Rv 26 ja +7 kg - ahdistaa...
Ensimmäinen raskaus, ja lähtöpaino oli 75 kg. Olen myös aika pitkä eli olin normaalipainoinen. Kuinka suuri osa raskauskiloista tulee loppuraskaudesta? ahdistaa tää painon nousu! En mässäile.
Kommentit (20)
Painon kuuluukin nousta raskausaikana ja se on ihan normaalia.
Mulla lähti 12 kg viikon sisällä synnytyksestä. Että vaikka sitä tulee niin voi se nopeasti lähteäkin. Ja kyllä sinä tiesit raskaaksi tullessasi, että paino nousee, joten zip it.
Joo, tiesin että paino nousee. Se, mikä ahdistaa on epätietoisuus siitä, että onko suurin painonnousu vielä edessä loppuraskaudesta. En epäile, etteivätkö kilot lähtisi synnytyksen jälkeen, mutta mietin mitä vaikutuksia mahdollisella isolla painonnousulla on sikiölle ja vaikeuttaako se synnytystä ja voisinko tehdä asialle enää mitään.
ap
täällä rv 30+2 ja 9kg :( eip naurata täälläkään...
Ei tuo ole mitään isoa painonnousua. Ehkä suakin ahdistaa huono parisuhde, eikä painonnousu?
Rv 29+4 ja painoa on tullut 8 kg. Tunnen itseni armottomaksi valaaksi, vaikka esim. tämän laskurin mukaan olen aivan käyrällä:
http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm
Lähtömitat olivat 178 cm/72 kg, eli aika pullukka olin silloinkin. Nyt ahdistaa kun BMI menee ylipainon puolelle. Tavoite on laihduttaa synnytyksen jälkeen 63 kiloon.
Mulla oli lähtömitat 165cm, 56kg ja nyt tosiaan rv30+2 ja kiloja tullut 9kg, painoa siis nyt 65kg, enkä eläessäni sellasia lukemia omalla vaa`allani ole nähnyt :( Ja ei, parisuhde on kunnossa ja mies yrittää vakuuttaa, ettei "sitä 9kg edes huomaisi", mutta kun itse sen huomaa ja itsessä nää muutokset tapahtuu!!!!!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 09:49"]35+6 ja noin 25kg
[/quote]
lähtö 160cm/55kg ja paino aski ensimmäiset kuukauden. En mässäillyt. 2500g painava vauva syntyi;)
Häh? Parisuhteeni on ehkä Suomen paras. Outoja kommentteja täällä.
ap
Ootte kyllä urpoja, jos ahdistutte ihan normaalista raskausajan painonnoususta, vaikka parisuhde on kunnossa. Itselläni rv 36 ja painoa tullut 14 kg, mikä ei todellakaan ahdistaisi tippaakaan, JOS parisuhde ei ahdistaisi. Painoon on helppo projisoida kaikki muut ahdistuksenaiheet.
7
Rv 35 menossa ja painoa tullu 10kg... Olin lievästi ylipainoinen ennen raskautta ja olen ollu koko raskauden ahdistunu painosta. Ei auta muu kuin liikkua (liikun tunnin päivään) ja syödä terveellisesti. Painoa on tullut nuo kaikki rv 20 jälkeen, ennen sitä ei tullu yhtään. Jos jotain ylimäärästä jää, niin sitten jää. Tämän en empää en nyt oikein voi..
onhan taas älytöntä...tuo ei ole edes vielä paljoa ja vaikka kaksinkertaistuisi loppuun mennessä niin sekään ei ole paljon..ymmärrän että hulestuttaa mut kannattas nyt vaan nauttia ja olla onnellinen siitä että on ylipäätänsä voinut tulla raskaaksi ja saada biologisen lapsen...ihmiset on niin pikkusieluisia...mulla tullt kaikissa yli 20 kg ja en ole myöskään mässäillyt ja aina liikkunut aktiivisesti raskauksien aikana silti se tuli, ja myös lähti...viimeisessä ei enää niin nopeasti mutta mitäs sitten saan olla äiti mikä on maailman hienoin asia maailmassa.....
ja kannattaa miettiä ennen ku niitä lapsia hankkii onko parisuhde kunnossa, ja kestääkö mies naisensa raskausajan muutokset ja nainen, onko nainen sinut itsensä kanssa, muuten ei voi olla sinut raskautensa kanssa. Täytyy olla huono luottamus suhteessa ja itseensä jos ei kestä normaalia raskausajan painon nousua...
Ei todellakaan kannata laskeskella BMI:tä raskausaikana. Siinä ei taida olla mitään järkeä... Kehon koostumus on kuitenkin aivan eri, kuni normaalitilassa. Osa painosta tulee vauvasta, istukasta, lapsivedestä, turvotuksesta jne.
Miten parisuhde liittyy siihen, että oma paino ahdistaa itseä raskausaikana? Ihme raiteille tääkin keskustelu menee.
Aloittajalle. Kuten tiedät itsekin, paino nousee raskausaikana. Sitä nyt ei kannata liian tarkkaan seurailla. Toi painonnousu on todella normaalia, kukaan täällä ei pysty ennustamaan, paljonko painosi nousee loppuraskaudessa. Tai saatko sitä tiputettua raskauden jälkeen, ja jos saat, jääkö masuröllö joka tapauksessa. jos liikut ja syöt terveellisesti, et mässäile, niin homma on hallussa. Siihen ei kannata sen enempää tuhlata energiaa.
Olenko ainoa joka tykkää raskauden tuomista kiloista?!
Mies sanoi että näytän naisellisemmalta. :D
minä myös nautin kiloistani,suuresta vatsastani ja rinnoistani ja sittä että liikkuminen on vaikeaa ja vaapun kävellessäni..ja myöskin niistä kivuista ja turvotuksista, ne kuuluvat raskauteen maailman ihanimpaan asiaan! ärsyttää kun ihmiset valittaa vaikka heille on luotu mahdollisuus tähän,älkää pitäkö raskautta itsestään selvänä!!
Joo, munkin mies rakastaa valtavia rintojani. kiitos kommenteista, en stressaa. Neuvola on niin tarkkana, että sehän tämän sai aikaan, mutta pitää olla silti itse rentona ja hyvillä mielin.
ap
Ihan tapaus kohtasta, itse olen 180 cm, ja lähtöpaino ollut sama kun sulla, mutta raskauksien aikana painoa tullut 13-26 kg: välillä. Puolessa vuodessa palautunut entiselleen, itsestään. Painon nousulle ei oikeestaan voi paljon mitään, se riippuu paljolti siitä millanen elimistö sulla on, kannattaa kysyä omalta äidiltä miten sillä meni. Keksi jotain muuta tekemistä ku painon ajattelu.