Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voisi tänä vuonna 38v täyttävä nainen lähteä opsikelemaan?

Vierailija
12.03.2014 |

Suojelu- ja pelastusala on kiinnostanut aina mutta It-alalle olen päätynyt ja mitta alkaa olla täynnä. Ja ikääkin on noille aloille jo liikaa. Lennonjohtajaksi olen nuorempana hakenut, se kiinnostaisi mutta jää avaruudellisesta hahmottamisesta jne. kiinni. Mitä sitä voisi opiskella kun haluaisi vähintää yhtä hyvän liksan jatkossa kuin nytkin mutta työn, jossa itse saa tehdä päätöksiä, eikä tarvitse hypätä kaikkien esimiesten ja pikkumanagereiden pillin mukaan ihan älyttömissäkin asioissa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensiki mennä vaikka työnväenopistoon kokeilemaan jotain kurssia että saa tuntumaa onnistuuko opiskelut enää, ettei tule tehtyä liian hätiköityjä päätöksiä.

Jos haluaa itsenäisyyttä työhön, voisi kokeilla yrittämistä. IT-alan kokemuksen pohjalta vaikka tarjota toiminimellä kursseja yms?

Vierailija
2/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ole pelkoa etteikö opsikelut onnistuisi, olen suorittanut huvikseni mm. äitiyslomalla verkko-opintoja avoimessa yliopistossa ja olen muutenkin sellainen, että kun jotakin päätään niin se myös tapahtuu :) Kun vaan nyt tietäis mitä haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, pitäisköhän ekana lähteä takaisin äikäntunnille kun koko ajan olen "opsikelemassa"

:D

t.ap

Vierailija
4/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No polliisiksi tietty. Ikäkään ole este, haku päällä koko ajan. Ei muuta ku salille ja lenkille, heips!

Vierailija
5/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi.

Vierailija
6/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:23"]

Jaa, pitäisköhän ekana lähteä takaisin äikäntunnille kun koko ajan olen "opsikelemassa"

:D

t.ap

[/quote]

Sama vika :D Olen opsikellut kolmen tutkinnon edestä ja vaihtanut kahdesti alaa. Nyt opetan, ja kirjoitan edelleen sitkeästi opsikelijat. Taipumuksesi viittaavat siis opetusalan uraan ;)

Vierailija
7/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:31"]

No polliisiksi tietty. Ikäkään ole este, haku päällä koko ajan. Ei muuta ku salille ja lenkille, heips!

[/quote]

Ei ehkä paras mahdollinen. Poliiseja valmistuu tällä hetkellä paljon työttömäksi.

Vierailija
8/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka kauan olet valmis opiskelemaan? Ammatillisen koulutuksen voit saada parissa vuodessa, esim. lähihoitaja (liksa kyllä taitaa olla parin tonnin luokkaa). Ja sisälle voi olla vaikea päästä nuorisotakuun vuoksi. Lääkäriksi kestää opiskella 6 vuotta. Ammattikorkeakoulu 3,5 - 4 vuotta. Kätilökoulutus taitaa olla 4,5 vuotta. 

Vierailija
9/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen ja lähdin opiskelemaan personal traineriksi. Opiskelukavereista moni samaa ikäluokkaa olevia alan vaihtajia. Tietysti vaatii kiinnostusta terveyteen ja liikuntaan ja omaa harrastuneisuutta jonkun verran, mikään huippu-urheilija tai entinen sellainen ei kuitenkaan tarvitse olla. Täyttää kyllä kriteerisi, työ itsenäistä useimmiten yrittäjänä ja liksa hyvä mutta edellyttää tiettyä kiinnostusta ja elämäntapaa toki.

Vierailija
11/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille. Lähihoitajaksi ei todellakaan ole mitään halua, lääkäriksi taas 6v opinnot ovat turhan pitkät. Palkka on tällä hetkellä ainoa mihin olen suh tyytyväinen nykyisessä työssäni ja sen en haluaisi merkittävästi laskevan. Poliisiksi mulla on jo liikaa ikää. Ja tuntuu että noita PT:tä on jo joka oksalla...

t.ap

Vierailija
12/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri? 5.5 vuotta tosin kestää koulutus, joten taitaa olla liian pitkä sekin.

Vierailija
13/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun sisko aloitti kuusi vuotta sitten opiskelut lääkiksessä kun oli 37 vuotta. Nyt on sitten jo HUSissa töissä. On opiskellut tosi nopeasti kun ei ole pieniä lapsiakaan enää riesana ja on innostunut. Helposti pääsi lääkikseen vaikka ei ollut lukiossa pitkää matikkaa lukenut ja alkuperäiseltä koulutukseltaan oli ihan muulla alalla.

Vierailija
14/14 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikähän ei varsinaisesti ole mikään este monellekaan alalle. Lue lakimieheksi. Tunnen muutamia "kypsemmällä iällä" opiskelleita, jotka ovat suorittaneet ko. tutkinnon kolmessa vuodessa. Vaati tottakai älyttömästi lukuintoa ja raakaa työtä, mutta kokopäiväisesti ja tavoitteellisesti opiskellen ihan mahdollista. Suuntautua voi myös yritysmaailman tai julkisen sektorin puolelle eli ura asianajajana ei todellakaan ole ainoa vaihtoehto.

Toinen ammatti, mitä suosittelen on puheterapeutti. Heistä on suorastaan pulaa ja yliopistokoulutus takaa varman työn. Palkka ei ole niin kova kuin lakimiehellä, mutta hyvä kuitenkin. Työ itsenäistä. Logopedia siis oppiaine, jota yliopistossa opiskellaan. Maisteriksi valmistuu keskimäärin 5 vuodessa, mutta aina pystyy kirimään tahtia nopeammaksi, kuten lakimiehen koulutuksessakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän