Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Minulla on isompi palkka, joten olen oikeutettu tekemään vähemmän kotitöitä"

Vierailija
19.04.2014 |

Minusta ihan käsittämätön ajatus. Tottakai kaikki haluaisi enemmän palkkaa, jos vain saisi semmosen työn.

Jos minulla nyt vaan sattuu olemaan "parempi" työ ja parempi palkka kuin miehelläni, niin onko se miehelleni joku rangaistus, jota hänen pitäisi sovitella tekemän enemmän kotitöitä? Minä olen tyytyväinen niin pitkään kun molemmat tekee suunnilleen saman verran töitä, jolloin myös kotityöt jaetaan tasan. En oleta, että mieheni tekee kotona enemmän, koska maksan arkeamme suhteessa enemmän. Siitä nyt vaan ei tulis yhtään mitään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Eujot kouluttautuu ns. väärille aloille ja sitten kinutaan ukkoja elättämään itsensä.

Vierailija
2/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla on vahemman tyotunteja tekee kotityot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi palkkaisissa töissä on enemmän vastuuta ja joutuu panostamaan enemmän töihin, usein työtunteja on enemmän ja työ henkisesti raskaampaa. Kyllä silloin kotitöistä saa pienempi palkkainen ottaa enemmän itselleen.

Samalla logiikalla isompi palkkainen osallistuu kodin kustannuksiin isommalla osuudella, eikös sekin ole reilua?

Vierailija
4/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt että miksei nämä hyvätuloiset palkkaa kotiinsa siivoojaa.

Vierailija
5/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se siivoaja kata kuin murto-osan kotitöistä. Jos oikeasti haluaisi ulkoistaa, pitäisi olla joku kotiapulainen joka päivä petaamassa sänkyjä, pesemässä pyykkiä, huuhtomassa kuriksia ja kumisaappaita, käymässä kaupassa, laittamassa ruokaa, laittamassa tiskikonetta, silittämässä, ompelemassa irronneita nappeja ja ratkenneita jalkalenksuja jne jne.

T: yksi, jolla käy siivooja (vain) joka toinen viikko

Vierailija
6/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän parisuhteessa ei raha ole se tärkein tekijä, jonka mukaan eletään. Molemmat tehdään töitä ja saadaan palkkaa, ne palkat käytetään yhteisen kodin ja perheen pyörittämiseen. Yhdessä tehdään myös kotona töitä riippumatta siitä, kumman palkka on isompi. Jos rahalla kotitöitä jaetaan, silloin se isompipalkkainen maksakoon sille pienempipalkkaiselle palkkaa kotitöistä. Ei se yksin asuessakaan saisi ketään ilmaiseksi niitä tekemään, miksi sitten parisuhteessa.

Vierailija
7/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tosiaan kovapalkkainen tekee enemmän työmatkoja ja pitkiä päiviä kuin tavallista palkkaa saava. Mutta jos tekee vähemmän kotitöitä, ja toinen hoitaa vaikka lapsista isomman vastuun, pitää sen palkankin tulla sitten molempien hyödyksi.

Niitä omat rahat-perheitä en ymmärrä, missä usein vaimo hoitaa sekä työnsä että kodin, ja mies kuluttaa palkkansa itseensä. 

Vierailija
8/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin päin että mies käy töissä nyt ja itselläni alkaa työt ensi kuussa. Mies on sitä mieltä ettei hänen tarvitse tehdä LAINKAAN kotitöitä koska käy nyt töissä.

Vierailija
9/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:19"]

Näin se menee. Eujot kouluttautuu ns. väärille aloille ja sitten kinutaan ukkoja elättämään itsensä.

[/quote]

Mies voi etsiä itselleen naisen, jolla on sama palkkataso tai korkeampi. Tai sitten elää yksin. Homous on myös yksi valinta.

Vierailija
10/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksinkertainen palkka mieheeni nähden. Tarkoittaako se nyt sitä, että voin jatkossa tehdä kotitöitä puolet vähemmän kuin mieheni? Tällä hetkellä kun teen melkein kaikki kotityöt itse, koska mieheni on työelämän lisäksi heikohko myös arjen askareissa.

Vierailija
11/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:25"]Se jolla on vahemman tyotunteja tekee kotityot.

[/quote]

Näin. Palkan suuruudesta se ei riipu, vaan työtuntien määrästä ja työn raskaudesta. Itse olen aina kotona (äitiysloma), joten myös teen kaikki kotityöt. Se on vain reilua.

Vierailija
12/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo sanojan "arvo"maailmasta paljon. Antaa kuvan öykkäristä, joka huutaa joka paikassa, kuinka rahaa on ja vaatii palveluksia, kun on rikkaampi kuin muut. Mut näiden rinnalle kyllä valikoituu ihan heidät ansaitseva, samantasoinen tyyppi. Golddiggeri, joka nielee...kaiken, mitä tuubista tulee, ainakin niin kauan kuin rahaa piisaa.

Vierailija
13/13 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meilläkin mies alkuun yritti esittää. Totesin sitten seksin suhteen, että olen omasta työstäni niin väsynyt kun pitää lapset, koti yms. myös hoitaa. Ei mitenkään jaksa paneskella, kun tekee tuplatyöpäivän. Sen jälkeen meillä onkin käynyt säännöllisesti siivooja ja seksielämäkin jälleen kukoistaa. Ottakaa tästä opiksi miehet!