Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan 1850 euroa kuussa tekemättä mitään.

Vierailija
12.03.2014 |

Minusta tuo on aika iso raha siihen nähden, etten tee mitään töitä, paitsi tietty hoidan kodin ja lapset. Pitäis olla tyytyväinen.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2150 euroako tekemättä mitään? En usko mut voihan se olla jos se sun kuntoutustuki on iso ja lapsia usempi kuin 1... 

Vierailija
2/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:45"]

Saan 2000 €./kk. Olen lapseton leski. En tee mitään.

[/quote]

Tämä on mahdollista. Minulla on tuttava joka saa oman eläkkeen ja sen lisäksi meihen työnantajan kautta jotain eläkettä ja hän on sanonut, että hänellä on tulot aika hyvät. Kuulemma sain sen leskeneläkkeen jo töissä ollessaan. Hän ei ole sanonut summaa, mutta kuulemma "jättieläke". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan palkkaa nettona 2400€. Lapsilisät 500€. Elarit 460€. 3360€. Tosi mielekästä työtä, nautin. Palkkani nousee koko ajan, eläke kertyy. Mulla on hyvät tulot myös 5 vuoden päästä. Ja silloin, kun lapset on täysi-ikäiset.

Vierailija
4/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha, loser. Mä saan sossusta ja kelalta yhteensä keskimäärin 2200 euroa kuussa ja lisäksi monia juttuja ilmatteeks. Opiskelen lukiossa.

Vierailija
5/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttopalkka on 2300e/kk.

Ei palkankorotuksia tiedossa.

Vierailija
6/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:31"]Minä saan ansiosidonnaista n. 1300 euroa kuukaudessa.

Ei ole leipä leveää ei. Vituttaa.

[/quote]

opintotuki on verojen jälkeen 460€ kuukaudessa. Mistä täällä oikein valitetaan?? Elän opintotuella, puolisoni opiskelee myös, opintolainoja ei ole. hyvin pärjätään, ja asutaan isossa kaupungissa. Eiks 1300€ riitä shoppailuun vai mistä nyt on pula?

Vierailija
7/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:37"]Ihmettelen miten te suostutte tekemään noin pienillä palkoilla työtä kuin tuolla aikaisemmassa viestissä oli että brutto on 1400 euroa kk. Ei kait tuo voi kokoaikatyöstä olla vaan osa-aikahommasta? Miksi ette vaadi itsellenne kunnon palkkaa, miksi annatte työnantajan kusettaa itseänne? Muutenkin kannattaa laskea, mennäkö töihin ollenkaan, kun erilaisilla tuilla on helposti kerättävissä kasaan noin 2500 euroa kuukaudessa (sisältää sossun maksaman vuokran). Suomessa on niin hyvät turvaverkot ja niin huonot palkat, että täällä ei työnteko enää kannata. Ikävä vain, että tämä nykysysteemi ei kestä kasassa kuin arviolta 25 vuotta, kun työtätekeviä ei ole tarpeeksi ylläpitämään verotuloillaan tukisysteemejä niiden varassa eläville. Siksi kannattaakin nauttia niin kauan kuin tämä on mahdollista!

[/quote]

saan kylläkin 1800-1900€/kk käteen, mutta mun mielestä olis yhteiskunnallisesti vastuutonta heittäytyä elämään erilaisilla sosiaalietuuksilla. Olen jo oivaltanut sen, ettei missään ole pohjatonta kassaa tyhjästä vaan se raha saatava jostain sinne kassaan. Ja sen vuoksi olen tekemässä oman osuuteni. Niin kuin moni muukin vastuuntuntoinen kansalainen.

Vierailija
8/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 1200e ansiosidonnaista, 500e osittaista kodinhoitotukea ja 200e lapsilisää. Onhan tää suorastaan luxusta verrattuna normi kodinhoitotukeen. Tän mahdollistaa määräaikainen työsoppari joka päättyi äitiysloman aikana. Hoidan lapsia kotona nyt vähän paremmalla palkalla...työtähän sekin on.

Vierailija
9/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kolmen lapsen elarit, lapsilisä ja asumistuki ovat yli puolet tuosta ap:n mainitsemasta summasta. Minä saan elarit ja lapsilisät palkan päälle kuten muutkin yh:t. Ja palkkani on todellakin enemmän kuin joku kuntoutustuki.

Vierailija
10/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan toi olla vuokratuloakin. Kaikki AV:llä heti olettaa, että se on yhteiskunnan tukia :) Itse saan nettona 400e kuussa tekemättä mitään. Palkan päälle.

Vierailija
11/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:31"]

Minä saan ansiosidonnaista n. 1300 euroa kuukaudessa.

Ei ole leipä leveää ei. Vituttaa.

[/quote]

Hehe, minä opiskelen yliopistolla, KELA haluaa että 5op/tukikuukausi suoritettava, valtio halusiai että 6,7 OP. Yksi OP vastaa noin 27 tuntia työtä ja voin sanoa että se on alakanttiin laskettu monesti, 1 OP on kurssita riippuen 30-50 tuntia työtä. Ja saan tästä 298e kuussa (ja tästä maksan verot pois!)  ja asumislisää 200e, opintolainaa, joka pitää maksaa pois, saa nostaa maks. 300e/kk. Ja teen kesä ja osa-aikatöitä minimipalkalla. Vituttaa että kaikki työttömät saa enemmän rahaa kuin minä, vaikka teen ympäripyöreitä päiviä.

Vierailija
12/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:24"]Voihan toi olla vuokratuloakin. Kaikki AV:llä heti olettaa, että se on yhteiskunnan tukia :) Itse saan nettona 400e kuussa tekemättä mitään. Palkan päälle.

[/quote]

et tainnu lukea, mistä tuo summa ap:n mukaan kertyi...?

Vierailija
13/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko tyytyväinen?

Vierailija
14/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saat olla tyytyväinen, itse raadan persiinille verille + ajan n 100 km työmatkat/pv 1600: lla, ei paljoo naurata.

Vierailija
15/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elämässä pitää aina pyrkiä eteenpäin. Siksi kannatan työttömyysturvan nostamista vuosittain esim. 10%. Vähään ei tule tyytyä.

Vierailija
16/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:38"]No oletko tyytyväinen?

[/quote]

Olen kyllä tyytyväinen näin hyvään taloudelliseen tilanteeseen!

Vierailija
17/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, miten tuo onnistuu? Työttömyyskorvaus vai asumis- ym tukia? Saanko olla vähän kateellinen? :) Palkkani on 1450€ ja siitä verot ja päivähoitomaksut, ei paljon naurata... Toki lapsilisät päälle ja miehen sairaspäiväraha, mutta tiukkkkkaaa tekee. Miehen selkä sökönä, joten ei kykene hoitamaan lapsia kokopäiväisesti :(

Vierailija
18/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos tosta rahasta maksaa asumiskulut ja lapsia on enemmän kuin yksi, niin köyhyysrajalle tiputte. Mä saan palkkaa saman verran käteen + lapsilisät + kohtalaiset elarit + työnantaja kustantaa matkakulut ja eipä paljoa säästöön jää. Kolme lasta.

Vierailija
19/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uskoko ihan kaikkea, jooko?

t. työttömyystuella, ja koko perheelle jää kuukaudessa 600€ vuokran jälkeen

Vierailija
20/44 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, varmaan samoissa, jos jäisin työttömäksi (siis pelkkä ansiosidonnainen), lisäksi tietty kaikki tuet jne mutta minusta ne ei ole tuloa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän