Ajoin eilen humalassa autoa :(
Olen niin vihainen itselleni ja kaduttaa. Minä, jonka höyry nousee korvista kun kuulen rattijuopoista, ja naurettavista tuomioista jotka saavat kun tappavat jonkun reissullaan.
Eilen oli hirveä riita miehen kanssa, sain selvile toisesta naisesta ja lopulta haukkui minut lyttyyn ja huoraksi. Itku silmissä soitin kaverille ja sovittiin että tulen heille yöksi. Lähdin ajamaan kotoa 30km kaverille, kunnes kaveri sulkee puhelimensa eikä saa mitään yhteyttä. Olin niin surullinen että menin pubiin tarkoituksena juoda yksi pieni olut ja katsella karaokea.
No siinä sitten kävi niin että se olut vaihtui 0,5l olueeseen ja 3 mojitoon.
Olen 170/68kg joten en nyt sentään ihan kännissä ollut, mutta kuitenkin hiukan että ajaminen ei niin tarkkaavaista.
Lähdin sitten vanhempien luokse ajamaan 20km päähän. Ajoin koko matkan 40 kymppiä ja matka meni hyvin,
mutta nyt mietin kokoajan rattijuoppo rattijuoppo rattijuoppo :(
Miten ihminen voi olla näin tyhmä?
Haukkukaa :(
Kommentit (25)
Mitä olet vailla? Ei se siitä muuksi muutu: rattijuoppo, joka ei sillä kertaa jäänyt kiinni. Mikään ei oikeuta ajamaan humalassa tai lääkehumalassa, vaikka kyydissä olisi särkynyt sydän tai kuoleva äiti. Lain edessä olet samalla viivalla, moraalin kanssa voi olla eri asia.
Minä myös viime kesänä sorruin humalassa auton rattiin. Hävettää ja kaduttaa yhä äärettömän paljon. Minäkin olen aina tuominnut rattijuopot alimpaan helvettiin ja nyt mä olin se rattijuoppo. Toivotan siis itsenikin sinne...
Joten olen myös jäävi tuomitsemaan sinua, mutta kiinnostais tietää että oletko jutellut miehesi kanssa tänään? Miten jatkatte tästä?
Ymmärrät sentään katua tekoasi. Olet varmaan itsekin sitä mieltä, että kerta todellakin jäi viimeiseksi? Positiivista tosiaan on, että vahingoilta vältyttiin vastuuttomasta toiminnasta huolimatta. Jokainen meistä tekee omat virheensä ja en minä ainakaan ole oikea henkilö ketään tuomitsemaan - arvostan ihmisiä, jotka myöntävät rehellisesti mokanneensa ja ehkä jopa oikeasti ottavat opikseen.
Ainiin. Hitsi, hyvä provo lähti liikkeelle ja nyt pitää kehitellä se mieskin. Tässä vaiheessa sanoisin, että ap menikin sittenkin siskolleen eikä kaverilleen, joka lakkasi vastaamasta puhelimeen ja lapsia ei ole, koska hän on vela. Mies ei ole kuullut kohta kahteen päivään mitään, mutta kun kuulee, on edessä aviokeiisi tai AA.
Olen ajanut humalassa/pilvessä kymmeniä kertoja 90-luvulla. Kaksi kertaa menetin kortin. Lopetin 1999. Onneksi mitään ei ikinä sattunut. En ole 14 vuoteen onneksi enää tehnyt tuota virhettä.
Miksi pysähdyit? Miksi et ajanut sinne kaverille kun asia oltiin kuitenkin jo sovittu?
ap. Jos kerrasta opit niin hyvä. Monet eivät opi vaan toistavat kunnes kolahtaa. Huonoa omaatuntoa on paljon ikävämpi kantaa jos on toilailuillaan aiheuttanut jollekulle pysyvän vamman tai kuoleman.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 01:12"]Mitä olet vailla? Ei se siitä muuksi muutu: rattijuoppo, joka ei sillä kertaa jäänyt kiinni. Mikään ei oikeuta ajamaan humalassa tai lääkehumalassa, vaikka kyydissä olisi särkynyt sydän tai kuoleva äiti. Lain edessä olet samalla viivalla, moraalin kanssa voi olla eri asia.
[/quote]
No lain silmissä se kuolemaa tekevä äiti autossa voisi alentaa rangaistusta. Ehkä jopa se särkynyt sydän jos vähän väkivaltaisesti tms särjettiin.
Vittu mä toivon että tuollainen viinaan menevä puliämmä jäisi kytille kiinni tai ajaisi kolarin niin että halvaantuisi. Sittenpähän ymmärtäisi. Selityksiä alkkiksilla kyllä riittää.
Älä tee sitä koskaan toiste. Voit olla kiitollinen, ettei kohdallesi sattunut ketään jalankulkijaa tms. Itse muuten olen aika herkkä soittamaan jos näen epävakaata ajoa. Voit itsekin soittaa poliisille ja ilmiantaa itsesi, niin saat väliaikaisen ajokiellon, sakot ja omatuntosi puhtaaksi.
No en kyllä silti aijo poliiseille soittaa ja ilmiantaa itseäni sentään.. :D
ap
Jos tuo on totta, niin kyllä olisit saanut kärähtää ratista. Rattijuoppoudessa ei ole koskaan mitään puolusteltavaa. Mikään asia ei oikeuta ajamaan kännissä autolla!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 07:09"]
No en kyllä silti aijo poliiseille soittaa ja ilmiantaa itseäni sentään.. :D
ap
[/quote]
Eli et siis ota vastuuta teostasi. Et ota vastaan edes sitä hävyttömän pieneksi mainitsemaasi rangaistusta? Veikkaan että seuraavan mahdollisuuden tullen teet tuon uudelleen.
Oikeasti? Kadun tätä todella paljon, mutta kuka todella soittaa poliisille että antakaa sakot ja merkinnät? Ei kukaan. Tai no en minä ainakaan.
ap
Ei poliisit voi antaa edes sakkoja, eihän humalasta ole enää mitään merkkiä olemassa. Eivät he vain sana-sana vastaan voi ketään tuomita.
Olihan tuo tyhmä teko mutta onneksi mitään ei sattunut. Jätät vaan ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi. En aio haukkua sinua enkä tiedä miksi muidenkaan pitäisi.
Pahoittelut parisuhteestasi, ja voimia.