työvoimakoulutukseen? Saa korotettua päivärahaa ja oppii uutta

Vierailija
14.11.2020 |

Lisäksi tapaa uusia ihmisiä ja saa rutiineja päivään.

Miksi työvoimakoulutus on niin paha asia työttömien mielestä?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 haki, 15 pääsi, jäin varasijalle, kukaan ei peruuttanut eli en siis mennyt kurssille.

Paikkaa ei voi peruuttaa paitsi jos saa oikean työpaikan.

Vierailija
62/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut keväästä asti linja-autokuljettajan työvoimakoulutuksessa, olen muuten ollut monta vuotta työttömänä ja amk:ssa aikanaan olin. Nyt olen ollut työharjoittelussa reilun kuukauden bussiyrityksessä ja rakastan sitä työtä. Ensin se arvelutti hieman, mutta valitsin täysin oikean alan. Se on niin rentoa, paikat vaihtuu, eikä tarvitse olla täysin yksin. Tietynlainen vastuullisuus on myös mukavaa ja tieto siitä, että se työsuoritus on koko ajan matkustajien arvioinnin kohteena. Ja töitä ei tarvitse tuoda kotiin.

Saanko udella missä päin suomea näitä järjestetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs porsitte ennen kuin on vakituinen työpaikka? Mulla ei ole mitään empatiaa ihmisiä kohtaan jotka on vaan tehnyt lapsia ilman mitään tietoa tulevasta.

Olin toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa tehdessäni lapseni.

Vierailija
64/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut keväästä asti linja-autokuljettajan työvoimakoulutuksessa, olen muuten ollut monta vuotta työttömänä ja amk:ssa aikanaan olin. Nyt olen ollut työharjoittelussa reilun kuukauden bussiyrityksessä ja rakastan sitä työtä. Ensin se arvelutti hieman, mutta valitsin täysin oikean alan. Se on niin rentoa, paikat vaihtuu, eikä tarvitse olla täysin yksin. Tietynlainen vastuullisuus on myös mukavaa ja tieto siitä, että se työsuoritus on koko ajan matkustajien arvioinnin kohteena. Ja töitä ei tarvitse tuoda kotiin.

Tre, Hki, Tku ainakin, niissä kaupungeissa on pulaa kuskeista.

Vierailija
65/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn jo toista tänä vuonna. Yhtä soopaahan se sisältö on (ainakin korkeakoulutetuille tarkoitetut) mutta onneksi koronan takiaverkossa. Tulee 9e plus liitosta noin 5e korotettu ansio-osa päivälle.

Vierailija
66/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun sen verran lähellä että pystyn pyöräilemään koulutukseen.  Teen siis perustutkintoa työkkärin kautta. Jos ei tästä ammattia saa niin ainakin saa läjän kortteja niin ettei tarvi maksaa siitä koulutuksesta (työturvallisuus jne), ihan jo noiden korttien ansiosta voi joskus työllistyä esim tehtaaseen. Mulle tämä on ihan win win tilanne, mutta uskon että ärsyttää jos menisi paljon rahaa koulutukseen kulkemiseen.

Vierailija
67/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi maisterintutkintoa. Joku hygieniapassi ei paljoa työllistymistä paranna.

Kyllä se parantaa jos sulle kelpaa muut kuin oman alan maisterityöt.

Ärsyttää akateemisten työttömien ylimielinen asenne.

Vierailija
68/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja koulutus ahdistaa. Haluan vain olla kotona enkä tehdä mitään ja olen onnellinen siitä ettei tarvitse lähteä mihinkään aamuisin.

Vierailija
69/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tre, Hki, Tku ainakin, niissä kaupungeissa on pulaa kuskeista.

Kiitos.

Onks siel jotain opiskelija-asuntoja, vai tarvisko hommata asunto auto asumiseen? tai paketti auto.

Vierailija
70/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs porsitte ennen kuin on vakituinen työpaikka? Mulla ei ole mitään empatiaa ihmisiä kohtaan jotka on vaan tehnyt lapsia ilman mitään tietoa tulevasta.

Olin toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa tehdessäni lapseni.

Minä olin vakipaikassa. En vain tiennyt että sairastun ja joudun työttömäksi.

Vierailija
71/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hakenut todella moneen , en ole päässyt yhteenkään.

Olin uraneuvojalla. Mikä sinua kiinnostaa ? Akka ei ollut lukenut yhtään mun papereita, ei ollut tutkinut etukäteen . Luki nimeni, kun pyysi huoneeseen .

Ihanko lähden 52 vuotiaana kouluun opiskelemaan mitä haluan ? Vai kannattaisiko katsoa

A onko mun edes mahdollista päästä kouluun sisään

B onko alalla töitä

Ihan turha käynti ja tollaseen valtio laittaa rahaa. Konsulttikakkaan.

Vierailija
72/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2001 hain ja pääsin työkkärin koulutukseen. Kurssi kesti 10kk ja puolet siitä oli työssäoppimista. Kurssi päättyi 12.8.2002 ja minut palkattiin vakkariksi työssäoppimispaikkaani 13.8.2002 ja siellä olen vieläkin.

Vierailija
73/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömyyden tai lomautuksen aikana remontoit omaa taloa tai teet vaikka polttopuita, niin sehän on silkkaa tuloa verrattuna kurssiloihin.

Ei työttömyys aina sitä tarkoita, että makaa passiivisena sohvalla.

Vierailija
74/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkäsin opiskella uutta ammattia vielä nelivitosena, työn saanti olikin sitten toinen juttu. Lopulta tärppäsi ja tein niitä hommia muutaman vuoden, nyt samalla alalla pienyrittäjänä ja tienaan kohtalaisesti.

Vierailija
75/75 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömyyden tai lomautuksen aikana remontoit omaa taloa tai teet vaikka polttopuita, niin sehän on silkkaa tuloa verrattuna kurssiloihin.

Ei työttömyys aina sitä tarkoita, että makaa passiivisena sohvalla.

Helsingissä ja kaupungin puita pilkkomalla?