Saan 1850 euroa kuussa tekemättä mitään.
Minusta tuo on aika iso raha siihen nähden, etten tee mitään töitä, paitsi tietty hoidan kodin ja lapset. Pitäis olla tyytyväinen.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:45"]Älkää uskoko ihan kaikkea, jooko?
t. työttömyystuella, ja koko perheelle jää kuukaudessa 600€ vuokran jälkeen
[/quote]
Ei tuo ansiosidonnaisella ole mikään mahdottomuus :) Eri asia sitten, onnistuuko kuinka pitkään. Minä olen tyhmyyttäni käynyt lähihoitaja-tarjoilija-kokki-koulutuksen ja tuolla coctaililla ei kauaa kortistossa keikuta :D
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:44"]no jos tosta rahasta maksaa asumiskulut ja lapsia on enemmän kuin yksi, niin köyhyysrajalle tiputte. Mä saan palkkaa saman verran käteen + lapsilisät + kohtalaiset elarit + työnantaja kustantaa matkakulut ja eipä paljoa säästöön jää. Kolme lasta.
[/quote]
Mihin teillä se raha menee? Kyllä mulla tuosta summasta voi hyvinkin laittaa vielä 100 euroa säästöön, ja sama määrä mullakin lapsia. T. ap
Nää on näitä "minulla on miljoona osakkeissa ja saan kaksi miljoonaa pääomatuloja" -ihmisiä. Jos makaa kotona tekemättä mitään, ei pitäisi tuollaisia summia valtiolta saada. Työttömyystukien pitäisi aina olla selkeästi alempi kuin alin palkka Suomessa. Itse asiassa joku heitti lehdessä tasaeläkeidean. Kannatan sitä lämpimästi. Jokaiselle vaikka tonni kuussa eläkettä riippumatta siitä, mitä on työnteollaan tienannut.
Hop hop! Laskin väärin, saan siis 2150 euroa. T. ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:43"]Oho, miten tuo onnistuu? Työttömyyskorvaus vai asumis- ym tukia? Saanko olla vähän kateellinen? :) Palkkani on 1450€ ja siitä verot ja päivähoitomaksut, ei paljon naurata... Toki lapsilisät päälle ja miehen sairaspäiväraha, mutta tiukkkkkaaa tekee. Miehen selkä sökönä, joten ei kykene hoitamaan lapsia kokopäiväisesti :(
[/quote]
A. väliaikainen työläke(kuntoutustuki) B. elarit C. asumistuki D. lapsilisät yh-korotuksella. Kyllä näistä se 2150 euroa tulee
Olen onnellinen lastesi puolesta. Pystyt varmasti takaamaan heille lapsuuden jollaista kaikki työttömät eivät. Työnteolla olet varmasti ansainnut tuollaiset summat etkä sossusta.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:02"]Olen onnellinen lastesi puolesta. Pystyt varmasti takaamaan heille lapsuuden jollaista kaikki työttömät eivät. Työnteolla olet varmasti ansainnut tuollaiset summat etkä sossusta.
[/quote]
Sossusta en saa penniäkään... Ja ei, en ole työteolla ansainnu näitä rahoja.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:43"]Oho, miten tuo onnistuu? Työttömyyskorvaus vai asumis- ym tukia? Saanko olla vähän kateellinen? :) Palkkani on 1450€ ja siitä verot ja päivähoitomaksut, ei paljon naurata... Toki lapsilisät päälle ja miehen sairaspäiväraha, mutta tiukkkkkaaa tekee. Miehen selkä sökönä, joten ei kykene hoitamaan lapsia kokopäiväisesti :(
[/quote]
A. väliaikainen työläke(kuntoutustuki) B. elarit C. asumistuki D. lapsilisät yh-korotuksella. Kyllä näistä se 2150 euroa tulee
[/quote]
Sulla on ollut kovat tulot ennenkuin tuo kuntoutustuki on laskettu, mun mielestä kun se tekee vain jotain 60% palkasta... Ja olet saanut sen nopeasti kun on laskettu palkasta eikä esim sairaslomapalkasta jolloin se olisi n 60% 60%:n tuloista.
Mä olen keskituloinen ja laskin että saisin 1640€ ansiosidonnaista + satasen lapsilisää. Asumistukea ei tietenkään kun on oma velkainen talo.
Kerrotaan tuo kolmella, niin siinä on minun tämän kevään tienestit siitä hyvästä, että osasin kerran sijoittaa saamani perinnön osakkeisiin. Kevään kaunein luontoilmiö on runsaana ropiseva osinkosade.
Minä saan ansiosidonnaista n. 1300 euroa kuukaudessa.
Ei ole leipä leveää ei. Vituttaa.
En mäkään tee mitään ja saan silti rapiat 300 000 euroa vuodessa. Pitäs olla tyytyväinen ja olenkin oikein tyytyväinen.
*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:26"]
Kerrotaan tuo kolmella, niin siinä on minun tämän kevään tienestit siitä hyvästä, että osasin kerran sijoittaa saamani perinnön osakkeisiin. Kevään kaunein luontoilmiö on runsaana ropiseva osinkosade.
[/quote]
Pakko yhtyä tähän puhujaan.
*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*
Sain tuon verran edellisessä työpaikassa tekemättä yhtään mitään. Riitti, kun raahautui aamulla töihin ja tappoi koko päivän netissä aikaa. Helppoa, mutta useimmiten ihan järjettömän tylsää.
Ihmettelen miten te suostutte tekemään noin pienillä palkoilla työtä kuin tuolla aikaisemmassa viestissä oli että brutto on 1400 euroa kk. Ei kait tuo voi kokoaikatyöstä olla vaan osa-aikahommasta? Miksi ette vaadi itsellenne kunnon palkkaa, miksi annatte työnantajan kusettaa itseänne? Muutenkin kannattaa laskea, mennäkö töihin ollenkaan, kun erilaisilla tuilla on helposti kerättävissä kasaan noin 2500 euroa kuukaudessa (sisältää sossun maksaman vuokran). Suomessa on niin hyvät turvaverkot ja niin huonot palkat, että täällä ei työnteko enää kannata. Ikävä vain, että tämä nykysysteemi ei kestä kasassa kuin arviolta 25 vuotta, kun työtätekeviä ei ole tarpeeksi ylläpitämään verotuloillaan tukisysteemejä niiden varassa eläville. Siksi kannattaakin nauttia niin kauan kuin tämä on mahdollista!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:44"]no jos tosta rahasta maksaa asumiskulut ja lapsia on enemmän kuin yksi, niin köyhyysrajalle tiputte. Mä saan palkkaa saman verran käteen + lapsilisät + kohtalaiset elarit + työnantaja kustantaa matkakulut ja eipä paljoa säästöön jää. Kolme lasta.
[/quote]
Mihin teillä se raha menee? Kyllä mulla tuosta summasta voi hyvinkin laittaa vielä 100 euroa säästöön, ja sama määrä mullakin lapsia. T. ap
[/quote]Kaksi lasta, asumiskulut Espoossa 930. Jää 1800. Säästöön 300, vakuutuksiin 120, harrastuksiin 100, sähkö, hesari, puhelimet 150, ruoka 600. Mökkikulut 150, muut lehdet ja pikkulaskut 100. Eli muihin päivittäisiin kuluihin, bensaan ja vaatteisiin jää kuussa 300 euroa. Ei mitenkään paljon mielestäni. ja noilla säästöillä siis matkustellaan kotimaassa ja lähimaissa ja välillä käydään etelässä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:37"]
Miksi ette vaadi itsellenne kunnon palkkaa, miksi annatte työnantajan kusettaa itseänne?
[/quote]
Julkisella puolella ei vaadita palkankorotuksia, koska palkkojen kunnollinen korottaminen on mahdotonta. Vai pitäisikö kaikkien siivoojien, opettajien, lääkärien, lähihoitajien, palkanlaskijoiden jne. uhata joukkoirtisanoutumisilla?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:36"]Minusta tuo on aika iso raha siihen nähden, etten tee mitään töitä, paitsi tietty hoidan kodin ja lapset. Pitäis olla tyytyväinen.
[/quote]
Mulle jää liiton työttömyyskorvauksesta käteen vaan 1250€/kk.
Ansiosidonnainen olisi minullakin 1700 euroa/kk. Eihän sitä tietenkään loputtomiin saisi. Ja minä olen vakkarityössä, ja loppua ei työlle näy ennen eläkeikää, joten tuosta kassan rahasta en pääse nauttimaan. :(
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:37"]
Ihmettelen miten te suostutte tekemään noin pienillä palkoilla työtä kuin tuolla aikaisemmassa viestissä oli että brutto on 1400 euroa kk. Ei kait tuo voi kokoaikatyöstä olla vaan osa-aikahommasta? Miksi ette vaadi itsellenne kunnon palkkaa, miksi annatte työnantajan kusettaa itseänne? Muutenkin kannattaa laskea, mennäkö töihin ollenkaan, kun erilaisilla tuilla on helposti kerättävissä kasaan noin 2500 euroa kuukaudessa (sisältää sossun maksaman vuokran). Suomessa on niin hyvät turvaverkot ja niin huonot palkat, että täällä ei työnteko enää kannata. Ikävä vain, että tämä nykysysteemi ei kestä kasassa kuin arviolta 25 vuotta, kun työtätekeviä ei ole tarpeeksi ylläpitämään verotuloillaan tukisysteemejä niiden varassa eläville. Siksi kannattaakin nauttia niin kauan kuin tämä on mahdollista!
[/quote]
Toiset meistä haluaa kuitenkin elättää itsensä työnteolla eikä loisimalla. Palkkoihin ei kaikilla aloilla pysty juurikaan vaikuttamaan...
Saan 2000 €./kk. Olen lapseton leski. En tee mitään.