Ehdotelkaa mulle sopivia työpaikkoja!
Eli siis, olen vähän umpikujassa sen suhteen mille alalle hakeutuisin opiskelemaan, pyörittelen vain samoja aloja mielessäni, enkä oikein keksi sopivaa. En jotenkin nyt osaa ajtella sellaisia "harvinaisempia" aloja ollenkaan, joten ehdotelkaahan jos keksitte jotain!
Muutama toivomus työpaikan suhteen olisi, eli:
Palkan suuruudella ei niinkää ole väliä.
Haluaisin, että työ olisi aina ma-pe ja mielellään tyyliin 6-2/8-4.
Eli ei viikonloppu töitä.
Ei fyysisesti kamalan raskasta eikä välttämättä kovin sosiaalista (sosiaalinen työ ei kuitenkaan ole este, mutta mieluummin ei)
Laittakaahan rattaat raksuttamaan, jos keksisitte minulle sopivan alan! kiitoksi jo etukäteen kaikista vinkeistä!! :)
Kommentit (12)
Mulla on vähän sellainen ongelma, että kiinostaisi melkein mikä ala tahansa, se tästä tekeekin niin kamalan vaikeaa!
Olen empaattinen ja tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, mutta luulen, että viihtyisin paremmin työssä jossa työskennellään enimmäkseen yksin.
-Ap
Joku koodari tai muu tekninen ala?
Mikä tahansa asiantuntija työ. Riippuu ihan miten pitkään olet valmis opiskelemaan ja minkälaisen epävarmuuden työpaikan suhteen kestät. Vaikka nyt tuntuisi, ettei paikalla ole väliä, niin kyllä sillä on paljonkin, jos esim. perhettä elätät.
Oletko "itseohjautuva" vai tarvitsetko jonkun kertomaan mitä tehdä? Ensimmäinen vaihtoehto suositeltavaa, jos aiot yliopiston kautta ponnistaa työelämään.
Googlaa ammattibarometri ja siitä unohdat heti ne alat, joilla jo työvoiman ylitarjontaa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:02"]
Missä olet hyvä? Mikä sinua kiinnostaa?
[/quote]
Sillä ei oikeasti ole väliä. Kannattaa valita ala, jolla riittää töitä.
Lähihoitaja tai jonkinlainen huoltaja esim. talkkari?
Insinööri, mutta riippuu sitten lafkasta pitääkö tehdä ylitöitä. Mulla on sellainen, että silloin tällöin pari tuntia, ei sen enempää. Suunnittelijana ei ole kovin paljon asiakkaita tai asiakkaat on paljon samoja, vaihtuu harvoin.
Sosiaalisia: Erilaiset terapeutit, puheterapeutti, toimintaterapeutti ravitsemusterapeutti. Vaikea päästä opiskelemaan, mutta työllistyminen ainakin vielä hyvin todennäköistä.
Asiantuntijaksi ei voi valmistua koulusta suoraan, tai sitten se ammattinimike on vitsi.
kiitoksia vastauksista!!
Menenkin katsomaan tuota ammattibarometria! :)
-Ap
Missä olet hyvä? Mikä sinua kiinnostaa?