Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät! Miksette mene työvoimakoulutukseen? Saa korotettua päivärahaa ja oppii uutta

Vierailija
14.11.2020 |

Lisäksi tapaa uusia ihmisiä ja saa rutiineja päivään.

Miksi työvoimakoulutus on niin paha asia työttömien mielestä?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut 4 kertaa. En ole päässyt. Olisi olleet oman akateemisen alani täydennyskoulutusta. (vihjailivat, että ottavat niille nuoria, joilla lyhyt työttömyys takana. Itse en ole sellainen)

Enää en hae. Olen vihdoin tajunnut, että nuo ovat vedätystä. Se menee suunnilleen näin: jotain koulutuksentapaista on 3 kuukautta ja sitten olet ilmaiseksi jollekin firmalle töissä, vaikka sinulla on sen alan akateeminen koulutus jo.

Lisään, että olet puoli vuotta jollekin firmalle ilmaistöissä. (muka harjoittelemassa)

Vierailija
42/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, huolehdi nyt vaan omista asioistasi. Kukaan ei tarvitse sössötystäsi mihinkään, vaikka ymmärrän kyllä että tämä on herkullinen trollailun aihe. Voit viihdyttää itseäsi keksimällä jotain omaperäisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon hakenut monta kertaa mutta en oo päässyt. Sitä paitsi täällä maaseudulla noita koulutuksia on harvoin tarjolla. Ja sillon ku niitä on ne on aina jotain metalli alaa tai lähihoitajaa.

Mitä vikaa on metallissa?

Koko aika saa kuulla kuinka huono palkka metallifirmoissa ja sit ne opettajat hokee kuinka hyvä palkka niillä on eikä tarvi liata käsiä.

Vierailija
44/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani työttömänä en löytänyt yhtään järkevää kurssia nyt siellä näkyy olevan kursseja, joissa saa hyödyllistäkin oppia.

Vierailija
45/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon hakenut monta kertaa mutta en oo päässyt. Sitä paitsi täällä maaseudulla noita koulutuksia on harvoin tarjolla. Ja sillon ku niitä on ne on aina jotain metalli alaa tai lähihoitajaa.

Koko aika saa kuulla kuinka huono palkka metallifirmoissa ja sit ne opettajat hokee kuinka hyvä palkka niillä on eikä tarvi liata käsiä.

Mikä on huono palkka?  Huonompi kun siivoojilla?

Vierailija
46/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei oo mun juttu, tykkään nukkua aamulla pitkään ja se ns koulutus ei paranna tilannettani mitenkään.

Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato, sillä hän on iso ja lihava mies.

Ei terve ihminen työtä kaipaa ja sairas ei pysty.

Vierailija
47/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen OTM ja työttömänä, ei vaan tärppää millään. Tuntuisi absurdilta lähteä jonkun oudon alan työvoimakoulutukseen, olen kuitenkin omalla alallani aivan pätevä työntekijä.

Jos olet oikeasti pitkään työttömänä niin kannattaisiko vähän avartaa omaa mieltä ja harkita muitakin aloja? Vaikkei oliskaan mitään hienoa niin paremmalta se CV:ssä näyttää kuin täys työttömyys.

Kyllä, haen jatkuvasti erilaisia julkishallinnon ja esim sihteerin paikkoja mutta kai niihin on sitten ollut täsmätekijöitä tarjolla. En aio lähteä ainakaan vielä mitään duunarialoja tekemään, en usko että cv.ssä näyttää juridiikan alalle työllistymisen kannalta yhtään paremmalta se että olen pessyt viimeisen vuoden vanhuksia.

Vierailija
48/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon vaivaa.

Vierailija
49/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai huono palkka, yli 8e/h tes:In mukaan, paitsi jos paikallisesti sovitaan vähemmän.

Vierailija
50/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on huono palkka?  Huonompi kun siivoojilla?

10e/h sit vuosien päästä 13e ainaki jotku hoki palkoista.      

siivoojilla oli 8e/h vai? 

Mut niillä tais olla vähä lyhkäsempi työaika vai? et ehtii palautumaan.

Vierailija
51/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, ettei tuo tukimuoto sovellu osa-aikatyöttömälle.

Vierailija
52/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, ettei tuo tukimuoto sovellu osa-aikatyöttömälle.

Ja siksi etteivät noiden tukimuotojen suunnitelleet halua, että millään tavalla työttömistä edes tulisi nykyistä fiksumpia. Nehän saattaa vaarantaa jo työllisten työpaikat osaamisellaan?

Vierailija
53/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 haki, 15 pääsi, jäin varasijalle, kukaan ei peruuttanut eli en siis mennyt kurssille.

Vierailija
54/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut vaan enpä ole tullut valituksi.

Vierailija
55/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 haki, 15 pääsi, jäin varasijalle, kukaan ei peruuttanut eli en siis mennyt kurssille.

Kyllä olis Karpolle asiaa.

Ei nämä asiat kursseilla korjaannu, vaan oikealla ja korkeatasoisella koulutuksella. Vaikka sitten ulkomailla.

Vierailija
56/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut keväästä asti linja-autokuljettajan työvoimakoulutuksessa, olen muuten ollut monta vuotta työttömänä ja amk:ssa aikanaan olin. Nyt olen ollut työharjoittelussa reilun kuukauden bussiyrityksessä ja rakastan sitä työtä. Ensin se arvelutti hieman, mutta valitsin täysin oikean alan. Se on niin rentoa, paikat vaihtuu, eikä tarvitse olla täysin yksin. Tietynlainen vastuullisuus on myös mukavaa ja tieto siitä, että se työsuoritus on koko ajan matkustajien arvioinnin kohteena. Ja töitä ei tarvitse tuoda kotiin.

Vierailija
57/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan kurssin viikon päästä, kurssi korkeasti koulutetuille. 16 valittiin, 55 haki, jopa täällä periferiassa. 9€ päivässä ei riitä lasten hoitomaksuihin, mutta kaikkeni yritän, että pääsisin taas töihin. Onneksi puolisolla töitä, niin ei joudu konkurssiin.

Vierailija
58/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs porsitte ennen kuin on vakituinen työpaikka? Mulla ei ole mitään empatiaa ihmisiä kohtaan jotka on vaan tehnyt lapsia ilman mitään tietoa tulevasta.

Vierailija
59/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai huono palkka, yli 8e/h tes:In mukaan, paitsi jos paikallisesti sovitaan vähemmän.

Juu. Mut ne opettajat mainosti sitä 22e tuntipalkkaansa niin sit kaikki tais verrata sitä siihen.  Sit niillä oli tosi pitkät lomat ja tosi hyvät edut kun elinkeinoministeriö antoi niille vaikka kuinka paljon rahaa.  Ne sai rakentaa siel vapaa-ajallaankin vaikka varaston osina sit ostaa vanhan auton korjata sen myydä voitolla, pestä auton, asuakkin jossain halvassa opiskelija-asunnossa, vaikka henkilökuntaa. Koulun saunassakin kaikki kävi kun kehuskelivat et tulee säästöä ja niiden sukulaiset kävi sen säästön takia.  Kaikki kulut ministeriö maksaa lopulta. 

Yksityisellä puolla tommosta ei oo nähty ja se touhu on siltä tosi paljon pois.

Vierailija
60/75 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta työvoimakoulutusta aloitetaan vajaalla ryhmällä tai jätetään toteuttamatta osallistujapulan vuoksi?